Borisov
Active Member
Ако не си плащаш, значи ти си продукта...
Facebook печели от реклами и с всеки изминал ден ограничава и убива органичното (натурално) достигане до феновете на страници.
Освен ако не сте Bored Panda или друга голяма страница най-вероятно имате проблеми с достигането до феновете и то не е случайно.
Вижте "закачената публикация" на @redrum от 26.11.2011, ако не ми вярвате!
ДА! Войната се води вече години наред ...
Официално Facebook твърди, че това се прави с цел по-добро потребителско преживяване в платформата. Дали им вярвам? Ц, абсолютно НЕ.
От известно време публикациите с връзки (било то външни или вътрешни във Facebook) се представят меко казано зле. Публикации със снимки - също.
Обновленията в алгоритъма, обаче, дават предимство на видео публикациите и при тях рийча не е чак толкова скапан.
Какво правим, ако нямаме видео съдържание?
Веднага се появи тренд да се правят статични видеа, без звук и каквото и да е движение. Достигат се повече фенове, всички са щастливи... "Всичко е точно" ...
Да, ама НЕ! Проблема е, че много бързо алгоритъма беше обновен да "хваща" липсата на каквато и да е динамичност в такъв тип видео.
Не само това, ами администраторите на страници използващи този подход споделиха, че въпросните публикации достигат дори по-малко хора от публикациите със снимка и линк...
"Супер", трябва да записваме видео (защото и споделянето на видео от YouTube вече не е вариант!). Всъщност - НЕ.
За сега това се отлага, защото има нов трик в торбата. Всъщност е стария трик със статична снимка, но с нова врътка.
Нагледен пример за достигане до малка част от аудиторията от различни публикации, с изключение на "видео снимката":
"Видео-снимката", която достигна почти 35% от феновете органично, а на всичко отгоре в описанието имаше линк към статия...
Никак не е зле за 2 минути работа. Нали?
Няколко допълнителни съвета:
1) Елементите трябва да са едва доловими
2) Видеото трябва да е поне 19-25 секунди - Това е емпирично установено, наблюдавайки големи страници, които използват този метод - например Funny Texts
3) Според феновете и вида страница, оптимизирайте "видео снимката" за мобилни устройства или десктоп
Няколко идеи:
1) Използвайте CTA (Call to Action) по същия начин, както елементите - покажете блед Like, ако искате хората да харесат публикацията
2) Покажете блед CTA да последват връзката от текста на публикацията във "видео снимката"
Някой друг с резултати? Някой с подобни опити? Някой с по-добри предложения?
Не ме разбирайте грешно, не съм открил топлата вода, просто споделям "котлона", за да може всички да си стоплят водата
Борисов
Facebook печели от реклами и с всеки изминал ден ограничава и убива органичното (натурално) достигане до феновете на страници.
Освен ако не сте Bored Panda или друга голяма страница най-вероятно имате проблеми с достигането до феновете и то не е случайно.
Вижте "закачената публикация" на @redrum от 26.11.2011, ако не ми вярвате!
ДА! Войната се води вече години наред ...
Официално Facebook твърди, че това се прави с цел по-добро потребителско преживяване в платформата. Дали им вярвам? Ц, абсолютно НЕ.
От известно време публикациите с връзки (било то външни или вътрешни във Facebook) се представят меко казано зле. Публикации със снимки - също.
Обновленията в алгоритъма, обаче, дават предимство на видео публикациите и при тях рийча не е чак толкова скапан.
Какво правим, ако нямаме видео съдържание?
Веднага се появи тренд да се правят статични видеа, без звук и каквото и да е движение. Достигат се повече фенове, всички са щастливи... "Всичко е точно" ...
Да, ама НЕ! Проблема е, че много бързо алгоритъма беше обновен да "хваща" липсата на каквато и да е динамичност в такъв тип видео.
Не само това, ами администраторите на страници използващи този подход споделиха, че въпросните публикации достигат дори по-малко хора от публикациите със снимка и линк...
"Супер", трябва да записваме видео (защото и споделянето на видео от YouTube вече не е вариант!). Всъщност - НЕ.
За сега това се отлага, защото има нов трик в торбата. Всъщност е стария трик със статична снимка, но с нова врътка.
Нагледен пример за достигане до малка част от аудиторията от различни публикации, с изключение на "видео снимката":
"Видео-снимката", която достигна почти 35% от феновете органично, а на всичко отгоре в описанието имаше линк към статия...
Никак не е зле за 2 минути работа. Нали?
Няколко допълнителни съвета:
1) Елементите трябва да са едва доловими
2) Видеото трябва да е поне 19-25 секунди - Това е емпирично установено, наблюдавайки големи страници, които използват този метод - например Funny Texts
3) Според феновете и вида страница, оптимизирайте "видео снимката" за мобилни устройства или десктоп
Няколко идеи:
1) Използвайте CTA (Call to Action) по същия начин, както елементите - покажете блед Like, ако искате хората да харесат публикацията
2) Покажете блед CTA да последват връзката от текста на публикацията във "видео снимката"
Някой друг с резултати? Някой с подобни опити? Някой с по-добри предложения?
Не ме разбирайте грешно, не съм открил топлата вода, просто споделям "котлона", за да може всички да си стоплят водата
Борисов
Последно редактирано: