Как вървят заплатите на търговските представители?

tanipo

Well-Known Member
Ако някой сподели следното ще ми е полезно:

За фирма от ЕУ, произвеждаща 5-6 дизайнерски артикула свързани със употреба в кухнята или декор.

Как е по подходящо да се подходи.

Да се дадат стоките на някоя дистрибуторска фирма с мрежа за цялата страна.

Да се създаде собствена мрежа. Как да се организира. Какви придобивки за представителите. Как и колко да бъдат.
 
Не си конкретизирал точно за коя държава и кой град, но за Германия/Австрия не вярвам да са под 1600€. Що се отнася за Бг фирми от ранга на Нестле, Милка и Кола дават на служителите си над 1200 лв. като същата сума може да варира до 2к след като бъдат изпълнени определени таргети + служебни автомебил, телефон и дрехи. Банкитеплащат 7-800 лв в зависимост от града, защото заплатата варира и от тово какъв продукт се продава.
Специално търговският трябва да има процент от продажбите за да е мотивиран и нахъсан, но този процент зависи с колко процента надценка се продава продукта. Ако примерно работиш с 40% и очакваш продажби 50к месечно, му обещаваш 2% + 650 лв твърдо, за придобивките си е личен избор но като се смята % на търговски се маха ддс на продажбите.
Що се отнася за конкретният случай - според мен няма смисъл от търговски; твърде малко са продуктите.
 
Продуктите са малко, но специфични и уникални. Дефакто няма конкуренция за тези продукти, като се има предвид и страна на производство и страна от която е фирмата. Става въпрос как да се организира дистрибуцията в България и Румъния.
 
Най-добре е да наемете някой да ги продава вместо вас. Даже 2-3 такива. Това ще е със цената на отстъпки, но вие няма да сключвате договор за изключителност на продажбите.

Когато нещата потръгнат ще си теглите чертата и ще видите кой-как продава. Но на този етап да си правите собственна мрежа е малко самоубийство. Дори и да плащате на един човек хиляда лева - заплатата му стъпва на 1500 (приблизително), има автомобил, разходи за автомобила, телефон, айде разходи и за него, представителни разходи (кафета, обяди) и това много лесно минава на 2500 (БЕЗ лизинга на автомобила).
Само за справка за облепяне на автомобил сумата е още 1000 лева и .. да, върви продавай.

Затова е далеч по-добре да се намерят подобни дистрибутори или онлайн магазини и оттам да се започне.
 
Съгласен съм, това ми е идеята. Един човек в офиса при мен да се занимава с координацията из цяла България. Магазините лесно ще ги намеря, но фирми които се занимават с дистрибуция - по-трудно, а и тук въпроса стои, че те ще искам екскузивни права за някакви територии, а ние ще имаме оттам входящи запитвания заради сайта или заради контакти които ние си правим онлайн или по телефон... А, и съм работил с дистрибутори навремето. Мятат ти продукта в някой склад и забравят за него.
 
Има такива големи фирми като РОСИ от Ст. Загора имат магазини в доста градове, като в някои са монополисти и всички производители пазаруват от тях. Имаше в столицата една фирма продаваха лакове на Милеси, идеята е че те си имат магазини в доста градове или правят доставки, възползвайте се от тях.
П.с. ние също продаваме бои и лакове за мебели, може да ми изпратиш инфо за продуктите.
 
Заблудил си се заради декор, имах предвид единия продукт е за домашен декор, освен функционалност. Другите за са кухня предимно. По подходящи за са здравословен магазин, магазин за дизайнерски стоки, подаръци, цените са над средното. В Амазон единия ни продукт има 250 коментара и оценка 4 и нещо.
 
Здравей , най добре да дадеш продуктите на дистрибутор със склад наедро , който вече има голяма база с клиенти .Прати ми да погледна продуктите . Ако са подходящи за магазини които продават подъръци и сувенири мога да ти дам контакти на дистрибутори който продават наедро.
 
Продуктите са специфични и премиум, не стават за всеки келеш с бял бус и потник. Тия складове на едро съм им ял попарата. Също така продуктите не са подходящи за типичните складове за китайски сувенири, нямат нищо общо. Ако имаш нещо по-класно като идея, ще се радвам да пратиш повече информация.
 
Продуктите са специфични и премиум, не стават за всеки келеш с бял бус и потник. Тия складове на едро съм им ял попарата. Също така продуктите не са подходящи за типичните складове за китайски сувенири, нямат нищо общо. Ако имаш нещо по-класно като идея, ще се радвам да пратиш повече информация.
51499785.jpg
 
Почувства ли се овластен?
 
Е, но аз съм бил в определена ниша, може другаде да е различно. Пък и в дискусията и комуникацията излизат неща, дето няма как да се знаят.
 
Ако един или няколко продукта са уникални за даден регион в момента, може би основният въпрос е относно тенденцията за тази уникалност във времето. И съответно стратегиите на производителя и да кажем вносителя за съответния регион.
Ако е нещо свързано с модни тенденции, може да се гони макс оборот - продуктът да стане пазарен хит за сезон, година, 2 години.
Ако продуктът позволява да остане уникален във времето (патентовани марки, полезни модели, технологии и т. н.), може да се окаже по-успешна обратната стратегия - максимален марж, съкращаване на пътищата до крайните клиенти, реклама внушаваща ексклузивност - "можете да купите САМО от нас".
 
Последно редактирано:
Второто е, с първото нямам вече нерви да се занимавам. Можете да купите само от нас е Интернет в конкретния случай спрямо моите възможности. Далеч съм от мисълта, че това ще покрие всичко освен ако не се изсипят една камара пари за национална кампания, по-скоро ще е някакъв смесен вариант.
 
Думите дизайнерски и над средното ниво те лимитира географски!!! Непознавам икономика на Румъния, но за България трябва да се изходи от първото ми изречение.
 
Определено, ако стоката не е за масовия пазар, иска специално презентиране и е в горния ценови сегмент, търговски представител. Защо, защото той може да обясни добре на доставчиците, да ги снабди с материали, да им даде пълна информация, с което успеваемостта ще е в пъти по-голяма от това просто да се пусне продукта и да се чакат продажби. Идеята на търговския представител е именно тази - да развие мрежата на компанията и да внедри в портфолиото на някои вериги или друг тип дистрибутори продукта. Реклама и друго би било излишно на първо време. Рекламата трябва да е следствие от добре информирани дистрибутори, за да може като дойде клиента и започне да пита, реално да си на едно телефонно обаждане от продажбата, а не да оставиш търговеца да даде на клиента алтернативи, което ще направи за да си направи и той бърза продажба. Вече е толкова наситено с какво ли, че се налага в повечето случаи и да се предлагат много по-гъвкави условия. Косингнации, платформи за следене на наличности и срокове за изпълнение и т.н. Едно време можеше и човека с жълтия потник да ти продаде нещо, но сега конкуренцията е толкова силна, че се иска много повече усилия и силно присъствие на мисъл в всяко действие.
 
Не разбрах как ме ограничава географски
 

Горе