Kak да образуваме цените си?

От: Kak да образуваме цените си?

Не знам за кои цени питаш, но всички цени се определят от пазара, т.е. от търсенето и предлагането:wink:
 
От: Kak да образуваме цените си?

Всичко зависи от това какво ще продаваш. Ако е нещо, което произвеждаш сам например, ще си сложиш цената на използваните материали, други разходи по производството и накрая печалбата, която ще остане за теб. Ако имаш работници, на които трябва да плащаш заплата и осигуровки, си прибавяш и разходите за тях към цената.
 
От: Kak да образуваме цените си?

Основи на Маркетинга - в частност маркетинговия микс - ценообразуване. Купи си учебник/книга и ще разбереш. Отделно ако искаш си по навътре - една микро икономика в частност закона на търсене и предлагане ще ти се отрази добре, а ако искаш си съвършения търси психология и в частност човешко поведения и ще ти светне всичко.
 
От: Kak да образуваме цените си?

Ако си монополист - виждаш колко са ти разходите и слагаш 300% отгоре за печалба. След два месеца дигаш с 20%, след още толкова пак :)
 
От: Kak да образуваме цените си?

Норнат в грешка си :) Това само действа срещу монополистта :D Той няма оферта от това което казваш :), цели оптимизация на цена спрямо търсени количества - тя е една опредена точка минели я брутните печалбите падат, ако ще с 1000% я качи :)
 
За България - гледаш цените на конкурента и предлагаш по-ниски. БРАВО БЪЛГАРИ, ТАКА СЕ ПРАВИ!

П.С.: Много голяма нотка на сарказъм... затова сме на този хал и ревете, че няма търговия.
 
От: Kak да образуваме цените си?

Норнат в грешка си :) Това само действа срещу монополистта :D Той няма оферта от това което казваш :), цели оптимизация на цена спрямо търсени количества - тя е една опредена точка минели я брутните печалбите падат, ако ще с 1000% я качи :)

само как я оптимизират в България, не е истина :lol:
 
От: Kak да образуваме цените си?

То и за дето ги образуват фалират нали :D Проблема на нашите монополисти е че сме открита икономика и внасяме редица суровини, е те се качват ама нашите не оптимизират производствените процеси и вдигат цените и не случайно им падат печалбите, що ли се пита ?
 
От: Kak да образуваме цените си?

От микро/макроикономика ще добиеш обща представа как (уж) работи пазара, маркетинга засяга бегло това, което те интересува. За това как да си формираш цената търси материали за ценообразуване и ценова политика - то си е отделно направление. А ако търсиш универсалната формула - няма такава, освен ако не въртиш далавери на някой битак :)
 
От: Kak да образуваме цените си?

От микро/макроикономика ще добиеш обща представа как (уж) работи пазара, маркетинга засяга бегло това, което те интересува. За това как да си формираш цената търси материали за ценообразуване и ценова политика - то си е отделно направление. А ако търсиш универсалната формула - няма такава, освен ако не въртиш далавери на някой битак :)

Хехе, викаш маркетинга няма му помогне за - ценообразуване и ценова политика?! Като 1/4 от маркетинговия микс заема именно това, като може би точно това е най-сериозната част, защото нямаш пряк контрол и се искат задълбочени анализи - от всякакво естество. А иначе икономикса ти показва на де духа вятъра, сега като виждаш едно слабо потребление, и продаваш луксозни стоки ще си направиш 2и 2, ще трябва правиш по гъвкаво ценообразуване базиращо се на тази конкюнтура и т.н и т.н не ми се избровя всичко е навързано, няма как едно без друго
 
От: Kak да образуваме цените си?

само как я оптимизират в България, не е истина :lol:

Забравих ти кажа къде се става максимизиране на печалбата - пресечната точка Маргиналните приходи и маргиналните разходи от тази цена до пазарната цена, а средната печалба е от тази точка вдигаш една мислена черта където се пресече с средните общи разходи от там до цената се намират средни общи приходи - минеш ли количеството т,е, увеличиш ли производството с 1 единица почваш да губиш, както и ако увеличш цената ще имаш разминаване :) и не случайно монополиста не гони производството колкото повече се произвежда толкова по ниска цена толкова повече губи, затова са монополистите, картелите дори и дуополитата - работите се под оптималното производство с цел максимизиране на печалбата. Не случайно се нарича монопол, щото цената се определя не от търсенето а от предложените количества :D
 
От: Kak да образуваме цените си?

4-те П-та са остаряваща концепция, да не казвам неактуална, която се използва, за да създаде някаква начална представа що е то маркетинг. От там нататък можеш да се изгубиш във всички направления и поднаправления на маркетинга.
Цената участва в маркетинговите цели, тактики и стратегии - ок, но това не означава, че със строго маркетингови познания можеш да изчислиш идеалната ико. цена. Например дори и да изчетеш всички (повтарящи се) материали за цената като част от маркетинговия микс, никъде в тези материали няма да срещнеш информация за метод на сравнителната ефективност или метод на относителните цени.
За тези неща си има хора. Но ние като българи е нормално да искаме да си направим всичко сами, защото разбираме от всичко :)
Е, ако продаваш праскови или линкове, едвали ти трябват чак такива познания при ценообразуване. Друг пък е въпроса, че в България всичко е алогично...
 
От: Kak да образуваме цените си?

Айде тръгни да продаваш диференцирани продукти, демек да влезеш в монополитическа конкуренция и да видим как ще си определяш цените. Във всеки случай няма ги базираш на хомогенните стоки това не е съвършена конкуренция. Ще базираш цената на много фактори - ще е зависи първо финансовите цели, инвестиционните цели, отделно това ще се съпоставим с таргет пазара с неговите ценови предпочитания, така че до голяма степен решението за покупка ще бъде обвързано именно с клиентите и с фирмените цели - огромна част влиза маркетинга в цената, останалото е пазара. А и да сме съвсем честни, при продукт с високо потребителска възприема стойност, ценообразуването може да е много по гъвкаво и фирмата да не е притисната от конкуренцията си :). После разправяй че маркетинга не се ползвал, като това е един от най-важните отдели.

А да изчислиш перфектната цена в предишния си пост го писах, как става. Микро икономика е голяма сила там. Е разбира се трябва си и монополизирал пазара и си в монополистична конкуренция, че да си застопориш цената която максимизира печалбата, проблема е че в дългосрочен план ще ти се изяжда икон. печалба.

Пак се повтарям, искат се познания в няколко направления, защото всичко е взаимно свързано.
 
От: Kak да образуваме цените си?

Ще базираш цената на много фактори - ще е зависи първо финансовите цели, инвестиционните цели, отделно това ще се съпоставим с таргет пазара с неговите ценови предпочитания, така че до голяма степен решението за покупка ще бъде обвързано именно с клиентите и с фирмените цели - огромна част влиза маркетинга в цената, останалото е пазара.

Според мен не може да очакваш да речем експерт Стимулиране на продажбите да може да ти каже това ще струва 5 лева, ако няма някой (отдел ценообразуване), който да го запознае с това каква е амортизацията на машина А, Б, В и как се разпределят през периодите, на какви % се осигуряват Петко и Иван, и Гошо и Стоян, че от 1 до 7 часа половината машини не са бачкали щото е нямало ток и т.н. и т.н.
След като има определена първична цена от там нататък почват маркетинговите игри.

Все едно днес да си правиш маркетингови планове на каква цена ще продаваш дините догодина, след като не знаеш колко ще ги поливаш, какви пари ще е бензина, работната ръка и т.н. Можеш да си разработиш сценарии, но не и да кажеш - това ще е цената.

Няма как сам човек да седне да чете "маркетинг" и да ги свърши тези неща като хората. За това си има специалисти. За това и маркетинга си има направления. Има си специалисти във всяка 1 насока - единият ще разбира от връзки с обществеността, друг от стимулиране на продажбите, 3-ти от корпоративна идентичност.

Поне според мен така стоят нещата :)


Пак се повтарям, искат се познания в няколко направления, защото всичко е взаимно свързано.

Ей това и аз казвам :)
 
От: Kak да образуваме цените си?

Съгласен съм с теб.
Е този експерт лесно би направил справка при добри вътрешни интегирани системи - прозиводствен отдел, счетовден и HR отдел, но и стимулиране на продажбите не гони максимизиране на печалбите, така или иначе той е в други направления и повечеото са налагане на бранда.
Явно не сме се разбрали, маркетинга си е голяма сила, но не може от 1 човек, т.е. може но няма да е толкава ефективно. Иначе средно срочните цели в частност цените се обосновават на други закони. За мен маркетинга е просто голяма сила - самия процес на търсене и задоволяване на потребителски нужди и желания, и правенето продавания продукт/стока сами да се продават, заема голяма част от целите на бизнеса, това е чист маркетинг затова казвам силен е и подразделенията, няма как да остареят а само се иновират.
 

Горе