Виж сега, идеи много мога да ти дам. Въпросът е един и е много важен. ТИ с какво можеш да се занимаваш? Седни и си помисли добре:
1. какво образование има и къде можеш да го прилагаш
2. какъв опит имаш-в коя сфера / за да отвориш магазин например е желателно да имаш някакъв търговски опит, да умееш да си предлагаш продуктите и / или услугите/
3. С какво искаш да се занимаваш?
Ако 1, 2 и 3 са в една област, това е огромен бонус. Не е невъзможно да започнеш абсолютно наново и без познания в дадена област, но ще ти е изключително трудно.
4. Ако решиш да се занимаваш със собствен бизнес си изясни на къде искаш да работиш - в БГ или в чужбина, съответно в кой град / ако е офлайн/ много е важно пазарът, към който се насочваш.
5. Проучи много добре. В интернет има безброй ресурси по различните въпроси. Изясни си стъпка по стъпка какво ще правиш, кои ще са потребителите, как ще рекламираш, на кого ще продаваш
6. Продуктът или услугата трябва да го познаваш много добре и в детайли. И в движение ще научиш много, но основата трябва да е здрава
и сега няколко идеи за старт, за да е по темата все пак:
- онлайн: афилиейт, дропшипинг, домейнинг, уеб дизайн, уеб програмиране, можеш да си фрилансър в някой от големите сайтове като freelancer.com, odesk.com или e-lance.com ; можеш да набираш текстове дори, да пишеш статии, обработка на снимки и прочие. Ако разгледаш категориите в посочените сайтове ще ти хрумне нещо
- офлайн / да се вмести в бюджета/: - малък магазин за кафе и пакетирани стоки; - застрахователен офис; - офис на транспортна фирма; -магазин за хранителни стоки; - магазин за плодове и зеленчуци - магазин за спортни стоки / рибарски принадлежности и прочие/ - магазин за дрехи -нови или втора употреба - фризьорско студио - магазинче за риба и рибни продукти - магазин за козметични продукти - да сложиш кафе автомати или за пакетирани храни/цигари на прилични мяста ; -рекламна агенция - магазинче за детски дрехи и/или играчки
нови идеи са примерно:
- бутикът за експресен маникюр в мола /експресното е, че не записваш предварително час/
- приложима на запад не в БГ - поставяне на ксерокс машини за безплатен достъп на обществени места като университети например. На задната част на листа е отпечатана реклама. Ти не печелиш от копирните услуги, а от стойността на рекламата ...