В моя онлайн магазин( а и тези на клиентите ми) всеки ден е черен петък.
Мързи ме да си играя да преправям отстъпките от 30-50 процента на 50-70 процента, но се сещате за какво иде реч.
Главно към чужбина продаваме.
Реално от хората, с които работя, само два от брандовете правят реална отстъпка и то не е някаква астрономическа, а в порядъка на 20 процента преди и 30 процента в деня на отстъпките.
Аз най-много да пусна 10-тина процента отстъпка спрямо това, което е обикновено, но реалистично не бих си мръднал пръста да пращам стока без добра надценка, така че който иска да купува - маркетинговата ми стратегия не разчита на "ден година храни" така или иначе.
По същата причина не смятам да се счупвам и да поръчвам неща, особено продукти. Главно може да си взема някой друг онлайн курс или услуга намалени на 50-70%, тъй като това е което могат да го намалят драстично без да ги бърка особено. Готини едногодишни абонаменти на половин цена... ммм!
ЕДИТ: Даже ако трябва да бъда честен цените ми по това време на годината са с 20-30% по-дебели от нормалното, просто защото когато хората купуват неща особено Ноември-Декември, доста често е за подаръци и са склонни да не му мислят толкова.
Както каза един колега по-горе - Черния Петък е главно да махнеш каквото имаш останало, и не всяка ниша работи на сезонни/годишни принципи, така че когато продукта ти е евъргрийн, увеличаваш, а не намаляваш.
ЕДИТ 2: В България единствения голям бранд, който знам че прави реални 50%-тови отстъпки по това време си зарежда стоката от Китай и продава с 70-90% надценка. При тях има смисъл да изчистят три склада неща по този начин с огвормна печалба, но като продаваш с по-малки надценки просто няма как.