Miss Klassnaya
Active Member
Ами, реших и аз да пусна някои неща, събирани оттук - оттам. Сигурно сте чели повечето от тях, но нали има една поговорка - "повторението е майка на знанието". И така:
1. Качествено уникално съдържание
Вярвате или не, качественото съдържание е най-важното нещо за SEO. Дори да правите всичко останало, необходимо за SEO, няма ли качествено съдържание няма да има и висок PR. За да избегнете дублирането на съдържание, фокусирайте се върху създаването на уникално такова, което да е от полза на Вашите потребители. Ако съдържанието е качествено и уникално(едното без другото не върви), то ще има естествено привличане на потребителите. Търсачките също ще оценят усилията Ви.
2. Обем на публикациите
Преди актуализациите на Panda и Penguin, писането на пет статии, всяка от които по 100 думи, беше много по-добре от писането на една статия от 500 думи. Сега положението е различно и вторият вариант(една статия от 500 думи) е за предпочитане и е с по-голяма стойност.
Всичките Ви статии трябва да са с над 300 думи, като най-добре би било да са в порядъка на 600 до 2000 думи. В случая не трябва забравяте, че най-важно е качеството, не количеството. Така че не пишете безполезни изречение, само за да увеличите обема на статията, съответно и броя на думите.
3. Social Media Marketing
Използването на стратегии за т.нар "Social Media Marketing" може да имa положителен ефект върху съществуващите SEO стратегии, тъй като Ви позволява да присъствате в различни социални мрежи, където може да представите Вашата марка или уебсайт.
Ако имате голям бюджет, трябва да ограничите броя на социалните мрежи и да се съсредоточите върху изграждането на взаимоотношенията Ви с потребителите и нишата, преди да преминете към следващата социална мрежа.
4. Обърнете внимание на другите търсачки
Без съмнение Google е най-добрата търсачка. Почти всеки блогър се опитва да оптимизира публикациите си само за Google, като забравя за Bing и Yahoo.
Важно е да се знае, че всяка търсачка има свой собствен алгоритъм за индексирането на уеб страници. Така че, преди да започнете, обърнете внимание и проучете как да оптимизирате публикациите си за Bing и Yahoo. Ако проучванията Ви са добри, лесно ще привлечете трафик чрез тези две търсачки, защото много блогъри дори не се занимават да оптимизират публикациите си за тях. Имате поле за изява.
5. Keyword researching
Това е нещо, което задължително трябва да направите. Ако сте начинаещи в това и не знаете как се работи с Google Adword keyword Tool, просто влезте в YouTube, напишете "Google Adword keyword Tool" и изгледайте уроците там.
6. Видео
Може да се каже, че много хора предпочитат да гледат видео, пред това да четат. Това е важно, защото създаването на едно интересно видео може да направи класирането в резултатите от търсенето още по-лесно. Ако видеото има много гледания и коментари, няма как да не донесе и трафик към Вашия сайт.
7. HTML тагове
Преди години мета описанието и мета таг ключовите думи са били от особено важно значение за SEO, но сега големите търсачки като Google просто не обръщат ванимание на тези мета ключови думи.
В момента важни са заглавният(title) таг, мета таг описанието, Image alt таговете, H1 и H2 таговете.
Ако блог платформата Ви е WordPress, използвайте плъгина Yoast, който ще помогне за SEO.
8. Изграждането на връзки
Това е основната оптимизационна техника. При създаването на връзки, трябва да се обърне внимание на следните неща:
- Създавайте качествени беклинкове. Винаги!
- Не използвайте скриптове или програми за създаване на беклинкове(един качествен беклинк е по-мощен от 100 лоши такива).
- Създавайте и do-follow, и no-follow беклинкове. Не създавайте само do-follow беклинкове, защото Google ще сметне това за неестествено.
- Не използвайте спам методи за създаване на беклинкове. Използвайте следната техника:
• гост публикации
• форум публикации
• блог коментари
• добавяне в уеб директории
• добавяне на статии
• не купувайте нищо от Fiverr, свързано със SEO
По принцип Fiverr е добро място за правене на пари онлайн, както и за купуването на услуги. Ако се занимавате с дизайни, това е мястото. Ако се занимавате със SEO обаче, ще трябва да Ви разочаровам, тъй като 95% от услугите, предлагани там, са фалшиви. Положителните отзиви за там се дължат на това, че хората, купуващи SEO услуги от там, нямат добри познания в тази област и не правят разлика между качествени беклинкове и лоши беклинкове.
Променете стратегиите си за изграждането на беклинкове. Вместо да се фокусирате в едно нещо, използвайте няколко различни стратегии за изграждането им. Например, ако се съсредоточите само върху гост публикациите в едни и същи сайтове, в крайна сметка те биха могли да се разглеждат като ниско качество от търсачките. Вместо това разпределяйте риска.
9. Мястото на ключовата дума
Да предположим, че сте избрали ключовите думи за следващата Ви публикация. След това трябва да ги поставите и на правилните места в тази публикация, за да получите висок ранг в Google. Ето някои насоки:
- Включете основните ключови думи в заглавния таг
- Включете основните ключови думи в мета таг "описание"
- Включете основните ключови думи в самия URL адрес
- Включете основните ключови думи в първото и последното изречение от публикацията
- Включете основните ключови думи в H1 и H2 таговете
- Включете основните ключови думи в Image alt тага
10. Добавете Sitemap в блога си
Когато говорим за SEO, няма как да забравим за sitemap. Добавете sitemap в блога си. Ако платформата Ви е WordPress, използвайте Google XML Sitemaps за генерирането.
11. Използвайте различен анкор текст
За да избегнете потенциалното отбелязване от търсачките на Вашия сайт като спам, трябва да разнообразите външния и вътрешния анкор текст. Уебсайт, който използва един и същ анкор текст отново и отново, е възможно да бъде маркиран от търсачките. Затова трябва да избегнете повтарянето ан едни и същи ключови думи. Вместо това използвайте различните варианти на думите, името на компанията или описателния текст за анкор текст във Вашите линкове.
12. Оптимизирайте сайта и за мобилните потребители
Проучвания сочат, че към 2014г. мобилните търсения ще надминат desktop търсенията и все повече хора ще имат достъп до информация от своите смартфони или таблети. Така че е важно да оптимизирате сайта си и за мобилните потребители.
Има различни начини за постигането на това, като създаване на втори дизайн специално за тях, или създаване на отделен сайт за мобилните потребители.
Ако не успеете да оптимизирате сайта си за тях, означава че губите мобилния трафик, който идва към Вашия уебсайт.
P.S. Моля да ме извините за правописните грешки, ако има такива.
1. Качествено уникално съдържание
Вярвате или не, качественото съдържание е най-важното нещо за SEO. Дори да правите всичко останало, необходимо за SEO, няма ли качествено съдържание няма да има и висок PR. За да избегнете дублирането на съдържание, фокусирайте се върху създаването на уникално такова, което да е от полза на Вашите потребители. Ако съдържанието е качествено и уникално(едното без другото не върви), то ще има естествено привличане на потребителите. Търсачките също ще оценят усилията Ви.
2. Обем на публикациите
Преди актуализациите на Panda и Penguin, писането на пет статии, всяка от които по 100 думи, беше много по-добре от писането на една статия от 500 думи. Сега положението е различно и вторият вариант(една статия от 500 думи) е за предпочитане и е с по-голяма стойност.
Всичките Ви статии трябва да са с над 300 думи, като най-добре би било да са в порядъка на 600 до 2000 думи. В случая не трябва забравяте, че най-важно е качеството, не количеството. Така че не пишете безполезни изречение, само за да увеличите обема на статията, съответно и броя на думите.
3. Social Media Marketing
Използването на стратегии за т.нар "Social Media Marketing" може да имa положителен ефект върху съществуващите SEO стратегии, тъй като Ви позволява да присъствате в различни социални мрежи, където може да представите Вашата марка или уебсайт.
Ако имате голям бюджет, трябва да ограничите броя на социалните мрежи и да се съсредоточите върху изграждането на взаимоотношенията Ви с потребителите и нишата, преди да преминете към следващата социална мрежа.
4. Обърнете внимание на другите търсачки
Без съмнение Google е най-добрата търсачка. Почти всеки блогър се опитва да оптимизира публикациите си само за Google, като забравя за Bing и Yahoo.
Важно е да се знае, че всяка търсачка има свой собствен алгоритъм за индексирането на уеб страници. Така че, преди да започнете, обърнете внимание и проучете как да оптимизирате публикациите си за Bing и Yahoo. Ако проучванията Ви са добри, лесно ще привлечете трафик чрез тези две търсачки, защото много блогъри дори не се занимават да оптимизират публикациите си за тях. Имате поле за изява.
5. Keyword researching
Това е нещо, което задължително трябва да направите. Ако сте начинаещи в това и не знаете как се работи с Google Adword keyword Tool, просто влезте в YouTube, напишете "Google Adword keyword Tool" и изгледайте уроците там.
6. Видео
Може да се каже, че много хора предпочитат да гледат видео, пред това да четат. Това е важно, защото създаването на едно интересно видео може да направи класирането в резултатите от търсенето още по-лесно. Ако видеото има много гледания и коментари, няма как да не донесе и трафик към Вашия сайт.
7. HTML тагове
Преди години мета описанието и мета таг ключовите думи са били от особено важно значение за SEO, но сега големите търсачки като Google просто не обръщат ванимание на тези мета ключови думи.
В момента важни са заглавният(title) таг, мета таг описанието, Image alt таговете, H1 и H2 таговете.
Ако блог платформата Ви е WordPress, използвайте плъгина Yoast, който ще помогне за SEO.
8. Изграждането на връзки
Това е основната оптимизационна техника. При създаването на връзки, трябва да се обърне внимание на следните неща:
- Създавайте качествени беклинкове. Винаги!
- Не използвайте скриптове или програми за създаване на беклинкове(един качествен беклинк е по-мощен от 100 лоши такива).
- Създавайте и do-follow, и no-follow беклинкове. Не създавайте само do-follow беклинкове, защото Google ще сметне това за неестествено.
- Не използвайте спам методи за създаване на беклинкове. Използвайте следната техника:
• гост публикации
• форум публикации
• блог коментари
• добавяне в уеб директории
• добавяне на статии
• не купувайте нищо от Fiverr, свързано със SEO
По принцип Fiverr е добро място за правене на пари онлайн, както и за купуването на услуги. Ако се занимавате с дизайни, това е мястото. Ако се занимавате със SEO обаче, ще трябва да Ви разочаровам, тъй като 95% от услугите, предлагани там, са фалшиви. Положителните отзиви за там се дължат на това, че хората, купуващи SEO услуги от там, нямат добри познания в тази област и не правят разлика между качествени беклинкове и лоши беклинкове.
Променете стратегиите си за изграждането на беклинкове. Вместо да се фокусирате в едно нещо, използвайте няколко различни стратегии за изграждането им. Например, ако се съсредоточите само върху гост публикациите в едни и същи сайтове, в крайна сметка те биха могли да се разглеждат като ниско качество от търсачките. Вместо това разпределяйте риска.
9. Мястото на ключовата дума
Да предположим, че сте избрали ключовите думи за следващата Ви публикация. След това трябва да ги поставите и на правилните места в тази публикация, за да получите висок ранг в Google. Ето някои насоки:
- Включете основните ключови думи в заглавния таг
- Включете основните ключови думи в мета таг "описание"
- Включете основните ключови думи в самия URL адрес
- Включете основните ключови думи в първото и последното изречение от публикацията
- Включете основните ключови думи в H1 и H2 таговете
- Включете основните ключови думи в Image alt тага
10. Добавете Sitemap в блога си
Когато говорим за SEO, няма как да забравим за sitemap. Добавете sitemap в блога си. Ако платформата Ви е WordPress, използвайте Google XML Sitemaps за генерирането.
11. Използвайте различен анкор текст
За да избегнете потенциалното отбелязване от търсачките на Вашия сайт като спам, трябва да разнообразите външния и вътрешния анкор текст. Уебсайт, който използва един и същ анкор текст отново и отново, е възможно да бъде маркиран от търсачките. Затова трябва да избегнете повтарянето ан едни и същи ключови думи. Вместо това използвайте различните варианти на думите, името на компанията или описателния текст за анкор текст във Вашите линкове.
12. Оптимизирайте сайта и за мобилните потребители
Проучвания сочат, че към 2014г. мобилните търсения ще надминат desktop търсенията и все повече хора ще имат достъп до информация от своите смартфони или таблети. Така че е важно да оптимизирате сайта си и за мобилните потребители.
Има различни начини за постигането на това, като създаване на втори дизайн специално за тях, или създаване на отделен сайт за мобилните потребители.
Ако не успеете да оптимизирате сайта си за тях, означава че губите мобилния трафик, който идва към Вашия уебсайт.
P.S. Моля да ме извините за правописните грешки, ако има такива.