Blinky
Owner
Преди няколко дни, предполагам и вие, попаднах на една много интересна статия. В нея Matt Cutts обяснява важността на линковете за SERP-а. Да, няма нищо лошо, то това си се знае от доста време, нищо че хвърляше предимно вниманието ни върху контента, качествените сайтове и полезните ресурси, които те имат. Сега, малко или много реши да сподели с нас и какво реално трябва да трупаме като линкове. Ще дам както ресурса, който е: Matt Cutts on Links & How to Succeed With Content Marketing, така и ще си позволя да предам с ми думи това, което яз разбрах. И тъй като сме форум, може да се зафорими една интересна тема по въпроса.
Реално е интервю, на което той отговаря на въпроси. Според общата картинка линк билдинга не е лоша практика и реално се натъртва на 2 основни неща - линкбайта и контент маркетинга, като водещи посоки, които да се следват за успешен линк билдинг. И да, няма нищо по-хубаво да правиш съдържание, което само "пътува" из мрежата, а не е нужно да бъде молено, за да се качи някъде. Това е един добър показател, че сме на правилната посока. И наистина - логиката е такава - споделеното съдържание е ценно съдържание. Говоря в случаите, когато имаме масивно споделяне, а не 2-3ма наши приятели ни правят услуга.
В едно от заключенията си той каза нещо, което бих цитирал с голямо удоволствие - "SEO-то се превръща в традиционен маркетинг". Определено бих се съгласил с това. Не говоря за нашият тип "брандинг" на сервизи и компании за дограми по стълбовете. Тук наистина се иска идеята да се приближи повече до креативността и наистина добрата мисъл при всяка една кампания. Както повече от хората, започващи SEО, мислят този процес не само за за невероятен и труден, но и за нещо, което е много малка част в така голямата вселена от маркетинг стратегии, похвати и практики. И то се прави само с една цел - да ни докара трафик от търсачките, един от най-качествения. Да не кажа най. Доста (преди време беше практика) уебмастъри и собственици на сайтове мислеха, че публикувайки кофти контен, пускайки няколко линка, това ще ги вдигне в търсачките. Предимно Google. Те разчитаха на т.нар. техническа част на оптимизацията. Да, но в наши дни това не се случва. Да, може да има някъде по главните страници някой "пробил", но това няма да е за дълго. Естествено, ако не започне да повтаря отново и отново цяата стратегия. Има и такива и определено не се справят зле.
Това, което в момента Google се опитва да толерира, и успява, е да "блъска" напред издателите на качествен контент - било то инфо статия, интересно видео, инфографика, картинка. Естествено, комбинацията от 2 и повече винаги изглежда по-добре, изчерпателно и добър ресурс за търсачката. Респективно - получава и своето място на първите позиции. Не закъснява и споделянето му когато това съдържание успее да стигне до съответната аудитория и реално тя го оцени и сподели на хората, които имат нужда от тази информация или ресурс. Ето така се създава и име в областта - бранд. Добър пример, който мога да дам е калкулаторите на една бг счетоводна форма, няма да я споменавам, защото всеки ги е ползвал, когато иска да направи някоя друга сметка на бързо. И защо не - вчера човек (като бях на гости) сподели, че ако искаш да си сметнеш лихвения %, влизай на калкулаторите на банка Х. А той работеше в друга, само да уточня.
Cutts, споделя нещо, което не мисля, че вече е такава практика. И има защо. С новите ъпдейти, няма как да се сменят и правилата за оптимизация и линк билдинг. Той споделя, че хората вместо да се съсредоточат върху изграждането на добър, ценен и полезен за аудиторията си сайт, те отделят голяма част на това да търсят линкове за него. Някой кофти, други не чак толкова. В моята практика мога да кажа, че това е така, особено при започващите. Да, хубаво е да има силен тласък от качествени линкове, но чат пат се намират и някой друг не чак толкова качествен, лошото е когато се прекали в насока некачествени линкове. Логиката е ясна и определено според него работеща - колкото по-качествен и ценен е сайта, толкова той повече се споделя между хората. Естествено тук идва и разминаването между различните виждания за качество. Но практиката на един човек го кара да вижда качествените неща и да ги различава.
Той казва също така, че е добре да се прави SEO, както обикновените маркетолози - с мисъл, креативност и стратегия. Аз тук бих добавил да си имаме едно на ум и за техническата част все пак - (title, desc, h1, h2, alt tags, webmasters tools, sitemap, interlinking, bad neighborhood links и т.н.). Все пак се цели 100%, това което големите го знаят и прилагат.
Всяка маркетинг стратегия има начало и край. SEO-то н прави изключение. Често (на някои от вас се е случвало) стигайки задоволителни позиции за дадена кл. дума / фраза, да иска да скочи и за кл. дума с най-много търсения в областта, нали? Да, може да не доведе от 50 посещения един купувач, но все пак 100-200 посещения, носещи един купувач, пак не е за игнориране. Ето защо, бих се съгласил с това, че SEO-то е не само еднократно действие, то е като маркетинга, за да има постоянно текучество продажби , трябва да има и нон стоп действащи и прилагащи се стратегии. Или както си е на наш език - още оптимизация.
Нещо, което често не съм писал, но се засича в интервюто е, че задавайки си въпроси, може да се постигне резутлата, който всеки търси при издигането си в търсачките. Да, това е работело и преди, като в маркетнга (където и да съм работил) винаги за мен топ въпрос беше "С какво съм по-добър от конкурентите ми?" и "Как да успея да го предам на потребителите?". Но има и други, които ще цитирам от там, отнасящи се за позиционирането ни в търсачките:
Би ли взел този линк, ако Google или Bing не съществуваха (силно, но и подвеждащо)?
Би ли показал линк партньора ти на потенциалните си клиенти?
Би ли го показал на децата си?
Трябва ли да спориш за това дали е добър или лош линк?
Тези въпроси реално не трябва да присъстват като фактор при линк билдинга. Да, и за какво при положение, че още в първите два може да получим правилата насока. Ако погледнем нещата през очите на обикновения (офлайн) маркетинг експерт, то той би целял само едно - да е на място, на което ще има значим резултат. Преди време всеки линк би бил от значение. В известна степен се придържам до това (особено за директории и др.), но вече едно ме спира най-много - времето което ще отделя за 100 некачествени линкове може да се инвестира в това да взема един, качествен. Да, и във втория случай ще спечеля повече.
Съсредоточаването ни върху качеството на стратегията е важен фактор, казват в интервюто. Наблюдава се много често и в офлайна. Например, самата идея да плеснеш листовки, че почистваш домове на стълб и да я дадеш в ръката на човек, който излиза от блок, в който тече ремонт. Нали, има разлика. Аз лично това в листовките по стълбовете и пощите не съм го разбирал, но това е друга тема.
Преди време казах, че едно от нещата, които мисля, че ще има бъдеще е guest blogging-а. В статията става дума за това. Но там повече натъкват на това ти да иницираш предлагането на качествено съдържание на блогъра? Има значение и то огромно. Едно е да смените няколко абзаца, друго е да блогъра да използва развитите си социални канали. Съдържанието е кл. фактор, когато става дума не само за линк билдиинг, но и за брандинг. Не може да изкарваш кофти съдържание и в същото време хората да искат да правят асоциации с теб и експерт в областта. Някак си не е логично.
Никой няма да е заинтересован в поредната глупост за това какво е кредит и как може да си вземем кредит. Нали? Трябва нещо ново, нещо неписано, нещо грабващо, нещо уникално. Подсилено с някоя инфографика или видео, може да свърши чудеса. Тук се задява един въпрос - Дали това, което ще произведа заслужава стотици туитове, лайкове и шерове? Ако има и грам колебание, то е ясно и какъв ефект може да се очаква. Не е лошо да затвърдите нещо старо и основно за дадена област, но е хубаво да се даде и нещо повече.
Дори и това интервю на Matt Cutts ще стане такова съдържание. Вече става, линка горе, който съм дал потвърждава това. Дано се включите да разнищим това с линк билдването и контент маркетинга. Сигурно вече сте се отегчили от дългия пост, но нямаше как да събера всичко. Даже съм и отрязал малко.
Реално е интервю, на което той отговаря на въпроси. Според общата картинка линк билдинга не е лоша практика и реално се натъртва на 2 основни неща - линкбайта и контент маркетинга, като водещи посоки, които да се следват за успешен линк билдинг. И да, няма нищо по-хубаво да правиш съдържание, което само "пътува" из мрежата, а не е нужно да бъде молено, за да се качи някъде. Това е един добър показател, че сме на правилната посока. И наистина - логиката е такава - споделеното съдържание е ценно съдържание. Говоря в случаите, когато имаме масивно споделяне, а не 2-3ма наши приятели ни правят услуга.
В едно от заключенията си той каза нещо, което бих цитирал с голямо удоволствие - "SEO-то се превръща в традиционен маркетинг". Определено бих се съгласил с това. Не говоря за нашият тип "брандинг" на сервизи и компании за дограми по стълбовете. Тук наистина се иска идеята да се приближи повече до креативността и наистина добрата мисъл при всяка една кампания. Както повече от хората, започващи SEО, мислят този процес не само за за невероятен и труден, но и за нещо, което е много малка част в така голямата вселена от маркетинг стратегии, похвати и практики. И то се прави само с една цел - да ни докара трафик от търсачките, един от най-качествения. Да не кажа най. Доста (преди време беше практика) уебмастъри и собственици на сайтове мислеха, че публикувайки кофти контен, пускайки няколко линка, това ще ги вдигне в търсачките. Предимно Google. Те разчитаха на т.нар. техническа част на оптимизацията. Да, но в наши дни това не се случва. Да, може да има някъде по главните страници някой "пробил", но това няма да е за дълго. Естествено, ако не започне да повтаря отново и отново цяата стратегия. Има и такива и определено не се справят зле.
Това, което в момента Google се опитва да толерира, и успява, е да "блъска" напред издателите на качествен контент - било то инфо статия, интересно видео, инфографика, картинка. Естествено, комбинацията от 2 и повече винаги изглежда по-добре, изчерпателно и добър ресурс за търсачката. Респективно - получава и своето място на първите позиции. Не закъснява и споделянето му когато това съдържание успее да стигне до съответната аудитория и реално тя го оцени и сподели на хората, които имат нужда от тази информация или ресурс. Ето така се създава и име в областта - бранд. Добър пример, който мога да дам е калкулаторите на една бг счетоводна форма, няма да я споменавам, защото всеки ги е ползвал, когато иска да направи някоя друга сметка на бързо. И защо не - вчера човек (като бях на гости) сподели, че ако искаш да си сметнеш лихвения %, влизай на калкулаторите на банка Х. А той работеше в друга, само да уточня.
Cutts, споделя нещо, което не мисля, че вече е такава практика. И има защо. С новите ъпдейти, няма как да се сменят и правилата за оптимизация и линк билдинг. Той споделя, че хората вместо да се съсредоточат върху изграждането на добър, ценен и полезен за аудиторията си сайт, те отделят голяма част на това да търсят линкове за него. Някой кофти, други не чак толкова. В моята практика мога да кажа, че това е така, особено при започващите. Да, хубаво е да има силен тласък от качествени линкове, но чат пат се намират и някой друг не чак толкова качествен, лошото е когато се прекали в насока некачествени линкове. Логиката е ясна и определено според него работеща - колкото по-качествен и ценен е сайта, толкова той повече се споделя между хората. Естествено тук идва и разминаването между различните виждания за качество. Но практиката на един човек го кара да вижда качествените неща и да ги различава.
Той казва също така, че е добре да се прави SEO, както обикновените маркетолози - с мисъл, креативност и стратегия. Аз тук бих добавил да си имаме едно на ум и за техническата част все пак - (title, desc, h1, h2, alt tags, webmasters tools, sitemap, interlinking, bad neighborhood links и т.н.). Все пак се цели 100%, това което големите го знаят и прилагат.
Всяка маркетинг стратегия има начало и край. SEO-то н прави изключение. Често (на някои от вас се е случвало) стигайки задоволителни позиции за дадена кл. дума / фраза, да иска да скочи и за кл. дума с най-много търсения в областта, нали? Да, може да не доведе от 50 посещения един купувач, но все пак 100-200 посещения, носещи един купувач, пак не е за игнориране. Ето защо, бих се съгласил с това, че SEO-то е не само еднократно действие, то е като маркетинга, за да има постоянно текучество продажби , трябва да има и нон стоп действащи и прилагащи се стратегии. Или както си е на наш език - още оптимизация.
Нещо, което често не съм писал, но се засича в интервюто е, че задавайки си въпроси, може да се постигне резутлата, който всеки търси при издигането си в търсачките. Да, това е работело и преди, като в маркетнга (където и да съм работил) винаги за мен топ въпрос беше "С какво съм по-добър от конкурентите ми?" и "Как да успея да го предам на потребителите?". Но има и други, които ще цитирам от там, отнасящи се за позиционирането ни в търсачките:
Би ли взел този линк, ако Google или Bing не съществуваха (силно, но и подвеждащо)?
Би ли показал линк партньора ти на потенциалните си клиенти?
Би ли го показал на децата си?
Трябва ли да спориш за това дали е добър или лош линк?
Тези въпроси реално не трябва да присъстват като фактор при линк билдинга. Да, и за какво при положение, че още в първите два може да получим правилата насока. Ако погледнем нещата през очите на обикновения (офлайн) маркетинг експерт, то той би целял само едно - да е на място, на което ще има значим резултат. Преди време всеки линк би бил от значение. В известна степен се придържам до това (особено за директории и др.), но вече едно ме спира най-много - времето което ще отделя за 100 некачествени линкове може да се инвестира в това да взема един, качествен. Да, и във втория случай ще спечеля повече.
Съсредоточаването ни върху качеството на стратегията е важен фактор, казват в интервюто. Наблюдава се много често и в офлайна. Например, самата идея да плеснеш листовки, че почистваш домове на стълб и да я дадеш в ръката на човек, който излиза от блок, в който тече ремонт. Нали, има разлика. Аз лично това в листовките по стълбовете и пощите не съм го разбирал, но това е друга тема.
Преди време казах, че едно от нещата, които мисля, че ще има бъдеще е guest blogging-а. В статията става дума за това. Но там повече натъкват на това ти да иницираш предлагането на качествено съдържание на блогъра? Има значение и то огромно. Едно е да смените няколко абзаца, друго е да блогъра да използва развитите си социални канали. Съдържанието е кл. фактор, когато става дума не само за линк билдиинг, но и за брандинг. Не може да изкарваш кофти съдържание и в същото време хората да искат да правят асоциации с теб и експерт в областта. Някак си не е логично.
Никой няма да е заинтересован в поредната глупост за това какво е кредит и как може да си вземем кредит. Нали? Трябва нещо ново, нещо неписано, нещо грабващо, нещо уникално. Подсилено с някоя инфографика или видео, може да свърши чудеса. Тук се задява един въпрос - Дали това, което ще произведа заслужава стотици туитове, лайкове и шерове? Ако има и грам колебание, то е ясно и какъв ефект може да се очаква. Не е лошо да затвърдите нещо старо и основно за дадена област, но е хубаво да се даде и нещо повече.
Дори и това интервю на Matt Cutts ще стане такова съдържание. Вече става, линка горе, който съм дал потвърждава това. Дано се включите да разнищим това с линк билдването и контент маркетинга. Сигурно вече сте се отегчили от дългия пост, но нямаше как да събера всичко. Даже съм и отрязал малко.