4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

biaaro

Well-Known Member
Днес по он еър гледах директора на Гемиус за България, който извади много интересни данни и графики. Стана ясно, че 4% от всички пари за реклама в България се дават за онлайн такава. За сравнение даде Дания, в която същите проценти били 40%:shock: и онлайн рекламата там задминала телевизиите по доходност. Точно тук лъсва и онова, за което си говорихме в темата за състоянието на онлайн бизнеса у нас и желязната хватка на рекламните агенциите. Просто тези 4% са абсолютно не реални.

Добрата новина е, че в края на краищата всичко ще си дойде на мястото и рано или късно и ние ще отхапем полагащото ни се парче от баницата.:) Защото това не може да продължава вечно...
 
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Ако искаме да се развиваме като истинските държави от нормалния свят % ще се подобри. Ясно е, че когато една медиина единица, като телевизиите имат такъв голям %, това означава само едно - те не само ще го играят власт, но и ще продължат да бранят тези %-ти с цел да не се променя рекламния пазар. Също така е ясно, че това няма да е вечно. Преди няколко дни в един сайт четох интервю на една мацка от Пиеро 97, ясно е, че и те се допитват до Гемиус за статистиките си. Та тя спомена, че според тези статистики 66% от рекламата отива в направление телевизия, а другото се разпределяло към останалите типове медии - вестници и списания, радио, интернет, билбордове и плана и други. Мога да я изровя темата, но не го правя, защото знам, че всеки е наясно с това, което тя обобщи в цели 3 страници. Тя спомена също така се изкава писимистично за радиото и оптимистично за интернет рекламата. След като прочетох първите 2-3 абзаца от нейното интервю, реших да го допрочета, защото цифрите, с който боравеше бяха много близки до реалността. А като се замислих и какво използват и изискват от Пиеро 97, като софтуер за отчитане, вече бях сигурен, че е истина.

Малко ме напрашиха малките %-ти, които се отдава за интернет реклама. Тук има 2 основни терории, по които можем да копаем дълбоко защо реално е така. Едната е, защото интернет пространстовото в БГ не може да изконсумира пусканата реклама от агенциите и рекламодателите, а другата (която не искам да вярвам, но е може би по-вероятна) е, че просто агенциите и рекламодателите не пускат пари натам, за да достигне това, което реално и се полага на тази сфера - интернет рекламата.

Личното ми мнение е, че ако не друго, то тези 4% ще стигнат поне 5% през тази 2012 г., за това и вота ми в темата Как виждате икономиката на България през 2012 г.? е оптимистични. Малко е егоистично да гледам само собствената си паничка, но няма какво друго да гледам.

В момента не знам защо повечето рекламодатели си мислят, че им е по-оферта да:

- завъртят 7 бона за 1 минута след или по време на новините, от това да са на един силен сайт поне 7 месец и то със силно присъствие.

- да платят някаква скапана страница / статия в някой жълт вестник до голя задник на Азис и Китаеца, вместо да са добре позоционирани в сайт, който при проучване в нета за тях ще са в архив с положителна репутация.

- да набият безмислени пари за 20 сек. спот в някое радио, което я си го пусне някой, я не. Тук ще съм малко по-низходителен, защото радито (а може би и вестниците) ще го отнесе най-силно при преразпределението на %-тите.

- да изпляскаш на няколко задушни красотвища по билбордовете продукта / компанията / бранда, за да може да те видят хората. Голяма работа. Аз виждам всеки ден 100 неща, но само определени се запонят в съзнанието ми. В интернет всеки един момент е запомнящ се - за това всеки иска да кибичи в нета - защото му е фън.

Истински искам и ние да стигнем тези 40%, не заради друго, а защото по този начин ще се водим не само добре развита държва от към комуникационно ниво, но и ще има по-добър баланс в рекламния бизнес. Все пак говорим за начин на възприятия и култура. И обществото трябва да допренесе за по-доброто разпределяне на тези %. Много ми кофти като видя някой на моята възраст да си купува вестник, при положение, че има вече и таблети и тефони, с които да четеш каквото си искаш и то без да си осъкатил някое дърво, както и после няма да самърсиш някъде с него, пък и е фри.

Определено пазара ще се промени, но е важно да му помогнем и ние. С каквото можем помагаме, но май ще има още много хляб да се яде до тези 40%, както е там. Сега цел №1 ще е да се стигне първите 10%. Следваща цел ще е 20% и така.
 
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

и аз като мигащия се паля много, като видя нещо подобно. може ли такова невежо поколение да живее тук. тези % говорят само едно, слаба работа сме в това да се оправяме с интернет. все пак това е истината, другото не струва последно време. какво да гледам по телевизията, че да си прикова скапания поглед там? или вестниците ни, които с всеки изминал ден стават все по-жълти и платени. и те не стават за нищо. искам тази и може би и следващата година да, са годините на силен растеж. ;)
 
Разковничето на тази тема е не просто цената и качеството на рекламните спотове в телевизия/радио/печатно издание/интернет медия, а в закоравялото мислене мислене на българина. Малко хора са свикнали да ползват всичките функции на интернет - пазаруване, сравняване на продукти, сравняване на цени и т.н.
При нас се ползва за "фейсбукя" и "скайпиту". Нормално е рекламодателите да нямат интерес да влагат пари в аудитория, която е толкова погълната от приказките за измами на една популярна личност от един популярен сектор, че да имат конверсия 0.005%. Е и аз да бях - и аз нямаше да влагам пари в реклама на този пазар.

Защо го казвам - преди една година, бях правил сайт на приятел, а и спомагах за развитието му. Конверсията от рекламите беше 9% (да и аз си удрях г*за в тавана от кеф, защото участвах с процент). Появи се гореспоменатата личност в интервю за TV7 и обясни какви ментена се предлагали на нашия пазар. В рамките на 7 дни, конверсията стигна до 0.7%. Е кой ще налива пари, когато във всички случаи го спират, дори да предлага качествена стока, както беше в нашият случай?
 
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Да, всичко до тук казано е вярно, но има и един фактор, който убягва на много хора. А това е, че наще рекламодатели и специалисти по реклама разсъждават изключително повърхностно. Веднага обяснявам какво имам предвид. Преди няколко години, когато реших да навлизам на германския пазар ми направи впечатление, че немските рекламодатели рекламират масово в сайтовете, които ние тук смятаме за не таргетирани и безперспективни. Става въпрос за сайтове за игри, картинки, забавления и тн. Това ми се видя изключително неуместно и си помислих, че просто имат много пари за реклама, които трябва да пръснат. Обаче работата се оказа друга! Според германските изследвания решенията, които вземат родителите за различни покупки в 50% от случвайте са повлияни от децата им. Като най вече това се отнася за автомобили, мобилни телефони, компютри, мебели и други подобни. Как ви се струва това? Там така се получава, че големите играчи са поставили един минимум, който всеки, който иска да се включи на рекламния пазар трябва да прескочи. Примерно 40-45 евро цента на клик. Просто големите рекламират за всички думи които имат повече от 1000 търсения месечно. Предполагам, че това е практика и в другите държави, в които има развит рекламен пазар. Това гледам, че и у нас се опитват да го прилагат някой, но това са две три фирми, които за съжаление не могат да обърнат нещата.

Според вас какъв е проблема на мобилните оператори да направят това и в България? Сигурен съм, че с 5% от рекламните си бюджети ще постигнат същия ефект. Просто трябва в дълбочина да се мисли...

Много хубаво ама проблема за онлайн търговците с ниската Интернет култура остава, а ако не почне да се пазари и поръчва в Интернет няма оправия за тях. Все пак ако онлайн търговците имаха повече оборот и те щяха да дават по някоя стинка на тези, които си вадят хляба само с реклама.
 
От: От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Според германските изследвания решенията, които вземат родителите за различни покупки в 50% от случвайте са повлияни от децата им.
Има логика в това. Да почнем да правим блогове за деца, линкващи към комерсилните сайтове ли? Отклонявам се от темата:).
 
От: От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Не бе:) Тука става въпрос, че големите фирми изкупуват всичкия евтин трафик с малка част от рекламните си бюджети, като по този начин вдигат цената на целия трафик. Това е реклама в дългосрочен план и не става всеки да я прилага.

По добре не прави такива блогове:) Всъщност ако продаваш автомобили може и да стане:)

Има логика в това. Да почнем да правим блогове за деца, линкващи към комерсилните сайтове ли? Отклонявам се от темата:).
 
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Има много проблеми и фактори, които пречат на интернет рекламата да заеме по-сериозни %-ти на рекламния пазар. Описани са добре тук.

От една страна имаме невежото ни население, което както описа ktomov, не вземе малко да се пооправи и да започне да използва интернет по предназначение, а не само да свалят някой себеподобен или да драснат у facebook, че котката им има рядко щастие и какви ли не други глупости, на които само те и може би някой друг на интелектуалното им ниво се радват истински. Ако това не се промени, няма да мръгнем много много с тези %-ти. Исках да го спомена и преди, в предишния си пост, но не ми даде сърце, защото има и други неща, които са по-вероятно да се променят. Тях ще обсъдя по-долу. Преди няколко дни трябваше да инсталирам windows 7 на една приятелка. Като я попитах какво да и качвам допълнително, тя ми каза, а нищо - само skype и facebook да има задължително, както и малко филмчета от замундата. Погледнах я и каза "ти си варварин, мила". Не можах да повярвам как момиче на 24 г. може да използва интернет само за това. Искаше ми се да вярвам, че само тя е така, но сега като чета тук, май не е сама милата. Не го забелязвах това, защото в моята компания, няма човек, който да ползва интернет само за глупости и лиготии. Всичките имат поне по 2 други важни неща. Един приятел даже го ползва за да търси текстове за картички, което е пак доста потребителско, но е пак положителна работа. Не е като да тегли една майна под някой статус във facecook. Това, ако не се промени има не само шанс да не дръпне интернет рекламата, но и да затъпее тотално обществото ни. С комбинация от пропагандата от телевизията, нещата стават доста сериозни.

Друг пък приятел ме попита какво животно било twitter? Което пак говори за слаба култура, при положение, че даже и по телевизията се споменава. Обикновенно след първата по-популярност социална мрежа - facebook. Но кой да се интересува? Или по-скоро - за какво да се интересува? Каква му е далаверата? Когато се мисли поръхностно или не се мисли, обикновенно нещата не се случват ледно. После защо сме на такова ниво. Едното е следствие от другото и така си се въртим.

Друга основна причина, която ми е направила впечатление е простотията на другите медии, която се лее по адрес на интернет. Великите "информатори" на съвременното ни общество нон стоп, при възникнала възможност (а тя има почти винаги), започва да бълва пумия по адрес на интернета, защото в него вижда много сериозен конкуретн, който неизбежно с времето ще започне да яде техния рекламен дял (искат или не). И в това си начинание те толкова се оливат, че шанса да му се оправи репотацията в очите на "ориентираните потребители" намалява. Все едно измамници и престъпления стават само във виртуалния свят. Напротив и другия, реалния, къде къде по-сериозни и многобройни престъпления. Колко милиони офлайн търговци са некоректни и измамници. Не знам за какво са се захванали толкова да ровят в интернет. Но явно там имате смисъл да хранят. Все пак и те са наясно с тенденциите на реклмания пазар в бъдещите няколко години.

Още една причина за лошите съотношения са и самите рекламни агенции с комбинация от техните клиенти - рекламодателите, които толерират и насочват бюджетите си предимно към другите медии. Агенциите реално не мога да ги виня, защото те изпълняват това, което рекламодателя иска. И предлагат това, което е актуално на пазара в момента, според проучвания и прогнози на потреблението. Всички е статистики и цифри. А от своя страна тук и самите рекламодатели са повече от сигурни, че телевизията е най-добрия за момента медиен канал. Да, няма що. Много маркетинг мениджърите си мислят, че реклманите агенции има правят най-адекватните медиини планове. За жалост не е много точно това. И не мисля, че "ефективност" е ключовата дума при съставянето им. По-скоро бих сложил на думичката "обхват". Естествено, че с една телевизия ще хванеш повече внимание отколкото с един голям сайт. Но тук е важно само едно нещо, което все си мислих, че рекламодателя търси, ама явно не - ефективност. Като казвам ефективност, това определено не изключва тв реклама, даже никак, но определено след сериала Листопад не бих продавал на бабите новият iPhone 4 или Samsung Galaxy. Не е като да не съм го видял.

Има може би и вина в нас, че явно не предоставяме това, което е нужно, за да привлечем този потребител и да го заковен на компа същото време, което ще отдели и на телевизора. Реално това пак се явява причина, защото не може всички да са ни виновни, все трябва да има и нещо в нас. Но това, че повечето време изкарва във facebook и skype говори, че поне има желание за дигитално приключение. Интересът клати феса. Това е било винаги. Имали заинтересованост ,ще има и трафик, който да изконсумира рекламата. За момента сайтове като dnes.bg, vbox7, abv.bg, bg-mamma и подобни са доказателство, че потребителите са отворени за интернет света, нашата работа е да ги накараме по-активно да го правят. Всяко едно нещо, което се развива с минути и секунди тук в нета, печели все повече точки пред другите медии - не бих си взел наръчник за кола, а бих си взел наръчник за автомобил, за да сменя нещо по него или да видя какво ми трябва - бих влязал е нета и потърсил това, от което имам нужда. Все пак и информацията ще е много по-актуиална. Интересно е, че навлизането на мобилните устройства ще ни гарантира този растеж и през 2012г. Малко вероятно е човек с добър смартфон и таблет на си купува вестници и да зяпа телевизия, за да разбере пртимерно какво в времето във Варна, за да си избере кога да пътува. Върпсо на самоусъвършенстване.
 
Re: От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Да, всичко до тук казано е вярно, но има и един фактор, който убягва на много хора. А това е, че наще рекламодатели и специалисти по реклама разсъждават изключително повърхностно. Веднага обяснявам какво имам предвид. Преди няколко години, когато реших да навлизам на германския пазар ми направи впечатление, че немските рекламодатели рекламират масово в сайтовете, които ние тук смятаме за не таргетирани и безперспективни. Става въпрос за сайтове за игри, картинки, забавления и тн. Това ми се видя изключително неуместно и си помислих, че просто имат много пари за реклама, които трябва да пръснат. Обаче работата се оказа друга! Според германските изследвания решенията, които вземат родителите за различни покупки в 50% от случвайте са повлияни от децата им. Като най вече това се отнася за автомобили, мобилни телефони, компютри, мебели и други подобни. Как ви се струва това? Там така се получава, че големите играчи са поставили един минимум, който всеки, който иска да се включи на рекламния пазар трябва да прескочи. Примерно 40-45 евро цента на клик. Просто големите рекламират за всички думи които имат повече от 1000 търсения месечно. Предполагам, че това е практика и в другите държави, в които има развит рекламен пазар. Това гледам, че и у нас се опитват да го прилагат някой, но това са две три фирми, които за съжаление не могат да обърнат нещата.

Според вас какъв е проблема на мобилните оператори да направят това и в България? Сигурен съм, че с 5% от рекламните си бюджети ще постигнат същия ефект. Просто трябва в дълбочина да се мисли...

Много хубаво ама проблема за онлайн търговците с ниската Интернет култура остава, а ако не почне да се пазари и поръчва в Интернет няма оправия за тях. Все пак ако онлайн търговците имаха повече оборот и те щяха да дават по някоя стинка на тези, които си вадят хляба само с реклама.

Много силни закони за защита на децата ако детето ти се тръшне магазина че иска нещо например рев до състояние на истерия... единственото ти оправадание да не му го купиш да е някаква луксозна стока а ти да си прекалено беден да го осигуриш.... не може да го удряш, а докарването му до истерично състяоние освен удрянето също е причина по този закон да ти го отнемат и да го датът на социалните... така че маркетърите се възползват...

пример детето е на 14 иска да се научи да кара сноуборд алпите са скъпи но за цената на няколко ваканции в алпите идва апартамент в банско...
 
Последно редактирано от модератор:
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

В подкрепа на думите на Биааро:

[video=youtube;0uUU7cjfcdM]http://www.youtube.com/watch?v=0uUU7cjfcdM[/video]

700 милярда пордажби на базара на детските прищявки, супер ниша са тези сайтове и аз си мисля за подобно нещо на запад.
 
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Тези 4% не доказват ли, че сме изостанали и в България има повече хора с примитовно мислене и примитивни забавления(тиви и радио), отколкото в други страни от Европа?
 
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Това доказва, че в България нещата не се развиват на пазарни принципи.


Тези 4% не доказват ли, че сме изостанали и в България има повече хора с примитовно мислене и примитивни забавления(тиви и радио), отколкото в други страни от Европа?
 
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Аз си мисля, че просто има супер як картел, пазара е силно олигополизиран това е като цяло реалността.

НАвремето споменах се направи няква борса, стил капиталова борса, но не чак - просто гарантиране за качество и възможност от страна на всеки, който е в тази борса, в която членува - нещо като Изиадс, само дето по широко, и адмистрацията на тази борса да комунирака с реаклмодателите и да лобира за членовете си. Трябва се промени статуктвото в нет пазара, ако се направи голям ползииран субект, ще може да се конкурира с олигопола и от там процента ще се вдигне.
 
Re: От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Аз си мисля, че просто има супер як картел, пазара е силно олигополизиран това е като цяло реалността.

НАвремето споменах се направи няква борса, стил капиталова борса, но не чак - просто гарантиране за качество и възможност от страна на всеки, който е в тази борса, в която членува - нещо като Изиадс, само дето по широко, и адмистрацията на тази борса да комунирака с реаклмодателите и да лобира за членовете си. Трябва се промени статуктвото в нет пазара, ако се направи голям ползииран субект, ще може да се конкурира с олигопола и от там процента ще се вдигне.

Аз и преди съм писал като ти писа за борсата ако ние отворим адекса за други ниши и други сайтове въпроса е ще седят ли сайтовете с кодовете на адекса през следващите месеци докато евентуално успеем да намерим рекламодатели ... та ние не успяваме да си продадем цялата наша реклама просто не искам да ви разочароваме затова не сме го направили ... а не е като да не се бутаме да търсим...

Иначе от техническа гледна точка мога да почна да добавям сайтове в следващите 15 минути от юридическа Блинки е готов с договора в първия работен ден, най късно втория
 
От: Re: От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Аз и преди съм писал като ти писа за борсата ако ние отворим адекса за други ниши и други сайтове въпроса е ще седят ли сайтовете с кодовете на адекса през следващите месеци докато евентуално успеем да намерим рекламодатели ... та ние не успяваме да си продадем цялата наша реклама просто не искам да ви разочароваме затова не сме го направили ... а не е като да не се бутаме да търсим...

Иначе от техническа гледна точка мога да почна да добавям сайтове в следващите 15 минути от юридическа Блинки е готов с договора в първия работен ден, най късно втория

Куул, не виждам проблем братле.

При влизане в борсата, разбира се ще има Х условия айде няма са 1к УВ, но неква по малка цифра - идеята е да е широка маса, но качесвтвна. Та при влизане в системата администрацията - тези, които отговарят за цялата борса се явяват от една страна гарант на системата, че е качесвтвна и бачкате само в интерес на тази борса, но от др страна се иска некво задлъжение от страна на членовете. Мисля си, че от правна точка ще има голям шит да се съдиме ако некой откаже, така че си мисля за някъв членски внос.

Виж аз говоря за сериозно нещо, не говоря за махлеснка борса. Говоря за организиран пазар, който се регулирам, като БФБ вижте там регулациите/правните неща - е като искаш да си член от сериозността, ще трябва си понякъв начин лоялен. Обединението прави силата - само така ще може се противопставя БГ на статуктвото. Може продължим, другаде тази тема, да не става офф тука. Но все си мисля, че ще има сериони членове, ако успеем убедим големите рекламни агенции.
 
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Много ни е осъкатен рекламния пазар, това е повече от факт. Ако си голяма медия имат интерес, но идеята е да обхванеш хубавите и ценни сайтове в интернет пространството в мрежа, за да има реално хляб за всеки и това да е целта на всяка мрежа, а не както е сега. Всяка мрежа си има определени сайтове (техни) и уж те са най-цените в нета и мрежата не допуска други до рекламудателите си. Това е не само грешна стратегия за развитие, но и много лошо за интернет рекламния пазар като цяло. Лично ние ако се постегнем малко ще имаме възможност да го направим. Няколко области обединени в мрежа, като това даде на всеки хубав и ценен ресурс в нета (а не някой блог-шит направен ей така, за да е сателит на нещо) да се включи. Идеята може да е в 2 варианта, както следват логиката на пазара:

- медията да има няколко нишови (често са 1 или 2), който са лидери и генерират по-големия % от трафика в тази ниша. Пример е abv.bg и mail.bg в пощите.

- медията обединява много малки нишови сайтове (тук бройката няма граница), които да набират количестото трафик, за да се сформира медия с много потребители.

Държа да спомена, че сайтовете трява да са качествени, с редовни и добри посещения (не като бройка), добре ориентирани нишови (да не са сбирщайн), да имат добра поддръжка и да не изглеждат кофти, което май влиза в това да са качествени. По този начин не само пазара ще живне, но и ще даде много бизнес на агенциите, както и на всички фирми участващи в порцеса. Една от тях е Гемиус софтуера за отчитане на данните.

При такива мобилизации и разпределения, всичко ще си дойде на място, вече тук започва и вътрешната конкуренция на сайтовете, която ще доведе до покачване на качеството, предоставяне на други интересни неща за потребителите и какви ли не други положителни промени с цел привличане на повече трафик, за да може да генерира и повече приходи за собствениците си. Схемата е много проста ясна и по никакъв начин пречеща един на друг, базирайки се на малките %-ти, които има интернет рекламата на фона на всичко друго.

Интересно е това дали ще се промени или ще си остане като сега - големите медии си лапат парите на рекламодателите чрез импресии, PR статии, анкети и други, а малките, но по нищо не отстъпващи по качество сайтове, ще се мъчат с продажба на кликове, чрез някакви псевдо рекламни платформи, които не са виновни за слабите резултати, защото в такъв сегмент са решили да се развиват.

Но определено промени трябва да има. Ако някой не ги наложи или започне да ги прави, интернет рекламат е обречена. Не знам как звучи за големите онлайн медии това, но 4% е цифра, на която могат да не се радват. Случайно ако това е цифрата, която мислят, че нормална, то определено не заслужават развитие в какъвто и да е аспект. Толкова много ми писна да пиша по тази тема, защото не е само тази, че чак се чудя дали няма да е време и ние да не се активизираме по този случай. Все пак ние определяме част от това. Нали? :)
 
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Развитието на България във всяко едно отношение винаги е било години назад от модерните държави и не виждам защо интернет развитието да прави изключение. Според мен Facebook няма вина за това, даже напротив. Много хора разбират какво е това животно интернет именно заради Facebook и останалите сайтове за запознанства. Ако не бяха те българите щяха да са още по-некомпетентни по отношение на интенрет. Покрай Facebook започват да навлизат в нещата и да се ограмотяват така да се каже. А това, че много хора киснат предимно във фейса, си е въпрос на манталитет. Същото се отнася и за телевизията. Много момичета, а и момчета, гледат по цял ден планета пайнер вместо дискавъри, нешънъл и останалите канали, от които биха могли да научат нещо.

Въпрос на време е процентите отделяни за интернет реклама да нараснат и дори да надхвърлят процентите за останалите медии. Никоя телевизия, радио или вестник не може да промени това. След време интернетът дори ще обедини останалите медии. Телевизиите ще се гледат онлайн, радията ще се излъчват онлайн, вестниците, списанията и т.н.
 
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

- медията обединява много малки нишови сайтове (тук бройката няма граница), които да набират количестото трафик, за да се сформира медия с много потребители.

Държа да спомена, че сайтовете трява да са качествени, с редовни и добри посещения (не като бройка), добре ориентирани нишови (да не са сбирщайн), да имат добра поддръжка и да не изглеждат кофти, което май влиза в това да са качествени. По този начин не само пазара ще живне, но и ще даде много бизнес на агенциите, както и на всички фирми участващи в порцеса. Една от тях е Гемиус софтуера за отчитане на данните.

При такива мобилизации и разпределения, всичко ще си дойде на място, вече тук започва и вътрешната конкуренция на сайтовете, която ще доведе до покачване на качеството, предоставяне на други интересни неща за потребителите и какви ли не други положителни промени с цел привличане на повече трафик, за да може да генерира и повече приходи за собствениците си. Схемата е много проста ясна и по никакъв начин пречеща един на друг, базирайки се на малките %-ти, които има интернет рекламата на фона на всичко друго.

Интересно е това дали ще се промени или ще си остане като сега - големите медии си лапат парите на рекламодателите чрез импресии, PR статии, анкети и други, а малките, но по нищо не отстъпващи по качество сайтове, ще се мъчат с продажба на кликове, чрез някакви псевдо рекламни платформи, които не са виновни за слабите резултати, защото в такъв сегмент са решили да се развиват.

Но определено промени трябва да има. Ако някой не ги наложи или започне да ги прави, интернет рекламат е обречена. Не знам как звучи за големите онлайн медии това, но 4% е цифра, на която могат да не се радват. Случайно ако това е цифрата, която мислят, че нормална, то определено не заслужават развитие в какъвто и да е аспект. Толкова много ми писна да пиша по тази тема, защото не е само тази, че чак се чудя дали няма да е време и ние да не се активизираме по този случай. Все пак ние определяме част от това. Нали? :)


И аз такова качество говорих, пък ако се вземе лицензия за организиран/регулиран пазар - това направо ще забиие всички останли мрежи, а и звучи супер гръмко повечето БГ бизнесмени обичат престижа от колкото мащабността
 
От: 4% от рекламните бюджети отиват за онлайн реклама

Фондация „Америка за България“ си „купи“ медии: infobulgaria.info/news.php?itm=15795

аре да им е честито на убавците. статията е хубава и показва колко сме съзряли за истинска интернет реклама в БГ. положението е плачевно почти навсякъде замесени пари. то пък и едната медия са купи, да си такова таковата. :)
 

Горе