От: Списък на некоректни клиенти на електронни магазини
Безплатно е в Еконт. Аз не ползвам еконт, за този канал, конкретно.
Съгласен съм, че искат хората да видят, преди да купят и е нормално, българите сме недоверчиви. Обаче това създава предпоставка да ти се върне продукта, защото някой "келеш" е искал "да види и пробва", щото го мързи да отиде в ТМ, Технополис или където и да е, а офиса на куриера е в отсрещния блок - или още по-добре, куриера ще му дойде на крака у тях.
Като искаш да си купиш "слушалки до 60 лева", ама не си сигурен кои са, аз ли трябва да търпя загуби, щото ти не знаеш изобщо как свирят слушалки за 60 лева? И да пробваш примерно 5 чифта, ама в различни пратки, че да ти паснат точно твойте?? (образно, разбира се, не говоря на никой конкретно).
На такъв тип ще пратиш ли втора пратка, а трета?
Тук идва смисъла от такъв регистър. Щото мноо ясно, че от мен няма да поръча 2-ри или 3-ти път, ама то има и други сайтове, които предлагат безплатна доставка, що пък да не пробвам и техните, ко толко.....
Това имам предвид, като некоректни клиенти и да - има такива.
Големите не ги бърка, защото при тях риска и печалбите се изчисляват по друг начин. Емаг със сигурност могат да си позволят, някой да поръча кафемашина за 150 лева и да я пробва в къщи, преди да я плати - друг е въпроса, дали куриера ще го изчака въпросния клиент.
С лаптопите е същото, макар че аз лично съм имал клиенти, които са тествали и твърдите дискове за лоши сектори, USB-портовоете, та дори и записвачката и в крайна сметка са взимали продукта.
Всичко зависи от сферата на дейност и типа артикули предполагам, но в общия случай - преглед и тест на пратката за всяка продажба би означавало повече разходи за куриери.