Opencart, WooCommerce или Shopify

bigvictor

Member
Здравейте съфорумници,
знам че подобни теми са разисквани много пъти и е писано по темата, но в този динамичен свят, положението се променя доста бързо и е вероятно отговорите ви вече да не са същите 😀
Положението е следното, имам два онлайн магазина на Opencart, които работят страхотно, лесни са за ползване от потребителите, нямат бъгове спрямо интеграции със Спиди и Еконт и всичко е песен, докато не стане въпрос за скалиране 😀 Вмомента двата магазина общо имат около 100 поръчки/дневно и около 1500 продукта.
Изминаха вече 2 години, откакто работя върху магазините и забелязвам доста неща в OpenCart, които могат да бъдат подобрени или изцяло липсващи като функционалност.
Дизайна на платформата е скучен и банален, колкото и да се промени, пипне, настрои, все си виждал нещо някъде в друг български сайт, подобно на твоя примерно. 😀 Cross-sell, upsell, също е скопено. CRM системите за OpenCart са трагични. Менажирането на продуктовия каталог също е тегаво.
Мнението ми за Opencart, без скъпи доработки от програмисти, е че е подходящ до 100 000лв./месец и ако търся по-сериозно работещо решение, вероятно е правилно да погледна към Shopify или WooCommerce.
Работил съм и с двете платформи, години наред, когато съм бил на трудов договор в различни фирми, виждал съм и двата магазина да правят сериозни обороти, смятам че като функционалност и удобство са стъпка пред OpenCart.
Интерфейса и функционалноста на Shopify, най-много ми напомня на custom решение, с изключителни възможности и доста добри готови теми.
Може ли да ми дадете актуално мнение по въпроса, тъй като ми предстои разработка на 3-ти онлайн магазин и ми се иска да експериментирам. Ако всичко мине успешно и без бъгове, смятам да мигрирам останалите 2 сайта към Shopify или Woo.
Да вметна като минус на двете платформи - интеграцията им със Спиди и Еконт не е добра, доколкото прочетох навсякъде във форума.
 
Мнението ми за Opencart, без скъпи доработки от програмисти, е че е подходящ до 100 000лв./месец и ако търся по-сериозно работещо решение, вероятно е правилно да погледна към Shopify или WooCommerce.
Това не е така, Woo е още по-зле, OpenCart и Woo са останали някъде в 2000г като технология и не е определяща сумата на поръчките. 100к може да се направят в някои случаи с няколко поръчки. И да сравняваш тези с-ми с Shopify говори за пълно неразбиране какво се случва в тях. Ако не желаеш да ползваш програмисти решението е точно Shopify
 
woo без писане на код ще е трагедия.
На 48-я плъгин добавящ интеграция с фейсбук нещо си ще си си прерязал вените.
 
Добре де, уточнил съм средно поръчките на ден, значи може да добиеш представа 100к на магазин по 50-60 поръчки на ден за какво става въпрос.
И защо пълно неразбиране към системите, не мога да те разбера, явно съм прост 😀 Платформи за онлайн търговия (едното даже платформа за блогове, превърнато в такава за търговия) с различна функционалност, цена и гъвкавост. В случая, цената на Shopify и Middleware на месец ме устройва и питам, дали са достатъчно адекватни, за това, което се плаща за тях.
Доколкото разбрах, софтуера на Middleware, леко обърква част от процесите в Shopify, но ако някой е пробвал, да си каже мнението.
 
защото не си програмист и съдиш само по това, което виждаш като фронтенд
OpenSource с-мите които са за advanced нужди са Magento, Shopware, Sylius... Там се плаща за програмист. Няма начин без да се плати да получиш добра платформа с каквито желаеш функционалности. И под плащане се разбира не еднократно, включва и поддръжка.

Това са само по-популярните на база PHP, има и др на NodeJS и т.н. Ще намираш трудно качествена доработка и съпорт - на практика само през фирма занимаваща се с това.
 
Извинявай, не бях помислил от тази гледна точка.
Не смятам, че мога да си позволя на този етап къстъм решение с 1 или 2 програмиста на месечен абонамент.
Може би търся моста между евтиното и скъпото вмомента 😀
 
Сега да разбирам, имаш проблем със скалирането? Това е въпрос на оптимизация от програмист на ядрото на системата и логиката на работа, лично съм оптимизирал магазин с 6 милиона артикула, приемащ по 5000 продажби на ден(с 50 потребителя активни на секунда в количка) под Opencart + работещи 250+ служителя в админ панела. Всяка система magento, wordpress или opencart се нуждае от оптимизация. Ако искаш Shopify $105/м/Shopify начислява такса (0.5%-2% според плана)(Shopify Plus започва от $2,000 на месец), ще трябва да извадиш пари, всъщност за всяка скалиране ще ти трябват пари. Целият ти проблем идва от парите, не от системата и липса на бизнес познания, ако имаш ресурс ще намериш хора и няма да мислиш, дали работи магазина, защото това е тотално ненужно и за това Shopify е избиран от толкова много хора, просто те мислят как да продават, тоест маркетинг, нови артикули, добро обслужване, както разбирам ти сам поддържаш магазина си, което говори доста за твоят бизнес, фокусирай се да намериш пари или други канали за продажба. Целият ти проблем идва от твоето мислене към бизнеса, видя ли някой да си поддържа сам магазина, повече от 1 година, за мен той прави нещата грешно, няма нужните познания да скалира самият бизнес, той мисли неща за служители, това не води до друго освен фалит и нерви.


Поздрави.
 
  • Haha
Реакции: Sky
Много благодаря за дългия и изчерпателен отговор, Станимир. Прави си, сам поддържам магазините, в същото време и мисля за служители, за стока, маркетинга и със сигурност, не ми стига времето за всичко. Приемам съветите.
Това не отговаря до голяма степен на въпроса ми, заслужава ли си да мигрирам към Shopify, поради допълнителни функционалности и по съвременен дизайн и т.н. знаеш плюсове и минуси на базовите системи, докато успея да си позволя къстъм решения и за двата онлайн магазина. Мислиш ли, че би се отразило положително миграцията, откъм функционалностите, които споменах. При положение, че се ползва CoD(наложен платеж), шопифай няма за какво да ми взимат процент на транзакция в случая.
 
Сега да разбирам, имаш проблем със скалирането? Това е въпрос на оптимизация от програмист на ядрото на системата и логиката на работа, лично съм оптимизирал магазин с 6 милиона артикула, приемащ по 5000 продажби на ден(с 50 потребителя активни на секунда в количка) под Opencart + работещи 250+ служителя в админ панела. Всяка система magento, wordpress или opencart се нуждае от оптимизация. Ако искаш Shopify $105/м/Shopify начислява такса (0.5%-2% според плана)(Shopify Plus започва от $2,000 на месец), ще трябва да извадиш пари, всъщност за всяка скалиране ще ти трябват пари. Целият ти проблем идва от парите, не от системата и липса на бизнес познания, ако имаш ресурс ще намериш хора и няма да мислиш, дали работи магазина, защото това е тотално ненужно и за това Shopify е избиран от толкова много хора, просто те мислят как да продават, тоест маркетинг, нови артикули, добро обслужване, както разбирам ти сам поддържаш магазина си, което говори доста за твоят бизнес, фокусирай се да намериш пари или други канали за продажба. Целият ти проблем идва от твоето мислене към бизнеса, видя ли някой да си поддържа сам магазина, повече от 1 година, за мен той прави нещата грешно, няма нужните познания да скалира самият бизнес, той мисли неща за служители, това не води до друго освен фалит и нерви.


Поздрави.
Skoro не беше избухвал с цифри, от тема на тема по едни 20% качваш отгоре :D
 
Много благодаря за дългия и изчерпателен отговор, Станимир. Прави си, сам поддържам магазините, в същото време и мисля за служители, за стока, маркетинга и със сигурност, не ми стига времето за всичко. Приемам съветите.
Това не отговаря до голяма степен на въпроса ми, заслужава ли си да мигрирам към Shopify, поради допълнителни функционалности и по съвременен дизайн и т.н. знаеш плюсове и минуси на базовите системи, докато успея да си позволя къстъм решения и за двата онлайн магазина. Мислиш ли, че би се отразило положително миграцията, откъм функционалностите, които споменах. При положение, че се ползва CoD(наложен платеж), шопифай няма за какво да ми взимат процент на транзакция в случая.

Здравей, работим в 19 държави и имам добър поглед и над 15 години вече опит, ако мога да бъда полезен ще помогна, не ми е проблем. Просто знам колко се харчи и колко магазини фалираха и бизнеси през годините заради грешки. Shopify е добър избор и няма да се занимаваш с глупости, но за къстъм функции пак е възможно просто ще имаш нужда от програмист, аз не виждам проблем да мигрираш твоят магазин към Shopify, няма нещо което да е чак така сложно да се направи на Shopify. Направи си swot анализ и прецени сам все пак, но според мен премини към Shopify, той държи без проблем по 300-500 продажби без да се сгъне или начупи, също така е доста адекватен за Българският пазар, ако залагаш за България.

Поздрави.
 
Добре де, уточнил съм средно поръчките на ден, значи може да добиеш представа 100к на магазин по 50-60 поръчки на ден за какво става въпрос.

Това не е кой знае колко. Виж минеш ли да речем 200 продажби на ден, или почнеш ли да си към половин милион оборот на година, вече има по-сериозни решения. Но да буташ нещо, което работи, за да се спести. Или си намерил някакъв проблем, който някой не ти решава не е причина да обръщат толкова бързо нещата. Но някой много здраве те е подвел, че по-сериозно е Shopify или WooCommerce, и са ниво над OpenCart. Всеки, който дава такива съвети е често агитиран от факта, че само с тези двете е запознат и тях ръчка. Добро решение би било магазини правещи много нас 200К на месец да са със Salesforce - къстам и Magento. Чувал съм, че това добре го комбинират. Дори имаше и някъде мнения за това тук. Отделно и за bigcommerce. И никакъв случай Gombashop, Summercart или там както се казваше. Или дори Wix.
 
Това не е кой знае колко. Виж минеш ли да речем 200 продажби на ден, или почнеш ли да си към половин милион оборот на година, вече има по-сериозни решения. Но да буташ нещо, което работи, за да се спести. Или си намерил някакъв проблем, който някой не ти решава не е причина да обръщат толкова бързо нещата. Но някой много здраве те е подвел, че по-сериозно е Shopify или WooCommerce, и са ниво над OpenCart. Всеки, който дава такива съвети е често агитиран от факта, че само с тези двете е запознат и тях ръчка. Добро решение би било магазини правещи много нас 200К на месец да са със Salesforce - къстам и Magento. Чувал съм, че това добре го комбинират. Дори имаше и някъде мнения за това тук. Отделно и за bigcommerce. И никакъв случай Gombashop, Summercart или там както се казваше. Или дори Wix.
Нали изкарах близка математическа сметка, няма да пиша с детайли толкова, но смятам че можеш да сметнеш, че са го минали вече половин милион.
В никакъв случай не искам да спестявам, като плащам на месец за шопифай по 200 лева и за MiddleWare още 200, без допълнителните плъгини към Shopify. Вмомента ми излиза по-евтино без тях.
 
И в крайна сметка къде е драмата? Търсиш по-добро решение или? Ако работи, не пипаш. Ако няма дадена функционалност, която искаш, ще се доработи. Искаш да отидеш на по про ниво. Има много магазини на опенкарт, които са също с много оборот и се работи по тях постоянно.
 
Здравей,

Разбирам напълно твоите притеснения и желанието ти да намериш по-мащабно и функционално решение за твоя онлайн бизнес. Темата за избор на платформа е винаги актуална, особено в динамично развиващата се сфера на електронната търговия. Ето няколко актуални съображения, които могат да ти помогнат в твоя избор:

OpenCart:

  • Предимства:
    • Безплатна платформа с отворен код.
    • Голяма гъвкавост и възможност за персонализация.
    • Подходяща за малки и средни бизнеси.
  • Недостатъци:
    • Ограничена функционалност в стандартната версия.
    • Необходими са допълнителни модули и разработки за разширяване на функционалността.
    • По-слаба поддръжка в сравнение с платени платформи.
    • Дизайна на платформата е скучен и банален.
    • Cross-sell, upsell, също е скопено.
    • CRM системите за OpenCart са трагични.
    • Менажирането на продуктовия каталог също е тегаво.
    • Скъпи разширения и всяко обновяване струва торба пари
Shopify:

  • Предимства:
    • Лесна за използване и интуитивна платформа.
    • Голям избор от готови теми и приложения.
    • Отлична поддръжка.
    • Вградени маркетингови инструменти.
    • Интерфейса и функционалноста на Shopify, много напомня на custom решение, с изключителни възможности и доста добри готови теми.
  • Недостатъци:
    • Платена платформа с месечни такси.
    • Ограничена гъвкавост в сравнение с платформи с отворен код.
    • Интеграцията им със Спиди и Еконт не е добра.
    • Малко бъгове може да има ако ще се използва български лев.
WooCommerce:

  • Предимства:
    • Безплатна платформа с отворен код (базирана на WordPress).
    • Голяма гъвкавост и възможност за персонализация.
    • Голям избор от плъгини и теми.
    • Подходяща за малки и средни бизнеси.
  • Недостатъци:
    • Необходими са допълнителни плъгини и разработки за разширяване на функционалността.
    • По-сложна за настройка и поддръжка в сравнение с Shopify.
    • Интеграцията им със Спиди и Еконт не е толкова добра ,но пък и не е толкова зле колкото във Shopify
Актуални съображения:

  • Мащабируемост: Ако планираш бързо разрастване на бизнеса си, Shopify е по-подходящ избор заради своята мащабируема инфраструктура.
  • Функционалност: Shopify предлага по-богата стандартна функционалност в сравнение с OpenCart и WooCommerce, но на Woo ако избреш правилните разширения за работа то тогава сайта ти ще бъде добър, бърз и готин. (Можеш да видиш примери в моето портфолио).
  • Интеграция с куриерски услуги: Интеграцията с куриерски услуги е важен фактор за българския пазар. Въпреки че Shopify и WooCommerce имат интеграции, те може да не са толкова оптимизирани, колкото за OpenCart.
  • Цена: Shopify е платена платформа, докато OpenCart и WooCommerce са безплатни. Трябва да прецениш дали допълнителните разходи за Shopify си заслужават.
Препоръки:
  • Ако търсиш по-мащабно и функционално решение, Shopify е добър избор.
  • Ако искаш да запазиш гъвкавостта на платформа с отворен код, WooCommerce е добър вариант.
  • Преди да вземеш окончателно решение, тествай и трите платформи, за да се увериш, че отговарят на твоите нужди.
  • Задължително направи тестове на интеграцийте с куриерските фирми.
 
  • Haha
Реакции: Sky
Здравей,

Разбирам напълно твоите притеснения и желанието ти да намериш по-мащабно и функционално решение за твоя онлайн бизнес. Темата за избор на платформа е винаги актуална, особено в динамично развиващата се сфера на електронната търговия. Ето няколко актуални съображения, които могат да ти помогнат в твоя избор:

OpenCart:

  • Предимства:
    • Безплатна платформа с отворен код.
    • Голяма гъвкавост и възможност за персонализация.
    • Подходяща за малки и средни бизнеси.
  • Недостатъци:
    • Ограничена функционалност в стандартната версия.
    • Необходими са допълнителни модули и разработки за разширяване на функционалността.
    • По-слаба поддръжка в сравнение с платени платформи.
    • Дизайна на платформата е скучен и банален.
    • Cross-sell, upsell, също е скопено.
    • CRM системите за OpenCart са трагични.
    • Менажирането на продуктовия каталог също е тегаво.
    • Скъпи разширения и всяко обновяване струва торба пари
Shopify:

  • Предимства:
    • Лесна за използване и интуитивна платформа.
    • Голям избор от готови теми и приложения.
    • Отлична поддръжка.
    • Вградени маркетингови инструменти.
    • Интерфейса и функционалноста на Shopify, много напомня на custom решение, с изключителни възможности и доста добри готови теми.
  • Недостатъци:
    • Платена платформа с месечни такси.
    • Ограничена гъвкавост в сравнение с платформи с отворен код.
    • Интеграцията им със Спиди и Еконт не е добра.
    • Малко бъгове може да има ако ще се използва български лев.
WooCommerce:

  • Предимства:
    • Безплатна платформа с отворен код (базирана на WordPress).
    • Голяма гъвкавост и възможност за персонализация.
    • Голям избор от плъгини и теми.
    • Подходяща за малки и средни бизнеси.
  • Недостатъци:
    • Необходими са допълнителни плъгини и разработки за разширяване на функционалността.
    • По-сложна за настройка и поддръжка в сравнение с Shopify.
    • Интеграцията им със Спиди и Еконт не е толкова добра ,но пък и не е толкова зле колкото във Shopify
Актуални съображения:

  • Мащабируемост: Ако планираш бързо разрастване на бизнеса си, Shopify е по-подходящ избор заради своята мащабируема инфраструктура.
  • Функционалност: Shopify предлага по-богата стандартна функционалност в сравнение с OpenCart и WooCommerce, но на Woo ако избреш правилните разширения за работа то тогава сайта ти ще бъде добър, бърз и готин. (Можеш да видиш примери в моето портфолио).
  • Интеграция с куриерски услуги: Интеграцията с куриерски услуги е важен фактор за българския пазар. Въпреки че Shopify и WooCommerce имат интеграции, те може да не са толкова оптимизирани, колкото за OpenCart.
  • Цена: Shopify е платена платформа, докато OpenCart и WooCommerce са безплатни. Трябва да прецениш дали допълнителните разходи за Shopify си заслужават.
Препоръки:
  • Ако търсиш по-мащабно и функционално решение, Shopify е добър избор.
  • Ако искаш да запазиш гъвкавостта на платформа с отворен код, WooCommerce е добър вариант.
  • Преди да вземеш окончателно решение, тествай и трите платформи, за да се увериш, че отговарят на твоите нужди.
  • Задължително направи тестове на интеграцийте с куриерските фирми.
Човек оправи си шрифтовете в сайта и го преведи тоя уордпресс...
 

Горе