nimex
Member
Здравейте колеги предприемачи!
Тъй като това е една много сериозна тема и ми писна да гледам външни препратки към конкретни неща от същността на SEO, реших да развия сам една такава тема и се притеснявам още от сега колко време би ми отнело за да наблегна на всичко и без да разтягам излишни лукуми. Така че нека започна с кратко описание на темите/въпросите, които ще засегна в тази тема.
Теми:
1. Как да избера подходящ домейн и той да има тежест в търсенето?
2. Линкове на вътрешните страниците.
3. Как да наименуваме категориите си.
4. Мета описания
4.1 Мета заглавия
4.2 Мега кл. думи
4.3 Мета описания
5. Текстово съдържание на страницата
5.1 H1 и H2-тагове
6. Технически характеристики на сайта и платформата като цяло
7. Беклинкове
8. Социални мрежи
1. Как да избера подходящ домейн и той да има тежест в търсенето?
Повечето хора си избират едно име което им звучи подходящо и интересно и веднага го регистрират. Проблема е, че по този начин те правят бранд и не усъзнават колко трудно е да се постигне популярност на бранд в България, та дори на всякъде по света. То е свързано с изключително огромен бюджет за реклама от сорта на 6-цифрени суми, и не е хич препоръчителен за малки и средни компании.
Какво да направите тогава? Ами избирате си име по-ключови думи. С помоща на инструменти ( лично аз използвам prodvigator.bg) таргетираме най-търсените думи от нишата в която сме се ориентирали. Препоръчвам избягване на домейни на кирилица, защото буквите се кодират и в повечете случаи, сайтът ви ще се показва като www.w3gsat-afh.bg, което кара потребителите да избегнат такъв тип сайт поради особенно странното и нищо незначещо име. От там изкачат и нови проблеми като ви се понижава CTR-a (Click-Through rate, представлява коефицент между кликове(делено на) импресии ), и от там резултати ви отиват все по-назад в SERP-a (Search Engine Result Page, или на бълг. – страницата с резултатите)
Значи трябва да го напишем на латиница? –Да! Обаче проблемът с избора на ключова дума отново е на лице. Освен, че трябва да напишем думата на латински, то тя трябва да има и транслитерация на български. Знаете, че гугъл ви удебелеява търсените ключови думи в SERP-a. Ако вземем за пример, че се занимавате с обзавеждане и най-търсената дума ви е „мебели“ – пишете на български думата и в SERP-a трябва да ви се покаже следния домейн, който е удебелен:
Това значи, че можете да използвате тази ключова дума на латински.
Ако обаче напишете „Обувки“ – това е дума, която няма транслитерация на латински, то тогава няма да ви се удебели, тоест ако търсите обувки в гугъл, домейна ви няма да играе ключова роля при ранкирането ви в SERP-a, защото думата в домейна ви не е разпозната от гугъл, както по-долу:
Последното нещо, на което бих искал да обърна внимание от тази точка са избора на окончанието на домейна: .com , .bg , eu , .info и т.н. Има купища спекулации, че .com и .bg се индексират по-добре от другите. Моето виждане е, че гугъл няма такъв алгоритъм в търсенето си, но тук отново е замесен CTR-а на страниците. Просто хората имат навика повече да се доверят и да кликнат на тези линкове, отколкото на .me .biz и т.н. Колкото по-висок ви е CTR-a на страницата, толко по-напред в SERP-a ще излизате.
2.Линковете (URL-тата) на вътрешните страници.
Старайте се да линковете да бъдат максимално кратки. Ако работите на българския пазар, направете url-тата на български. Опитайте се да изключите опции от url-тата като: www.domein.bg/products/име_на_продукта/
3.Как да наименуваме категориите си ?
Процеса по избор на име на категорията е почти същия, като при избора на домейн. Прави се отново анализ на ключовите думи/фрази с помоща на същият инструмент (prodvigator.bg). Ако предположим, че предлагате обзавеждане за баня. Бихте я кръстили точно така, обаче при анализа, ще забележите, че това не е най-търсената дума, а „мебели за баня“. Аз бих се зачудил, какви мебели ще има пък в банята, но това е резултатът. Недейте сами да предполагате как се търси в гугъл! Направете си анализ на търсенията за да имате успех! Моля, внимавайте с вашата категоризация! Не прекалявайте с нивата на категориите. Използвайте най-много 3 нива (Главна категория >> Подкатегория >> ПодПодкатегория) на категориите напр: Електроника >> Телефони >> Смартфони. Колкото по-надълбоко са вашите категории, толкова по-маловажни са те за гугъл.
4.Мета тагове.
Мета тагове нямат толко голяма тежест, както преди няколко години, но все още, част от тях се използват в алгоритъма на гугъл.
4.1.Мета заглавия:
За момента те са най-важният мета таг. Не прекалявайте с тяхната дължина. Оптималната дължина е около 60 символа. При оптимизацията на категории е хубаво да ползвате едно и също наименование + бранда ако желаете. Ако обаче правите оптимизация на ПОДкатегория е малко по-различно. Да вземем за пример категорията която направихме в предишната точка: „Мебели за баня“. Като подкатегория задаваме „сифони за баня“. Най-добрият вариянт за избор на мета заглавие е: „Сифони за баня | Мебели за баня“. Тоест да направите нещо като мапинг в заглавието. Ако примерно имате продукт в тази категория наречен „Сифон за баня от аломинии“, то тогава описанието му би било „Сифон за баня от аломинии | Сифони за баня“. За разделители могат да се ползват както изправена черта, така и тире. Кое е по-добре не е ясно, но задължително ползвайте един от 2-та. Опитайте се така, да си опишете заглавията, че да не се получават дублирани заглавия. Дублираните заглавия особено в огромно количество могат да понижът сериозно SEO-то на целия сайт.
4.2.Мета ключови думи.
Моля ви, не слагайте повече ключовите думи! След промените на гугъл, ключовите думи не се ползват в алгоритъма за ранкиране на гугъл! Единствено може да имате проблеми с това, ако сложите прекалено много думи, които всъщност никога не сте използвали в страницата. Това би довело до понижаване показването на вашата страница в SERP-a.
4.3.Мета описания.
Описанията също са изключени от алгоритъма на гугъл за ранкиране, но не ги подценявайте! Мета описанието е текста, който се показва в SERP-a, и ако текста е написан качествено, то ще доведе до повече кликания на сайта, което пък ще доведе до по-висок CTR на страницата и от там ще повиши ранка на страницата в SERP-a.Опитайте се така, да си опишете описанията, че да не се получават дублирани описания. Дублираните описания особено в огромно количество могат да понижът сериозно SEO-то на целия сайт.
5.Текстово съдържание на страницата.
Това е един от най-важните компоненти в алгоритъма на гугъл за ранкиране. Ако имате примерно онлайн магазин, ще забележите, че най-търсените ви ключови думи са именно категориите на сайта. Рядко човек ще бъде отведен директно към определен артикул и това е защото търсенето му е било прекалено конкретно. Ясно е че е трудна оптимизацията на текста на продуктите и често бива пренебрегвана, защото когато имате 2000 продукта, няма как да пишете хубав текст за всеки един от тях. Задължително обаче е, да се постави качествен уникален текст и оптимизирана ключова дума в него за категориите! Една добра категория би имала около 300-350 думи с уникален текст (тук нямам предвид да не е копиран от някъде, НО И ТОВА), има се предвид използваните думи да не се повтарят в текста с изключение на ключовата фраза, която в 99% от случаите ще бъде самото име на категорията. Като процентно отношение ключовата фраза е около 4-7%. Един хубав инструмент за проверка на това е http://semantic.optimization.bg/
5.1 H1 и H2-тагове.
Опитайте се така да изградите структурата/темплейта на вашата страница, че да има само 1 H1 таг. По принцип не съм виждал подобни проблеми, но друг е проблема с H2 таговете. Можете да използвате няколко H2 тага, но почти навсякъде където съм гледал, H2 таговете са заглавия извън тематиката на конкретната страница от сорта на "Пишете ни!", "Не намерихте това, което търсихте?!" и всякакви подобни без връзка с H1 таг-а. Интересен инструмент за проверка на таговете е екстеншъна на Хром, наречен "Open SEO Stats". Там можете да добиете информация и за много други атрибути свързани със SEO. Препоръчвам го да се добави към арсенала на всеки webmaster!
Снимка от Open SEO Stats:
6.Технически характеристики.
Тук говоря за бързина на сървъра, оптимизация на снимки, минимизиране на скриптове, ssl сертификати, респонзив дизайн и т.н. Тези неща също подобряват ранкинга на страниците ви. Гугъл мрази бавните страници! За да можете да идете на първите страници, сайтът ви трябва да се зарежда поне сравнително бързо. Аз обичам да ползвам следния инструмент: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ Общо взето той ще ви покаже какво трябва да коригирате по отношение на бързина, снимки, скриптове и т.н. За да се зарежда бързо сайта, снимките също трябва да се преработват, когато качвате снимки ви препоръчвам да са „Save for web“, ако са минати през фотошоп, за да се изтеглят и заредят бързо. Все по-голямо значение за гугъл има респонсив дизайна и сайта да може да бъде подходящ за всякакви устройства. Не подценявайте респонсив дизайн-а! Закупете си SSL сертификат, тенденцията и визията на гугъл е към повишаване сигурността в интернет и един такъв сертификат ще се приеме добре с допълнително доверие на гугъл към вашият сайт.
7.Беклинкове.
Има 2 вида backlink-a: dofollow и nofollow. Тези които са важни за вас са dofollow линковете. Когато гугъл сканира една страница и попадне на dofollow линк, той проследява линк и го индексира като backlink. Nofollow линковете са точно обратното, тя няма да се проследят от гугъл, няма да се индексират и няма да са ви особено полезни.
Бих ви препоръчал един Chrome extension, начерен Linkparser с който, вместо да гледате кода на страницата, ви показва веднага дали линковете са dofollow, така докато сърфирате из блогове и форуми лесно ще намерите местата, където да си споделите своите линкове.
Банер или текстов линк? Определено текстов линк с ключовата дума, която сте оптимизирали преди това е много по-силен отколкото банер. Ако все пак сте намерили интересно място за вашият банер, то гледайте той да има ALT-таг. Всъщност забравих да споделя по-нагоре, задължително слагайте алт-тагове на всички снимки в сайта си!
Снимка от Linkparser
8. И последното нещо на което искам да обърна внимание са социалните мрежи. Чувам от известно време спекулации, че колкото повече лайкове във FB,G+,Pinterest,Tweeter, YouTube имате, толкова по-голяма тежест има вашият сайт. Може би инструменти като Ahrefs подсказват такава тенденция, но засега не съм убеден, че наистина е така. ДА! – ако сте вързали сайта към гореспоменатите социалки, би ви погнало да изкачите някое друго място в SERP-a, но лайковете и споделянията – не. Аз виждам часта с лайковете и споделянията, като един вид индикатор на популярността на сайта и не толко като формула заложена в алгоритъма на гугъл. Поне за момента е така, но скоро време е възможна редакция на тази точка
Снимка от Ahrefs:
Ако случайно някой въпроси не са били засегнати, ме подсетете за да допълня статията или да добавя нещо което ви интересува. Надявам се информацията да е била полезна!
Поздрави,
Деян, BPM Project ltd.
Тъй като това е една много сериозна тема и ми писна да гледам външни препратки към конкретни неща от същността на SEO, реших да развия сам една такава тема и се притеснявам още от сега колко време би ми отнело за да наблегна на всичко и без да разтягам излишни лукуми. Така че нека започна с кратко описание на темите/въпросите, които ще засегна в тази тема.
Теми:
1. Как да избера подходящ домейн и той да има тежест в търсенето?
2. Линкове на вътрешните страниците.
3. Как да наименуваме категориите си.
4. Мета описания
4.1 Мета заглавия
4.2 Мега кл. думи
4.3 Мета описания
5. Текстово съдържание на страницата
5.1 H1 и H2-тагове
6. Технически характеристики на сайта и платформата като цяло
7. Беклинкове
8. Социални мрежи
1. Как да избера подходящ домейн и той да има тежест в търсенето?
Повечето хора си избират едно име което им звучи подходящо и интересно и веднага го регистрират. Проблема е, че по този начин те правят бранд и не усъзнават колко трудно е да се постигне популярност на бранд в България, та дори на всякъде по света. То е свързано с изключително огромен бюджет за реклама от сорта на 6-цифрени суми, и не е хич препоръчителен за малки и средни компании.
Какво да направите тогава? Ами избирате си име по-ключови думи. С помоща на инструменти ( лично аз използвам prodvigator.bg) таргетираме най-търсените думи от нишата в която сме се ориентирали. Препоръчвам избягване на домейни на кирилица, защото буквите се кодират и в повечете случаи, сайтът ви ще се показва като www.w3gsat-afh.bg, което кара потребителите да избегнат такъв тип сайт поради особенно странното и нищо незначещо име. От там изкачат и нови проблеми като ви се понижава CTR-a (Click-Through rate, представлява коефицент между кликове(делено на) импресии ), и от там резултати ви отиват все по-назад в SERP-a (Search Engine Result Page, или на бълг. – страницата с резултатите)
Значи трябва да го напишем на латиница? –Да! Обаче проблемът с избора на ключова дума отново е на лице. Освен, че трябва да напишем думата на латински, то тя трябва да има и транслитерация на български. Знаете, че гугъл ви удебелеява търсените ключови думи в SERP-a. Ако вземем за пример, че се занимавате с обзавеждане и най-търсената дума ви е „мебели“ – пишете на български думата и в SERP-a трябва да ви се покаже следния домейн, който е удебелен:
Това значи, че можете да използвате тази ключова дума на латински.
Ако обаче напишете „Обувки“ – това е дума, която няма транслитерация на латински, то тогава няма да ви се удебели, тоест ако търсите обувки в гугъл, домейна ви няма да играе ключова роля при ранкирането ви в SERP-a, защото думата в домейна ви не е разпозната от гугъл, както по-долу:
Последното нещо, на което бих искал да обърна внимание от тази точка са избора на окончанието на домейна: .com , .bg , eu , .info и т.н. Има купища спекулации, че .com и .bg се индексират по-добре от другите. Моето виждане е, че гугъл няма такъв алгоритъм в търсенето си, но тук отново е замесен CTR-а на страниците. Просто хората имат навика повече да се доверят и да кликнат на тези линкове, отколкото на .me .biz и т.н. Колкото по-висок ви е CTR-a на страницата, толко по-напред в SERP-a ще излизате.
2.Линковете (URL-тата) на вътрешните страници.
Старайте се да линковете да бъдат максимално кратки. Ако работите на българския пазар, направете url-тата на български. Опитайте се да изключите опции от url-тата като: www.domein.bg/products/име_на_продукта/
3.Как да наименуваме категориите си ?
Процеса по избор на име на категорията е почти същия, като при избора на домейн. Прави се отново анализ на ключовите думи/фрази с помоща на същият инструмент (prodvigator.bg). Ако предположим, че предлагате обзавеждане за баня. Бихте я кръстили точно така, обаче при анализа, ще забележите, че това не е най-търсената дума, а „мебели за баня“. Аз бих се зачудил, какви мебели ще има пък в банята, но това е резултатът. Недейте сами да предполагате как се търси в гугъл! Направете си анализ на търсенията за да имате успех! Моля, внимавайте с вашата категоризация! Не прекалявайте с нивата на категориите. Използвайте най-много 3 нива (Главна категория >> Подкатегория >> ПодПодкатегория) на категориите напр: Електроника >> Телефони >> Смартфони. Колкото по-надълбоко са вашите категории, толкова по-маловажни са те за гугъл.
4.Мета тагове.
Мета тагове нямат толко голяма тежест, както преди няколко години, но все още, част от тях се използват в алгоритъма на гугъл.
4.1.Мета заглавия:
За момента те са най-важният мета таг. Не прекалявайте с тяхната дължина. Оптималната дължина е около 60 символа. При оптимизацията на категории е хубаво да ползвате едно и също наименование + бранда ако желаете. Ако обаче правите оптимизация на ПОДкатегория е малко по-различно. Да вземем за пример категорията която направихме в предишната точка: „Мебели за баня“. Като подкатегория задаваме „сифони за баня“. Най-добрият вариянт за избор на мета заглавие е: „Сифони за баня | Мебели за баня“. Тоест да направите нещо като мапинг в заглавието. Ако примерно имате продукт в тази категория наречен „Сифон за баня от аломинии“, то тогава описанието му би било „Сифон за баня от аломинии | Сифони за баня“. За разделители могат да се ползват както изправена черта, така и тире. Кое е по-добре не е ясно, но задължително ползвайте един от 2-та. Опитайте се така, да си опишете заглавията, че да не се получават дублирани заглавия. Дублираните заглавия особено в огромно количество могат да понижът сериозно SEO-то на целия сайт.
4.2.Мета ключови думи.
Моля ви, не слагайте повече ключовите думи! След промените на гугъл, ключовите думи не се ползват в алгоритъма за ранкиране на гугъл! Единствено може да имате проблеми с това, ако сложите прекалено много думи, които всъщност никога не сте използвали в страницата. Това би довело до понижаване показването на вашата страница в SERP-a.
4.3.Мета описания.
Описанията също са изключени от алгоритъма на гугъл за ранкиране, но не ги подценявайте! Мета описанието е текста, който се показва в SERP-a, и ако текста е написан качествено, то ще доведе до повече кликания на сайта, което пък ще доведе до по-висок CTR на страницата и от там ще повиши ранка на страницата в SERP-a.Опитайте се така, да си опишете описанията, че да не се получават дублирани описания. Дублираните описания особено в огромно количество могат да понижът сериозно SEO-то на целия сайт.
5.Текстово съдържание на страницата.
Това е един от най-важните компоненти в алгоритъма на гугъл за ранкиране. Ако имате примерно онлайн магазин, ще забележите, че най-търсените ви ключови думи са именно категориите на сайта. Рядко човек ще бъде отведен директно към определен артикул и това е защото търсенето му е било прекалено конкретно. Ясно е че е трудна оптимизацията на текста на продуктите и често бива пренебрегвана, защото когато имате 2000 продукта, няма как да пишете хубав текст за всеки един от тях. Задължително обаче е, да се постави качествен уникален текст и оптимизирана ключова дума в него за категориите! Една добра категория би имала около 300-350 думи с уникален текст (тук нямам предвид да не е копиран от някъде, НО И ТОВА), има се предвид използваните думи да не се повтарят в текста с изключение на ключовата фраза, която в 99% от случаите ще бъде самото име на категорията. Като процентно отношение ключовата фраза е около 4-7%. Един хубав инструмент за проверка на това е http://semantic.optimization.bg/
5.1 H1 и H2-тагове.
Опитайте се така да изградите структурата/темплейта на вашата страница, че да има само 1 H1 таг. По принцип не съм виждал подобни проблеми, но друг е проблема с H2 таговете. Можете да използвате няколко H2 тага, но почти навсякъде където съм гледал, H2 таговете са заглавия извън тематиката на конкретната страница от сорта на "Пишете ни!", "Не намерихте това, което търсихте?!" и всякакви подобни без връзка с H1 таг-а. Интересен инструмент за проверка на таговете е екстеншъна на Хром, наречен "Open SEO Stats". Там можете да добиете информация и за много други атрибути свързани със SEO. Препоръчвам го да се добави към арсенала на всеки webmaster!
Снимка от Open SEO Stats:
6.Технически характеристики.
Тук говоря за бързина на сървъра, оптимизация на снимки, минимизиране на скриптове, ssl сертификати, респонзив дизайн и т.н. Тези неща също подобряват ранкинга на страниците ви. Гугъл мрази бавните страници! За да можете да идете на първите страници, сайтът ви трябва да се зарежда поне сравнително бързо. Аз обичам да ползвам следния инструмент: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/ Общо взето той ще ви покаже какво трябва да коригирате по отношение на бързина, снимки, скриптове и т.н. За да се зарежда бързо сайта, снимките също трябва да се преработват, когато качвате снимки ви препоръчвам да са „Save for web“, ако са минати през фотошоп, за да се изтеглят и заредят бързо. Все по-голямо значение за гугъл има респонсив дизайна и сайта да може да бъде подходящ за всякакви устройства. Не подценявайте респонсив дизайн-а! Закупете си SSL сертификат, тенденцията и визията на гугъл е към повишаване сигурността в интернет и един такъв сертификат ще се приеме добре с допълнително доверие на гугъл към вашият сайт.
7.Беклинкове.
Има 2 вида backlink-a: dofollow и nofollow. Тези които са важни за вас са dofollow линковете. Когато гугъл сканира една страница и попадне на dofollow линк, той проследява линк и го индексира като backlink. Nofollow линковете са точно обратното, тя няма да се проследят от гугъл, няма да се индексират и няма да са ви особено полезни.
Бих ви препоръчал един Chrome extension, начерен Linkparser с който, вместо да гледате кода на страницата, ви показва веднага дали линковете са dofollow, така докато сърфирате из блогове и форуми лесно ще намерите местата, където да си споделите своите линкове.
Банер или текстов линк? Определено текстов линк с ключовата дума, която сте оптимизирали преди това е много по-силен отколкото банер. Ако все пак сте намерили интересно място за вашият банер, то гледайте той да има ALT-таг. Всъщност забравих да споделя по-нагоре, задължително слагайте алт-тагове на всички снимки в сайта си!
Снимка от Linkparser
8. И последното нещо на което искам да обърна внимание са социалните мрежи. Чувам от известно време спекулации, че колкото повече лайкове във FB,G+,Pinterest,Tweeter, YouTube имате, толкова по-голяма тежест има вашият сайт. Може би инструменти като Ahrefs подсказват такава тенденция, но засега не съм убеден, че наистина е така. ДА! – ако сте вързали сайта към гореспоменатите социалки, би ви погнало да изкачите някое друго място в SERP-a, но лайковете и споделянията – не. Аз виждам часта с лайковете и споделянията, като един вид индикатор на популярността на сайта и не толко като формула заложена в алгоритъма на гугъл. Поне за момента е така, но скоро време е възможна редакция на тази точка
Снимка от Ahrefs:
Ако случайно някой въпроси не са били засегнати, ме подсетете за да допълня статията или да добавя нещо което ви интересува. Надявам се информацията да е била полезна!
Поздрави,
Деян, BPM Project ltd.
Последно редактирано: