dilyan_ostr
Active Member
Здравейте колеги,
Искам да споделя с вас една според мен често срещана за България история - кофти опит с некоректни търговци.
Какъв е случаят - приятелка си поръчва през facebook дреха от някаква изглежда популярна страница - Joviale BG. Пратката е пусната с куриер на Спиди, с наложен платеж. При получаването и обаче се оказва, че дрехата е съвсем различен цвят и приятелката ми иска да я върне. Куриерът отказва да я върне, въпреки че има опция за преглед. Тук въпросът явно стои по следния начин - опцията е виж преди да платиш, а явно куриерът и търговецът е решил да не споделя за тази опция пред заплащането на стоката.
Следва отново писане на съобщения във facebook като се оказва, че нямат наличен желания цвят, и видиш ли можело да върнат парите (което си е по закон). До тук добре - дават адрес и име на фирмата получател, където да се върне дрехата със Спиди. Тъй като наблизо е имало офис на Еконт, дрехата е върната на търговеца с тях.
След съобщаване на търговеца, че е използван друг куриер за връщане на стоката, започва една сага и абсолютно селска комуникация от страна на търговеца, която ще ви спестя - резултатът е следния: търговецът ОТКАЗВА да върне парите, тъй като е използван друг куриер, а в момента дрехата се намира в централния офис на ЕКОНТ в Русе, където се намира въпросния търговец.
Аз лично я посъветвах директно да пуска жалби до КЗП, но тъй като не съм изпадал в подобна ситуация се надявам някой по-запознат да даде мнения какво може да се направи имайки предвид следните неща:
1. Търговецът търгува през facebook - там не са посочени нито сайт, нито адрес, нито телефон, нито име на фирмата. При изискване на някакъв телефон за контакт преди осъществяване на покупката, предоставянето на такъв е отказано.
2. Търговецът е регистриран в търговския регистър, дейността му изглежда легална - дрехата е внос от Румъния, видях че има сайт joviale ro, не знам дали са вързани.
3. При доставката липсва касов бон, издадена от търговеца - реално това си е абсолютно нарушение, няма значение, че покупката е онлайн
4. В закона доколкото си спомням е написано, че връщането на парите се извършва по същия начин, по който са получени. Нищо обаче не е споменато за метода на връщане. Аз лично разпитах в куриерските фирми и се оказа, че не е проблем да върнеш закупена стока с друг куриер, т.е. търговецът няма правно основание на откаже да върне парите.
5. Пускане на жалба до КЗП - в случая липсва касов бон или каквито и да е документи, доказващи осъществена покупко-продажба, единствено копие от документа за изпращането на дрехата обратно до фирмата-търговец. Има ли смисъл изобщо да се пуска такава жалба или има някакви други варианти.
6. Адресът, който е даден за връщане на дрехата е съвсем различен от адреса, по който е регистриран търговеца - не че има кой знае какво значение.
Аз лично никога не бих си купил нещо от подобни съмнителни "търговци" като Joviale BG, камо ли през фейсбук, още повече без абсолютно никаква информация за въпросната фирма.
Някакви идеи?
Искам да споделя с вас една според мен често срещана за България история - кофти опит с некоректни търговци.
Какъв е случаят - приятелка си поръчва през facebook дреха от някаква изглежда популярна страница - Joviale BG. Пратката е пусната с куриер на Спиди, с наложен платеж. При получаването и обаче се оказва, че дрехата е съвсем различен цвят и приятелката ми иска да я върне. Куриерът отказва да я върне, въпреки че има опция за преглед. Тук въпросът явно стои по следния начин - опцията е виж преди да платиш, а явно куриерът и търговецът е решил да не споделя за тази опция пред заплащането на стоката.
Следва отново писане на съобщения във facebook като се оказва, че нямат наличен желания цвят, и видиш ли можело да върнат парите (което си е по закон). До тук добре - дават адрес и име на фирмата получател, където да се върне дрехата със Спиди. Тъй като наблизо е имало офис на Еконт, дрехата е върната на търговеца с тях.
След съобщаване на търговеца, че е използван друг куриер за връщане на стоката, започва една сага и абсолютно селска комуникация от страна на търговеца, която ще ви спестя - резултатът е следния: търговецът ОТКАЗВА да върне парите, тъй като е използван друг куриер, а в момента дрехата се намира в централния офис на ЕКОНТ в Русе, където се намира въпросния търговец.
Аз лично я посъветвах директно да пуска жалби до КЗП, но тъй като не съм изпадал в подобна ситуация се надявам някой по-запознат да даде мнения какво може да се направи имайки предвид следните неща:
1. Търговецът търгува през facebook - там не са посочени нито сайт, нито адрес, нито телефон, нито име на фирмата. При изискване на някакъв телефон за контакт преди осъществяване на покупката, предоставянето на такъв е отказано.
2. Търговецът е регистриран в търговския регистър, дейността му изглежда легална - дрехата е внос от Румъния, видях че има сайт joviale ro, не знам дали са вързани.
3. При доставката липсва касов бон, издадена от търговеца - реално това си е абсолютно нарушение, няма значение, че покупката е онлайн
4. В закона доколкото си спомням е написано, че връщането на парите се извършва по същия начин, по който са получени. Нищо обаче не е споменато за метода на връщане. Аз лично разпитах в куриерските фирми и се оказа, че не е проблем да върнеш закупена стока с друг куриер, т.е. търговецът няма правно основание на откаже да върне парите.
5. Пускане на жалба до КЗП - в случая липсва касов бон или каквито и да е документи, доказващи осъществена покупко-продажба, единствено копие от документа за изпращането на дрехата обратно до фирмата-търговец. Има ли смисъл изобщо да се пуска такава жалба или има някакви други варианти.
6. Адресът, който е даден за връщане на дрехата е съвсем различен от адреса, по който е регистриран търговеца - не че има кой знае какво значение.
Аз лично никога не бих си купил нещо от подобни съмнителни "търговци" като Joviale BG, камо ли през фейсбук, още повече без абсолютно никаква информация за въпросната фирма.
Някакви идеи?