Affiliate поддомейни или отделни домейни.

mitakaJ9

New Member
Здравейте, насочил съм се към афилиейт. Искам да рекламирам няколко продукта от една ниша, като искам да таргетирам търсения на самият продукт - производител (+ модел). Имам две опции да кажем, че става дума за лаптопи:

1) По-евтината, но може би по не СЕО успешна. Да регистрирам 1 домейн laptops.com и да развия поддомейни sony.laptops.com, lenovo.laptops.com. Проблема е ,че търсения от рода на sony laptops няма напълно да съвпадат с домейна ами само частично и то с по-силно конкурентната дума и може би по-нежеланата (laptops.com). Ако искам да продам лаптоп бих искал някой който вече си е избрал марка и модел да ме потърси а някой който тепърва търси "laptops". Плюсовете според мен са, че след като се развие laptops.com като сайт новите събдомейни много бързо ще се индексират и то на високи позиции защото вече са част от доказан сайт. Това може би ще стане много бавно обаче.

2) Регистриране на отделни домейни sonylaptops.com , lenovolaptops.com, etc. Тук ще ми излезе по-солено от към разходи за домейн и хостинг, но класирането на преди позиции би трябвало да е по лесно след като домейни съвпада с ключовите думи. Е сайтовете ще са независими (не че не мога да им сложа линкове помежду си) , но няма да облажват толкова от ранка на домейни както при опция 1).

Въпросите ми започват с - вярни ли са ми разсъжднията? Опция 1 ми е по-прималива за сега, но нямам много опит а за достигането на високи позиции на така изграден сайт трябва ли той да се докаже като авторитетен което изисква много работа и умения? Опция 2 наистина ли ще ми помогне за доста по-бързото и лесно класиране напред използвайки ключови думи директно в домейна? Заслужава ли си регистрирането на отделен домейн за всеки тип (марка) продукт?

Благодаря ви!
 
От: Affiliate поддомейни или отделни домейни.

- Не търси точно съвпадение на домейна. Ако следваме примера с лаптопите, аз бих взел нещо от сорта на laptopguide.com или yourlaptopguide.com (съвсем примерно).

- Няма никакъв смисъл да правиш поддомейни за всяка марка. Просто си ги раздели на категории и всичко ще е ок. А и вътрешни страници се индексират много по-лесно и бързо от поддомейни.

- Не си мисли, че sonylaptops.com ще се класира лесно, само защото е exact match, нищо не пречи laptops.com/sony да outrank-ва sonylaptops.com

- За това дали да е един общ и голям сайт или отделни нишови... И двата варианта стават, но и двата си носят своите плюсове и минуси.

Ако имаш един authority сайт разделен на категории за всичките марки лаптопи, първо ще ти излезе по-евтино от към домейни и хостинги. Второ, по-бързо ще насъбере авторитет един сайт, отколкото 10 малки. Минусът обаче е, големият минус, че в някой момент по някаква причина сайтът получи наказание гориш с всичко.

Малките нишови сайтове ще ти отнемат много повече време и ресурси, но тогава имаш повече сигурност, защото, ако приемем, че ти носят приходи - от 10, ако изгърми един, другите продължават да правят печалби. Не всичко да се срине за една нощ. Успех :)
 
От: Affiliate поддомейни или отделни домейни.

Благодаря за изчерпателният отговор. Това ми е първата стъпка в интернет маркетинга и целта ми за този проект е не голям постоянен приход а в процеса на изграждането му да натрупам знания. Така погледнато мисля да заложа на първият вариант защото е по-евтин и явно по-лесно постижим а рисковете ще си ги поема при все, че няма да разчитам на този сайт за някакъв основен доход ами е по-скоро за учебна цел и финансиране на следващи проекти :)
 
От: Affiliate поддомейни или отделни домейни.

Да, при това положение - определено първият вариант е по-смислен.
 
От: Affiliate поддомейни или отделни домейни.

Лаптопи беше само пример, въпреки че имам идейка да се занимавам с нещо подобно въпреки, че изглежда трудно, за сега не съм се спрял твърдо а тея хербалии винаги са ме дразнали. Занимава ми се нещо в което имам поне малко итнерес...

Имам едно друго питане:
Възможно ли е да победя гигантите с лонгетейл ключови думи. Какво имам в предвит: В ключова дума laptops мога да забравя да се боря в laptops reviews също, никак няма да е лесно и в sony laptops review защото авторитетните сайтове за laptops и laptop reviews ще отговарят и на sony laptops reviews.
Но примерно за Sony VAIO Fit 15E review или Sony VAIO SVE1512 reviews и т.н. как стои въпроса ? Да кажем някой гигангстки сайт за лаптопи има 1 страница пефектно ревю за Sony VAIO Fit 15E и излиза на първо място при това търсене защото е най-авторитентият сайт за лаптопи. Но ако аз направя сайт за лаптопи с оригинален контент беклинкове добра оптимизация и т.н. но разбира се е далече от гигантите, но пък вложа повечко услия в отделните фрази като: Sony VAIO Fit 15E - направя няколко страници за този лаптоп имам беклинкове включващи тази фраза до сайта и т.н. дали мога да ги победя по тази дълга ключова дума.

С две думи въпроса ми е става ли по-лесно да победя гигантите с дълга ключова дума или има ли гигант в нишата по-добре да не се занимавам? Все пак те имат ревюта за всеки отделен лаптоп и трябва за всеки лонгтейл кейлорд да се боря или поне да си избера няколко. Възможно ли е да разбия така нещата или да си правя изводите как бих се класирал за laptop reviews пък после да мисля надолу?
 
От: Affiliate поддомейни или отделни домейни.

Тук вече е трудно да се говори на общо основание. На теория, можеш, но завсиси каква е конкуренцията точно.

С две думи въпроса ми е става ли по-лесно да победя гигантите с дълга ключова дума или има ли гигант в нишата по-добре да не се занимавам? Все пак те имат ревюта за всеки отделен лаптоп и трябва за всеки лонгтейл кейлорд да се боря или поне да си избера няколко. Възможно ли е да разбия така нещата или да си правя изводите как бих се класирал за laptop reviews пък после да мисля надолу?

Зависи, сам трябва да разгледаш топ резултатите и да прецениш. По-скоро тръгни от лонгтейлите, там има много "скрит" трафик :) А в ключовите фрази, включвай всевъзможни свързани логнтейли, които включват основната дума. Тоест, ако бориш laptop reviews се фокусирай на неща от сорта на: laptop Sony VAIO Fit 15E technical specifications and price review, по този начин можеш да гониш различни търсения, например:

- Sony VAIO Fit 15E review
- Sony VAIO 15E price
- Sony VAIO Fit 15E technical specifications и т.н.
 
От: Affiliate поддомейни или отделни домейни.

Tрудно е, попринцип гугъл си бута амазо / ибей, етц

Може да направиш някоя продажба ако отбираш английския добре и squidoo , там има модули за амазон/ибей - е там е възможно вече, пък и скуидо аз съм си правил ленсове, даже съм 36 левел там, имам 1 глупав ленс за пързели / подаръци и си влизат регулярно хора и тук там някой купи някой пъзел, но това виж с пъзелите, много малко пари, гледай да продаваш нещо от сорта на 150-200$ на поръчка - хем не е голямо, хем не е малко, а иначе ако с отделен домейн - можеш да биеш конкуренти, но трябва перф. английски и сайт за ревюта например или някакъв контент, който да грабне хората, въобще отпиши сео-то като основна цел - СЕМ по скоро вече сме 2014 все пак.
 
От: Affiliate поддомейни или отделни домейни.

Мерси за съветите. Доста чета за squidoo не съм се регистрал още, но скоро ще разуча и него. Спрях се на следната стратегия 1 сайт(блог) на малко по-обща тематика и ще оптимизирам вътрешни страници за лонгтейл като на някой ще наблягам повечко мисля, че това е най-оптимално за сега. Извинявай за тъпият въпрос ама по цял ден четене и ми гръмва главата вече от съкращения, но в случая какво имаш впредвит под СЕМ? :)
 
От: Affiliate поддомейни или отделни домейни.

Tрудно е, попринцип гугъл си бута амазо / ибей, етц

Може да направиш някоя продажба ако отбираш английския добре и squidoo , там има модули за амазон/ибей - е там е възможно вече, пък и скуидо аз съм си правил ленсове, даже съм 36 левел там, имам 1 глупав ленс за пързели / подаръци и си влизат регулярно хора и тук там някой купи някой пъзел, но това виж с пъзелите, много малко пари, гледай да продаваш нещо от сорта на 150-200$ на поръчка - хем не е голямо, хем не е малко, а иначе ако с отделен домейн - можеш да биеш конкуренти, но трябва перф. английски и сайт за ревюта например или някакъв контент, който да грабне хората, въобще отпиши сео-то като основна цел - СЕМ по скоро вече сме 2014 все пак.

Така е, но страшно много неща зависят от самата ниша. Тези приказки за SEO, които си ги говорим и ги пише навсякъде, изобщо не са всеобщо валидни.

Има такива ниши, в които и до ден днешен си работи чистия селски спам, като едно време. Има такива ниши, където пък, ако сложиш на 10 линка, 1 анкър и си изгорял. Всичко е супер динамично и трябва да се тества. Няма формули. А, и да не забравяме, че най-големите не са само търговски сайтове като амазон и ибей, остават и такива като: wikipedia, webmd, press release-и доста често завземат топа, също съм виждал 9 от 10 резултата на първа страница, да са заети от yellowpages, не помня за жалост ключовата фраза, но не беше от най-лесните :)
 
От: Affiliate поддомейни или отделни домейни.

СЕМ = SEM = Search Engine Marketing
 

Горе