Заглавието е двусмислено, но ето тук иде реч за какво става въпрос.
Предисторията: В един прекрасен ден, след като машината на Суперхостинг за пореден път заби за 20 минути, любезният администратор ми звънна, за да ми съобщи, че вече сайтът ми не ставал за тази машина, т.е. - не ставал за споделен хостинг. Доколко трябва да е споделен един хостинг, след като чрез www.myipneighbors.com излиза, че на това IP има 702 (!!!) сайта с поддомейните - друг въпрос
Все пак, не мога да им отрека, че бяха любезни, и в половинчасов разговор ми обясниха за какво става дума. Но решението за тях: нает сървър с 512 МB RAM за 103 лева месечно.*
Та... реших все пак като начало да се въздържа от предложението.
Реших да играя открито и чисто. Помолих ги да ми пратят данните на машината, и какво процесорно време се изразходва. Реших да пиша на повечето хостинг доставчици, като им пращам тези данни, и директно ги питам, биха ли ме приели при тях.
Интересното е, че от повечето въобще и не получих никакъв отговор. Някои изпратиха предварително подготвено писмо - какви са им лимитите, ако не съм се вместел - нает сървър.
Две компании ми предложиха да се хостна при тях, поне да опитам - Fcolor.bg и Space.bg.
Защо не избрах първите... ми... нещо не стана много ясно. Първо говорихме за виртуален сървър, после и за споделен хостинг бяха готови, но да бил само единият сайт... чаках един човек първо събота да ми изготви оферта за повече трафик ("Той се занимавал с VPS-ите"), така и не ми писа.
Ми добре... иначе - ОК, предлагаха две седмици безплатен тест, за да се видело. Честно казано, направи ми адски лошо впечатление, че писмата от техническата поддръжка са пълни с адски груби правописни грешки. Зададох си въпроса: човек, който не се е научил да пише, дали е научил достатъчно, четейки, дали е компетентен? Иначе, да, нон-стоп има кой да ти отговаря, вкл. по стационарен телефон.
И... паралелно с FColor се развиваше комуникацията със Спейс.бг. Ами какво да ви кажа... обърнаха ми лично внимание. Попитаха ме кои са сайтовете, прегледаха ги, казаха ми, че ако има проблеми, може да се направят подобрения по скриптовете. Хора, толкова подробно и грамотно написано писмо! Направо паднах! И в прав текст ми заявиха: директно си изберете някой от плановете, не би следвало да имате проблеми - ние не ползваме cPanel, организацията е друга. АКО ИМАТЕ ПРОБЛЕМ, НИЕ ЩЕ ВИ ПОМОГНЕМ ДА БЪДЕ РЕШЕН.
И какво следва оттук нататък:
Може и да не повярвате... но понеже тези хора имат качено само PHP5 на сървърите, ми предложиха да ми РЕДАКТИРАТ един скрит, за който се оплаках, че е на PHP4. В края на краищата аз сам им казах, че ми е неудобно да се занимават, и че имам един акаунт на друг хостинг, който мога да ползвам. Тъй като там имам поддомейн със същото име (и паркирането щеше да е проблематично), те ми направиха .htaccess файл, с който да заобиколя проблема!!!
ОБАЧЕ ДНЕС МИ ПАДНА ШАПКАТА. Купих си акаунт, прехвърлих си Wordpress сайтовете при тях. ВИНАГИ съм имал проблеми със зареждането - бавеха се често по около 3 секунди, преди страницата да започне да се зарежда. Описах детайно проблема на съпорта.*
Но няма да повярвате.... тези хора, доброволно, в името на клиента или не знам, направиха редица корекции по плъгини на Wordpress, по начина, по който се индексира и търси информацията в базите данни, за да се променят нещата!!!*
СЕГА САЙТОВЕТЕ МИ СЕ ЗАРЕЖДАТ УЛТРА БЪРЗО, И ТО СЛЕД ТЕХНИТЕ МОДИФИКАЦИИ!!!
Ако не вярвате, ето го писмото:
"Здравейте,
Направихме няколко промени и, поне
според нас, сайтовете сега се зареждат
по-бързо, отколкото сутринта. Има още
няколко посоки, в които ще проверим дали
можем да подобрим нещата.
Можете ли да проверите дали и при Вас има
някаква осезаема промяна във времето за
зареждане на сайтовете?
Промените, които направихме, са:
1. И в двете бази данни добавихме два индекса към
таблицата wp_posts, така че заявките, които
правят търсене по дата, да се изпълняват
по-бързо. Индексите са върху полето
post_date_gmt.
2. Променихме една стойност в самия
плъгин Simple Tags (файл
wp-content/plugins/simple-tags/2.5/simple-tags.client.php), така че
"бавните" заявки действително да
използват кеша на WordPress. Промяната е във
функция extendedTagCloud() на ред 1284.
3. Добавихме STRAIGHT_JOIN към "бавната" заявка в
самия плъгин, така че базата данни да
преглежда таблиците в малко по-различен
ред. Промяната е във функция getTerms() на ред
1973.
Имаме още две-три идеи за ускоряване на
обработката на тези заявки, но тъй като
те изискват малко по-сложна промяна в
плъгина, бихме искали първо да ги
проверим, преди да ги пуснем направо
върху Вашия сайт. Надяваме се, че
ускорението, което поне ние виждаме сега,
ще бъде достатъчно за следващите няколко
часа. Ако има още някакви проблеми,
по-късно тази вечер или утре можем да
опитаме и другите идеи.
Поздрави,"
Кажете, има ли друга българска компания, която би направила това за вас?!?!
Накратко - приеха сайтове с голямо натоварване, като предварително знаеха за това;
Доброволно ми направиха .htaccess файл, който да ползвам на друг хостинг
ИЗВЪРШИХА ПРОМЕНИ ПО ГОТОВ СКРИПТ, който не са разработвали те.
Не знам, как ще коментирате...
Кажете, има ли друга българска компания, която е правила това за вас? Вместо да ви изхвърлят като мръсно коте?
Имам опит с Топхост, ICN, Суперхостинг + изброеното по-горе. Няма да уточнявам фирма, но веднъж се е случвало с мен вечер да говори пиян съпорт.
Просто... знаете ли, аз знам, че вървя срещу себе си, защото ако се натоварят сървърите, може пак да решат да тръгнат да ме гонят. Но според мен, аз искрено вярвам, че човек трябва да бере плодовете на труда си. Според мен, когато хора заслужават да успеят, другите трябва поне да знаят за шанса, който имат и аз искам да им помогна поне да е ясно на какво ниво е поддръжката.
Може би сте забелязали, че съм достатъчно време във форума и не бих правил реклама с "комерсиална" цел... просто изказвам мнението си... знаете ли колко се бях отчаял, че няма какво да правя и кой да ми помогне, както и къде да сложа сайтовете си
Предисторията: В един прекрасен ден, след като машината на Суперхостинг за пореден път заби за 20 минути, любезният администратор ми звънна, за да ми съобщи, че вече сайтът ми не ставал за тази машина, т.е. - не ставал за споделен хостинг. Доколко трябва да е споделен един хостинг, след като чрез www.myipneighbors.com излиза, че на това IP има 702 (!!!) сайта с поддомейните - друг въпрос
Все пак, не мога да им отрека, че бяха любезни, и в половинчасов разговор ми обясниха за какво става дума. Но решението за тях: нает сървър с 512 МB RAM за 103 лева месечно.*
Та... реших все пак като начало да се въздържа от предложението.
Реших да играя открито и чисто. Помолих ги да ми пратят данните на машината, и какво процесорно време се изразходва. Реших да пиша на повечето хостинг доставчици, като им пращам тези данни, и директно ги питам, биха ли ме приели при тях.
Интересното е, че от повечето въобще и не получих никакъв отговор. Някои изпратиха предварително подготвено писмо - какви са им лимитите, ако не съм се вместел - нает сървър.
Две компании ми предложиха да се хостна при тях, поне да опитам - Fcolor.bg и Space.bg.
Защо не избрах първите... ми... нещо не стана много ясно. Първо говорихме за виртуален сървър, после и за споделен хостинг бяха готови, но да бил само единият сайт... чаках един човек първо събота да ми изготви оферта за повече трафик ("Той се занимавал с VPS-ите"), така и не ми писа.
Ми добре... иначе - ОК, предлагаха две седмици безплатен тест, за да се видело. Честно казано, направи ми адски лошо впечатление, че писмата от техническата поддръжка са пълни с адски груби правописни грешки. Зададох си въпроса: човек, който не се е научил да пише, дали е научил достатъчно, четейки, дали е компетентен? Иначе, да, нон-стоп има кой да ти отговаря, вкл. по стационарен телефон.
И... паралелно с FColor се развиваше комуникацията със Спейс.бг. Ами какво да ви кажа... обърнаха ми лично внимание. Попитаха ме кои са сайтовете, прегледаха ги, казаха ми, че ако има проблеми, може да се направят подобрения по скриптовете. Хора, толкова подробно и грамотно написано писмо! Направо паднах! И в прав текст ми заявиха: директно си изберете някой от плановете, не би следвало да имате проблеми - ние не ползваме cPanel, организацията е друга. АКО ИМАТЕ ПРОБЛЕМ, НИЕ ЩЕ ВИ ПОМОГНЕМ ДА БЪДЕ РЕШЕН.
И какво следва оттук нататък:
Може и да не повярвате... но понеже тези хора имат качено само PHP5 на сървърите, ми предложиха да ми РЕДАКТИРАТ един скрит, за който се оплаках, че е на PHP4. В края на краищата аз сам им казах, че ми е неудобно да се занимават, и че имам един акаунт на друг хостинг, който мога да ползвам. Тъй като там имам поддомейн със същото име (и паркирането щеше да е проблематично), те ми направиха .htaccess файл, с който да заобиколя проблема!!!
ОБАЧЕ ДНЕС МИ ПАДНА ШАПКАТА. Купих си акаунт, прехвърлих си Wordpress сайтовете при тях. ВИНАГИ съм имал проблеми със зареждането - бавеха се често по около 3 секунди, преди страницата да започне да се зарежда. Описах детайно проблема на съпорта.*
Но няма да повярвате.... тези хора, доброволно, в името на клиента или не знам, направиха редица корекции по плъгини на Wordpress, по начина, по който се индексира и търси информацията в базите данни, за да се променят нещата!!!*
СЕГА САЙТОВЕТЕ МИ СЕ ЗАРЕЖДАТ УЛТРА БЪРЗО, И ТО СЛЕД ТЕХНИТЕ МОДИФИКАЦИИ!!!
Ако не вярвате, ето го писмото:
"Здравейте,
Направихме няколко промени и, поне
според нас, сайтовете сега се зареждат
по-бързо, отколкото сутринта. Има още
няколко посоки, в които ще проверим дали
можем да подобрим нещата.
Можете ли да проверите дали и при Вас има
някаква осезаема промяна във времето за
зареждане на сайтовете?
Промените, които направихме, са:
1. И в двете бази данни добавихме два индекса към
таблицата wp_posts, така че заявките, които
правят търсене по дата, да се изпълняват
по-бързо. Индексите са върху полето
post_date_gmt.
2. Променихме една стойност в самия
плъгин Simple Tags (файл
wp-content/plugins/simple-tags/2.5/simple-tags.client.php), така че
"бавните" заявки действително да
използват кеша на WordPress. Промяната е във
функция extendedTagCloud() на ред 1284.
3. Добавихме STRAIGHT_JOIN към "бавната" заявка в
самия плъгин, така че базата данни да
преглежда таблиците в малко по-различен
ред. Промяната е във функция getTerms() на ред
1973.
Имаме още две-три идеи за ускоряване на
обработката на тези заявки, но тъй като
те изискват малко по-сложна промяна в
плъгина, бихме искали първо да ги
проверим, преди да ги пуснем направо
върху Вашия сайт. Надяваме се, че
ускорението, което поне ние виждаме сега,
ще бъде достатъчно за следващите няколко
часа. Ако има още някакви проблеми,
по-късно тази вечер или утре можем да
опитаме и другите идеи.
Поздрави,"
Кажете, има ли друга българска компания, която би направила това за вас?!?!
Накратко - приеха сайтове с голямо натоварване, като предварително знаеха за това;
Доброволно ми направиха .htaccess файл, който да ползвам на друг хостинг
ИЗВЪРШИХА ПРОМЕНИ ПО ГОТОВ СКРИПТ, който не са разработвали те.
Не знам, как ще коментирате...
Кажете, има ли друга българска компания, която е правила това за вас? Вместо да ви изхвърлят като мръсно коте?
Имам опит с Топхост, ICN, Суперхостинг + изброеното по-горе. Няма да уточнявам фирма, но веднъж се е случвало с мен вечер да говори пиян съпорт.
Просто... знаете ли, аз знам, че вървя срещу себе си, защото ако се натоварят сървърите, може пак да решат да тръгнат да ме гонят. Но според мен, аз искрено вярвам, че човек трябва да бере плодовете на труда си. Според мен, когато хора заслужават да успеят, другите трябва поне да знаят за шанса, който имат и аз искам да им помогна поне да е ясно на какво ниво е поддръжката.
Може би сте забелязали, че съм достатъчно време във форума и не бих правил реклама с "комерсиална" цел... просто изказвам мнението си... знаете ли колко се бях отчаял, че няма какво да правя и кой да ми помогне, както и къде да сложа сайтовете си