OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

radki

Active Member
Честно казано през последната една година може да се каже, че окончателно бях пуснал котвата на белия бряг.
Какво разбрах през тази една година?
Че спокойствието да не се занимаваш усилено с OFFpage си дава или по-скоро не дава нужният резултат.

Затова и смятам, че ще е полезно на всички да споделим своето НоуХау за 2015!

1. Връзки от
  • Подобни по тематика сайтове (Линкове и ГестБлог-ване) - това може би е най-добрият избор, дали ще е sitewide, в определен раздел или дори само на началната страница това ще си остане добра индикация ако насрещният ви праща и трафик със Google сок-а
  • Медии - сега това е нещо което искам да пробвам и се надявам да допълня статията съвсем скоро ако някой не ме изпревари
  • ВИДЕО маркетинг - това е може би нещо от този век което има много добър и положителен ефект, а дава и линк който ако се постави по правилният начин дава доста добра възвращаемост
  • Facebook - не мога да твърдя много, но нищо не пречи да имате връзки към съдържанието си от facebook, дори ползата да е малка
  • Google + / Pinterest / Instagram / Twiter / Локалното търсене на Google ако имате магазин или адрес

  • OLX / BAZAR.BG профили с продукти - дори и да си мислите, че нямате продукти можете да направите продукт и от най-малкото нещо като например
  • Директории за статии - Все още вършат работа според мен ако се отдели достатъчно добро съдържание и се ползват правилните статии
  • Директории за сайтове - големите могат и да помогнат малко, регионалните дори малко повече, но трябва да се внимава за тези които са тотално оспамени
  • Вътрешни връзки - от статии, от продукти едни към други когато е важно да са свързани!
  • Социални интерпретации - или наричаните още социални мрежи които вече според мен окончателно не са социални (говоря за българските). Въпреки, че от време на време пускам по някой по-дълбока връзка от тях, не смятам че има особено голяма полза или вреда, има линк и е по-добре отколкото да няма към съдържанието, но качеството е нещо което не присъства в повечето.
  • Форуми - можете да пробвате и няма да сбъркате ако не прекалявате
  • GeorgeG предложи -връзките от инфографики , връзките от донейшъни, reddit, tumblr и stumbleupon


2. Връзки към: (грубо)
  • Началната страница - 60% (само от висококачествени източници)
  • Категориите - 20%
  • Продуктите - 20% + (ако продуктите имат търсене)

3. Връзки към Връзки от - не е достатъчно само да поставите връзки към сайта си, трябва да поставите връзки и към връзките си, а понякога и към връзките на връзките.

4. Инструменти които могат да ни помогнат?
  • Аз харесвам Ahrefs, но за да се ползва трябва да се следи определен конкурент на ежедневна база защото безплатната версия показва до 5 - 10 резултата
  • siteexplorer.info
  • Open Site Explorer | Moz
  • Site Explorer - Majestic
  • Google/Yandex/Bing Webmaster Tools&Analytics

5. Как да си набавим връзки?
  • Като анализираме с горните инструменти конкурентите
  • Търсим директно и питаме сайтове с близка тематика за размяна или закупуване на връзки
  • питаме във форума на предприемач


6. Съдържание на SEO материалите (OFFpage->ONpage)

  • Магнетичност - напишете заглавие което ще привлече погледите! Звучи много лесно нали? Всъщност Е лесно, стига да не мислите много дълго над него, дръжте го късо, гръмко непринудено. Ако продаваме орхидеи...
    Пример който става: Ние продаваме орхидеи, а вие търсите ли? или Орхидеи в различни цветове - Откриване
    Лош пример: Орхидеи / Онлайн Градински Магазин (Намерих го на рандом принцип)

  • Винаги слагайте H тагове когато имате възможност при писане на статии, те помагат за по-доброто намиране на различна информация в текста както за потребителите така и в следствие за търсачките.
  • Самите линкове - Слагайте ги където е най-вероятно да някой да цъкне на тях, ползвайте връзки със снимки като не забравяте alt-tag, ползвайте името на бизнеса, фирмата си, от време на време и ключова дума + бранд-а. Слагайте връзките близко до ключови изрази може дори да ги включите.
    Примери:
    Коя орхидея е подходящ подарък за момиче до 24 години?
    Знаете ли кои орхидеи от orhideq.com ще ви препоръчаме?

  • Планирайте си кампании в ключови думи и ги съчетайте в различни материали, направете текста интересен и полезен, а не общ. Ако имате цветарски магазин си изберете едно цвете и пишете за него не за всичките, може и за всичките но в отделни статии.
  • Без значение дали публикувате статии, регистрирате домейна в директория трябва да има достатъчно текст! Директориите за статии в повечето случаи имат горе-долу добри минимални изисквания, но 2.0 директориите за сайтове в повечето случаи нямат! Там вие трябва при всяка възможност да гоните максимално възможните позволени символи!

Със сигурност има много пропуски и моля по-разбиращите да допълват
 
Последно редактирано:
  • Like
Реакции: CTAH
Хубаво е, че си се постарал, но информацията е доста стара. Особено това не съветвам никой да прави:

2. Връзки към: (грубо)
  • Началната страница - 60% (само от висококачествени източници)
  • Категориите - 20%
  • Продуктите - 20% + (ако продуктите имат търсене)
 
  • Like
Реакции: CTAH
От: Re: OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

Хубаво е, че си се постарал, но информацията е доста стара. Особено това не съветвам никой да прави:
Твоят съвет е?
 
От: OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

за бг сайтове нямам наблюдения. какво работи за мен за uk/us сайтове.

pbn-ите бачкат с пълна сила
връзките от гест блогове в сайтове с подобна тематика и трафик
от социалките за сео работят reddit, tumblr и stumbleupon
връзките от форуми
връзките от инфографики
връзките от донейшъни

и възможно най-нишово. да не са анкорите за различни групи ключови думи, особено във вътрешните страници, че гугъл почва да те ранква и за другите думи и ти те сваля за топ думите ти. тва от опит съм го забелязал. :)
 
От: Re: От: Re: OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

Гледайте броя, не процента.

Аз затова написах "грубо" а не приблизително, въобще не гоня някакъв конкретен процент или съотношение, просто няма точна рецепта или аз поне нямам!

Информацията не бих я нарекъл стара а може би класическа. Относнo OFFpage няма и какво ново да се предложи или се бъркам и особено начините за това. Всъщност съм пропуснал нещо много важно и това е душата на целият процес (според мен) ако мога да го нарека така и сега ще го допълня.

Ще е полезно ако споделиш какво ново имаш на предвид за да го добавя и него.

Поздрави и благодаря за включването, критиката е нужна!
 
От: OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

за бг сайтове нямам наблюдения. какво работи за мен за uk/us сайтове.

pbn-ите бачкат с пълна сила
...

Още ли, нали беше поорязал работите Гуги? Не съм се заигравал - инфо от доста места в нета.
 
От: OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

Още ли, нали беше поорязал работите Гуги? Не съм се заигравал - инфо от доста места в нета.

Начи гугъл поряза PBN(public blog networks) дето всеки отива и си купува N на брой линка за сайта и се ранква. Все още има такива, които работят, но не говорех за тях.

Говоря за PBN(private blog network) или по скоро PNBN (private niche blog network) което е разилчно. Тва са си лично твои домейни, с твое съдържание и не ги тръбиш наляво и надясно, а напротив, гледаш да са максимално скрити, всичко с прайвъси, на различни хостинги, не влизаш в тях с хром и т.н.
 
От: OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

Не е точно по темата но...Има ли смисъл да се линква от тематично свързани сайтове но на друг език , без анкор примерно .
 
От: OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

Не е точно по темата но...Има ли смисъл да се линква от тематично свързани сайтове но на друг език , без анкор примерно .

има смисъл. кво значи без анкор - само с бранд урл или с картинки или как?
 
От: OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

Само с урл . А текст със същото значение по-добре ли е ?
 
От: OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

Не е точно по темата но...Има ли смисъл да се линква от тематично свързани сайтове но на друг език , без анкор примерно .

Със сигурност има смисъл, със или без , но трябва да изглежда на място. Какво имам предвид ли?
Ще го перифразирам на Български:

Вижте тези 表外字 за СЕО оптимизация = See these правилa for SEO optimisation

По принцип съм пробвал с връзки от Македония защото там все още е неразработена почва, а и Гугъл много не разбира кое е България и Македония поне лингвистично.
 
От: OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

това много ми хареса :)




По принцип съм пробвал с връзки от Македония защото там все още е неразработена почва, а и Гугъл много не разбира кое е България и Македония поне лингвистично.
 
От: OFFpage-а през 2015-та и как да го правим?

Само с урл . А текст със същото значение по-добре ли е ?

Опитвам се, но не мога да разбера, но няма и значение. Без значение какъв е линка той има тежест, различна и понеже не разчитаме само на 1 колкото повече вариации има е толкова по добре. Личен избор е в конкретната ситуация кое ще изглежда по-добре. Анкор-а може да е снимка, текст, чист HTML, ::::> (безсмислица) или каквото ново и модерно нещо се наложи.
Това е като да си купиш шкембе чорба и да си сложиш сос за риба вместо чесън, просто не върви и само ти ще си го ядеш. Сложи си чесънче и ще видиш как ще заспи :)
 

Горе