Един от най-ползотворните въпроси, които можеш да си зададеш, когато си недоволен от нещо, е "какво можех да направя по-добре". Ползотворен е, защото премества фокуса към теб и ти позволява да се адаптираш и надграждаш услугата си.
Всяка консултантска дейност, включително и SEO услугите, включват елемент на убеждаване на клиента защо услугата ти е жизненонеобходима на бизнеса му и защо точно ти си човекът, който може да му предложи най-добрата услуга на добра цена. Не може да се очаква от клиент да е запознат със спецификите на SEO, особено ако досега не е имал досег с тази сфера. Изисква се време да му се обясни. Колкото по-скъпа е услугата, толкова повече усилия трябва да се положат в тази посока. Също така е добре да работиш върху създаването на име/бранд, за да бъдеш възприеман като експерт и да вдъхваш повече доверие, когато се опитваш да убеждаваш някого в нещо.
Незадоволими клиенти винаги ще има, но смятам, че при повечето клиенти е необходимо просто малко повече търпение. Да предоставяш някаква услуга на свободна практика е нещо като да имаш мини бизнес - изискват се не само умения в основната ти сфера, да кажем SEO, но и ноу-хау в други аспекти - най-вече продажби/грижа за клиента и финанси.
И на последно място, нека не забравяме, че в немалко случаи абонаментна SEO услуга не носи особена полза за бизнеса. Понякога въобще няма нужда от SEO консултанти, дори и за еднократна услуга. Във всички случаи обаче собственикът постоянно трябва да прави избори за това, как е най-добре да се изразходват финансите на фирмата. Твоята работа е да повлияеш върху възприятията му за полезността на услугата ти, така че да е склонен да спести други разходи, за да плати за твоята услуга.