happyslacker
New Member
Въпросът е в контекста на Закона за "защита" на потребителите и тази случка.
Според КЗП е незаконно да се отнема "правото" на потребителите да върнат закупения продукт в седем дневен срок, независимо дали потребителят е разкъсал необратимо опаковката или не.
Много продукти са опаковани по такъв начин, че веднъж като се извадят от опаковката не могат да се възстановят в същия вид, в който са били преди изваждането. Въпреки, че функционалността и качествата на продукта не се нарушават (доколкото външния вид не се счита за качество и функционалност), продуктът става на практика непродаваем като "нов".
Поради практиката клиентите да връщат стоки, които са с необратимо нарушена опаковка, търговците са принудени да начисляват по-високи надценки, за да компенсират загубите от тази практика. В резултат на това цените на стоките се повишават за всички клиенти (вкл. и тези, които никога не биха върнали стока).
Според КЗП е незаконно да се отнема "правото" на потребителите да върнат закупения продукт в седем дневен срок, независимо дали потребителят е разкъсал необратимо опаковката или не.
Много продукти са опаковани по такъв начин, че веднъж като се извадят от опаковката не могат да се възстановят в същия вид, в който са били преди изваждането. Въпреки, че функционалността и качествата на продукта не се нарушават (доколкото външния вид не се счита за качество и функционалност), продуктът става на практика непродаваем като "нов".
Поради практиката клиентите да връщат стоки, които са с необратимо нарушена опаковка, търговците са принудени да начисляват по-високи надценки, за да компенсират загубите от тази практика. В резултат на това цените на стоките се повишават за всички клиенти (вкл. и тези, които никога не биха върнали стока).
Последно редактирано: