@s1yf0x - SPDY имаш предвид?
... която пищи, че е през HTTP, редиректа към HTTPS и т.н. и т.н. Отделно забавянето, ако сървъра не ти е конфигуриран правилно.... Абе не ти трябва.
На моя магазин е само в страницата за плащане и мисля, че има и в страниците с логин. За международен сайт е задължително! Там хората знаят какво е и им вдъхва сигурност.
SSL сертификата винаги вдъхва повече доверие към даден сайт.
Това е ясно, но имаш ли идея дали към днешна дата помага от оптимизационна гледна точка, особено при бизнес каталози и рекламни агенции (примерно)? Доколкото чета, разнопосочни мнения има, дори в този форум седят така нещата, явно самият Гугъл единствен може да даде отговор на този въпрос. Като разглеждам сайтовете из тежките ниши обаче, ми прави впечатление, че доста от тях притежават такъв сертификат и може би доброто им позициониране се дължи и на това, като част от цялостното фирмено представяне и тръста на Гугъл. Смятам, да опитам SSL криптирането и да видим какви резултати ще покаже.
Това е SEO фолклор, че придава преимущество в класирането и позиционирането. Идеята беше че SPDY протоколо и в бъдеще HTTP2 ще работя изцяло през https , респективно ти трябва SSL сертификат за да покриеш техническите изисквания на протоколите за комуникация, а не че собственика на уеб сайта е прекалено загрижен за конфиденциалността на информацията на крайния клиент.
HTTPS sites receive a small ranking boost, but don't expect a visible change. Google uses HTTPS as a positive ranking signal. This signal is one amongst many others, and currently carries less weight than high-quality site content; you should not expect a major SEO advantage for moving to HTTPS in the short term. In the longer term, Google may increase the strength of the HTTPS boost.