От: Удариха виртуален магазин за вносни парфюми
Точно тук е зарито кучето - след като официалният представител на марката за даден пазар (разбирай в случая ЕУ) продаде веднъж стоката той губи правата върху нея и от тук на там не може да се разпорежда кой и как ще я продава в рамките на този пазар (ЕУ), но за сметка на това ако някой се опита да я изнесе на друг пазар например страните от ОНД без да е оторизиран за това яде дървото. Когато България не беше в ЕУ тя се явяваше различен пазар от всички останали страни и тогава никой освен официалният представител на марката не можеше да внася на територията на страната стока с тази марка. Сега когато сме част от ЕУ съответно никой няма право да внася или изнася дадена марка от и в ЕУ ако не е оторизиран, но пък и никой не може да ти забрани да продаваш в БГ стока легално внесена или произведена в ЕУ.
Тук е точно така, но го има и момента, че официалния представител, който и да е от ЕУ го е дал на търговски цени, което автоматично обвързва търговеца с някои условия, които трябва да спазва в рамките на тази зона и до тогава докато стоката не напусне склада му или неговото място, от което ше го продаде на клиента си. Просто искам да кажа, че има разлика в статута на двете неща. Или поне такава на практика трябва да е логиката и бизнес модела. И си мисля, че най-вероятно е така, защото купуване, като клиент, а не като търговец (ако в случая се води копуване или зареждане на стока) ще направи въпросния търговец неконкурентен с цените. Или казано по-бизнесменски, ще си изяде част от печалбата, която може да генерира.
Като работех за една фирма в областта на решения за инфомационна сигурност, тогава беше така: официалния представител (фирмата майка) даваше екслузивност на фирми по цял свят, като беше ги вързала с условия, на които трябваше да отговарят, за да имат тази привилегия. Никой друг освет нях няма да има рпавото да продава на мястото в което оперираше фирмата - държава. Едно от условияте и може би най-важното е - опредлен генериран оборот към фирмата майка за период от - 3 месеца, 6 месеца, година. Важното в задачата бе само едно - всеки да прави пари, което е движеща сила във всеки бизнес. А продавачите на представителите (които са въпросните фирми за които говорех - екслузивния представител), се явяват техни партньори и всяка продажба минава през екслузивния представител. Така е направено, че да не може да се поеме инициатива от който и да е и да разруши вече работещата система, изградена от и единствено от пазарен погледн на първия - регионалния играч.
Това го споменах, защото е възможно и тук да се е получило нещо подобно, но малко ме съмнява, защото аз говоря за високотехнологични продукти, а тук обсъждаме некви си кирлеви парфюмчета, за които не може да се каже, че може да имаш бизнес клиенти с поръчка от над 2К бройки. Както знаете, по-големия интерес на бизнеса (ако има в асортимента си такава услуга или продукт) е да гони бизнеса.
Мен ми е предимно смешно поради няколко причини, но една от тях е - защо занимават обществото с глупости? Знам, че има много прости хора в тази държава, които като видят подобна новина, ще се затичат пак да гласуват за тези, но е важно едно нещо - важни са съществените неща, както и колкото повече бг журналистиката вдига нивото на новините си, толкова по интелигентни ще стават читателите им и в едни момент ще има взаимодействие - и двете страни могат да научат неща един от друг. А сега е....никакво. Не искам да звъча скромно, но ние тук помагаме и учиме, а по едно време видях, че като стана силно и качеството - започнах и аз да уча. Всеки си има стил, но нека да не е ниско ниво.