През пролетта на 1990 г. тогавашната СО БГА”Балкан” се разделя на 16 самостоятелни фирми – Ръководство въздушно движение, Учебен център, “Ер Виа” и др. В разделителния протокол новосформираната авиокомпания “Балкан” е натоварена с най-големи пасиви. Началото на разграбването е сложено на 4 юли 1990 г., когато от сметката на “Балкан” в Баварската банка в Мюнхен са изтеглени 7 млн. долара. С платежно нареждане сумата е преведена по сметка на “Кайман Айлънд холдинг” регистрирана на Каймановите острови. Нареждането е подписано от тогавашния представител на “Балкан” във Франкфурт Петър Петров и от финансовия директор Димитър Апостолов. Следите на измамата са заметени веднага. След получаването на превода,”Кайман Айлънд холдинг” е ликвидиран.
През 1991 г. с решение на Съвета на директорите и под натиска на тогавашния изп.-директор Костадин Ботев са сключени три лизингови договора за наем на западни самолети, с които “Балкан” е ужилена с десетки милиони долари. Договорите са с японската лизингова компания “Орикс Авиейшън Систъмс” за четири машини “Еърбъс” А320, с австралийската “Ансет” за три “Боинг” 737-500 и с Ер Франс за два презокеански лайнера “Боинг” 767-200. Месечният наем за последните два самолета е около 1,5 млн. долара месечно, а те летят с 18-20 пътници до Ню Йорк. Най-фрапираща обаче е сделката с “Орикс”, като стойността на лизинга за двата еърбъса е 100% над пазарната за момента. Следват показни арести на самолети на “Балкан” на летищата в Лондон и Амстердам, тъй като авиокомпанията не е в състояние да плаща вноските.БСП печели изборите в началото на 1995 г. и на власт идва правителството на Жан Виденов. То подписва споразумение за фалирането на „Балкан”. 2000 души елитни летци, стюардеси и техните семейства трябва да останат на улицата без доходи… През същата 1995 година, комисия водена от тогавашния гл. секретар на Министерството на транспорта Станислав Велинов прави резвизия на договорите. Тя установява, че само комисионната, платена за наема на четирите машини “Еърбъс”, е над 12 млн. долара. Договорите са прекратени, но наказани няма… Година по-рано, вече бившият изп.директор на “Балкан” Костадин Ботев става представител на авиокомпанията в Ню Йорк. Така “Балкан” “олеква” с още 3,5 млн. долара, след като Ботев сключва договор с компанията “Вега” на Апостол Табаков за 50 автомобила “Хюндай Пони”. Колите са купени кеш, но се раздават на служители на авиокомпанията на изплащане. Повечето от тези автомобили не са изплатени, а друга част са препродадени. Има и автомобили, които са платени, но не са получени от “Балкан”. След тази “операция”, достойна за великия Остап Бендер, Костадин Ботев си купува къща в Ню Джърси и повече не се появява у нас… По-назад не остава и следващият шеф на “Балкан” – Никола Доцов. През 1996 г. той подписва договор за доставка на гориво с “Българска петролопреработвателна компания” за доставка на керосин. Споразумението предвижда цената му да е с 5,4% по-ниска от тази, на която го продава “Ниефтохим”. Горивото обаче излиза 2,6 пъти по-скъпо от това на бургаската рафинерия, а авиокомпанията е вкарана в списъка на фирмите, които не могат да теглят кредити.След идването си на власт, кабинетът на ОДС успява да продаде затъналата по това време до гуша в дългове “Балкан”(357 000 000$), едва няколко часа преди изтичането на срока в споразумението подписано от Виденов. В последствие, правителството на ОДС започва съдебни дела срещу Зееви за неизпълнение на приватизационния договор.