Забрани за таргетираната реклама

Blinky

Owner

Според изданието демократите са решили да внесат закон, с който да забранят таргетираната реклама (предимно Google & Facebook). Като изключение се оставя само таргетирането по локация. Това доста ще обърне технологично играта в маркетинга.

С две думи, мъжете няма да виждат постоянно сайтове за запознанства и адулт контент, а жените - обувки и екскурзии. :)
 

Според изданието демократите са решили да внесат закон, с който да забранят таргетираната реклама (предимно Google & Facebook). Като изключение се оставя само таргетирането по локация. Това доста ще обърне технологично играта в маркетинга.

С две думи, мъжете няма да виждат постоянно сайтове за запознанства и адулт контент, а жените - обувки и екскурзии. :)
Е да бе, и как точно ще го наложат :D
 
Е да бе, и как точно ще го наложат :D
Според мен ще го извъртят около GDPR глупостите, и как личното пространство е нарушено, тъй като имат данни за техните интереси на база сърчове, ходене по определени сайтове и кликане на определени реклами. Отделно, профилите на много хора съдържат възраст, пол, интереси, адрес, работа, учебни заведения. Достатъчна информация, за да изградиш подходящия профил за твоя продукт, не много детайлен, но доста по-добре от това да продаваш бормашина на 18 годишна инфлуенсърка. :)
 
Ок, в този ред на мисли кой какво ползва? Едно време много добър тул беше този на Bing и Yandex, но гледам, че и Piwik вече са с ново име - Matomo. Не, че може и без, но реално като буташ някакъв бюджет за реклама, все ще искаш и да погледнеш какво и от къде идват някакви продажби, нали?
 
абе тия от ЕС са големи боклуци като цяло и се чудят какви глупости да измислят .. преди 1 година можеше да се продава пррез фейсбук добре, обаче приеха някакви глупости и спряха рекламите през месинджъра дирекните съобщения и продажбите паднаха 2/3.. момента става само за някакви джобни и с тези глупости ако се приемат тотал щета ще е.
 
Те от ЕС постоянно приемат и гласуват закони и правила уж в защита на така неоправдания потребител, който им плаща заплатите, а реално това винаги се отразява на бизнеса. За жалост трудно може да уцелиш средата и нормално. Ако правиш правила за едните с цел да защитиш другите се получава така. Това не е толкова умишлено действие, защото те трябва да оправдаят съществуването си. Просто един ден сядат и решават нещо. Къде проучено, къде не. В този случай това ще бъде прието много добре от потребителя, които вече няма да се чувства "преследван" от бизнеса, от друга страна бизнеса губи метрики, с които да е по-точна при таргетиране на аудиторията си, което означава само едно - загуби. Когато една кампания не е толкова точна, или обхващаща по-обширен таргет, то това е постигане на по-малки резултати от преди.

Опитайте се да проследите какви са реакциите когато ЕС гласува нещо за бизнеса, което рядко се случва, но има и такива случаи. Всичко що е потребител скача и недоволства. Дори не се сещам кой беше последния случай, но по спомени имаше доста голямо недоволство.

Иначе има всякакви техни абсурди. Само ще кажа, че последния голям, за който се сещам е добро попадение, което пак удари бизнеса. Това беше да се отърват от пластмасата, налагайки хартиените сламки, чашки, пликове и дървените прибори, което излиза по-скъпо, но на кой му пука, нали е за благото на природата. А в същото време още не си излязъл от вкъщи и вече гледаш търкалящи се 3-4 маски за лице, иначе борим не разграждащите се отпадъци. :)
 
Те от ЕС постоянно приемат и гласуват закони и правила уж в защита на така неоправдания потребител, който им плаща заплатите, а реално това винаги се отразява на бизнеса. За жалост трудно може да уцелиш средата и нормално. Ако правиш правила за едните с цел да защитиш другите се получава така. Това не е толкова умишлено действие, защото те трябва да оправдаят съществуването си. Просто един ден сядат и решават нещо. Къде проучено, къде не. В този случай това ще бъде прието много добре от потребителя, които вече няма да се чувства "преследван" от бизнеса, от друга страна бизнеса губи метрики, с които да е по-точна при таргетиране на аудиторията си, което означава само едно - загуби. Когато една кампания не е толкова точна, или обхващаща по-обширен таргет, то това е постигане на по-малки резултати от преди.

Опитайте се да проследите какви са реакциите когато ЕС гласува нещо за бизнеса, което рядко се случва, но има и такива случаи. Всичко що е потребител скача и недоволства. Дори не се сещам кой беше последния случай, но по спомени имаше доста голямо недоволство.

Иначе има всякакви техни абсурди. Само ще кажа, че последния голям, за който се сещам е добро попадение, което пак удари бизнеса. Това беше да се отърват от пластмасата, налагайки хартиените сламки, чашки, пликове и дървените прибори, което излиза по-скъпо, но на кой му пука, нали е за благото на природата. А в същото време още не си излязъл от вкъщи и вече гледаш търкалящи се 3-4 маски за лице, иначе борим не разграждащите се отпадъци. :)
само смениха чашките за кафе с хартиени, всичко друго си е сламки бъркалки торбички и т.н. пак пластмаса.. направиха торбичките платени и това пак не спря хората, само пълнят джоба на магазините :)
 

Горе