Joviale BG - измамници

dilyan_ostr

Active Member
Здравейте колеги,

Искам да споделя с вас една според мен често срещана за България история - кофти опит с некоректни търговци.

Какъв е случаят - приятелка си поръчва през facebook дреха от някаква изглежда популярна страница - Joviale BG. Пратката е пусната с куриер на Спиди, с наложен платеж. При получаването и обаче се оказва, че дрехата е съвсем различен цвят и приятелката ми иска да я върне. Куриерът отказва да я върне, въпреки че има опция за преглед. Тук въпросът явно стои по следния начин - опцията е виж преди да платиш, а явно куриерът и търговецът е решил да не споделя за тази опция пред заплащането на стоката.

Следва отново писане на съобщения във facebook като се оказва, че нямат наличен желания цвят, и видиш ли можело да върнат парите (което си е по закон). До тук добре - дават адрес и име на фирмата получател, където да се върне дрехата със Спиди. Тъй като наблизо е имало офис на Еконт, дрехата е върната на търговеца с тях.

След съобщаване на търговеца, че е използван друг куриер за връщане на стоката, започва една сага и абсолютно селска комуникация от страна на търговеца, която ще ви спестя - резултатът е следния: търговецът ОТКАЗВА да върне парите, тъй като е използван друг куриер, а в момента дрехата се намира в централния офис на ЕКОНТ в Русе, където се намира въпросния търговец.

Аз лично я посъветвах директно да пуска жалби до КЗП, но тъй като не съм изпадал в подобна ситуация се надявам някой по-запознат да даде мнения какво може да се направи имайки предвид следните неща:

1. Търговецът търгува през facebook - там не са посочени нито сайт, нито адрес, нито телефон, нито име на фирмата. При изискване на някакъв телефон за контакт преди осъществяване на покупката, предоставянето на такъв е отказано.

2. Търговецът е регистриран в търговския регистър, дейността му изглежда легална - дрехата е внос от Румъния, видях че има сайт joviale ro, не знам дали са вързани.

3. При доставката липсва касов бон, издадена от търговеца - реално това си е абсолютно нарушение, няма значение, че покупката е онлайн

4. В закона доколкото си спомням е написано, че връщането на парите се извършва по същия начин, по който са получени. Нищо обаче не е споменато за метода на връщане. Аз лично разпитах в куриерските фирми и се оказа, че не е проблем да върнеш закупена стока с друг куриер, т.е. търговецът няма правно основание на откаже да върне парите.

5. Пускане на жалба до КЗП - в случая липсва касов бон или каквито и да е документи, доказващи осъществена покупко-продажба, единствено копие от документа за изпращането на дрехата обратно до фирмата-търговец. Има ли смисъл изобщо да се пуска такава жалба или има някакви други варианти.

6. Адресът, който е даден за връщане на дрехата е съвсем различен от адреса, по който е регистриран търговеца - не че има кой знае какво значение.

Аз лично никога не бих си купил нещо от подобни съмнителни "търговци" като Joviale BG, камо ли през фейсбук, още повече без абсолютно никаква информация за въпросната фирма.

Някакви идеи?
 
От: Joviale BG - измамници

.... дават адрес и име на фирмата получател, където да се върне дрехата със Спиди. Тъй като наблизо е имало офис на Еконт, дрехата е върната на търговеца с тях....

Не знам по кава причина сте решили, че след като са ви казали да ползвате Спиди, сте ползвали Еконт. Както и да е, минало свършено. Вземете си обратно пратката, или я препратете по някакъв начин със Спиди, както е поискал търговецът. Останалото е ще е загуба на време и нерви и ще се окаже, че зад тази страница стои физическо лице и КЗП ще вдигнат ръце.
Може да искаш да действаш принципно, но според мен за една дреха не си заслужава разправията.
 
От: Joviale BG - измамници

Това че има легална силно наложила си фирма на румънския пазар, не означава, ще това е фирма свързана с румънската такава.

Тази страница е свързана с физически лица и отвсякъде като я погледнеш е в сивия сектор.

Сигнализирайте КЗП, както и НАП за липса на касов бон.

Sent from my Lenovo S850 using Tapatalk
 
От: Joviale BG - измамници

Не знам по кава причина сте решили, че след като са ви казали да ползвате Спиди, сте ползвали Еконт. Както и да е, минало свършено. Вземете си обратно пратката, или я препратете по някакъв начин със Спиди, както е поискал търговецът. Останалото е ще е загуба на време и нерви и ще се окаже, че зад тази страница стои физическо лице и КЗП ще вдигнат ръце.
Може да искаш да действаш принципно, но според мен за една дреха не си заслужава разправията.

Както споменах, не съм се занимавал аз директно с тия. Проблемът с вземането обратно на пратката означава, че трябва да се платят три такси на куриери, което изобщо обезсмисля цялото упражнение. Не си заслужава разправията си казва всеки и затова сме на тоя хал (и затова изобщо ги има тия пишман търговци) ;)
 
От: Joviale BG - измамници

:lol: :lol:
Га еди кифтета ни рива?
Демек:
Когато взе блукзата на шано цена търкаше доволно ръце?
В случая КЗП няма отношение - закупил си стока от физическо лице, не фирма.
 
Последно редактирано:
От: Joviale BG - измамници

Това че има легална силно наложила си фирма на румънския пазар, не означава, ще това е фирма свързана с румънската такава.

Тази страница е свързана с физически лица и отвсякъде като я погледнеш е в сивия сектор.

Сигнализирайте КЗП, както и НАП за липса на касов бон.

Sent from my Lenovo S850 using Tapatalk

Фирмата, която оперира зад страницата си е регистрирана както споменах. Въпросът е как ще се докаже, че има покупка, като няма касов бон? Или директно на НАП, обаче това какво я топли като така или иначе няма да и върнат парите, дори тия да ги глобят.

Въпросът е принципен, изобщо не става въпрос за парите.
 
От: Joviale BG - измамници

Заслужава си и то много. За такива некоректни търговци недоверието към онлайн търговията е толкова висока.

Sent from my Lenovo S850 using Tapatalk
 
От: Joviale BG - измамници

Каква е цената на дрехата ? Ако парите си заслужават усилията и нервите - действайте. Ако не - приемете го като опит.
 
От: Joviale BG - измамници

Въпросът е как ще се докаже, че има покупка, като няма касов бон? Или директно на НАП, обаче това какво я топли като така или иначе няма да и върнат парите, дори тия да ги глобят.

Въпросът е принципен, изобщо не става въпрос за парите.

Тук малко си противоречиш. Иначе според мен сте длъжни да подадете сигнал и до КЗП и до НАП. Така може да предпазите някой друг да не се опари. Освен това тези извършват търговска дейност без да плащат данъци и осигуровки, това си е нелоялна конкуренция спрямо другите онлайн търговци. Да не говорим, че вредят на онлайн търговията като цяло. Заслужено би било да отнесат някоя солена глоба
 
Re: От: Joviale BG - измамници

Каква е цената на дрехата ? Ако парите си заслужават усилията и нервите - действайте. Ако не - приемете го като опит.

Да, в някои случаи (при ниска цена) не си заслужава нервите. ;)
 
От: Joviale BG - измамници

Коя фирма си мислиш, че седи зад тая страница?
Документите от спиди за получената пратка къде са? Там пише кой е подателя. Ако е частно лице няма мисъл от каквито и да е упражнения. Ако пише фирма, значи с тях може да се подаде жалба.
 
От: Joviale BG - измамници

Пичове, дрехата нито е скъпа, нито е проблем да се платят тия такси за въпросния куриер, нито пък изобщо е проблем да си кажем, айде майната му.

Просто се вбесих от отношението на някаква пръдлива селска кифла, дето се изявява като sales - това е срам за коректните търговци и въобще за онлайн бизнеса в България. Кефи ме просто колко са нагли - не стига, че работят незаконно, ами и се правят на луди, просто защото болшинството хора си казват - е сега, майната му нищо не мога да направя. И решават, че никой копче няма да им каже.
Коя фирма си мислиш, че седи зад тая страница?
Документите от спиди за получената пратка къде са? Там пише кой е подателя. Ако е частно лице няма мисъл от каквито и да е упражнения. Ако пише фирма, значи с тях може да се подаде жалба.

Подателят е фирма, пак казвам. На техен адрес е изпратена обратно пратката - Миркарс ЕООД. Въпросната сейлска от страницата е потвърдила, че това е фирмата, чрез която fb страницата легално върти търговия.
 
В UK има една подходяща услуга за подобни случаи - http://sendshit.co.uk
Някой трябва да започне да предлага подобна и в България. Изглежда идеално за отправяне на благодарности към некоректни търговци.
 
От: Joviale BG - измамници

щом имаш товарителницата и е изпратена от фирма - директно в кзп с оплакване. те много обичат такива.

на товарителницата пише наложения платеж, а ти нямаш касов бон. това си е перфектно доказателство за нап. до колкото знам от спиди не могат да извършват пощенски паричен превод и в този случай наличието на касов бон е задължително. ако е по еконт чрез пощенски паричен превод, той играе ролята на касов бон.

като попаднеш на некоректен продавач трябва да сигнализираш, независимо че твоите загуби са нищожни. като оставяме некоректните да ни завличат само им осигуряваме повече кражби.

дали е по спиди или еконт няма никакво значение ако ти си платил транспорта, така че това оправдание е смешно...
 
От: Joviale BG - измамници

Според мен вината е и на двамата. След като човек купува от съмнителни търговци не знам дали е редно да се оплаква, че са го излъгали. Joviale е известна швейцарска марка. Тези едва ли са техни представители. Най-вероятно продават фалшиви стоки.
 
От: Joviale BG - измамници

Според мен вината е и на двамата. След като човек купува от съмнителни търговци не знам дали е редно да се оплаква, че са го излъгали. Joviale е известна швейцарска марка. Тези едва ли са техни представители. Най-вероятно продават фалшиви стоки.

А ти как разбираш кои търговци са съмнителни - хвърляш боб или си гледаш хороскопа? Каза ви се, че търговията се извършва от фирма, а не от частно лице. Това, че фирмата ще се окаже кофти, няма как да го знаеш преди да си се опарил.
Мисля, че колегите с онлайн магазини могат да дадат най-полезни съвети. Останалите само си чешат езиците с тъпи нападки към потърпевшия.
 
От: Joviale BG - измамници

Според мен вината е и на двамата. След като човек купува от съмнителни търговци не знам дали е редно да се оплаква, че са го излъгали. Joviale е известна швейцарска марка. Тези едва ли са техни представители. Най-вероятно продават фалшиви стоки.

Аз не бих си купил от подобно място нищо, но пък има определен тип потребители, които купуват. А страницата си изглежда доста активна, така че малко или много обикновен потребител би се заблудил.
 
От: Joviale BG - измамници

За 3. не е задължително да е нарушение, може да имат сключен договор за ППП, чрез който куриера трябва да ти издаде бележка за ППП, която замества касовия бон.

Ако нямате копие на документите, въобще не може да докажете каквото и да било. Тогава трябва да се сърдите на себе си. Колкото до връщането на пратката, защо не ги уточнихте тези неща преди да я изпратите?
 
От: Joviale BG - измамници

А ти как разбираш кои търговци са съмнителни
Кой сериозен търговец няма сайт?
 
От: Joviale BG - измамници

Спийди са лицензиран пощенски оператор и издават квитанция за пощенски паричен превод при събиране на наложен платеж.
Въпросната бележка е еквивалент на касов бон.

Ако има опция "отвори преди да платиш", тя най-вероятно важи само ако се ползва преди самото плащане/издаване на квитанцията.

Доколкото разбирам, стоката е изпратена до офис на Еконт, а не директно на адреса на търговеца.
Дефакто той не я е получил, ако не е отишъл да си я прибере.
Съответно в тоя случай няма и документ, че я е приел от куриер.

Малко трудно ще си търсите правата в тоя случай.
 

Горе