От: Google обвинени в кражба на пари от Publishers
Винаги ми е било чудно с всеки един сайт ли е така. Не го кефиш, излиташ. Питам защото преди време си спомням, че изритаха така и DigitalPoint, но бързо им възобновиха акаунта. да, те се водят малко по-толерирани, все пак са един от най-големите it общества в световен мащаб, но видяхме, че никой не е застрахован. И да, каква реално им е ползата да махат от портфолиото си големи сайтове, отговарящи на техните условия, доколкото може да си ги и разтълкуваме.
И каква логика също така има в това да имаш голям съпорт за AdWords, дори и на локално ниво, и никакъв за AdSense? В крайна сметка Google е много по на далавера да препродава реклама от чужди сайтове, отколкото да я продава от собствените си. При собствените си има някакъв лимит, до който се достига (освен, ако не купуват регулярно нови и нови сайтове) и спират. Наистина се чудя. И какво, ако имат някакъв рейтинг и там, за акаунтите - някакъв ауторити ранг, както е в алгоритъма им. На база хистори и полезност, да се дават специални права на акаунти. Като им гледам политиките там, въобще не гледат сериозно на диспей мрежата си, независимо, че големите сайтове са сложили техни реклами.
Може би рекламодателите са по-малко от издателите, а ако не може да им се запълнят каретата, едва ли ги устройва да плащат за техни реклами да се въртят. Плюс това е лоша реклама за тях може би, ако покажат, че няма достатъчно рекламодатели за мрежата им. - Това също би могъл да е вариант за това "рязане".
madseason, не си прав. Съгласи се, че правилата са им написани много двусмислено! Как ти се струва да се съобразяваш с над 300 правила, за да може един сайт да е чист като сълза в очите на Google? Освен това, ако има такъв сайт (който сигурна съм, че няма), който да играе на 100% по правилата им, значи ще е някой шит без трафик. Иш?
Факторите за добро класиране в Google са над 200. Как ти се струва да се съобразяваш с всички тях, за да получиш трафик - и то пак нИ е сигурно! Щото като се появи някой дето не го брига за AdSense и знае как да си напомпи сайта, за да получи повече трафик и се боцне пред твоя сайт в резултатите увисваш!
Идва и втория момент - да се съобразяваш с правилата на AdSense. Не съм ги броила, но предполагам едно 50-100 условия минимум ще има. Представи си, че и с тях да трябва да се съобразяваш.
Идва и третия момент - ако решиш в сайта да пъхнеш дори и един клип от тубата - трябва да отговаря този клип и на правилата на тубата.
Идва и четвърти момент - трафика от други сайтове. Значи, мога да получавам трафик от търсачката, обаче ако получавам още толкова от някой оспамен сайт - реални потребители - съм виновна? Дай бан, така ли? - примерно само казвам, не ми се е случвало.
Идва и пети момент - те ще ми държат сметка как да си монетизирам сайта - чи откъде накъде? Значи инвестирам някаква сума, труд, време и т.н. и в плана си съм намерила различни начини за монетизация. Обаче заради "правилата" на AdSense (който е един от каналите за монетизация), излиза че аз трябва да си орежа другите възможни приходи от сайта, които мога да получа - само и само, за ад няма бан!
Значи нещата стоят по следния начин. Ако искам моя сайт да се класира в търсачката - аз се съобразявам с правилата за сео оптимизация, защото извличам полза от фирмата - Google, щото е фирма! И ако не спазвам правилата, те ме наказват. Окей така става. Ако не ми отърва - търся си друга търсачка или канали за трафик.
Втория случай. Ако искам моя сайт да се монетизира с AdSense, пак си има някакви условия, но тези, които трябва да се съобразяват с мен са Google. Защото аз съм publisher-a, благодарение на мен те получават кликове на рекламите си и освен мен, печелят също и те! Така, че са длъжни да се съобразяват с мен - publisher-a.
Такава трябва ад е ситуацията по принцип с всички publisher-и. Посочих се само за пример.
Проблема тук, обаче е, че Google не се съобразяват с publisher-ите. Боли ги фара дали постъпват правилно или не и дали нанасят вреди на публишърите или не.
Освен това, я направи сравнение между правилата за AdSense и AdWords? Защо при едните няма съпорт, а при другите има? Защо при едните правилата са колкото роман, а при другите не? Защо при едните без предупреждение режат, а при другите има и то не едно и две предупреждения? Защо при AdSense - пишат направо "правилата са такива и такива", а при AdWords почват с любовните обяснения от типа "Скъпи рекламодател, тактично ти намеквам да си дадеш парите - шЪ останеш доволен, душко!" - тъй де, образно казано.
Сещаш ли се? Въпросите са само риторични.
Google имат много предимства, качества и т.н., но по отношение на AdSense са пълни бо****и. Това е истината.
P.S.: Кви са тия, че да ми дават акъл аз как ще си правя сайта и ще го поддържам, за да се хареса на потребителите? Че нали сайта е мой? Предполага се, че си познавам аудиторията и мог да преценя какво им харесва и какво не. А ако не мога - сещаш се. Адиос потребители.
Така, че трябва да се съобразявам с над 300 правила + те да ми дават акъл как да си подреждам сайта и какво да има и какво не. Сори! "Dont be evil" - определено е пародийно послание от тяхна страна.