Fozzy
Well-Known Member
Тъй като нямам правомощията да публикувам там, искрено се надявам някой да премести темата на началната страница на пазара.
Тук ще пиша за ревютата. Като човек, който активно предлага своите разнообразни услуги по света и у нас, забелязвам навлизането на тенденцията за раздаване на ревюта (review copy) в България. Както всяко нещо, обаче и тук нещата са навлезли частично.
Ревюто се дава от създателя на продукт или от човека, който предлага услугата си. Целта му е да покаже, че не се опитва да мами и че продуктът му си заслужава парите.
Обаче ревюто НЕ СЕ ДАВА БЕЗВЪЗМЕЗДНО! В замяна се очаква, този, който го е взел да сподели обективна оценка за самият продукт, която да послужи пред останалите потребителите, които се чудят дали да купят или не. Именно затова ревюта се дават на потребителите с по-висока репутация, защото се очаква те да дадат по-обективно мнение и тяхната дума да тежи на мястото си.
Забелязал съм, че в България, на ревюто се гледа като на нещо безплатно.
Даваш ревюто, а после получаваш "ревю" от типа:
Да, но сами по себе си тези думи нямат никаква стойност. Нито доказват, че си сериозен, нито доказват, че вършиш или продаваш нещо качествено. Да не говорим, че изобщо не подтикват потребител към покупка, защото не се дава обективна оценка върху предлаганото.
Ето какво би трябвало да включва едно ревю:
1. Впечатления - какво първо грабна вниманието ви.
2. Време - за колко време беше доставена поръчката и беше ли спазен срокът.
3. Анализ - кое е свършено както трябва и кое не е. Кое е недовършено и кое преизпълнено.
4. Заключителни думи.
5. Рейтинг - своеобразна скала.
Нека дам пример и как би изглеждало подобаващо ревю. Да речем, че потребител предлага добавяне на коментари в блогове. Получавате ревю копи за 1000 коментара със срок на изпълнение 9 дни.
Това са основните неща и се варира в зависимост от продукта или услугата, които поръчвате. Запомнете, ревюто не е нещо безплатно или промоционално. Това е инструмент, който да убеди евентуалните купувачи, че продуктът си заслужава и трябва да бъде закупен.
Тук ще пиша за ревютата. Като човек, който активно предлага своите разнообразни услуги по света и у нас, забелязвам навлизането на тенденцията за раздаване на ревюта (review copy) в България. Както всяко нещо, обаче и тук нещата са навлезли частично.
Ревюто се дава от създателя на продукт или от човека, който предлага услугата си. Целта му е да покаже, че не се опитва да мами и че продуктът му си заслужава парите.
Обаче ревюто НЕ СЕ ДАВА БЕЗВЪЗМЕЗДНО! В замяна се очаква, този, който го е взел да сподели обективна оценка за самият продукт, която да послужи пред останалите потребителите, които се чудят дали да купят или не. Именно затова ревюта се дават на потребителите с по-висока репутация, защото се очаква те да дадат по-обективно мнение и тяхната дума да тежи на мястото си.
Забелязал съм, че в България, на ревюто се гледа като на нещо безплатно.
Дай едно ревю!
Даваш ревюто, а после получаваш "ревю" от типа:
Много коректен. Всичко е точно!
Да, но сами по себе си тези думи нямат никаква стойност. Нито доказват, че си сериозен, нито доказват, че вършиш или продаваш нещо качествено. Да не говорим, че изобщо не подтикват потребител към покупка, защото не се дава обективна оценка върху предлаганото.
Ето какво би трябвало да включва едно ревю:
1. Впечатления - какво първо грабна вниманието ви.
2. Време - за колко време беше доставена поръчката и беше ли спазен срокът.
3. Анализ - кое е свършено както трябва и кое не е. Кое е недовършено и кое преизпълнено.
4. Заключителни думи.
5. Рейтинг - своеобразна скала.
Нека дам пример и как би изглеждало подобаващо ревю. Да речем, че потребител предлага добавяне на коментари в блогове. Получавате ревю копи за 1000 коментара със срок на изпълнение 9 дни.
Ревю:
1. Впечатления: Веднага като поръчах, разбрах, че потребителят Х е сериозен по начина, по който пое поръчката ми. Плащането беше извършено и работата по проектът ми започна.
2. Време: На деветият ден, Х ме уведоми, че има малко забавяне. В крайна сметка поръчката ми бе доставена на следващият ден.
3. Анализ: Х ми изпрати детайлен репорт на свършената работа, което много ми хареса. Прегледах всичко. Въпреки, че поръчката закъсня с един ден, Х се беше постарал и вместо обещаните 1000, беше написал 1300 коментара.
4. Заключителни думи: Определено услугата си заслужава. Изпълнението също е на ниво и при първа възможност бих поръчал отново.
5. Рейтинг: 9/10 заради забавянето.
Това са основните неща и се варира в зависимост от продукта или услугата, които поръчвате. Запомнете, ревюто не е нещо безплатно или промоционално. Това е инструмент, който да убеди евентуалните купувачи, че продуктът си заслужава и трябва да бъде закупен.