Аз едно не мога да разбера, как точно решихте, че е задължително да има ръст в рекламата, щом има покачване на покупките. Всички четем статистики и "учебници" по-маркетинг, но забравяме, че повечето от тях са писани от хора живеещи в западна Европа или Щатите. Места, където имат свръх предлагане от години и изградена рекламна "култура". Разбирай хората ги облъчват с реклами по 15 до 30 мин на час в продължение на 50 години вече и те са свикнали с това. Докато в България рекламират само марки. които имат бюджет за brand awareness - което за съжаление са все фармацевтични компании, хазартни фирми и фирми занимаващи се с цигари и алкохол. Или infomercial, което в общи линии прави рекламите фон. Ние живеем в държава, където дълги години се ползваше поговорката "Ако има нужда от реклама, значи не струва" (тук може да си показвам годините, с тази препратка).
И за да обясня, как този манталитет работи на практика.
По стечения на обстоятелствата съм работил с две фабрики и във всяка от тях имаше по един човек, който всички знаеха, че разбира от компютри, телефони и т.н. И съответно всеки, когато имаше проблем отиваше при него. Най-честия проблем, телефона е прекалено бавен и тея реклами ме дразнят. Най-честото решение ад блокер, тези хора оправят не само телефони, а и семейните компютри на всеки, това са 700 семейства (комбинираните работници в двете фабрики) и на всеки компютър се слага ад блокер , но всеко едино от тези семейства пазаруваше онлайн. И сега следва въпроса от господина с "глупавата" връзка между повишението на покупките и липсата на повишение на цените на реклама. Как намират хората това, което търсят без реклама . Органично търсене и препоръки от други хора, така както Българите са го правили години наред(препоръките, не органичното търсене
). Аз се учудвам, колко много пазаруват хората онлайн и то от сайтове , които изглеждат толкова зле, но някой познава някой , който познава собственика.
Или друг пример с магазин с дрехи за деца. Този магазин е толкова зле от към органични позиции и няма реклама (разбирай собствениците даже не знаят, че може да се рекламира), но прави диви пари. Как? Имат физически магазин от години и майките се познават и си го препоръчват и си го хвалят по форумите и общите чатове и групи и всичко се продава от уста на уста. Отново никаква реклама.
В нашите страни сме свикнали с политическата пропагандата и затова ни е по-лесно да разпознаем глупостите, които използват в рекламите. Виж тези родените след 2010, те вече ще са свикнали с рекламата , като част от живота и когато те имат по-голяма покупателна сила, тогава ще се качи и силата на рекламата в нашата страна.