Автоматичните пощенски станции

Не е идвал "шефа" а някой от неговите куриери, което не е никакъв проблем или саможертва след като куриерите му така или иначе са постоянно по адреси.
Всички пращаме чупливи пратки, по цял свят се изпращат чупливи пратки и не очаквам човек занимаващ се сериозно с търговия да си опакова пратките в офис на куриер.
Ако приема думите ти за истина, клиентите на офиса имат много по-сериозно основание да мразят теб блокирайки едно работно място с твоите 30-50 пратки дневно и опаковайки ги на място, вместо ти тях защото искали да си мерят някоя тениска в офиса.
 
Тоест да разбирам, че имаш уговорка вместо да ти смятат тарифа врата - офис, да ти смятат офис - офис, въпреки, че идват на място? Ако наистина е така, супер. Ще се пробвам и аз. Последно като питах си имаш цени за това. Не си опаковам праткитев офиса на Еконт, но ми се е случвало да разопаковам за проверка, защото ги пускам с опция за гаранция и.т.н.

Тука за това, че клиентите в офиса ме мразят си прав. Усещам ги как ме мразят. Затова и се чудя кога Еконт ще почне да прави отделни офиси за малкия бизнес.

Относно дали думите ми са истина, приеми че са измислица и се успокой вече. Не знам какво спорим и какво си ги мерим толкова. Не виждам и чак такова различие в гледните ни точки. Просто при всеки има специфика.

А, относно това за меренето на тениски и обувки, ми се е случвало аз да мина с 20на пратки примерно за времето в което някоя буля се чуди дали да си вземе кецовете или не.

Така, че оттук нататък предлагам да не се дебнем и задаваме въпроси на кой колко му е голям, а да бъдем полезни за дискусията.
 
Не става въпрос за договорки или услуга от тяхна страна след като за самите куриери е по-удачен такъв вариант. Ти си подготвяш пратките, принтираш товарителници и опаковаш а куриера не го занимаваш с нищо, той само транспортира накуп. То остана и за такава услуга да таксуват адрес-офис, след като ти вършиш тяхната работа и пестиш време. При Спиди също има възможност да се прави при голям обем пратки но там пощенската тарифа е умряла работа докато куриерската е по тарифа.
Приеми, че офисите на Еконт са насочени към крайния клиент, те са им приоритет, на това дължат успеха си с всичките дразнещи клиенти и битовизми. Търговците имат възможност да се разберат с офиса за да си улеснят взаимно живота, дори офиса да е само рецепция и да не разполага с куриери, висенето по опашки може да се спести.
Не си ги "мерим", върни назад и виж откъде започна спора.
 
Общото между „Преглед, тест и бягство и „Непотърсени пратки, криене по блокове и етажи, неотваряне на врата, неотиване за вземане на пратка в офис и др.“ (масовия случай) e, че:

А опцията за това получателя да плати на връщане, реално не работи щото оная кифла като се обърне и си тръгне как ще я задължат да плати.

И 2-та вида клиенти са всъщност един вид клиенти, а именно: НЕкоректни клиенти/потребители/хора. Дали ще се изпишат 1000 поста из групите, от които 900 за „криене, невзети, измами“ и 100 за „преглеждане, тестване и бягство“, е едно и също. Seller-а „го отнася“.
 
Seller-a не го отнася, когато в товарителница изпращача е посочил кой да заплати транспорта било то в едната или в двете посоки. Ако изпращача е посочил, че получателя заплаща транспорта към него, но не е посочил какво се случва при отказ на пратката след преглед и клиента междувременно се изниже, тогава връщането естествено е за сметка на изпращача. Но ако изпращача е посочил опцията получател/получател, неплащането на куриерската услуга в двете посоки е проблем само и единствено на офиса и не могат да прехвърлят отговорност към изпращача.
Куриера е длъжен да вземе транспортните разходи преди да предостави пратката за преглед. Разбира се това почти никога не се прави а просто клиента се информира за последствията при отказ. Изключение е ако клиента е съмнителен или системно некоректен.
 
Ако наистина става номера да идва куриер и да ми таксува офис-офис, то ще те черпя нещо по твой избор. Въпроса е, че до момента при повикване на куриер да вземе пратките влиза в сила тарифа врата-офис което оскъпява пратките с 1-2 лв.
 
Нещо не успяваме да се разберем. Кой ти говори за викане на куриер? Отиваш и говориш с управителя на офиса, който обслужва твоя район (не рецепцията, която ти е най-близо тъй като тя може да е на съвсем друг собственик) и обсъждате вариант при какъв обем пратки може да ти предложи опция негов куриер да минава по заявка или в определен часови диапазон и да събира предварително подготвените пратки от твоя обект. Естествено, че никой няма да се ангажира да го прави при 5-6 пратки дневно, но обем от над 200-300 пратки месечно ще представлява интерес за него освен ако не е пълно дърво.
 
Не знаех, че офисите имам собствени куриери, никога не съм засичал такъв. Да не говорим, че това се директно надцакване на самият Еконт, за което съм убеден франчайзъра ще го яде дебел.

И друго, понеже дискутирахме да си направиш така товарителницата, че винаги клиента да поема доставка. Малко не е реалистично, повечето магазини даваме безплатна доставка над определена сума. Демек няма как само клиента да поема. Освен това дотираме и доставки, тоест плащаме частично. Освен това ако клиента се обърне и си тръгне се хващам на бас, че служителя не може да го накара да плати, няма да си бръкне в джоба и ще пише, че клиента не се е явил. Или пък ще стават яки скандали. Или ще почнат да ми звънят и да се оправдават и да ме изнудват да дам разрешение да се върне за моя сметка. Просто тия хора са на заплати и да платят 10 лв за тях днес означава много. Освен това ако на клиента му кажат, че ако откаже пратката трябва да плати доставката съм убеден, че ще обърне кръгом и толкоз. Просто самата опция е предпоставка за такива балканизми. Не знам къде я има. Има си правила, да си връщат пратките според закона там дето го цитират все
 
Почвам да се уморявам...
Караш ме да обяснявам неща, които са общоизвестни дори за бг мамите. Франчайзерите се делят на такива с офиси рецепция и такива, които са доставящи и с куриери отговарящи за определен район. Естествено офисите рецепция са в пъти повече. Никой с нищо не прецаква. За Еконт няма значение, че франчайзера губи от времето на куриерите си, на които той лично плаща заплата за да улесни живота на своите клиенти и да разтовари офиса от опашки, особено в края на работния ден. Ти не даваш на куриера индивидуални пратки а чувал или кашон пълен с такива а той само ги транспортира до офиса, където се обработват. Съвсем различен тип услуга е.
За всичко останало също ще те опровергая. Независимо, че предлагаш безплатна доставка, важи условие какво се случва при отказ на пратката - т.е. клиента заплаща и двете посоки. Безплатна остава доставката само при прием на пратката и заплащане на наложен платеж. Дотирането също нищо не променя, т.е. при отказ на пратка и валидно условие Получател/Получател, дотираната от теб сума ти се възстановява по акаунт а клиента и заплаща двете посоки.
За пореден път повтарям - неплащането на куриерска услуга при зададено условие за това какво се случва при отказ на пратка, прави куриера длъжен да възстанови сумата. Малко клиенти не си плащат след като са били информирани, все пак един ден ще им се наложи отново да използват този офис. Клиентите не плащат връщането, когато не е зададено условие при отказ, т.е. отворят пратката и решават, че не я искат като тогава куриера пита кой плаща връщането и вариантите са три.
Вариант 1 - Клиента е коректен и плаща двете посоки и си заминава. Тогава куриера звъни на теб и пита какво прави с пратката понеже съм сигурен, че дори не слагаш отметка пратката да се върне в офиса, от който е изпратена за да си спестите подобни обаждания. Вариант 2 и 3 са - куриера ти се обажда в присъствието на клиента за да уточните условията по връщането или клиента отпрашва заплащайки само услугата като получател, което макар и некоректно (ако причината за отказа е в него) не задължава куриера по никакъв начин да заплаща връщането а само да ти се обади и да те попита какво правим с отказаната пратка.
Ти не знаеш за съществуването на такива опции но в няколко поредни поста се опитваш да ме убедиш, че те не работят и са неприложими. Е изненада - работят си чудесно и почти всички ги прилагат.
Клиента няма да даде кръгом след като е информиран, че ще заплати връщането ако в условията за доставка в сайта ти ясно е напиано, че той трябва да го направи. Повечето клиенти дори не е необходимо да бъдат информирани а си го знаят.
 
Относно това за офисите, признавам не знаех. Не съм се интересувал. Но, според мен това за което говориш е услуга в пряка конкуренция с Еконт.
Относно фийчъра, при мен е аз да плащам и в двете посоки, защото според самите офиси, ако хората не искат, не може да ги задължиш да платят, то тогава поне го ползвам за реклама това.
 
@tanipo можеш да се разбереш с някой офис да ти вземат пратките - без значение от броя месечно - все пак е въпрос на договорка. Можеш да хванеш някой приятел, например бакшиш да ти ги носи, а ти го черпи една десетачка, пак ти е по-добре вместо ти да обикаляш. Варианти има бол. Нали това му е хубавото да имаш собствен бизнес - можеш да правиш нещата както решиш, а не да се съобразяваш с някой началник.
 
Почвам да се уморявам...
... Независимо, че предлагаш безплатна доставка, важи условие какво се случва при отказ на пратката - т.е. клиента заплаща и двете посоки. Безплатна остава доставката само при прием на пратката и заплащане на наложен платеж. Дотирането също нищо не променя, т.е. при отказ на пратка и валидно условие Получател/Получател, дотираната от теб сума ти се възстановява по акаунт а клиента и заплаща двете посоки.
За пореден път повтарям - неплащането на куриерска услуга при зададено условие за това какво се случва при отказ на пратка, прави куриера длъжен да възстанови сумата. Малко клиенти не си плащат след като са били информирани, все пак един ден ще им се наложи отново да използват този офис. Клиентите не плащат връщането, когато не е зададено условие при отказ, т.е. отворят пратката и решават, че не я искат като тогава куриера пита кой плаща връщането и вариантите са три.

@Wllb,

Това по принцип ли е или за всички куриери? По-точно и за Спиди ли важи? Защото съм питал и казаха, че няма опция да отбелязвам кой какво плаща, ако клиента откаже стоката след преглед. Можел съм само да напиша в Забележка и чисто пожелателно клиента да си плати. Ако не иска, Спиди не може да го накара и си поемам аз пътя обратно, а и до там.

При все хиляди изпратени пратки, нямаме нито една върната. Но за друг проект очаквам да има такива драми и ми се ще да съм по-подготвен.
 
@Wllb,

Това по принцип ли е или за всички куриери? По-точно и за Спиди ли важи? Защото съм питал и казаха, че няма опция да отбелязвам кой какво плаща, ако клиента откаже стоката след преглед. Можел съм само да напиша в Забележка и чисто пожелателно клиента да си плати. Ако не иска, Спиди не може да го накара и си поемам аз пътя обратно, а и до там.

При все хиляди изпратени пратки, нямаме нито една върната. Но за друг проект очаквам да има такива драми и ми се ще да съм по-подготвен.

Спиди нямат такива "екстри". За Спиди наистина е само пожелателно, там отговорностите на куриера са по-размити, както и възможностите да докажеш каквото и да е.
Просто при тях повечето доставки стават до адрес, куриерите им са по-натоварени а в офисите им често няма камери и персонала на SPS-те не знае какво прави. Не казвам всичко това за да хваля Еконт, просто при тях има куп допълнителни услуги, голяма част напълно излишни но тези могат да са от полза.
 
  • Like
Реакции: ops5
Не следя много Еконт. Те имат ли подобна на Спиди услугата Спиди поща - по 2,50 лв офис-офис до определени размери на кутията/пакета?
 
Не следя много Еконт. Те имат ли подобна на Спиди услугата Спиди поща - по 2,50 лв офис-офис до определени размери на кутията/пакета?

За какво изобщо може да се използва тази услуга от 2.50лв на Спиди освен за рекламите им? С тези ограничения в размерите трудно се събира нещо различно от писмо, диск или тениска. Спиди могат да предложат добри цени само за доставки до адрес.
Еконт нямат толкова ниска тарифа, при тях най-евтиното, което можеш да си докараш е 2.80лв за 1кг пратка ако се договориш за група с 30% отстъпка, но там поне ограничението е в теглото а не в размера.
 
Еконт понякога са хаотични, ама Спийди са по хаотични. Освен това клиента предпочита до офис пратката, никой вече не се кефи на удобството нагли лекенца куриери да ти звънят по телефона като си най-зает и да искат да ги упътваш, да слизаш долу или всякакви такива.
 
Защо така подценяваш услугата? Има стоки, за които е перфектна.

Услугата е абсурдна освен за малка група търговци със специфични стоки (част от тях изброих по-горе) при които най-малкия обем ги устройва заради ниската цена. Но не само аз я подценявам, самите клиенти ги отбягват вече. За доставки до адрес клиента като цяло няма претенции кой е куриера. Това е поредния неуспешен експеримент на тази компания и ще бъде последван от поредната промяна след някой друг месец и връщането на услуга от сорта на 3-5-8.
 
По мое мнение и двете компании в стремежа си да се конкурират, всъщност правят повече бели. И действат хаотично сякаш, както се казва по-горе.

Но все пак конкуренцията си е конкуренция, предлагат се нови и различни услуги.
 
За какво изобщо може да се използва тази услуга от 2.50лв на Спиди освен за рекламите им? С тези ограничения в размерите трудно се събира нещо различно от писмо, диск или тениска. Спиди могат да предложат добри цени само за доставки до адрес.
Еконт нямат толкова ниска тарифа, при тях най-евтиното, което можеш да си докараш е 2.80лв за 1кг пратка ако се договориш за група с 30% отстъпка, но там поне ограничението е в теглото а не в размера.
Я кажете поне за какви размери става дума, че ми стана интересно? И теглото не е ли ограничено?
 

Горе