Blinky
Owner
Последно време адски много стари и нови потребители тук се кооперират по един или друг начин, за да достигнат крайната цел. И поради тази причина искам да дам няколко стъпки как можете да станете още по-добри в отборна си игра, наречена още бизнес.
Надявам се след статията да се включите в коментирането и да дадете своята гледна точка, да споделите опит и дори предложения, които да дообогатят.
"Не е толкова важно какво знаеш, а кой познаваш." Всички знаем, че опита е в основата на всичко и това си е така. Няма спор. Но замислете, в края на всеки един ваш работен ден най-важното, което остава накрая са мейлите, телефонните номера и иментата на тези, с които сте осъществлили професионален контакт. Аз мисля, че бизнесът е отборна игра и това го срещам като фраза във всяка една книга, на която попадам, била тя мотивационна, с икономическа насоченост или каквато и да е ориентирана към хората с бизнес мислене.
Важно е всеки ден освен регулярната работа, която вършите, да ви остава време, за да завържете нови контакти и отношения с професионалисти в областите, които са леко извън вашият обсег. Например, ако сте програмист, със сигурност няма да е лоша идея да познавате и някой друг оптимизатор за търсачки. Или сте сошъл гуру...контакта ви с някой CMS девелопър ще ви помогне много. Просто никога не знаете какво ще представлява всеки следващ ваш проект, бил той ваш или за ваш клиент, партньор или шеф.
И запомнете едно - бизнес отношенията не са просто размяна на визитки и стискане на ръце. Истинското бизнес отношение е много повече от това, и всеки занимаваш се в тази област го знае. То е важна чат от всеки успяващ екип или човек. Ето и няколко стъпки, които можете да следвате, ако искате да сте добър в изграждането на качествени и дългосрочни бизнес отношения:
[h=2]1. Включете се активно.[/h]Не можете да създавате отношения с други професионалисти като си седите на стола в офиса. Нужно е да се раздвижите малко. Дори и да сте във форум като този, няма да е лошо да бъдете активни. Много хора търсят даден професионалист и след това бият кепенцата след приключване на работа си с него. Това не е правилна стратегия. Трябва да сте по-циркулираща фигура - опознавайте бъдещите си и настоящи партньори или хората, с които възнамерявате да работите, бъдете активни, за да ви разпознават по-добре и на тях да им е спокойно като знаят кой седи от другата страна. Попитайте "старите кучета" във форума и доказалите се потребители тук - на тях им е много по-лесно след като се свържат с друг човек тук да започнат веднага работа и тя в повечето случаи протича безпроблемно. Лично на мен ми е адски лесно. Вярвам и на вас.
[h=2]2. Нека ви опознаят повече.[/h]От т.1 следва и т.2, в която ще кажа само едно - на хората им е по-лесна работа с вас, само ако преди това сте им направили положително впечатление. Представяйте се добре, бъдете внимателен и възпитани, просто изградете един положителен образ. Дали в обществото, дали зад някой ник тук, това е успешна форума. Колкото повече се доказвате като такъв, толкова повече хората ще искат да работят с вас. Дори този ми пост може да добави стойност към ника ми тук. И защо само тук.
[h=2]3. Изслушвайте.[/h]Ефективното изслушване е един от най-важните елементи при съвместната ви работа с някой. В живота е същото, колкото повече слушате, толкова повече информация получавате, анализирате и шанса ви да допуснете разминаване със събеседника ви намалява в пъти. А колкото по-малко грешки правите, толкова ви е по-лесно. Нали?
[h=2]4. Намерете общото между вас.[/h]В голяма степен добрата комуникация и съвместна работа се опира на това да имате нещо общо. В повечето случаи е проекта, върху който работите, но винаги има и нещо повече, защото сте личности, личности с интереси и свои собствени виждания за нещата. Намерете това общо нещо - по този начин ще се чувствате още по-обвързани като екип. В някои случаи това общо нещо може да е естеството на бизнеса. Например, вие сте разработчик на сайт на тема домашни любимци и го изготвяте за ваш клиент, нужен ви е човек, който да напише хубаво съдържание за него. Ако човека, който намерите има куче или друг домашен любимец, вече се застъпвате по две основни точни, изключвайки факта, че съдържанието ще е написано от първо лице.
[h=2]5. Добавяйте стойност.[/h]Веднъж щом сте намерили хората, от които имате нужда, опитайте се да добавите стойност към техния бизнес или живот. Това, че карате някой да ви направи статия на тема все още непозната за него - можете да му обясните с няколко думи какво е и къде да търси. Това добавя стойност за него, защото ще се справи по-добре със задачата и всяка следваща подобна задача ще е лесна за него. Винаги когато съм давал да се пишат статии на теми, които са "тежки", то съм давал примери и съм давал насоки. Добавям някаква стойност към съвместната ни работа. Нещо, което ще бъде не само оценено, но ще ви докара желания резултат.
[h=2]6. Помнете.[/h]В основата на всяка съвместна работа са знанието, доверието и яснотата за крайната цел. Помнете всичко, което учите и откривате в работата си с други хора, за да можете да предвиждате ситуации. Без да помните някои важни и дори по-малко важни неща, имате шанс да направите големи грешки. Например, аз работя с няколко контентрайтъра и знам кой за колко време се справя с даде задача. Имам проект, които ме поставя в рамка от 1 месец, аз съм преценил, че за да смогна са ми нужни 10 добре написани страници за един сайт, и знам, че хххх би ги направил за 5 дни, на еди каква си цена. Помня, че е писал по подобна тема, значи това е човека.
[h=2]7. Следвайте.[/h]Следете хората, с които сте работили и са ви направили добро впечатление. Или по-точно казано - дръжте ги в полезрението си. За проект, който е на стойност ХХХХХ, примерно, знаете, че ви трябат 3ма специалисти. Знаейки това, остава да ги намерите и да поддържате постоянен контакт с тях. Успехът на един екип е не само в неговата компетенция, но и правилната работа на елементите (един спрямо друг) в него.
[h=2]8. Допринасяйте.[/h]Вие сте добър отборен играч, когато допринасята и дава повече. Дори и да работите в екип, който има една обща цел, давайки повече, вие ще мотивирате и остналите да последват вашия пример и да видят, че вие наиситна вярвате в крайната цел, което ги кара да се чувстват още по-надъхани. Когато сте в един екип, следваща една цел, винаги гледайте да сте двигателя. Всеки е талантлив и кадърен, но не всеки е говот да дава повече, освен ако за целта няма пример. Този примем може да сте вие.
[h=2]9. Търсете помощ.[/h]Не можете да помогнете на другите, ако не можете да помогнете на себе си. За да получите помощ, когато ви е нужна, не се колебайте да я потърсите от тези, с които работите. Не е срамно, срамно е когато провалът се основава на това, че сте си го спестили. Никой не се ражда научен и не само вие, но и всеки го знае. Една система, била и тя от хора, екипи, се движи толкова бързо, колкото най-слабия и елемент.
[h=2]10. Показвайте признателност.[/h]Не пестете "Благодаря", "Задължен съм ти", "Оценявам го". Хората нямат навика да го казват и това е голяма грешка. Всичко трябва да се възнаграждава, дори и да си мислим, че уж ни е даденост. Някой се е постарал да свъщи преди крайния срок, или друг е дал нещо повече, защото е имал времето да го направи. Това, че днес му благодарите, означава, че утре вратите на човека ще са отворени за вас, защото той е видял, че цените неговите услилия и разбирате какво му е коствало.
Надявам се след статията да се включите в коментирането и да дадете своята гледна точка, да споделите опит и дори предложения, които да дообогатят.
"Не е толкова важно какво знаеш, а кой познаваш." Всички знаем, че опита е в основата на всичко и това си е така. Няма спор. Но замислете, в края на всеки един ваш работен ден най-важното, което остава накрая са мейлите, телефонните номера и иментата на тези, с които сте осъществлили професионален контакт. Аз мисля, че бизнесът е отборна игра и това го срещам като фраза във всяка една книга, на която попадам, била тя мотивационна, с икономическа насоченост или каквато и да е ориентирана към хората с бизнес мислене.
Важно е всеки ден освен регулярната работа, която вършите, да ви остава време, за да завържете нови контакти и отношения с професионалисти в областите, които са леко извън вашият обсег. Например, ако сте програмист, със сигурност няма да е лоша идея да познавате и някой друг оптимизатор за търсачки. Или сте сошъл гуру...контакта ви с някой CMS девелопър ще ви помогне много. Просто никога не знаете какво ще представлява всеки следващ ваш проект, бил той ваш или за ваш клиент, партньор или шеф.
И запомнете едно - бизнес отношенията не са просто размяна на визитки и стискане на ръце. Истинското бизнес отношение е много повече от това, и всеки занимаваш се в тази област го знае. То е важна чат от всеки успяващ екип или човек. Ето и няколко стъпки, които можете да следвате, ако искате да сте добър в изграждането на качествени и дългосрочни бизнес отношения:
[h=2]1. Включете се активно.[/h]Не можете да създавате отношения с други професионалисти като си седите на стола в офиса. Нужно е да се раздвижите малко. Дори и да сте във форум като този, няма да е лошо да бъдете активни. Много хора търсят даден професионалист и след това бият кепенцата след приключване на работа си с него. Това не е правилна стратегия. Трябва да сте по-циркулираща фигура - опознавайте бъдещите си и настоящи партньори или хората, с които възнамерявате да работите, бъдете активни, за да ви разпознават по-добре и на тях да им е спокойно като знаят кой седи от другата страна. Попитайте "старите кучета" във форума и доказалите се потребители тук - на тях им е много по-лесно след като се свържат с друг човек тук да започнат веднага работа и тя в повечето случаи протича безпроблемно. Лично на мен ми е адски лесно. Вярвам и на вас.
[h=2]2. Нека ви опознаят повече.[/h]От т.1 следва и т.2, в която ще кажа само едно - на хората им е по-лесна работа с вас, само ако преди това сте им направили положително впечатление. Представяйте се добре, бъдете внимателен и възпитани, просто изградете един положителен образ. Дали в обществото, дали зад някой ник тук, това е успешна форума. Колкото повече се доказвате като такъв, толкова повече хората ще искат да работят с вас. Дори този ми пост може да добави стойност към ника ми тук. И защо само тук.
[h=2]3. Изслушвайте.[/h]Ефективното изслушване е един от най-важните елементи при съвместната ви работа с някой. В живота е същото, колкото повече слушате, толкова повече информация получавате, анализирате и шанса ви да допуснете разминаване със събеседника ви намалява в пъти. А колкото по-малко грешки правите, толкова ви е по-лесно. Нали?
[h=2]4. Намерете общото между вас.[/h]В голяма степен добрата комуникация и съвместна работа се опира на това да имате нещо общо. В повечето случаи е проекта, върху който работите, но винаги има и нещо повече, защото сте личности, личности с интереси и свои собствени виждания за нещата. Намерете това общо нещо - по този начин ще се чувствате още по-обвързани като екип. В някои случаи това общо нещо може да е естеството на бизнеса. Например, вие сте разработчик на сайт на тема домашни любимци и го изготвяте за ваш клиент, нужен ви е човек, който да напише хубаво съдържание за него. Ако човека, който намерите има куче или друг домашен любимец, вече се застъпвате по две основни точни, изключвайки факта, че съдържанието ще е написано от първо лице.
[h=2]5. Добавяйте стойност.[/h]Веднъж щом сте намерили хората, от които имате нужда, опитайте се да добавите стойност към техния бизнес или живот. Това, че карате някой да ви направи статия на тема все още непозната за него - можете да му обясните с няколко думи какво е и къде да търси. Това добавя стойност за него, защото ще се справи по-добре със задачата и всяка следваща подобна задача ще е лесна за него. Винаги когато съм давал да се пишат статии на теми, които са "тежки", то съм давал примери и съм давал насоки. Добавям някаква стойност към съвместната ни работа. Нещо, което ще бъде не само оценено, но ще ви докара желания резултат.
[h=2]6. Помнете.[/h]В основата на всяка съвместна работа са знанието, доверието и яснотата за крайната цел. Помнете всичко, което учите и откривате в работата си с други хора, за да можете да предвиждате ситуации. Без да помните някои важни и дори по-малко важни неща, имате шанс да направите големи грешки. Например, аз работя с няколко контентрайтъра и знам кой за колко време се справя с даде задача. Имам проект, които ме поставя в рамка от 1 месец, аз съм преценил, че за да смогна са ми нужни 10 добре написани страници за един сайт, и знам, че хххх би ги направил за 5 дни, на еди каква си цена. Помня, че е писал по подобна тема, значи това е човека.
[h=2]7. Следвайте.[/h]Следете хората, с които сте работили и са ви направили добро впечатление. Или по-точно казано - дръжте ги в полезрението си. За проект, който е на стойност ХХХХХ, примерно, знаете, че ви трябат 3ма специалисти. Знаейки това, остава да ги намерите и да поддържате постоянен контакт с тях. Успехът на един екип е не само в неговата компетенция, но и правилната работа на елементите (един спрямо друг) в него.
[h=2]8. Допринасяйте.[/h]Вие сте добър отборен играч, когато допринасята и дава повече. Дори и да работите в екип, който има една обща цел, давайки повече, вие ще мотивирате и остналите да последват вашия пример и да видят, че вие наиситна вярвате в крайната цел, което ги кара да се чувстват още по-надъхани. Когато сте в един екип, следваща една цел, винаги гледайте да сте двигателя. Всеки е талантлив и кадърен, но не всеки е говот да дава повече, освен ако за целта няма пример. Този примем може да сте вие.
[h=2]9. Търсете помощ.[/h]Не можете да помогнете на другите, ако не можете да помогнете на себе си. За да получите помощ, когато ви е нужна, не се колебайте да я потърсите от тези, с които работите. Не е срамно, срамно е когато провалът се основава на това, че сте си го спестили. Никой не се ражда научен и не само вие, но и всеки го знае. Една система, била и тя от хора, екипи, се движи толкова бързо, колкото най-слабия и елемент.
[h=2]10. Показвайте признателност.[/h]Не пестете "Благодаря", "Задължен съм ти", "Оценявам го". Хората нямат навика да го казват и това е голяма грешка. Всичко трябва да се възнаграждава, дори и да си мислим, че уж ни е даденост. Някой се е постарал да свъщи преди крайния срок, или друг е дал нещо повече, защото е имал времето да го направи. Това, че днес му благодарите, означава, че утре вратите на човека ще са отворени за вас, защото той е видял, че цените неговите услилия и разбирате какво му е коствало.