Фактуриране на приходи от AdSense.
Предварително се извинявам за въпросите. Може да ви се сторят глупави, но искам да си изясня процеса на издаването на фактура към Гугъла. Не съм сигурен дали объркването ми не идва и от един счетоводител, с който говорих. явно нямаше опит конкретно с Гугъл.
В момента получавам малки суми и не ги отчитам никъде. Толкова малки че е безсмислено да ги осветляваш и да се занимаваш. Обаче мисля сериозно да се захвана с тази дейност. Но преди това искам да си изясня почти всичко от процеса, за да не стане някой файл.
Значи имам акаунт на физически лице, който забравям за него.
1. Регистрирам фирма, регистрирам я по ЗДДС също така.
2. Правя нов сайт, с който кандидатствам пред Гугъла за нов акаунт (имам сайт дето е нямало гоогле на него до момента).
3. Там подавам името на фирмата, VAT номер, адрес и име на управител - предполагам (пак аз).
Доколкото разбрах трябва да внимавам да е от друг пощенски адрес, евентуално от друг ИП адрес - да не ги сметне за свързани стария ми и новия фирмен акаунт.
Обаче остава името на управителя (такъв акаунт с физическо лице вече имат) - предполагам не е проблем.
Да кажем, че ме одобрят, събере се някаква сума и стане време за изплащане.
Плащането от тяхна страна става автоматично. Само че тука счетоводителя каза, че трябва да им издам фактура и да им я пратя, че ако тръгнели данъчните да засичат ставало лошо.
А Гугъла пишат по темата: Google does not require you to send invoices, however if it's mandatory in your country to send us invoices please
find your contracting entity details here and submit tax information to the relevant entity. If you’re required to send us your invoices, please remember to include your VAT identification number.
И тук са ми големите въпроси - как точно става.
Значи при регистрацията в Гугъла си подавам и VAT номера.
После там предполагам мога да отпечатам някакъв пеймънт (нещо там дето ти казва че са ти превели парите).
После си пиша някаква фактура с данните (от сайта на гугъла или тука дето са писани в темата) - съответно някакъв референтен номер някъде трябва ли да включвам.
И тая фактура какво я правя - пращам я на Гугъла, дето сигурно едва ли ще я обработят.
И после на счетоводителя/данъчните какво представям - фактурата (евентуално това дето е разпечатано).
Извинявам се за тъпите въпроси, но нямам опит с фирма и фактуриране и може би консултациите ги правих с човек и той дето не е наясно.