vednaposoka
New Member
Здравейте колеги,
статията е авторска (мое творение). Надявам се да бъде полезна за някой от вас.
I. Какво е SEO
Search Engine Optimization (SEO) се смята за най-техническата част от уеб маркетинга. Това е така, защото SEO помага за промотирането на сайтове и същевременно изисква някои основни технически познания – най-малко владеене на HTML. SEO може да се дефинира като извършване на дейност с цел оптимизиране на дадена уеб страница или цял сайт, за да се направи по-приятелски настроен към търсачките и да ги класира на по-предни позиции при търсене.
Основното правило е, че каквото и да направим, това не гарантира топ позиция на сайта ни, но ако не пренебрегнем основните изисквания, това със сигурност няма да остане незабелязано от търсачките. Също така е важно да си поставите реалистични цели. Примерно топ 30 в Google за дадена ключова дума е добро начало.
SEO не е реклама. Разбира се, вие можете да ползвате платени услуги за популяризиране на сайта си, но смисъла на SEO оптимизацията е в това, да привлвчете повече трафик и посетители към сайта си, защото предлагате информацията, която потребителите търсят, а не защото сте платили за това.
Оптимизирането на сайта ви може да отнеме 30 минути или да се превърне в работа на пълен работен ден. Ако сте се насочили към промотирането на рядка ключова дума, няма да ви трябва много време за да постигнете топ рейтинг. В повечето случаи обаче, ако наистина искате да сте на върха, ще трябва да наблегнете на добра оптимизация и да вложите доста усилия и време или да се доверите на професионалсти в областта. Успехът се крие в разбирането на това, как работят търсачките.
Основното при търсачките е, че те не са хора. Колкото и очевидно да е това за всеки от нас има големи разлики в това как един човек и една търсачка „гледат“ на вашия сайт. Технологиите постоянно напредват, но независимо от това колко усилия сте вложили в страхотен дизайн, с много картинки и мултимедиини екстри, търсачката безпристрастно ще игнорира красотата на вашия сайт и ще се насочи към важното за нея – текстът.
Ето как работят търсачките. Първо претърсват нета. Това се прави от софтуер наречен crawler или spider (или Googlebot при Google). Паяците следват линковете на една страница към друга. Имайки предвид броят на страниците в интернет (над 60 милиона), не е възможно паяците да посещават всеки сайт ежедневно, само за да видят дали нещо не е променено. Понякога те няма да посетят вашия сайт с месеци, затова през този период вашите усилия в оптимизацията няма да бъдат възнаградени. Няма какво да направите по този въпрос – просто преглътнете горчивата истина.
Както вече казахме, паяците обръщат внимание само на текста на вашия сайт. Те не се интересуват от снимки, Flash анимации, JavaScript и защитени с парола страници или директории.
Следващата стъпка е сайтът да се индексира. Индексираната страница се съхранява в огромна база от данни, откъдето в последствие може да бъде извлечена. Смисълът на индексацията е да се извлекат думите или изреченията, най-подходящо описващи натурата на вашия сайт. Има различни алгоритми, изчисляващи доколко вашият сайт отговаря на дадено търсене – повтаряемост на ключовите думи, линкове или метатагове. Затова различните търсачки изкарват различни резултати при търсене на едно и също нещо. Водещите търсачки периодично променят алгоритмите си. Важно е да адаптирате сайтат си към последните промени. Другата причина са вашите конкуренти.
Основният принцип на всички търсачки е един и същ. Въпреки това има доста различия между тях. За Yahoo! и Bing срещането на ключови думи на една страница е от основно значение. За Google линковете са много, много важни. Също така за Google е важно колко стар е един сайт – колкото по-стар, толкова по-предно място в класациите заема.
II. Ключови думи – най-важното оръжие в арсенала на оптимизацията
Да изберете правилните ключови думи, според които да оптимизирате сайта си е нелека задача. Изглежда, че времената, в които можехме да оптимизираме спрямо една дума, отдавна вече са отминали. Сега, когато интернет прелива от постоянно обновяваща се информация е почти невъзможно да се постигне топ рейтинг с една дума. Примерно: ако вашият сайт предлага гуми, ключовата дума „гуми“ е задължитена, но ще постигнете много по-добър резултат, ако наблегнете на спецификата на предлаганите от вас стоки – „немски гуми“ или „немски гуми за джипове“. Идеалният случай е когато добре познавате клиентелата си и знаето точно какво биха потърсили вашите потребители. Добър трик е да използвате синоними като ключови думи.
Ползвайте инструментите на Google, за да разберете кои са модерните търсения във вашата категория. Потърсете Google insights
Следващата стъпка е да имате добра повтаряемост на ключовите думи на вашия сайт. Препорачителната повтаряемост е 3-7% за главните думи и 1-2% за второстепенните. Пробвайте инструменти като, за да определите повтаряемостта keyword density checker на Webconfs
Не е важно само количеството а и качеството на ключовите думи. Тоест – по-голяма тежест имат ключовите думи, намиращи се в заглавието на страницата(title), headings и първият параграф. Ключова дума в домейн името на сайта ще ви изстреля нагоре в класациите, особено при Yahoo!
III. Линкове
Така наречените backlinks или обратни връзки (линкове на чужди страници, които водят към вашия сайт) са много важни за позиционирането на вашия сайт в търсачките. Колкото повече, толкова по-добре – особено за Google. Но не се подвеждайте. Има добри и лоши обратни връзки. Добрите връзки са на сайтове с висока репутация, а лошите – на такива, създадени с цел да заблудят търсачките. Не публикувайте backlinks на ферми за линкове и сайтове с некачествено съдържание. Това може да доведе дори до бан на вашия сайт в търсачките. Използването на картинки (снимки) за линкове също е убийствено за оптимизацията. Ползвайте кратки и съдържателни фрази, за предпочитане с ключови думи в тях, за да изградите обратна връзка към своя сайт. Поствайте ги в тематични форуми и уеб-директории.
IV. Платени реклами и услуги
Платените реклами са добър начин да увеличите трафика на своя сайт. Google и други търсачки предлагат топ позициониране срещу заплащане. Потребителите рядко се доверяват на тези линкове, за разлика от „обикновените“ резултати, които са получили при търсенето. Излиза така, че сте си платили за място, на което не заслужавате да бъдете.
V. Митове и факти
1. Трябва сам да регистрирам сайта си в търсачките, за да бъде намерен
Факт: Регистрацията не е необходима. Търсачките сами ще ви намерят, ако някъде има линк към вашия сайт
2. Трябва периодично да пререгистрирам сайта си
Факт: Не. Веднъж попаднал в търсачката, сайта си остава там и съдържанието му се обновява перманентно, без да е нужна вашата намеса.
3. Мета таговете ще помогнат на моя рейтинг
Факт: Мета таговете не определят позиционирането на вашия сайт. [Редакция 02.08.2013] Според много от коментарите втемата, мета таговете имат серизон принос при позиционирането
4. Високата позиция е най-важното за моя сайт
Факт: [Редакция 02.08.2013] Ако броя посещения на сайта е от основно значение за вашия бизнес, то тогава високата позиция в търсачките е топ приоритет за вас. Ако продавате стоки чрез интернет, важно е колко от посетителите ще станат ваши клиенти, а не колко ще "минат през вратата" на вашия магазин.
5. По-добре да потърся някой „трик“ вместо да си губя времето със сайта
Факт: Използването на трикове е загуба на време. Търсачките стават все по-интелигентни. По-добре инвестирайте времето си в това да направите качествен и полезен сайт – хората сами ще дойдат
6. Ще направя клучовите си думи невидими, например бял текст на бял фон
Факт: Търсачките не са глупави. Това може да доведе до бан на вашия сайт. Ползването на трикове е загуба на време!
статията е авторска (мое творение). Надявам се да бъде полезна за някой от вас.
I. Какво е SEO
Search Engine Optimization (SEO) се смята за най-техническата част от уеб маркетинга. Това е така, защото SEO помага за промотирането на сайтове и същевременно изисква някои основни технически познания – най-малко владеене на HTML. SEO може да се дефинира като извършване на дейност с цел оптимизиране на дадена уеб страница или цял сайт, за да се направи по-приятелски настроен към търсачките и да ги класира на по-предни позиции при търсене.
Основното правило е, че каквото и да направим, това не гарантира топ позиция на сайта ни, но ако не пренебрегнем основните изисквания, това със сигурност няма да остане незабелязано от търсачките. Също така е важно да си поставите реалистични цели. Примерно топ 30 в Google за дадена ключова дума е добро начало.
SEO не е реклама. Разбира се, вие можете да ползвате платени услуги за популяризиране на сайта си, но смисъла на SEO оптимизацията е в това, да привлвчете повече трафик и посетители към сайта си, защото предлагате информацията, която потребителите търсят, а не защото сте платили за това.
Оптимизирането на сайта ви може да отнеме 30 минути или да се превърне в работа на пълен работен ден. Ако сте се насочили към промотирането на рядка ключова дума, няма да ви трябва много време за да постигнете топ рейтинг. В повечето случаи обаче, ако наистина искате да сте на върха, ще трябва да наблегнете на добра оптимизация и да вложите доста усилия и време или да се доверите на професионалсти в областта. Успехът се крие в разбирането на това, как работят търсачките.
Основното при търсачките е, че те не са хора. Колкото и очевидно да е това за всеки от нас има големи разлики в това как един човек и една търсачка „гледат“ на вашия сайт. Технологиите постоянно напредват, но независимо от това колко усилия сте вложили в страхотен дизайн, с много картинки и мултимедиини екстри, търсачката безпристрастно ще игнорира красотата на вашия сайт и ще се насочи към важното за нея – текстът.
Ето как работят търсачките. Първо претърсват нета. Това се прави от софтуер наречен crawler или spider (или Googlebot при Google). Паяците следват линковете на една страница към друга. Имайки предвид броят на страниците в интернет (над 60 милиона), не е възможно паяците да посещават всеки сайт ежедневно, само за да видят дали нещо не е променено. Понякога те няма да посетят вашия сайт с месеци, затова през този период вашите усилия в оптимизацията няма да бъдат възнаградени. Няма какво да направите по този въпрос – просто преглътнете горчивата истина.
Както вече казахме, паяците обръщат внимание само на текста на вашия сайт. Те не се интересуват от снимки, Flash анимации, JavaScript и защитени с парола страници или директории.
Следващата стъпка е сайтът да се индексира. Индексираната страница се съхранява в огромна база от данни, откъдето в последствие може да бъде извлечена. Смисълът на индексацията е да се извлекат думите или изреченията, най-подходящо описващи натурата на вашия сайт. Има различни алгоритми, изчисляващи доколко вашият сайт отговаря на дадено търсене – повтаряемост на ключовите думи, линкове или метатагове. Затова различните търсачки изкарват различни резултати при търсене на едно и също нещо. Водещите търсачки периодично променят алгоритмите си. Важно е да адаптирате сайтат си към последните промени. Другата причина са вашите конкуренти.
Основният принцип на всички търсачки е един и същ. Въпреки това има доста различия между тях. За Yahoo! и Bing срещането на ключови думи на една страница е от основно значение. За Google линковете са много, много важни. Също така за Google е важно колко стар е един сайт – колкото по-стар, толкова по-предно място в класациите заема.
II. Ключови думи – най-важното оръжие в арсенала на оптимизацията
Да изберете правилните ключови думи, според които да оптимизирате сайта си е нелека задача. Изглежда, че времената, в които можехме да оптимизираме спрямо една дума, отдавна вече са отминали. Сега, когато интернет прелива от постоянно обновяваща се информация е почти невъзможно да се постигне топ рейтинг с една дума. Примерно: ако вашият сайт предлага гуми, ключовата дума „гуми“ е задължитена, но ще постигнете много по-добър резултат, ако наблегнете на спецификата на предлаганите от вас стоки – „немски гуми“ или „немски гуми за джипове“. Идеалният случай е когато добре познавате клиентелата си и знаето точно какво биха потърсили вашите потребители. Добър трик е да използвате синоними като ключови думи.
Ползвайте инструментите на Google, за да разберете кои са модерните търсения във вашата категория. Потърсете Google insights
Следващата стъпка е да имате добра повтаряемост на ключовите думи на вашия сайт. Препорачителната повтаряемост е 3-7% за главните думи и 1-2% за второстепенните. Пробвайте инструменти като, за да определите повтаряемостта keyword density checker на Webconfs
Не е важно само количеството а и качеството на ключовите думи. Тоест – по-голяма тежест имат ключовите думи, намиращи се в заглавието на страницата(title), headings и първият параграф. Ключова дума в домейн името на сайта ще ви изстреля нагоре в класациите, особено при Yahoo!
III. Линкове
Така наречените backlinks или обратни връзки (линкове на чужди страници, които водят към вашия сайт) са много важни за позиционирането на вашия сайт в търсачките. Колкото повече, толкова по-добре – особено за Google. Но не се подвеждайте. Има добри и лоши обратни връзки. Добрите връзки са на сайтове с висока репутация, а лошите – на такива, създадени с цел да заблудят търсачките. Не публикувайте backlinks на ферми за линкове и сайтове с некачествено съдържание. Това може да доведе дори до бан на вашия сайт в търсачките. Използването на картинки (снимки) за линкове също е убийствено за оптимизацията. Ползвайте кратки и съдържателни фрази, за предпочитане с ключови думи в тях, за да изградите обратна връзка към своя сайт. Поствайте ги в тематични форуми и уеб-директории.
IV. Платени реклами и услуги
Платените реклами са добър начин да увеличите трафика на своя сайт. Google и други търсачки предлагат топ позициониране срещу заплащане. Потребителите рядко се доверяват на тези линкове, за разлика от „обикновените“ резултати, които са получили при търсенето. Излиза така, че сте си платили за място, на което не заслужавате да бъдете.
V. Митове и факти
1. Трябва сам да регистрирам сайта си в търсачките, за да бъде намерен
Факт: Регистрацията не е необходима. Търсачките сами ще ви намерят, ако някъде има линк към вашия сайт
2. Трябва периодично да пререгистрирам сайта си
Факт: Не. Веднъж попаднал в търсачката, сайта си остава там и съдържанието му се обновява перманентно, без да е нужна вашата намеса.
3. Мета таговете ще помогнат на моя рейтинг
Факт: Мета таговете не определят позиционирането на вашия сайт. [Редакция 02.08.2013] Според много от коментарите втемата, мета таговете имат серизон принос при позиционирането
4. Високата позиция е най-важното за моя сайт
Факт: [Редакция 02.08.2013] Ако броя посещения на сайта е от основно значение за вашия бизнес, то тогава високата позиция в търсачките е топ приоритет за вас. Ако продавате стоки чрез интернет, важно е колко от посетителите ще станат ваши клиенти, а не колко ще "минат през вратата" на вашия магазин.
5. По-добре да потърся някой „трик“ вместо да си губя времето със сайта
Факт: Използването на трикове е загуба на време. Търсачките стават все по-интелигентни. По-добре инвестирайте времето си в това да направите качествен и полезен сайт – хората сами ще дойдат
6. Ще направя клучовите си думи невидими, например бял текст на бял фон
Факт: Търсачките не са глупави. Това може да доведе до бан на вашия сайт. Ползването на трикове е загуба на време!
Последно редактирано: