Потвърждавам думите на Странника.
Все едно разказва моята история. Там е абсолютна простотия. Нищо лично агенциите, но си проличава и там монопола, връзкарщитана и некомпетенцията. На много високо ниво при това. За това, ако ще се продава директна реклама, опция №1 са агенциите, те са реално връзката с рекламодателите с добри бюджети, но няма да сполучите там. Там ви намира, само ако са ви видели някъде като сайт и са решили да подхвърлят на агенцията, че ви искат в следващата си кампания. Иначе е загубена кауза. Да излезеш на печалба с тях ще е Ок, но обикновено не се стига до това. Дори и да дойдеш с много добро предложение, друго си е да го минат като преди, вече по утъпкания път - 3-4 сайта и това е. Ама дали там е Ок като аудитория, дали им е нужен продукта, няма обикновено значени, нали правят "брандинг".
Щом влизат хора и не са по малко от ХХХХ на ден, няма проблем - ядва се.
Преди няколко дена една мацка попита моя приятелка дали можела да стане маркетинг директор в някоя голяма фирма. И отговора и беше ДА, може, нищо че не разбираш, то и сегашните нищо не вдяват.
И бих се съгласил с това. Поне от опита ми. Голям маркетинг са всички, за едни и същи кампании имат едни и същи канали. В маркетинга няма такова логика.
Поне ако се допитваш до анализи и статистики, но това са само термини за тях.
Такъв сайт има бъдеще, но се иска силно присъствие в главите на клиентите с пари, а не някой да очакваш да те впише в медия плана си или да разчиташ. Както казах, бъдещ има ако се лансира в Европа. Тук нещата малко трябва да се променят, за да има място за такъв бизнес модел - говоря специално за директната реклама и добрата печалба от това в добре подбрани сайтове в портфолито. Не говоря за кликове, ваучъри от по 20 лева, реклама за един месец за 5 лева и подобни. А за истинска директна реклама, която върви не само с добре договорена цена, но и с дългосрочно изпълнени подсилено с договор за определен период. За да може ти да имаш вече продадено място (говоря от страна на публишър), да знаеш, че утре ще може да отвориш още позиции, защото имаш свеж капитал, който може да върнеш пак в бизнес процеса. Иначе е умряла работа - отварящ фирма, ония агенцийки ти тропват вратата пред носа, и започваш да затъваш в дългове, защото разходите си текат.