...Изборът е следване на правилата или унищожение на света...
Да. Защото това, ако слушаш и четеш внимателно, е основното (и може би единственото) нещо за което Путин настоява и постоянно повтаря в речите и изявленията си. Той иска да се спазват международно приетите и договорени правила и регламенти. Нали така?
Какви например международни договорености иска да се спазват Путин.
По итогам саммита «большой двадцатки» в Индонезии принята Балийская декларация лидеров «Группы двадцати».
kremlin.ru
Декларация от Бали на лидерите на Г-20
В резултат на срещата на Г-20 в Индонезия беше приета Балийската декларация на лидерите на Г-20.
16 ноември 2022 г., 13:15 ч
...
16.
Потвърждаваме отново, че има спешна необходимост от укрепване на политиките и мобилизиране на финансиране от всички източници по предвидим и адекватен начин и своевременно за борба с изменението на климата, загубата на биологично разнообразие и влошаването на околната среда, включително значително увеличаване на подкрепата за развиващите се страни. Напомняме и продължаваме да призоваваме развитите страни да изпълнят ангажиментите си към целта за съвместна мобилизация от 100 милиарда долара до 2020 г. спешно и ежегодно до 2025 г. в контекста на значително развитие на смекчаването и прозрачност на изпълнението. Ние също така подкрепяме продължаването на дискусиите относно амбициозна нова, съвместна, количествено измерима цел за финансиране на климата, започваща от минимум 100 милиарда долара годишно в подкрепа на развиващите се страни, като допринасят за изпълнението на UNFCCC и изпълнението на Парижкото споразумение. Подчертаваме важността на осигуряването на прозрачност при изпълнението на поетите ангажименти. Припомняме също Пакта за климата от Глазгоу, който призовава развитите страни поне да удвоят до 2025 г., в сравнение с нивата от 2019 г., финансирането за климата, предоставяно колективно на развиващите се страни за адаптиране в контекста на постигане на баланс между мерките за смекчаване и адаптиране при предоставянето на увеличени финансови ресурси , във връзка с член 9 от Парижкото споразумение.
17. Тъй като глобалните усилия се засилват за постигане на целите на Рамковата конвенция на ООН по изменение на климата (UNFCCC) и целите на Парижкото споразумение, както и изпълнението на решенията на 26-та Конференция на страните по Рамковата конвенция на ООН Конвенция по изменение на климата (COP26),
ние потвърждаваме, че набор от мерки за постигане на нулеви нетни емисии на парникови газове и въглеродна неутралност трябва да включва пълен набор от фискални, пазарни и регулаторни механизми, включително, когато е подходящо, използването на ценови и не-ценови механизми и стимули в областта на регулирането на въглеродните емисии, както и поетапното намаляване и рационализиране в средносрочен план на неефективни субсидии за изкопаеми горива, които насърчават разточително потребление, и се ангажират да постигнат тази цел, като същевременно предоставят целенасочена подкрепа на най-бедните и най-уязвимите групи от населението, като се вземат предвид националните обстоятелства.
Ние признаваме макроикономическите рискове, свързани с изменението на климата, и ще продължим да обсъждаме разходите и ползите от различни варианти за преход.
18.
Решени сме да предприемем действия в подкрепа на организирани, бързи и достъпни преходи за постигане на целите на Програмата до 2030 г. за устойчиво развитие в съответствие с UNFCCC и Парижкото споразумение за климата и Конвенцията за биологичното разнообразие. Ние приветстваме напредъка, постигнат от Г-20, международните организации, други международни общности и инициативи и частния сектор в приоритизирането на Пътната карта за устойчиво финансиране на Г-20, която е доброволна и гъвкава, и насърчаваме по-нататъшните усилия за прилагане на препоръчаните мерки съгласно Пътната карта за разширяване Устойчиви финанси, който предвижда разширяване на устойчивите финанси. Ние приветстваме създаването на онлайн набор от индикатори и база данни за напредъка на работната група за устойчиво финансиране за проследяване на текущия и бъдещия напредък, постигнат по Пътната карта, и насърчаваме членовете да допринасят на доброволна основа, като вземат предвид националните обстоятелства на страните.
Подкрепяме Доклада за устойчиво финансиране на Г-20 за 2022 г., който предоставя практически, доброволни препоръки за юрисдикциите и съответните заинтересовани страни за разработване на механизми за преходно финансиране,
изграждане на доверие в ангажиментите на финансовите институции за въглеродна неутралност и увеличаване на използването на инструменти за устойчиво финансиране с акцент върху тяхната използваемост и достъпност.
19.
Ние оставаме ангажирани с насърчаването на здравословно и устойчиво възстановяване, което има за цел да постигне и поддържа универсално здравно покритие в съответствие с ЦУР. Въпреки че пандемията от COVID-19 все още не е приключила, Световната здравна организация (СЗО) наскоро обяви друга извънредна ситуация за общественото здраве от международно значение (PHEIC), маймунската шарка, потвърждавайки, че международните заплахи за здравето продължават и че Г-20 и световната общност като цяло трябва да се обединим, за да укрепим нашия колективен капацитет за предотвратяване, подготовка и реагиране на пандемии. Потвърждаваме отново значението на укрепването на националните здравни системи, с акцент върху да поставим хората в центъра на нашите усилия за готовност и реакция. Ние подчертаваме необходимостта от осигуряване на справедлив достъп до инструменти за пандемия и приветстваме усилията на инициативата ACT-A и отбелязваме, че резултатите от независими оценки на инициативата ACT-A могат да се използват за по-нататъшни дискусии.
Ние потвърждаваме нашия ангажимент за укрепване на глобалното управление на здравеопазването, ръководено от СЗО и подкрепено от други международни организации. Подкрепяме дейностите на Междуправителствения орган за преговори (IGO), който ще работи за изготвянето и съгласуването на правно обвързващ инструмент, включващ както правно обвързващи, така и необвързващи разпоредби, с цел укрепване на капацитета в областта на превенцията на пандемии, за подобряване на готовността и реакцията към тях (ПГР) и работната група по международни здравни правила (ММСП), която ще разгледа измененията на ММСП в редакцията от 2005 г., като вземе предвид, че решението ще бъде взето от Световната здравна асамблея.
20. Независимата група на високо ниво (HLIP), както и СЗО и Световната банка, изчисляват, че годишният недостиг на финансиране за HRP е около $10 милиарда.Като част от инициативата на саудитското, италианското и индонезийското председателство, ние приветстваме допълнително финансиране за преодоляване на острия недостиг на средства за прилагане на IHR и укрепване на капацитета в областта на HRP.
В тази връзка ние приветстваме създаването на новия Механизъм за финансово посредничество при пандемия към Световната банка („Фонд за пандемия“). [~Става дума за фонда с основни спонсори Фондации Бил и Мелинда Гейтс и Рокфелер, да напомня~] Това ще помогне за затваряне на критични пропуски в пандемичния HRP и ще изгради капацитет на национално, регионално и глобално ниво, ще привлече допълнителни финансови ресурси за HRP и ще стимулира допълнителни инвестиции,
и да насърчава координиран и съгласуван подход за укрепване на HRP за борба с пандемиите. Ние приветстваме широкото членство и представителство на страни с ниски и средни доходи, организации на гражданското общество и донори
и признаваме значението на експертния опит по темата и централната координираща роля на СЗО в това начинание, отразявайки нейната лидерска роля в глобалната здравна архитектура. Поздравяваме работата на секретариата на Световната банка със СЗО като основен експертен орган и председател на Техническата консултативна група. Очакваме с нетърпение да стартираме първия апел срещу пандемичен фонд за набиране на средства възможно най-скоро. Ангажираме се чрез Пандемичния фонд да изградим капацитета на развиващите се страни в HRP за справяне с пандемии и очакваме с нетърпение да направим инвентаризация на работата на Фонда след първата година, за да извлечем поуки и да направим необходимите промени, за да гарантираме, че Фондът функционира в съответствие със своите документи с насоки и ефективно справяне с критичните пропуски във финансирането на HRP, к
акто и зачитане на централната координираща роля на СЗО в тясно сътрудничество с Г-20 и като се вземат предвид интересите на страните със средни и ниски доходи и партньорите извън Г-20 в вземане на решение. Оценяваме ангажираността на повече от 1,4 милиарда долара от настоящите донори и насърчаваме новите донори да се присъединят към Фонда, когато е възможно.
21. Сътрудничеството между министерствата на финансите и министерствата на здравеопазването за HRP трябва да бъде допълнително засилено. Ние подновяваме мандата на работната група и изискваме от секретариата, заедно с предстоящото индийско председателство, Тройката, съпредседателите на работната група и членовете на Г-20, да се споразумеят за работен план на работната група за 2023 г., като се вземат предвид многобройните -годишен планов хоризонт.
Благодарим на СЗО за продължаващото й участие в организирането на работата на секретариата с подкрепата на Световната банка. През 2023 г. съпредседателите на работната група ще продължат да бъдат Индонезия и Италия, представляващи развитите и развиващите се икономики; Работната група ще продължи да използва експертния опит на СЗО, международни финансови институции и други съответни организации, с подкрепата на индийското председателство на Г-20 през 2023 г. За да увеличим представителството на страните с ниски доходи, ние каним ключови регионални организации да се присъединят към работната група, според случая. Ние ще работим в тясно сътрудничество със СЗО, за да гарантираме, че работната група ще продължи да оказва подкрепа за укрепването на глобалната система за HRP и за предотвратяване на възможно дублиране и фрагментиране на глобалната система за управление на здравето.
Въз основа на Римската декларация на лидерите на Г-20, през 2023 г. работната група ще продължи да разработва нов механизъм за координация между министерствата на финансите и министерствата на здравеопазването и ще споделя най-добрите национални практики и опит в координацията на финансите и здравеопазването с оглед на разработването на съвместен отговор на пандемии, когато е необходимо. Работната група ще работи за оценка и справяне с уязвимостта на икономическите системи към пандемични рискове и ще предложи начини за смекчаването им, с особен акцент върху координирането на финансовите и здравните отговори на новите пандемии, като се вземат предвид националните обстоятелства на страните и се признава важността на по-нататъшна работа по мобилизиране на национални ресурси. Молим работната група да докладва на министрите на финансите и здравеопазването през 2023 г. за постигнатия напредък.
22.
Ние осъзнаваме, че широко разпространената имунизационна кампания срещу COVID-19 е глобално обществено благо и ще продължим усилията за осигуряване на навременен, справедлив и всеобщ достъп до безопасни, достъпни, качествени и ефективни ваксини, терапевтични средства и диагностика (VTD). Потвърждавайки отново приемането на Министерската декларация относно отговора на СТО на пандемията от COVID-19 и готовността за бъдещи пандемии и Министерското решение относно Споразумението ТРИПС на Министерска конференция 12 на СТО (MC-12), отбелязваме, че не по-късно от шест месеца от на датата на решението относно Споразумението ТРИПС, членовете на СТО ще решат да разширят обхвата му, за да обхванат производството и доставката на диагностика и терапия за COVID-19.
Ние оставаме ангажирани с прилагането на многосекторен подход One Health и укрепване на глобалното наблюдение, включително геномно наблюдение, за откриване на патогени и антимикробна резистентност (AMR), които могат да представляват заплаха за човешкото здраве. За да осигурим глобално наблюдение на патогените, като част от нашия ангажимент към IHR (2005 г.), ние насърчаваме навременното споделяне на данни за патогени чрез общи доверени форуми в сътрудничество със СЗО.
Ние насърчаваме споделянето на ползи, произтичащи от употребата на патогени в съответствие с приложимото национално законодателство. които могат да представляват заплаха за човешкото здраве.
23. Признаваме необходимостта от укрепване на местния и регионален капацитет за производство на здравни стоки и сътрудничество, както и устойчиви глобални и регионални мрежи за научноизследователска и развойна дейност, за да се улесни достъпът до HTD в световен мащаб, особено в развиващите се страни, и подчертаваме значението на обществеността -частни партньорства, трансфер на технологии и споделяне на знания при доброволни и взаимно договорени условия.
Ние подкрепяме работата на Центъра за технологичен трансфер на СЗО за иРНК ваксини и всички получатели във всички региони на света за споделяне на технология и техническо ноу-хау при доброволни и взаимно договорени условия. Ние приветстваме съвместните изследвания и съвместното производство на ваксини, включително засилено сътрудничество между развиващите се страни.
Ние потвърждаваме значението на общите технически стандарти и методи за проверка съгласно IHR (2005) за улесняване на безпроблемното международно пътуване, оперативната съвместимост и приемането на цифрови и нецифрови инструменти, включително доказателство за ваксинация. Подкрепяме продължаващия международен диалог и сътрудничество за изграждане на авторитетни глобални дигитални здравни мрежи като част от усилията за укрепване на бъдещата превенция и реакция на пандемия, надграждайки и надграждайки успеха на съществуващите стандарти за COVID-19 и цифрови сертификати.
24.
Пандемията от COVID-19 ускори трансформацията на цифровата екосистема и цифровата икономика. Ние осъзнаваме значението на цифровата трансформация за постигане на ЦУР. Ние осъзнаваме, че достъпната, висококачествена цифрова свързаност е ключова за цифровото приобщаване и цифровата трансформация и че устойчивата, сигурна и надеждна онлайн среда е от съществено значение за изграждането на увереност и доверие в цифровата икономика. Ние осъзнаваме значението на политиките за създаване на благоприятна, приобщаваща, отворена, справедлива и недискриминационна цифрова икономика, която насърчава приемането на нови технологии, създава условия за просперитет на компаниите и предприемачите и предоставя допълнителни възможности и защита на потребителите, като същевременно се занимава с цифровото разделение, поверителност, защита на данните, права на интелектуална собственост и безопасност в Интернет.
Ние осъзнаваме важността на борбата с кампаниите за дезинформация, киберзаплахите, онлайн злоупотребите и осигуряването на комуникационна инфраструктура. Ние оставаме ангажирани с по-нататъшното осигуряване на свободен поток от данни, основан на доверие и улесняване на трансграничните потоци от данни. Ще насърчаваме по-приобщаваща, ориентирана към хората, овластяваща и устойчива цифрова трансформация. Ние също така потвърждаваме ролята на данните за развитието, икономическия растеж и социалното благополучие.
....
26. Стигнахме до заключението, че цифровите технологии се превръщат в ключ към икономическото възстановяване и овластяване в различни сектори,
включително в изграждането на устойчива и устойчива хранителна система и селско стопанство, създаване на устойчиви и достойни работни места и човешко развитие, подкрепа за приобщаваща търговия, индустриализация и инвестиции, увеличаване на производителност на труда и отключване на потенциала на икономиката на бъдещето, особено за микро, малки и средни предприятия и стартиращи фирми. Наложително е да включим всички заинтересовани страни в този процес, включително младежи, жени, бизнес сектора, финансови регулатори, парламенти, учени и работници,
така че никой да не бъде изоставен в усилията ни за дигитална трансформация на обществото.
27. Подкрепяме по-нататъшното изпълнение на Пътната карта на Г-20 за подобряване на глобалните трансгранични плащания, включително изготвянето на първоначално изчисление на ключови показатели за ефективност за наблюдение на изпълнението на количествените цели и доклад за напредъка на пътната карта за 2022 г. с приоритети за последващи действия. Ние насърчаваме централните банки и други регулатори, както и сектора на платежните услуги, да продължат да си сътрудничат по тези важни инициативи за подобряване на трансграничните плащания.
Приветстваме доклада на BIS CPMI „Взаимосвързаност на платежните системи и ролята на интерфейсите за програмиране на приложения (API): подходи за трансгранични плащания“, който беше представен на семинара за трансгранични плащания и оперативна съвместимост, организиран от индонезийското президентство в сътрудничество с KPRI и Центъра за иновации на BIS като част от Индонезийския фестивал за цифрова икономика и финанси 2022 (FEKDI).
Ние също така приветстваме съвместния доклад на BIS IPDC, Центъра за иновации на BIS, МВФ и Световната банка относно подходите за достъп и оперативна съвместимост на цифровите валути на централната банка за трансгранични плащания. ..."
~~~~
И тн...
...
52. Ние приветстваме резултатите от различните работни групи и министерските срещи на Г-20. Оценяваме и благодарим на Индонезия за нейното председателство и успешното домакинство на срещата на върха на лидерите на Г-20 в Бали, както и за нейния принос към процеса на Г-20. Очакваме с нетърпение да се срещнем отново в Индия през 2023 г., Бразилия през 2024 г. и Южна Африка през 2025 г.
Благодарим на международни организации, включително ООН и нейните специализирани агенции,
Групата на Световната банка, МВФ, ОИСР, Азиатската банка за развитие, Института за икономически изследвания за АСЕАН и Източна Азия,
Коалицията за иновации в готовността за епидемии, Европейската инвестиционна банка , GIRP, ICAO, IEA, IEF, IFAD, ILO, IAEA, FAO, SPS,
Алианс за ваксини, Глобален фонд, IAEA, Ислямска банка за развитие,
ITU, Патентен пул за лекарства, Устойчива енергия за всички, OPEC,
WEF, WFP,
СЗО, СТО , UNCCD, UNCTAD, UNDESA, ПРООН, UNECE, ESCAP,
ЮНЕСКО, UNFCCC, Global Pulse, UNCSC, UNICEF, UNIDO, UNOPS, ООН Жени, UNWTO и заинтересовани страни от Г-20 „(Women's Twenty“ (W20), „Trade Union Twenty“ (L20), "Expert Twenty" (T20), "Scientific Twenty" (S20),Youth 20 (Y20), SAI20, P20, Civic 20 (C20), Business 20 (B20), Metropolitan 20 (U20) за техния ценен принос и политически съвети.
"
...
Същата декларация е и на сайта на Белия дом във Вашингтон.
Та между кое и кое бил изборът?