Норнат в грешка си Това само действа срещу монополистта Той няма оферта от това което казваш , цели оптимизация на цена спрямо търсени количества - тя е една опредена точка минели я брутните печалбите падат, ако ще с 1000% я качи
От микро/макроикономика ще добиеш обща представа как (уж) работи пазара, маркетинга засяга бегло това, което те интересува. За това как да си формираш цената търси материали за ценообразуване и ценова политика - то си е отделно направление. А ако търсиш универсалната формула - няма такава, освен ако не въртиш далавери на някой битак
само как я оптимизират в България, не е истина :lol:
Ще базираш цената на много фактори - ще е зависи първо финансовите цели, инвестиционните цели, отделно това ще се съпоставим с таргет пазара с неговите ценови предпочитания, така че до голяма степен решението за покупка ще бъде обвързано именно с клиентите и с фирмените цели - огромна част влиза маркетинга в цената, останалото е пазара.
Пак се повтарям, искат се познания в няколко направления, защото всичко е взаимно свързано.