Canonical, Next, Prev за категории и производители - онлайн магазин - КАК?

agatha65

Active Member
Имам следната дилема и не мога да взема решение:
Като се има предвид, че next и prev от една страна и canonical от друга са различни концепти, как е по-добре да се оптимизират страниците след първа за категории и производители в онлайн магазин.
Опция 1:
Некст и прев си ги има задължително, но всяка страница е канонкъл и си има съответната мета дата и он пейдж дата.
Опция 2:
Некст и прев си ги има задължително
Всяка страница от 2 и нататък има за канонкъл първата, тогава следващите не се индексират.

Гледах в нета разни големи и пипнати магазини и сайта на Yoast, четох групите на Г и какво ли не още и така и не можах да стигна до категоричен отговор.
Проблема е специфичен за магазините, защото на практика следващите страници имат различен контент, от логическа гледна точка би трябвало да се индексира всяка страница, но дали Г ще го направи?

Въпросът ми е дали някой има конкретен опит и най-вече някакви наблюдения за да се вземе решение?
 
От: Canonical, Next, Prev за категории и производители - онлайн магазин - КАК?

Всичко е според зависи. Много е важно първо какво сео правиш и какво класиране търсиш. Всяка страница в сайта ти трябв да има проритет и на база преоритета да тръгнеш да правиш SEO-то. Ако първата страница от всичките ти е с преоритет то тогава другите не ти трябва да се индексират ти се бориш само за нея, ако всички страници са с еднакъв преоритет то тогава нека бъдат индексирани всичките. Ако в един каталог първоначално предлагаш основен продукт, а в подстраниците предлагаш вотостепенен/допълващ продукт то за препоръчване е да се бориш само за една страница от страницирането. Хубаво е да бъдат индексирани само страниците към които би сложила линк. Ако нямаш причина да сложиш линк към деден урл на сайта ти някъде с цел реклама, то няма причина да казваш на гугъл да го индексира.

В масовия случай не знам дали при опнекарт или WP които са система с много беден опит в тази област и бих казал че не стават за нищо сериозно е възможно, но много често се използва следния трик. Примерно имаш сайт за рибки и аквариуми (давам го като пример понеже ми се върти в главата че нещо такова споменаваше) и да речем че предлагаш два вида аквариуми в различни размери, това което се прави е в каталога да се направи така че всеки един вариант на продукта да се показва като отделен продукт, а при избор да те препраща към основния продукт. Това е похват с цел показване на много продукти, запълване на сайта също така клиента разглеждайки каталога очаква да види размерите а не да си избира размера в последствие, но от друга гледна точка, когато всичко е събрано в един основен продукт само с един линк ти предлагаш на човек постъпил в сайта ти да има пълна свобода на действие само от един линк. В такива случай може да се получи каталог с множество продукти на много страници, а реално продуктите да са 3,4 и да се борис за индексиране на тях и класиране на тях, тогава се прилгат тези похвати да насочиш гугъл бота да индексира само ценните страници, а останалото да не го пипа. Предполагам ме разбра какво имам предвид.

Този въпрос между другото е разрешен с опция за няколко типа много хитри настройки в компонента хикашоп на джумла. Там можеш спокойно и лесно с няколко клика да постигнеш тези желани хитри настройки, като си има документация преведена на български защо и в какви случай се използва всеки един от типовете.
 

Горе