Welder
Active Member
Българският потребител търпи най-големи материални лишения от всички граждани в страните от ЕС, сочи проучване на ЕК "Индекс на потребителските пазари".
Проучването е публикувано през март и бе представена от Асоциация "Активни потребители", съобщи БТА. Според данните 55.5 на сто от населението у нас е с мизерни материални възможности.
В дъното на класацията са още Румъния (49 на сто) и Унгария (41 на сто). Най-добри материални възможности имат потребителите в Люксембург, където процентът на материални лишения е 4 на сто, в Швеция и Холандия - с по 5 на сто.
Средната стойност за ЕС на процента на материални лишения е 17.
Нивото на материални лишения се измерва като процент от жителите, които не могат да си позволят да отделят пари за най-малко три от деветте неща - неочаквани разходи, едноседмична годишна почивка далече от дома, погасяване на ипотека или битови сметки, храна с месо, пиле или риба всеки втори ден, поддържане на дома достатъчно топъл, перална машина, цветен телевизор, телефон или личен автомобил.
Според проучването българите са сред най-недоверчивите в ЕС по отношение на безопасността на храните. 46 на сто от анкетираните са заявили, че значителна част от хранителните продукти, които се продават на пазара, не са безопасни.
Само румънците вярват, че ядат по-лоша храна от нас (50 на сто недоверие). Едва осем на сто от хората в Люксембург, 9 на сто - в Холандия и Великобритания, и 11 на сто в Австрия се съмняват в безопасността на хранителните стоки, които се продават в търговската мрежа.
Българите са на предпоследно място, преди румънците, по пазаруване по интернет - само 5 на сто през 2010 г. са купували стоки за лична употреба чрез мрежата, показва още проучването. В Дания 68 на сто са пазарували по интернет, по 67 на сто във Великобритания и Холандия, 59 на сто в Германия и Финландия и 40 на сто средно за гражданите на ЕС.
България е на последно място в ЕС според индекса "условия за потребителите" - с 42 на сто. Индексът се формира от фактори като доверие в изпълнителната власт, дейност на потребителските организации, процент на жалбите и удовлетвореност от разрешаването им, получени обезщетения и ниво на безопасност на стоките.
Най-висок е индексът във Великобритания - 74 на сто и в Ирландия - 72 на сто. Общо за Европа стойността му е 61 на сто.
Проучването е публикувано през март и бе представена от Асоциация "Активни потребители", съобщи БТА. Според данните 55.5 на сто от населението у нас е с мизерни материални възможности.
В дъното на класацията са още Румъния (49 на сто) и Унгария (41 на сто). Най-добри материални възможности имат потребителите в Люксембург, където процентът на материални лишения е 4 на сто, в Швеция и Холандия - с по 5 на сто.
Средната стойност за ЕС на процента на материални лишения е 17.
Нивото на материални лишения се измерва като процент от жителите, които не могат да си позволят да отделят пари за най-малко три от деветте неща - неочаквани разходи, едноседмична годишна почивка далече от дома, погасяване на ипотека или битови сметки, храна с месо, пиле или риба всеки втори ден, поддържане на дома достатъчно топъл, перална машина, цветен телевизор, телефон или личен автомобил.
Според проучването българите са сред най-недоверчивите в ЕС по отношение на безопасността на храните. 46 на сто от анкетираните са заявили, че значителна част от хранителните продукти, които се продават на пазара, не са безопасни.
Само румънците вярват, че ядат по-лоша храна от нас (50 на сто недоверие). Едва осем на сто от хората в Люксембург, 9 на сто - в Холандия и Великобритания, и 11 на сто в Австрия се съмняват в безопасността на хранителните стоки, които се продават в търговската мрежа.
Българите са на предпоследно място, преди румънците, по пазаруване по интернет - само 5 на сто през 2010 г. са купували стоки за лична употреба чрез мрежата, показва още проучването. В Дания 68 на сто са пазарували по интернет, по 67 на сто във Великобритания и Холандия, 59 на сто в Германия и Финландия и 40 на сто средно за гражданите на ЕС.
България е на последно място в ЕС според индекса "условия за потребителите" - с 42 на сто. Индексът се формира от фактори като доверие в изпълнителната власт, дейност на потребителските организации, процент на жалбите и удовлетвореност от разрешаването им, получени обезщетения и ниво на безопасност на стоките.
Най-висок е индексът във Великобритания - 74 на сто и в Ирландия - 72 на сто. Общо за Европа стойността му е 61 на сто.