Интересно ми е, ако някога ти дойдат на проверка какви документи ти искат относно администрирането на лични данни? Щото в самата наредба там, където се подписва са изписани доста неща относно това как се съхраняват и прочие...
Абсолютно си важи всичкото, което имат като изисквания, не е шега.
Да кажа за собствения си опит с тази Комисия и чудния им сайт
Всъщност, без да си кривя душата, сайтът им предлага една от най-изчерпателните информации от всички държавни институции. Има отговори, и то подробни, на всевъзможни въпроси, които човек може да си зададе. Но не на всички
С един приятел в мразовита зимна сутрин се изтипосахме в кабинета (разбирай - пред гишето) на КЗЛД. И двамата с новорегистрирани фирми, и двамата си имаме счетоводители и адвокати.
Момичето, след като хвърли поглед на формулярите ни, вдигна учудено вежди: "Много странно, много странно... Знаете ли, тук при мен има супер рядко посещения за подаване на формулярите офлайн. Но все идват разни фирми с онлайн дейности. Направо не мога да се начудя - как
точно те не подават формулярите онлайн, имаме всички създадени удобства за това!"
Приятелят ми й размаха електронния си подпис и й разказа историята ни. Когато попълвахме формулярите, 2 адвоката и 2 счетоводителя казаха различни неща за различните графииии... Тоест, 4 мнения. Споделихме това с експертите, те се позасмяха, рекоха "Най-добре звъннете на телефоните им, много са любезни и отговарят подробно." Така и направихме, но пак - всеки от нас поотделно. Казусите ни бяха еднакви, почти съвсем еднакви, но ние не събирахме само имена и мейли от потребителите си, а и допълнителни данни. Притесняваше ни това, че някои експерти съветвахме да пишем неща, които минимализираха действията ни, съответно - бяхме на границата да излъжем. А други пък съветваха да впишем неща, които твърде увеличаваха отговорността ни.... това са графите със свободен текст - малко са, но са достатъчно неясни, за какво се отнасят, поне в нашия случай.
Аз като звъннах в КЗЛД, един сънен младеж ме наруга "Кой е тоя счетоводител, който ви е казал, че по телефона помагаме с попълването, няма такова нещо!", а приятелят ми случил на служителка, която се пооплела от казуса ни и в края на краищата, отказала конкретно да отговори, давала вариации за попълване "или-или".
И затова - казваме - мила госпожице, ние отделихме да загубим половин ден, открихме ви мнооого трудно, но сме тук - за да ни кажете от извора как да попълним нашите чаршафчета
Тя се засмя, покани ни да седнем, при нея беше топло, а тя - мила, макар че компютърът й беше доста стар, от ония, тракащите при зареждане, а Уиндоуса й беше 97, но нали знаете - хората правят бизнеса, не активите. Полечка-полечка, съвсем идивидуално тя самата ни попълни декларациите в онлайн вариант като за всяко нещо ни задаваше въпроси и даваше съответно разяснения, защо според нея ще пише това или онова.
Поуката и препоръката от баснята ми е: отидете на място при това момиче, дано да е същото. Ще загубите половин ден (само!), но накрая ще поискате да пиете кафе с нея
Дано да работи все още там, ааа - говоря за София, да не объркам някого