ФАЛШИВИ ОНЛАЙН ПРОМОЦИИ

При положение, че от години стотици фирми използват изцяло плащания с ППП и дори нямат регистриран касов апарат, не разбирам как още може да обсъждаме тази тема.

ВСИЧКИ ЛИ КРАДЕТЕ или само аз :)

http://www.account-bg.info/e107/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?30712

Стоковата разписка е от групата на вътрешно фирмените документи и не е регламентирана в никакви законови или подзаконови нормативни актове. С нея или друг подобен документ се документира движението на стоката - получаване в склада, излизане на стока от склада и т.н. При върната стока си издавате друга стокова разписка с която заприхождавате отново върнатата стока. Основната цел на този документ е да остави следа за извършената продажба, по която следа счетоводителя, а и не само той да се ориентира какво точно е продадено, кога е продадено и т.н. Просто за всяко действие трябва да има някакъв документ, иначе счетоводителя може само да гадае какво се е случило. помислете - вие продавате и горе долу помните какво се е случило, но счетоводителя ви как ще разбере, ако всичко е само във вашата памет и няма никакъв документ?

————

Въопросите ви имат дълъг и кратък отговор.

Краткият отговор е този - не е необходимо да издавате касов бон при получаване на парите с пошенски превод.

Сега дългия отгоовр:

Основната причина счетоводството на който и да е магазин (няма значение дали е онлайн или офлайн) да изглежда сложно на несчетоводителите е неразбирането на основните принципи на счетоводството.
Два от тях са:
1. Принцип на текущо отразяване на стопанските операции
2. Принцип на начисляването

Първия принцип би трябвало да се прилага при предаането на стоката. Какво значи това?
Не е необходимо, а и не е съобразено с изискванията на закона да чакате да пристигнат парите и разписката за получаването им, за да изпишете стоката от наличност. Стоката трябва да изпишете от наличност при изпращането й на клиента. Това би трябвало да започне да ви зввучи логично. След като стоката вече я няма при вас, то логично е да я изпишете от там където е записана като продадена. Така първо ще спазите изискванията на закона за счетоводство и второ ще имате актуална информация за състоянието на наличностите си. Въпреки всеобщото мнение, че счетоводство се води заради някакви проверяващи, то не е така. Счетоводството би трябвало да се води, за да дава вярна и актуална информация за състоянието на фирмата.
Та в момвнта в който изпратите стоката на клиента вие си я изписвате като продадена. Така ще имате първо един правилен счетоовден запис и второ вярна информация за наличната стока.

Сега да се заемем с втория принцип. Отчитането на прихода от продажбата (не на получените пари, а на прихода от продажбата, което е различно).
Според българското законодателство приходите от продажби се отчитат на принципа на начислението, а не на база получените пари.
Какво означава това?
Означава, че вие рябва да отчетете прихода в момента н аизвършване на продажбата (предаването на стоката) а не в момента на получаването на парите. В момента на изпращане на стоката продажбата вече е факт и в този момент вие си записвате приходи от продажби ХХХ лв. и отделно от това си правите запис, че имате да вземате едно пари от този клиент.
В този момент пак ще имате един правилен и съобразен със закона счетоводен запис и отделно от това ще имате актуална информация - т.е. ще знаете че на клиента Х се продали една стока и имате да вземате пари от него.

При получаване на парите се увеличава наличноста в касата и се записва, че този клиент вече е платил. И пак ще имате вярна информация за състоянието на фирмата - вярна налчиност в касата, вярна информация за вземанията, които имате, вярна информация за извършените продажби и вярна информация за стоковите наличности.

Комисионните, които плащате на куриера може да се документират по различен начин - може и с фактури за всяка доставка, може и с периодична фактура - въпрос на договор със съответната фирма. Според мен не е нормално а и вероятно не е възможно вие да плащате таксата за пощенския запис, по-вероятно е вие да плащате таксата за доставката (освен ако не е за сметка на клиента). Таксата за пощенския превод би трябвало да се плаща от клиента.

И накрая - за да е всичко точно за извършените продажби по този начин е необходимо да има издадени някакви документи - може да е фактура, обаче както и вие пишете не е сигурно, че ще има необходимите данни за издаването й (по вероятно е да няма). Можете да издавате стокова разписка, която да придружава стоката и която да служи за документ при отразяване на продажбата в счетоводството. Това вече е въпрос на конкретна организация вътре във фирмата, но при всички случаи трябва да има някакъв документ.

Надявам се да съм бил полезен.
 
Може пък да са се възползвали от съветите ти и да са писали фирмата на някой терминално болен пребиваващ в чужбина.

При положение, че от години стотици фирми използват изцяло плащания с ППП и дори нямат регистриран касов апарат, не разбирам как още може да обсъждаме тази тема.

Тук никой не пише за осчетоводяване. Аз си чукам бончета - съжалявам. Лесно се хващат тези кражби при ревизия...
 
Измествате фокуса колеги. Темата е що слагат всички под общ знаменател. защо облъчват аудиторията че онлайн търговеца е враг, който се опитва да те излъже и да спечели много повече от колкото заслужава. Защо възпитават аудиториите си по този начин а никой не застава да защити търговците.

Целта е да профитират големите вериги офлайн магазини. Бизнес, сещате се за какво говорим. Повечето от тях разполагат и с онлайн магазини, но не могат да се ранкират и им се налага да плащат кинти за дигитална реклама. Тъй като считат, че дребния и малък бизнес в България не трябва да се толерира (както винаги е било), според тях си имат пропуснати ползи :) Онлайн търговията неминуемо измества и все повече ще измества офлайн търговията. Това естествено не означава, че магазините ще изчезнат напълно.
 
Тук никой не пише за осчетоводяване. Аз си чукам бончета - съжалявам. Лесно се хващат тези кражби при ревизия...

Няма смисъл да постваш мнения от преди 5-6г, които вече нямат никаква стойност. Тогава бяха единици използващите ППП и всеки тълкуваше както си иска. Дори преди 2г имаше ТД-та на НАП, които се правеха на неразбрали, но след толкова много проверки и ревизии, това вече няма как да се случи.
След като е позволено от закона и търговеца е избрал това средство като по-удобно за него, не можеш да имаш никакви претенции да искаш нещо различно.
 
Няма смисъл да постваш мнения от преди 5-6г, които вече нямат никаква стойност. Тогава бяха единици използващите ППП и всеки тълкуваше както си иска. Дори преди 2г имаше ТД-та на НАП, които се правеха на неразбрали, но след толкова много проверки и ревизии, това вече няма как да се случи.
След като е позволено от закона и търговеца е избрал това средство като по-удобно за него, не можеш да имаш никакви претенции да искаш нещо различно.

Това са порочни практики / вратички за схеми, които се използват масово и развалят реномето на гилдията. Това съвпада с темата на СТАН.

Но както и да е и преди 5 г и сега Тъговците сме си същите.
 
Точно пък тази практика по никакъв начин няма ефект на реномето на "гилдията" и в нея няма нищо порочно, дори напротив. Точно фирмите, които извършват финансови измами избягват това средство за разплащане и като цяло получаването на средства по банков път.
 
Точно пък тази практика по никакъв начин няма ефект на реномето на "гилдията" и в нея няма нищо порочно, дори напротив. Точно фирмите, които извършват финансови измами избягват това средство за разплащане и като цяло получаването на средства по банков път.

И ква им е далаверата тогава:

1. Мързи ги да си купят касов апарат и разходите около него.
2. Искат да дразнят получателите / клиентите, които очакват касов бон в пратката.
3. Усложнено счетоводство.
4. Разходи за софтуер...
5. Да ги топят на националния телефон на НАП
6. Нещо друго...
7. Мързи ги да ходят до банката
8. Икономисват от банкови разходи и % удръжка от куриера е по-малък по банка за НП
9. Не искат да ги следят НАП чрез касовият апарат
10. Около "законната" стока пускат и % без документи

Коя е сериозната причина за ППП - кажи ми. Кой истински сериозен бизнес ще се мишкари с тва ППП...

Или правят хубава услуга на куриерите. Но не съм мислел в тая посока... нито удобство виждам, нито далавера...

Споделете.
 
Точно пък тази практика по никакъв начин няма ефект на реномето на "гилдията" и в нея няма нищо порочно, дори напротив. Точно фирмите, които извършват финансови измами избягват това средство за разплащане и като цяло получаването на средства по банков път.

Еконт ППП го използва за движение на парите си във вътрешната им система. Между офиси. Между куриери. Баланс на НП. Когато изплащат НП в офис на ръка или на ръка извън офис, по адреси - тоест на всичките им хартиени носители пише:

Пощенски паричен превод. Днес си взех пратка и това пишеше на бона. Но фразата на служителя:

- Искате ли бележка. Трябва ли ви бележка... ме подсети, че всички те и ние по-някакъв начин търсим и намираме вратички за укриване на приходи.

В момента не знам защо Еконт по този "законен" начин си движат оборотните средства...

Но е интересен казус.
 
Има само плюсове, минуси липсват. Съветвам всичките си познати, които започват да се занимават с този бизнес въобще да купуват касов апарат. Липсата на касов апарат с всичките позитиви да го го нямаш е огромен плюс, особено за малките търговци, които нямат физически магазин и приемат само НП. Към позитивите се отнасят не само неплащането на у-вото и поддръжката му но и самото негубене на време за издаване на касови бележки и сторнирането им за невзети и отказани пратки, които в определени ниши могат да достигнат 50% от пратките с наложен платеж. Също и липсата на риск да се пропусне издаването на касов бон.
Парите на търговците си пристигат всеки ден директно в банковата сметка, без допълнителни такси и удръжки. Никакво усложнено счетоводство няма, в края на месеца търговеца пуска или обща фактура или извлечение от Еконт. Това е единствения счетоводен ангажимент. Това, че клиентите не знаели не трябва да е проблем на търговеца. НАП да ги информират, че има и такава възможност. Търговеца също може да прилага стокова разписка, където е описана точката от закона.
Трудно може да те разбере човек кога какво искаш да кажеш но точно в тази тема може да пропуснеш. Всяко второ мнение ти е за неплащане на данъци, призиви държавата да не получавала нищо и да не се оставяли следи. И тук точно ти ще ми говориш за некоректни практики, укриване etc. след като плащането с ППП т.е. по банков път е "най-светлия" начин, най-малкото защото и в НАП им светваш при проверка с всичките си плащания и никой няма да си позволи да мами по този начин.
Нито търговеца, нито Еконт или друг куриер може да използва вратички. Документа, който издава Еконт - разписка за ППП е поименен и дори да не ти го издаде в момента, той се счита за издаден и клиента може да го получи по всяко време.
 
Съветваш не познатите си.
Съветваш всички куфарни търговци, гаражни мишки и апартаментни търговци.
Те ще ти формират гилдията и ще всеят в крайният клиент доверие към онлайн търговията.
50% върнати пратки... знам за около 30% в Черен петък. Но ми е интересно кой бизнес ще издържи на 50% върнати пратки. И ооооо боже нима при 50% върнати пратки сторнирането ще е проблема на бизнеса. Или куриерския разход, който е много по-сериозно перо... боже колега дъниш се... аз имам под 1% върнати пратки и пак се нервя ти за 50% луд ли си - при 50% върнати 90% ще фалират.... или Еконт е с безплатно връщане.

Или си като обувки.бг :) поляците.

Но наистина си прав - само от дребните търговци идва тоя проблем. Хора, които никога не искат да се развиват... да правят нещата правилно и да са пример за всеки "познат".

Банките били без такси и удръжки. Как ли плащат на доставчиците си. Но ако задържат банков разход около 80-150 лв месечно ще е добре.

Това като съвета ти за етикетните принтери и твърдението ти, че всички офиси работят на еконт с етикетни принтери. Еми не са всички... щото са франчове и по договор липсват клаузи с тея технически твърдения... можеш да им видиш договора в нета.

Усложненото счетоводство идва в момента когато нишата на търговеца се свие в юмрук и го удари в челото. След удара той се сеща: Ооооо аз вече трябва да укривам приходи. Малко късно се е сетил. Купи си касов апарат... и почни да мислиш.

Търговеца ще има ли Микроинвест софтуер или друг. Или вечно ще е сам в склада или с жена му в хола... щото аз почнах от 3-ия етаж ф хола ни и Еконт идваше години наред до 3-ия етаж... кога ще се разсрастне тоя дребен куфарен търговец на реплики. Кога... ще чака оборот или бизнес правилно мислене.

Моите съвети са на база мой опит. 4 мъртви фирми... при условие, че на никой не му пука за никой и бизнеса е променлива величина и аз нямам заплата... просто тук всички оцеляваме или от балами или от истински клиенти. Научих се да оцелявам... не да вярвам на всеки счетоводител, банка, доставчик и т н....

Държавата ни е пълна с вратички. Маменето около ППП е фокус... нищо не разбираш... ти не мамиш с ППП - просто не позволяваш на властите да видят твоят кран, кога си го сложил или дали го имало на чертежа лицензиран към нап.

Даже тея дето нямат физически магазин - технически могат да мамят много по сериозно от всички. Еконт са франчове... достатъчно е да имат пратки без договор и да се сработят с екипа на франчайзера, който ги обслужва от адрес /офис не става/ Еконт ползват Айпади с GPS и се засичат къде дават - изплащат НП. Ако франчайзера те подкрепи в района му може да ти носи пари по 10 акаунта с 10 различни имена и фалшиви ЕГН.... и да те подписва и пак ще успее всеки да мами... Няма проследяване...

Схеми колкото искаш.... защо ми обясняваш, че трябва да съм честен винаги. С мен никой не е честен... нито счетоводителите, нито програмистите, нито НАП. Кой как се преебе - та така и тези с ППП - решили днес да са ангели... после искат да са дяволи... не става.

Всеки лъже. Въпроса е какви следи оставяш... или ти пука за фирмата с уникално име измислено от жена ми и колкото и да рева жена ми - разбра, че отива на съд не за престъпления... а кой ще плати разходите за адвокати. Вече не реве... акула е. Но и тя не ми вярваше... докато не преживя НАП да и ровичкат по касата и щастливо да и излезе цялата наличност в касата.... но другата каса и е в джоба.

НАП да ми иска подкуп :) да ги еба.... ай сиктер. Дребните риби мътят водата.... едрите ходят на съд и падат актове и т н..... естесвено чат пат оставяте публиката да разгадае фокуса... на сцената.

В моята фирма аз не съм мол. Мол е друг човек... дори не е жена ми мол....

Всичките ми доставчици подписват с мен договор - а аз не съм упълномощен да подписвам. Но всички в България работят на доверие и накрая някои си свалят гащите.... аз ли съм виновен, че доверието е над бизнеса. Луд свят...

Има само плюсове, минуси липсват. Съветвам всичките си познати, които започват да се занимават с този бизнес въобще да купуват касов апарат. Липсата на касов апарат с всичките позитиви да го го нямаш е огромен плюс, особено за малките търговци, които нямат физически магазин и приемат само НП. Към позитивите се отнасят не само неплащането на у-вото и поддръжката му но и самото негубене на време за издаване на касови бележки и сторнирането им за невзети и отказани пратки, които в определени ниши могат да достигнат 50% от пратките с наложен платеж. Също и липсата на риск да се пропусне издаването на касов бон.
Парите на търговците си пристигат всеки ден директно в банковата сметка, без допълнителни такси и удръжки. Никакво усложнено счетоводство няма, в края на месеца търговеца пуска или обща фактура или извлечение от Еконт. Това е единствения счетоводен ангажимент. Това, че клиентите не знаели не трябва да е проблем на търговеца. НАП да ги информират, че има и такава възможност. Търговеца също може да прилага стокова разписка, където е описана точката от закона.
Трудно може да те разбере човек кога какво искаш да кажеш но точно в тази тема може да пропуснеш. Всяко второ мнение ти е за неплащане на данъци, призиви държавата да не получавала нищо и да не се оставяли следи. И тук точно ти ще ми говориш за некоректни практики, укриване etc. след като плащането с ППП т.е. по банков път е "най-светлия" начин, най-малкото защото и в НАП им светваш при проверка с всичките си плащания и никой няма да си позволи да мами по този начин.
Нито търговеца, нито Еконт или друг куриер може да използва вратички. Документа, който издава Еконт - разписка за ППП е поименен и дори да не ти го издаде в момента, той се счита за издаден и клиента може да го получи по всяко време.
 
Искам да се извиня към @Wllb ...

На 1г и месеци ваксината към детски полио милид се обръща срещу мен и ме заразява с "лека" форма на детски паралич.

Автоматично държавата ме маркира като инвалид - в момента около 240 лв инвалидна пенсия.

Никога не съм я искал друже. Тая маркировка... винаги съм вярвал, че съм нормален човек.

Но никога не успях да си намеря нормална работа...

Тоест... в България инвалидите кучета ги яли...

Всички искаха да съм им роб...

Накрая аз станах господ... и за жалост нямаме деца с Надя. Дори децата са бизнес друже... мъка братле.... не съм искал да се раждам. Да купувам децата си - щото семето или Надя нещо не сработват....

Да чакам 3 г за осиновяване...
Да плащам на Турци за инвитро... когато плащам е само ако жена ми е заченала...

Кой е пророка за парите. За щастието...

Колко години искаш да се доказвам... в България всичко е доверие.... никой не може да си представи разрухата....

Плащам на бедните ми родители всички сметки. И на сестра ми аз и дадох пари за да успее да чисти кенефи във Франция. Роди 2 деца от българин в Париж.

Парите никога никой никогаааа не ми върнаха.....

Жена ми също дължи 2-3000 лв на сестра и....

Всичко е сбъркано. Всичко е месомелачка....

За жалост... отново ти казвам: На никой не му пука за никой.

Аз нямам кой да се грижи за мен като стигна 60-80 г. Или трябва да създам схема и за тва....
 
Е не, не мога да ти търпя вече шизофреничните постове. Дори няма да си губя време да те чета и да ти оборвам всяко твърдение. Жалко за случайните посетители, които ще вземат насериозно постовете ти. Задръсти форума с глупостите си.
 
Карам се с куриери от нивото на Лео Експрес ахахахха и накрая пак съм без поръчка и стока.

Нямам идея какъв ти е личният опит с точно тази куриерска фирма, но аз втори път получавам пратка с тях и са единствените, от които съм адски доволна. Спиди са леш, в смисъл на "мърша'', а еконт са голямата тарифа за галфонска услуга. Изобщо, ояли са се явно, та е 100 пъти по-добре да работиш с куриери от нивото на Лео Експрес, поне за крайния потребител. :)
Включвам се сега по въпроса, понеже днес имах доставка от тях.
 
Няма логика от счетоводна гледна точка, когато изпращача е фирма. Ако очаква да прикрепвам бележка от куриер към фактура от фирма, ще е чудо. Може да важи пред ФЛ, но се съмнявам.

Ако чукат истински бон от техен касов апарат е безмислено да разчитат на бон от куриер.

Но все пак за мен 1% може и да си прав. Ще пусна запитване към НАП другата седмица.
Аз четох, четох, но твоята позиция не успях да я разбера. Това кое има логика и кое - не, хич не е наша работа. Законът е такъв и това е - товарителницата от Еконт, Спиди и т.н важи за касова бележка при предварително подписан договор с куриерската компания и изплащане на наложените платежи по банков път.
 

Горе