Гледах видеото на Мат Кътс, в което обяснява за значението и тежестта на имената на домейните - brand vs keyword domain.
http://www.seobook.com/googles-matt-cutts-talks-down-keyword-domain-names
Интересно, във видеото дава като пример за brand домейни yahoo, google, twitter и т.н. Те са лесни за помнене и водят returning visitors. Обаче Мат спестява подробността колко време и пари са нужни за налагането на успешна марка. От известно време мъча да развивам сайт с brand domain. Но обмислям да сменя името с keyword domain по следните причини:
А. yahoo и bing класират отлично такива домейни, а трафика от тези търсачки, макар и по-малък, конвертира по-добре: more average time on site, more pages per visit, less bounce rate, more sales.
B. от предишни проекти с keyword domains си правя извода, че SEO-то върви доста по-леко, т.е. това пести пари и време.
C. Гугъл уж ще намалява тежестта на ключовите думи в домейните, но за яху и бинг това ще е фактор поне още няколко години.
Та по тия причини мисля да се откажа от идеята за brand domain. Става дума за англоезичен сайт за дрехи. Още не съм напреднал с линкбилдинга, така че сега е момента да правя промени. Смятам да запазя всичко каквото мога - продукти, марки, стуктура, навигация, дизайн.
Имам 2 варианта - 1. редирект 301 на целия сайт или 2. все пак да запазя този домейн и да разработя нов keyword domain с нови title, description, text content и т.н.
Как бихте постъпили на мое място ?
Ако избера redirect 301 (1.)има една важна подробност. Направих неудачен експеримент. Гугъл почти се справи с него, но яху още пази индексирани стотици нереални страници (динамично генерирани комбинации от филтрите на навигацията). Вече спрях тяхното генериране, но в това море от страници търсачките се объркаха кои са реално важните и още показва кофти страници в резултатите. Не ми се иска чрез редирект 301 на целия сайт да влача с мен тая грешка.
Ако избера ново копие (2.) имам един въпрос:
Навигацията е голяма част от кода и това, че ще съвпадат цели блокове код ме притеснява да не се приеме за дублирано съдържание. Последователността на продуктите в каталога мога да разбъркам.
Помагайте, случая е заплетен и не бъдете строги
Като цяло търся начин да набавя уаноо трафик, които в моя случай е много полезен - оттук тръгаха разсъжденията ми.
http://www.seobook.com/googles-matt-cutts-talks-down-keyword-domain-names
Интересно, във видеото дава като пример за brand домейни yahoo, google, twitter и т.н. Те са лесни за помнене и водят returning visitors. Обаче Мат спестява подробността колко време и пари са нужни за налагането на успешна марка. От известно време мъча да развивам сайт с brand domain. Но обмислям да сменя името с keyword domain по следните причини:
А. yahoo и bing класират отлично такива домейни, а трафика от тези търсачки, макар и по-малък, конвертира по-добре: more average time on site, more pages per visit, less bounce rate, more sales.
B. от предишни проекти с keyword domains си правя извода, че SEO-то върви доста по-леко, т.е. това пести пари и време.
C. Гугъл уж ще намалява тежестта на ключовите думи в домейните, но за яху и бинг това ще е фактор поне още няколко години.
Та по тия причини мисля да се откажа от идеята за brand domain. Става дума за англоезичен сайт за дрехи. Още не съм напреднал с линкбилдинга, така че сега е момента да правя промени. Смятам да запазя всичко каквото мога - продукти, марки, стуктура, навигация, дизайн.
Имам 2 варианта - 1. редирект 301 на целия сайт или 2. все пак да запазя този домейн и да разработя нов keyword domain с нови title, description, text content и т.н.
Как бихте постъпили на мое място ?
Ако избера redirect 301 (1.)има една важна подробност. Направих неудачен експеримент. Гугъл почти се справи с него, но яху още пази индексирани стотици нереални страници (динамично генерирани комбинации от филтрите на навигацията). Вече спрях тяхното генериране, но в това море от страници търсачките се объркаха кои са реално важните и още показва кофти страници в резултатите. Не ми се иска чрез редирект 301 на целия сайт да влача с мен тая грешка.
Ако избера ново копие (2.) имам един въпрос:
Навигацията е голяма част от кода и това, че ще съвпадат цели блокове код ме притеснява да не се приеме за дублирано съдържание. Последователността на продуктите в каталога мога да разбъркам.
Помагайте, случая е заплетен и не бъдете строги
Като цяло търся начин да набавя уаноо трафик, които в моя случай е много полезен - оттук тръгаха разсъжденията ми.
Последно редактирано: