От: Безплатен Pay Per Click Traffic
Не само е стара, но може и малко да я ъпна с малко инфо, накратко:
Плащането за PPC (pay-per-click = плащане за клик) е чудесен начин да получите посетители, когато имате нужда от трафик и имате нужда от него сега на момента. Но той крие и своите рискове: С лошо управление на кампанията (кампаниите) си можете да похарчите цяло състояние, да генерира много посещения, и в крайна сметка да не постигнете желания успех. Или с две думи ROI да е на "-". Тук ще ви предостави на какво реално представлява този тип реклама и някои общи стратегиии, за да дам пример какво да правим и какво да не правим.
Като начало искам да дам малко пояснение на въпроса:
Какво е pay per click advertising?
Като цяло pay per click маркетинга или PPC-то е доста просто явление в директната реклама в интернет: Търсачките, като Google, Bing или Yahoo, предоставя обяви (рекламки) на основата на наддаване за реклно място - който даде повече за 1 клик (за дадена думичка), той е по-високо в класирането. За това и носят името спонсориран сърч, реклами. Това е вид допълнение към "естествени" резултати от търсенето в тях - ограничното търсене, което реално е по-забелижимата част от показваните резултати, които все са се класирали от комбинацията ключови думи, намерени на вашия сайт, линк популярност и други формули (алгоритмите, които дадените търсачки имат и някой друг "добронамерен" редактор).
Adwords & Yahoo ads (спонсорските са от дясната страна и горе, а в ляво - натуралните резултати)
Тези реклами се продават, като в търг - наддавате за позиция - за дадена дума / фраза. Вие задавате какво искате да платите за едно кликване върху рекламата, като винаги имам минимум определен от различно фактори, с които може да се запознаете в Help Desc-a. Като задавате най-много имате шанс за класиране на позиция номер 1 в спонсорираните резултати. Имайте предвид, че казах шанс. Има и нещо, което се нарича оценка на качеството, което могат да окаже въздействие на ранга ви. Повече за това - след малко.
Ако някой кликне върху вашата PPC обява, то той пристигат на вашия уеб сайт и вие заплащате сумата, която сте задали за тази дума на клик. Един добре измислен начин за реклама при пълно задоволяване на двете страни. Например, ако офертата Ви е $ 0.15 на клик за "джаджи", и това е най-висока оферта, вероятно ще се появите първи в колоната. Ако 100 души кликнат върху рекламката Ви, то тази услуга ще ви струва $ 15,00. Лесно е, просто процеса има малко по-детайлни елементи, които трябва да се знаят.
Защо е PPC Рекламата е лошо начинание?
За съжаление PPC Рекламат може да струва цяло състояние. Много е лесно да се хванете във войната за наддаване за определена ключова дума и по този начин да изхарчите много повече от това което сте планирали, за да сте на печалба. Наддаванния от рода на "Его-базираните" (където главния изпълнителен директор / маркетолог / някой друг реши, че трябва да бъдате номер едно, без значение, че това може да струва хиляди долари). Това е губеща стратегия, независимо колко голяма фирма сте. Все пак идеята на една кампания е тя да е на плюс. Също така, за участието за хубавите думи няма да сте малко - силната (като цифра) конкуренцията обикновенно е на тези думи, за които идва масата трафик. Другите си ги прибавят, като второстепенни елементи (но определено не и по важност).
Тази тенденция е причинена от много голямото наддаване (търсене), като цената за топ местата расте респективно. Така, че както може да има думи за по $0.15, така и за $5, а защо не и по $15+. Въпрос на конкуренция, пазар и среда. Това се вижда и вие знаете предварително какво и колко струва. Майсторството в управлението е нещо много ценно тук и е събирателно от много неща - от позванване на клиентите на бизнеса и продуктите му до разумната цена за това колко да се даде на посетител.
Нетъргетирания, лош (или както му казват junk) трафик може да изсмуче живота от вашата кампания и това е фактор често срещан в практиката на всеки занимаващ се с този вид реклама. Повечето PPC услуги разпространяват сегмент на резултатите си към някои търсачки и други сайтове (свои партньори) и мрежи. Вие със сигурност имате нужда вашата обява да се показва в Google и / или Yahoo, вие също така може да поискате да се показва и на някои от по-дълбоките и по-тъмни кътчета на Интернет. Генерираният от там трафик може да изглежда добре в статистическите отчети, но трябва да се разделят на кампании (партньорска мрежа и основни кампани идващи от търсачката) и да се управляват внимателно. Идеята пак остава една - да има силна или добра възвращаемост на инвестираното в PPC кампанията Ви.
И накрая, PPC-то е леко "мащабна" игра. Ако получите повече трафик, и вашата реклама стане идея по-кликаема, вие реално ще запазите позициите си, но ще смъкнете цената на клик. Това плюс малко история на акаунта ще облекчи бюджета. Сравнието м/у това - PPC и оптимизацията - SEO, където иинвестирате време и / или пари, за да се постигнете по-добър ранг, е меко казано неуместно. Но общото е, че добрата кликаемост е важен елемент от позиционирането Ви.
Защо е PPC Рекламата е добро начинание?
Плащането за клик може да генерира трафик веднага. ФАКТ! Просто е като 1,2,3: Отделете достатъчно пари, постигнете челните места и потенциалните клиенти ще ви видя за секунди (естествено след като ви удобрят кампанията и всичко по нея е изрядно). Ако хора, които търсят по ключови фрази, за която офертата Ви се бори и сте написали добре рекламката, то ще получите кликове по нея в момента, в който е активирана.
Така че PPC-то е бърз метод: С някои системи, като например Google Adwords, можете да генерирате таргетиран трафик в рамките на няколко минути от откриването на акаунта.
PPC рекламата е пъргав метод: Докато органичния метод - SEO или други форми на реклама могат да отнемат седмици или месеци зад промяна, тук можете да регулирате кампаниите за пъти по-кратко време (минути). Това осигурява несравнимата способност на рекламата да се адаптират към пазарните условия.
PPC-то също така може да бъде изгодна сделка: Понякога, можете да намерите ключова дума "ниши", за които най-високата оферта е около $ 0.10 - в този случай, PPC рекламата е чудесна възможност, защото можете да генерирате трафик към сайта си за една малка част от разходите си, които бихте дали за всяка друга форма на платена реклама.
Ролята на PPC рекламата
Повечето фирми / бизнеси не могат да си позволят да разчитат единствено на PPC реклама. Това е твърде скъпо, и неизбежно в постните им кампании няма да видят голяма полза, а за масивни се искат големи суми. Но PPC рекламата може да запълни няколко важни роли:
- Кампания свързана със задвижването на нещо: Ако имате краткосрочна кампания за нов продукт, услуга или друго (ивент...), този тип кампания може да бъде един чудесен начин да генерират първоначалното "бръмчене" около продукта. Можете да започнете с плащане на клик в рамките на не повечето 24-48 часа и да промените текста на рекламата си в средата на кампанията, така че да успеете да коригиране навреме вашето съобщение. Ако трябва да насочите вниманието за ограничен период от време, PPC е съвършен.
- Директен бизнес SALE: Ако продавате продукт или предлагате услуга, която хората могат да закупят на момента, в който те посетят вашия уеб сайт, този тип реклама е страхотен инструмент. Онлайн магазините са един чудесен пример за това: Вие знаете, че всеки генериран клик е истински потенциален клиент, като така харчетето пари за увеличаване на броя на кликвовете придобива реален смисъл. Уветере се, че придърпвате трафик, които наистина търси това, което имате на сайта си. Ако вие имате асортимент от чинии, то тогава това е вашата думичка. Въпрос на професионализъм е да направите дженерик думички, като "кухненски чинни", "порцеланови чинии" и др. В другата точка е и предимството на това с дженерик думичките.
- Тясно-нишови думички: Ако се опитвате да генерирате трафик за много специфична ключова дума, PPC рекламата често може да осигури изгодна цена. Например, вие може да не искате да плащате за топ думичката - "велосипеди", но за "планински велосипеди" би било идея много по-евтино (ако не и с над 50-80% и повече). Гравирането около главната нишова дума може да гарантира 2 основни неща - по-тънки кликове и по-таргетиран трафик.
Като цяло правило на палеца е в основата на тези кампании? Фокус, фокус, фокус. SEO оптимизацията за търсещи машини е в дългосрочен план опит за растеж на вашата марка и имидж. С PPC реклама обаче трябва да се работи като с всяка друга форма на платената реклама: предпазливо и с ясни и измерими краткосрочни или средносрочни цели в общата стратегия. С други думи, се концентрирайте върху конверсия, а не кликове.