От: Групови отстъпки от куриерски услуги на Eконт
Днес смятам да отида до офиса и да им кажа, че ако не запазим нещата както са си били до сега, просто спирам да работя с тях. Ако не ме отразят, да се оправят
Може това да е най-правилния подход. Натискаш управителя а той от своя страна гонейки преди всичко личния си интерес натиска на по-високо ниво. Но не очаквай някой на високо ниво да ти обърне внимание, за тях колкото и грубо да звучи си никой. Ще почнат да слушат като се види ефекта от действията им. За момента живеят с идеята, че клиента ще мрънка и ще свикне, както обикновено се случва в България.
Колега, раздуй какво готвят спиди. много ми е интересно.
Не исках да прозвучи така все едно имам вътрешна информация за някакво скорошно събитие.
Това, което се случва или по-скоро ще се случва е, че Спиди се готвят да захапят сериозна част от пазарния дял на Еконт. Това е тази част, към която те самите доскоро не проявяваха интерес и където Еконт се чувстваха монополисти.
3-левовата услуга на Спиди беше първия сигнал в тази посока. Изненадвам се, че никой не обърна внимание на това и го приеха просто като ценова война. С тази стъпка Спиди само намигнаха на Еконт, но не налагат услугата умишлено, докато не развият достатъчно мрежата си от доставящи офиси. В момента, в който това се случи, Еконт няма как да отговорят подобаващо. Еконт няма как да свалят много цените тъй като са прекалено зависими от франчайзери, на които са наложили прекалено големи изисквания а те от своя страна са инвестирали доста пари в офиси и превозни средства и не биха приели лесно сериозно намаляне на приходите.
Спиди имат няколко съществени предимства пред Еконт. Първо са доста по-големи играчи, вече част от международна компания със сериозен капитал. Много по-добре могат да оптимизират разходите си и съотвтно да предложат по-ниски цени.
Изискване към франчайз партньорите на Спиди е да имат собствен бизнес и пратките да са само допълнителен приход за собственика. Много собственици на малки квартални обекти биха били доволни дори ако това само покрива заплатата на персонала, който бездейства през повечето време.
Основното предимство на Еконт в момента, това предимство , което ги прави първи избор е близостта им до клиента с много офиси на удобни локации във всеки квартал. В един момент ще стане така, че Спиди ще бъдат дори по-близо - в магазина до теб. Всичко може да се развие и доста бързо ако Спиди сключат договори за сътрудничество с обекти с вече развита мрежа във всичи населени места, като Еврофутбол например. Няма да се изненадам ако вече работят по този въпрос. Само с една такава стъпка биха дръпнали много сериозно. Според мен чакат подходящия момент за да навлязат по-сериозно. Доставката в такива обекти (pick up station) е тенденция и в Западна Европа, не само защото е по-евтино а заради удобството за клиента.
И като е ДДС да не би да си го прибираш в джоба. Внасяш го в държавата и пак не отива при теб. Така, че няма никакво значение по ДДС ли е или не. Сега точни % не ми се търсят, но факта, че бяха пуснали банер "изплащаме от 0,60 лв. на пратка" (или нещо такова по спомен го пиша), а реално не изплащат толкова си е достатъчно заблуждение. .
Не разбирам за какво спорим в момента. Спора тръгна от това дали платформи като базар и Olx получават допълнителни комисионни от Еконт и дали базар дават тяхния пай на клиента. В случая базар нямат вина, че ти като нерегистрирано по ДДС лице, трябва да се разделиш с 20% от сумата. Факт е, че те ги дават парите а това, че държавата прибира 20% данък не е техен проблем. Дали рекламата им е подвеждаща също не е предмет на спора. Да удържат 15% такса за услугата но за другите 20% не може да се винят. Не ги защитавам, просто говоря в цифри.