Кризата е нещо полезно за бизнеса. По време на криза се появяват иновативни за своята сфера бизнеси, които изместват вече морално остарелите такива. Ако трябва да се даде елементарен пример - бай Иван някъде в район Х с местната манджарница е благоденствал години наред като монополист в района Х, не е модернизирвал нищо, просто защото не е имало смисъл от това. Но настъпва криза, а с нея идват и съответните промени, нуждите на клиентите от район Х се променят, изискванията се повишават и т.н. Всичко това заварва бай Иван неподготвен. Не след дълго се появява нов играч в район Х със същата услуга , но вече модернизирана - добавя кетъринг услуга, доставка по домове и офиси, възможност за онлайн поръчки, пос терминал, по-богато меню и други глезотийки. Изходът от това е ясен - новият играч отнема клиентите в район Х от бай Иван, а последния отива на бизнес сметището.
Понеже много се мрънка, че всички ниши (независимо онлайн или офлайн) вече са заети от големи играчи, акули, скумрии и не знам какви си там още и не могло да се пробие, та това е изводът: предложи по-добра услуга и изместваш конкуренцията
А иначе в глобален аспект, тези така наречени кризи имам чувството, че самите хора си ги правим нарочно, за да се прочиства периодично плявата, така както действат горските пожари - прочистват гнилоча, за да се даде път на новата растителност.:twisted: