Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

LuboUzunov

Member
Здравейте,

Вероятно мнозина от вас, които работят с Еконт са получили уведомително писмо за промяна на отстъпките на куриерските и пощенските им услуги:

УВЕДОМИТЕЛНО ПИСМО

Относно: Промяна в условията за прилагане на отстъпки и комисионни върху куриерските и пощенски услуги

Уважаеми г-н/г-жа .... ,

От 2016 г. куриерска компания Еконт ще прилага към всички свои клиенти нова политика за отстъпки, която е обвързана с конкретен ангажимент от страна на клиента.

С настоящото писмо Ви уведомяваме, че влиза в сила ново условие за ангажимент за реализиран месечен оборот съгласно скала за отстъпки както следва:

над 50 лв. - 3%
над 250 лв. - 6%
над 500 лв. - 9%
над 1 000 лв. - 12%
над 2 000 лв. - 15%
над 3 000 лв. - 18%
над 4 000 лв. - 21%
над 6 000 лв. - 24%
над 8 000 лв. - 27%
над 10 000 лв. - 30%

Оборотът се формира от куриерски и пощенски пратки (с изключение на писма) на територията на България.

Как ще се прилага скалата за отстъпки предоставена от Еконт:

1. Общите отстъпки, комисионни и други инструменти, договорени с клиентите на Еконт по товарителница, не могат да превишават 30%. Преимущество има страната, която в момента подготвя товарителницата.
2. За собствениците на онлайн магазини при постигане на договорените обеми по горепосочената скала, отстъпката може да се разпределя по тяхната преценка на комисионна и/или отстъпка върху цената на пратката, като отстъпката може да е не повече от 10% и комисионна 20% приложени върху една товарителница. Решението за разпределение на комисионни и отстъпки е на клиента и се потвърждава от Еконт.
3. Куриерът дава първоначална отстъпка на база предварително деклариран и клиента месечен обем от куриерски услуги. За удобство на клиента отстъпката може да не бъде променяна три календарни месеца при условие, че през първия месец предварително обявените обеми от куриерски услугите приближават до реализираните от клиента. На всеки три месеца се преразглежда договорената отстъпка с клиента на база реализираните обеми от куриерски услуги. Страните могат да договарят промяна на отстъпките и преди изтичане на тримесечния период.
4. Горепосочените нива на обеми могат да бъдат реализирани от група клиенти. За целта упълномощен представител на групата подписва договор с Еконт, с който се дава право на членовете на групата да обединят обемите от ползвани куриерски услуги в един общ, като с това по-лесно да постигнат заедно по-добър процент отстъпка.

В тази връзка, моля приемете настоящето писмо за едномесечно предизвестие да прекратяване на подписаните между нас действащи договорености. Предизвестието започва да тече от датата на получавате на това писмо.

Каним Ви да подпишем нов договор за ползване на куриерски услуги, който съответства на така подписаните политики и принципи.

За целта моля да се обърнете към обслужващия Ви служител ...., София, тел.: .... Моля, използвайте получените контакти за връзка, за да получите нужното внимание и грижа.

С няколко думи и най-общо казано, ако до сега сте използвали 20% процента отстъпка от куриерските и пощенските им услуги, то вече няма да можете да използвате отстъпката и ще трябва да преподпишете договора си с тях. Договора ви се прекратява автоматично, когато изтече едномесечен срок от датата на получаването на писмото.

Създавам тази с тема цел да се възползваме повече фирми от въпросната точка 4, която позволява да преподпишем като група от клиенти и да използваме по-голяма отстъпка от куриерските и пощенските им услуги на Еконт:

над 50 лв. - 3%
над 250 лв. - 6%
над 500 лв. - 9%
над 1 000 лв. - 12%
над 2 000 лв. - 15%
над 3 000 лв. - 18%
над 4 000 лв. - 21%
над 6 000 лв. - 24%
над 8 000 лв. - 27%
над 10 000 лв. - 30%

Ясно е, че няма да можем да съберем общ оборот от 10 000 лева, но все пак мисля, че групово ще постигнем малко повече отстъпка, отколкото индивидуално.

Вече трети ден подред събирам информация за условията по въпросния договор за групово ползване на отстъпки и сега ще се опитам да ви разясня за какво точно става на въпрос. Ето го първо и договора:

ДОГОВОР
За куриерски и пощенски услуги с отложено плащане и ползване на групови отстъпки от куриерски услуги

Днес, ....20....г., между........, наричан за краткост по-долу Клиент и ЕКОНТ ЕКСПРЕС ООД, наричан за краткост по-долу Пощенски оператор, се сключи настоящият договор за предоставяне на куриерски и пощенски услуги с отложено плащане.

I. Данни за контрагентите за правилно изпълнение на договора

1. Клиент
Представляван от ...................
Идентификационен номер (ИН) ........... ИН по ДДС BG                
Обслужваща банка: ...............
BIC: .................
IBAN: ................
Адрес по съдебна регистрация: ....................
Търговски адрес за кореспонденция и дейност: ..................
Наименование на фирмата на латиница: ....................

Упълномощени от Клиента лица:
• за заявяване на куриер: ........................ GSM: ................... e-mail: .......................
• за финансови въпроси: .......................... GSM: ................... e-mail: ........................
• за прием/предаване на пратки и вписване на клиентски номер:                     
            GSM: ................... e-mail: ..........................
                           

Електронен адрес за получаване на информация, касаеща предлаганите от Пощенския оператор услуги и промени по настоящия договор:                          

Клиентът участва в група с име ....................., която включва следните фирми:

Име фирма Булстат Клиентски номер
1. ........................... ......................... .................
2. ........................... ......................... .................
3. ........................... ......................... .................


2. Пощенски оператор

ЕКОНТ ЕКСПРЕС ООД, представлявано от Николай Йорданов Събев,
Идентификационен номер ИН 117047646, ИН по ДДС BG117047646,
Обслужваща банка: ОББ, BIC: UBBSBGSF, IBAN: BG 28 UBBS 8002 1095 7678 20
Адрес по съдебна регистрация: Русе 7009 бул.Тутракан 11
Търговски адрес за кореспонденция: Русе 7009 бул.Тутракан 11
Съкратено търговско име на фирмата: Еконт
Наименование на фирмата на латиница: Econt Express Ltd
Уеб адрес: www.econt.com
Обслужващ офис: ...................

II. Предмет на договора

1. С настоящия договор страните се договарят ползваните през месеца куриерски и пощенски услуги на територията на България да не бъдат заплащани незабавно, а при изтичане на месеца, в който се ползват.
2. Пощенски оператор издава месечна фактура за ползваните от Клиента услуги до 5-то (пето) число на следващия месец и Клиентът се задължава да заплати фактурата в указания в нея срок.
3. За да ползва услугите по този договор, Пощенският оператор създава клиентски номер, който се вписва от Клиента във всяка товарителница.
4. Клиентският номер, който осигурява отложено плащане на услугите е                
5. За международни пратки клиентският номер се изписва на латиница.               

III. Задължения на страните

Задължения на Пощенския оператор

1. При подписване на настоящия договор Пощенският оператор предоставя на Клиента “Клиентска кредитна карта”, в която е указан клиентският номер.
2. Когато Клиентът е получател и платец по пратка и желае плащането да бъде отнесено към месечната му фактура, предаващият пратката куриер може да впише клиентския номер по устно разпореждане от упълномощено лице/а на Клиента. Данните за упълномощените лица на Клиента се вписват като указания по товарителница към куриерите.

Задължения на Клиента

3. Товарителниците по всички пратки на Клиента се подготвят в персоналния му електронен кабинет на адрес: www.econt.com
4. Клиентът вписва клиентски номер в графа “Стойност” на товарителницата за куриерски услуги при подготовка на товарителниците през електронен кабинет.
5. Клиентът уведомява всички свои служители и партньори, които изпращат куриерски и пощенски пратки за негова сметка, да изискват от Пощенският оператор вписването на клиентския номер в графа “Стойност” на товарителницата за куриерски услуги.
6. Ако не бъде вписан клиентският номер, доставката се заплаща незабавно по стандартните тарифни условия на Пощенския оператор

IV. Други условия

Злоупотреба с клиентски номер.
1. Страните по договора са съгласни, че при предаване на пратка, лице, показало клиентска карта на служител на Пощенския оператор, с подписа си потвърждава, че е упълномощено да впише клиентския номер по товарителница, да я разпише и да получи пратката. Стойността на тази куриерска услуга ще бъде вписана в месечната му сметка. При тези случаи месечната сметка ще бъде платена без протест от Клиента.
2. Отговорност на Клиента е опазването и ползването на клиентската карта. За сигурност при използването на клиентския номер, всяка промяна в товарителницата с допълнително вписване на клиентски номер за отложено плащане е разрешена само срещу показване на клиентска карта и подпис на упълномощен за това служител от фирмата, посочен в договора като контактно лице за прием или предаване на пратки и вписване на клиентски номер.
3. В случаите, когато Клиентът желае да посочи повече лица за контакт, упълномощени да подписват транспортните документи по прием или предаване на пратки, той е в правото си да го заяви писмено, с обратна разписка до Пощенския оператор. Заявлението влиза в сила от датата на получаване на писмото в седалището на Пощенския оператор.
4. Условия за ползване на отсъпки за реализиран месечен оборот от куриерски услуги:
4.1. Общите отстъпки и комисиони, и други инструменти, договорени с клиентите на Еконт по товарителница, не могат да превишавават 30%. Преимущество има страната, която в момента подготвя товарителницата.
4.2. За собствениците на онлайн магазини при постигане на договорените обеми по скала, отстъпката може да се разпределя по тяхна преценка на комисиона и/или отстъпка върху цената на пратката, като отстъпката може да е не повече от 10% и комисиона от 20% приложени върху една товарителница. Решението за разпределение на комисиони и отстъпки е на клиента и се потвърждава от Еконт.
4.3. Пощенският оператор дава първоначална отстъпка на база на предварително деклариран от Клиента месечен обем от куриерски услуги. За удобство на Клиента отстъпката може да не бъде променяна три календарни месеца при условие, че през първия месец предварително обявените обеми от куриерски услуги се приближават до реализираните от клиента. На всеки три месеца се преразглежда договорената отстъпка с клиента на база реализираните обеми от куриерски услуги. Страните могат да договорят промяна на остъпките и преди изтичане на тримесечния период.

V. Цена на договора и плащания

1. Цената на куриерските и пощенски услуги е указана в Тарифата, актуална и публикувана в сайта на Пощенския оператор www.econt.com.
2. Страните се договарят за отложено месечно плащане на извършените куриерски и пощенски услуги.
3. Размерът на месечното плащане се определя на база отчетените пред Клиента и се формира като сбор от единичните цени на извършените през съответния месец доставки.
4. При реализирани месечни обеми от куриерски и пощенски услуги на територията на страната по приложената скала от страна на групата на клиента, Пощенският оператор предоставя отстъпки калкулирани на база месечен оборот както следва:

• над 50 лв. - 3%
• над 250 лв. - 6%
• над 500 лв. - 9%
• над 1 000 лв. - 12%
• над 2 000 лв. - 15%
• над 3 000 лв. - 18%
• над 4 000 лв. - 21%
• над 6 000 лв. - 24%
• над 8 000 лв. - 27%
• над 10 000 лв. - 30%

5. Първоначалната месечна отстъпка по този договор е ...%
6. При деактивиране нa клиенстки номер на който и да е член на групата, Пощенския оператор е длъжен да съобщи на членовете, че обемите от куриерски услуги на този член няма да бъдат сумирани към общия обем. Съобщението по имейл от Пощенския оператор е достатъчно условие за промяна на този договор в частта сумиране обеми за отстъпки.
7. Пощенският оператор осигурява достъп на Клиента до издадените към него фактури във виртуалния му кабинет не по-късно от 5-то (пето) число на месеца, следващ този, в който са задействани услугите.
8. Задължението за плащане от Клиента възниква от първия работен ден след получаването на фактурата, но не по-късно от 5 (пет) работни дни след нейното получаване. Страните приемат, че фактура публикувана във виртуалния кабинет на клиента, се смята за получена от него.
9. При промяна на цените или условията за извършване на куриерски и пощенски услуги на територията на страната или в чужбина, Пощенският оператор е длъжен да уведоми писмено Клиента минимум 15 (петнадесет) работни дни преди датата на влизането им в сила. Новите цени и условия се смятат за потвърдени от Клиента, ако той не отправи писмено възражение към Пощенския оператор до датата на влизането им в сила.

VI. Отговорност при неизпълнение и неустойки за куриерски и пощенски услуги

1. В случай че Клиентът не извърши плащане на общата месечна цена в срока по чл. III точка 2. от този договор, той дължи на Пощенския оператор мораторна лихва в размер на годишния основен лихвен процент на БНБ плюс десет пункта, изчислен за всеки ден забава.
2. При забавяне на плащанията от страна на Клиента, Пощенският оператор има право на:
2.1 Задържане на пратките до удовлетворяване на вземанията си;
2.2 Прекратяване действието на клиентския номер за срок на действие по усмотрение и преценка на Пощенския оператор;
2.3 Сторниране на отстъпките като за това Пощенският оператор издава фактура, която е дължима до 5 (пет) работни дни след нейното получаване.

VII. Договорът влиза в сила в деня на неговото подписване и е безсрочен.

VIII. Договорът може да бъде прекратен без да бъдат указвани причините за това с едномесечно писмено предизвестие на една от страните.

IX. Всички изменения и допълнения на настоящия договор се правят по взаимно съгласие на страните, изразено в писмена форма.

X. За всички неуредени и предстоящи въпроси се прилага действащото българско законодателство.

Настоящия договор се подписа собственоръчно или електронно в два еднообразни екземпляра на по един за всяка една от страните.


Клиент: ........................
/Име, фамилия, подпис, печат/

Пощенски оператор: ..........................
/Име, фамилия, подпис, печат/

И тук е време да обясня всичко, което съм научил с 300 зора до тук:

  • В оборота влизат само куриерската услуга и таксата за наложен платеж/ППП (не самия наложен платеж, който трябва да вземете при продажба, а само таксата която се начислява по него).
  • ППП/наложени платежи се изплащат на всеки по отделно.
  • Отново ще си имате собствен клиентски номер, но все още не знам дали ще остане същия, който сте използвали до сега.
  • Виртуалния кабинет си е отделен за всеки.
  • Ще получавате една фактура всеки месец и всичко, което дължите по нея, ще се заплаща отложено, т.е. наведнъж всеки месец и със срок до 5 работни дни след получаването на фактурата. Ако не изчистите задълженията си, то ще бъдат предприемани горепосочените мерки от договора индивидуално, а не за цялата група.
  • Достигнатата отстъпка от групата се преизчислява на всеки три месеца, като има възможност да се поиска преизчисляване по всяко време.
  • За първото тримесечие отстъпката ще бъде изчислявана спрямо предишните месеци, макар и да не сте били в група преди това.
  • За собствениците на онлайн магазини при постигане на договорените обеми по скала, отстъпката може да се разпределя по тяхна преценка на комисиона и/или отстъпка върху цената на пратката, като отстъпката може да е не повече от 10% и комисиона от 20% приложени върху една товарителница.
  • Ще има един упълномощен от групата, който ще подпише договора.
  • В групата няма ограничение за това колко фирми могат да се включат, което е добре.
  • В групата може да се добавят още ЮЛ и след подписването на договора, като за целта той ще бъде преподписан и добавени в него новодошлите така да се каже фирми.
  • В групата могат да участват както онлайн магазини използващи модула на Еконт, така и всички останали. Няма ограничение.
  • Това, което се изисква да бъде вписано в договора за всяко ЮЛ от групата е: Име на фирмата, булстат/ЕИК и клиентски номер. В един от разговорите ми с Еконт, споменаха нещо за подписи от всички участващи в групата, но аз такова нещо не виждам да се изисква в договора. Ще попитам отново.
  • От месец Април, вече позволяват да бъдат вписвани в договора за група както фирми, така и физически лица заедно.

Искам да се опитам да организирам групичка, пък колкото се съберем, толкоз. Мисля, че е по-добре така, отколкото по отделно. Имам все още някои въпроси, на които искам да ми отговорят, но и това ще стане. Междувременно бих искал да видя колко от вас биха се навили да сформираме един отряд.

Бих се подписал като упълномощен представител на групата. Като разбира се преди това отново ще проверя отговорностите, които ще нося аз, а и ние като група. Защото, не искам да се получава заради един не спазил задълженията си, да страда цялата група.

Тъй като на мен, а и на повечето от вас предполагам вече ви тече месечното предизвестие, то идеята ми е да действаме сравнително бързо и средата на април да сме готови. Ако нещата тръгнат и успеем, то никъде из форума няма да се публикува кои фирми участват и данните им. Само и единствено бройката на участниците, останалото ще се знае само от представителя на групата.

Пак казвам, няма да постигнем кой знае какво, но мисля, че ще по-добре така. Обмислете идеята и ако ви харесва, пишете. Кажете и на близки до вас фирми и доставчици, които работят с Еконт, защото имаме възможност да достигнем по-голяма отстъпка за клиентИтИ. Ако имате въпроси питайте. Аз ще записвам и ще питам Еконт-ците. Също така, ако се изискват подписи и печати от всяко ЮЛ в дружинката, ще стане доста по-трудно. Дано не е така. Има и един договор за интеграция на онлайн магазини, който предполагам повечето от вас са подписвали. За него все още не съм наясно, ще е необходим ли отново. Ако да, то той ще се пише индивидуално предполагам... Ще попитам. Просто адски трудно се докопвам до каквато и да е било информация, защото в Еконт никой не знае нищо... А и нищо чудно някои от нещата дето до сега са ми казани, да се окажат неверни. Затова ще продължа да разпитвам, няма как иначе да стане. Ако ли не... поне ще стане добра инфо тема по въпроса :)

Също искам да отбележа, че тази тема не е създадена за да обсъждаме кой е доволен, и кой не, а за организация и взаимопомощ. Можете да си изкажете положението в тази тема от онзи ден, в която разисквахме решението на Еконт за промяна на отстъпките. И аз не съм доволен от това им решение, но ще трябва да се нагаждаме някак и тук е мястото да го решим.
 
Последно редактирано:
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

За собствениците на онлайн магазини при постигане на договорените обеми по скала, отстъпката може да се разпределя по тяхна преценка на комисиона и/или отстъпка върху цената на пратката, като отстъпката може да е не повече от 10% и комисиона от 20% приложени върху една товарителница.

Това значи ли, че ако ще и 10 000 лв. оборот да направим групата, то отстъпката за клиента не може да е повече от 10%?
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

ТКЗС ли ще правим тука ?
Викнете Вискяра ....

На ТКЗС-та отдавна мина времето.
Еконт отдавна не са ми изгодни и тъкмо сега ще ги отсвиря.
Еконт се държат като текезесари от самото им начало - маркетинговата им политика е като на МВР: ние казваме какво ще се прави, а вие само ще изпълнявате.
Имам добър поглед върху начина им на работа, и хич не е разумен.
Никаква търговска гъвкавост - дали клиента е в някое забутано село, или е на главен път, дето куриера минава по 3-4 пъти на ден, цената е една и съща. Случвало се е да разкарат куриер 50 км, за да вземе обикновена пратка. При положение, че 30 минути преди това този куриер е минал край мен. Как да имат читави цени?!
Ако другите куриери имат умни управители, сега е момента да отхапят сериозно парче от баницата на доставките. След като толкова време са устискали с по-малък трафик, офиси и цени, значи е възможно.
 
  • Like
Реакции: CTAH
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

И какво става, ако една от тия фирми преебе нещо Еконт? Тия сериозно прекалиха. Днеска взех цените на Спиди и мисля да мигрирам натам, цените са определено дооооста по-добре. Но ще видим как ще реагират хората, разбира се.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Никаква търговска гъвкавост - дали клиента е в някое забутано село, или е на главен път, дето куриера минава по 3-4 пъти на ден, цената е една и съща. Случвало се е да разкарат куриер 50 км, за да вземе обикновена пратка. При положение, че 30 минути преди това този куриер е минал край мен. Как да имат читави цени?!

една от най-добрите търговски практики в цялата страна е тази на куриерските фирми - цената на доставката да е еднаква за всички. Без значение дали си в голям град и малко село. В голям град не би трябвало да се циганееш за 3 лв. Освен ако не си такъв по народност/племенност или манталитет.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Като разбрах за отидох да мрънкам в офиса, който ползвам от дълго време и човека там ми каза, че той лично щял да събира хора да прави това ткзс, защото и те ще си загубят клиентите и работата. Офиса им е много оборотен ама и той се тревожи.
 
От: От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

една от най-добрите търговски практики в цялата страна е тази на куриерските фирми - цената на доставката да е еднаква за всички. Без значение дали си в голям град и малко село. В голям град не би трябвало да се циганееш за 3 лв. Освен ако не си такъв по народност/племенност или манталитет.

Каква е приликата/разликата относно еднаква цена и отстъпка за оборот?
Циганеенето го оставям в мислите ти.

Онзи ден пътувах до Шумен. Пропан-бутана за автомобили до Ловешко, включително, е 88 ст/л. Без изключения. От Габровско на изток е от 77 ст/л до 69 ст/л.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Еднаквата цена наистина е нещо чудесно в практиката. Защото, ако не съществуваше, тогава дотирането на неизгодни курсове трябваше да го прави търговеца, а сега го прави куриера.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Не става ясно защо се пънете след като можете да ползвате 20% в олх и базара
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Аз нещо пропускам или не разбирам точно ползата от тези 20%. Нали иде реч за отстъпка от редовната им цена? Защото, ако е така наистина, то цената от врата до врата става 6,24 лв, а от офис до офис - 4.00 лв. Тези цени се допълват с наложения платеж.
Ей богу, това са доста неприемливи условия и ти 20% не са полезни с нищо.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Не става ясно защо се пънете след като можете да ползвате 20% в олх и базара

И аз това се чудя.

Варианта друг куриер също остава. Еконт не са единствени и незаменими.

По принцип аз не бих си сменил куриера само защото е вдигнал малко цените. Но при мен цените са изпилени и всеки лев отгоре от доставката може да откаже клиента. Отстъпката от еконт все пак е точно за крайния клиент, а не за мен.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Аз нещо пропускам или не разбирам точно ползата от тези 20%. Нали иде реч за отстъпка от редовната им цена? Защото, ако е така наистина, то цената от врата до врата става 6,24 лв, а от офис до офис - 4.00 лв. Тези цени се допълват с наложения платеж.
Ей богу, това са доста неприемливи условия и ти 20% не са полезни с нищо.

http://olx.bg/shipping/ Офис 3.20 , адрес 5.24 Съмнявам се колкото и да се кооперирате да надминете 1000 лв оборот тоест макс 12 %
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Отстъпката за клиента не може да е повече от 10% това е ...
Аз това не мога да разбера. Нека някой ми го обясни, в момента ако сам си сключа договор- 9-10% отстъпка ги докарвам. Нали целта е да се съберем повече хора, за да има отново 20% отстъпка. Но ако ограничението е до 10 процента, то каква е файдата от групата ни?
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Обяснението. Еконт дават макс 30% отстъпка от цената. Ако ти си олх, базар или друг сайт който предлага такава услуга (тип коопериране) тогава ти можеш да свалиш макс 20% от цената на еконт, а останалите 10% да останат за теб. Ако си подготвяш пратки за твоята си фирма, можеш да получиш до 30% отстъпка от цената.

Аз така го разбирам.
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Бе не знам, аз Еконт не ползвам, но в момента просто осъзнавам колко не стават. 5,24 лв за адрес, моята цена е с лев и половина надолу..
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Бе не знам, аз Еконт не ползвам, но в момента просто осъзнавам колко не стават. 5,24 лв за адрес, моята цена е с лев и половина надолу..



В момента с 30% отстъпка:

офис/офис/наложен - 45 лв - 3.40лв
офис/врата/наложен - 45лв - 5.50 лв
врата/врата/наложен - 45лв - 6.60 лв

Най-изгодната офис/офиси за сега еконт водеха по този показател с многото си офиси и доставката до 24 часа. Спиди нямат офиси навсякъде в по-малките населени места доставят бавно 3-5 дни което винаги ме е спирало да работя с тях.

Цените са им са малко по-ниски, но липсата доскоро на опции за преглед и тест, застраховка на пратката, виртуален кабинет и липсата на модул за интерграция бяха сериозни минуси. Но сега стават по-добрата алтернатива след премахването на отстъпките.

Останалите измислени куриери дори няма какво да ги коментирам с 3 коли за половин България и доставки по 10 дни
 
От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт

Явно при всеки е различно. Аз ползвам Рапидо, врата/врата и условията на Еконт и преди и след отстъпките са значително по-лоши.
 

Горе