Българският онлайн пазар расте с 30% през 2022 г.

А как точно идват продажбите. Ганьо е решил да не ходи до магазина, а да си купи онлайн и така всичките до 100%. Отделно с тези по 20-30% ръст от има няма 5 години, не трябваше ли вече да сме задминали....примерно Германия? Или ние мерим по някаква друга скала. Самия факт, че разплащането ни е още аналогово с НП говори за доста голяма еволюция, няма що.
 
Аз едно не мога да разбера, как точно решихте, че е задължително да има ръст в рекламата, щом има покачване на покупките. Всички четем статистики и "учебници" по-маркетинг, но забравяме, че повечето от тях са писани от хора живеещи в западна Европа или Щатите. Места, където имат свръх предлагане от години и изградена рекламна "култура". Разбирай хората ги облъчват с реклами по 15 до 30 мин на час в продължение на 50 години вече и те са свикнали с това. Докато в България рекламират само марки. които имат бюджет за brand awareness - което за съжаление са все фармацевтични компании, хазартни фирми и фирми занимаващи се с цигари и алкохол. Или infomercial, което в общи линии прави рекламите фон. Ние живеем в държава, където дълги години се ползваше поговорката "Ако има нужда от реклама, значи не струва" (тук може да си показвам годините, с тази препратка).
И за да обясня, как този манталитет работи на практика.
По стечения на обстоятелствата съм работил с две фабрики и във всяка от тях имаше по един човек, който всички знаеха, че разбира от компютри, телефони и т.н. И съответно всеки, когато имаше проблем отиваше при него. Най-честия проблем, телефона е прекалено бавен и тея реклами ме дразнят. Най-честото решение ад блокер, тези хора оправят не само телефони, а и семейните компютри на всеки, това са 700 семейства (комбинираните работници в двете фабрики) и на всеки компютър се слага ад блокер , но всеко едино от тези семейства пазаруваше онлайн. И сега следва въпроса от господина с "глупавата" връзка между повишението на покупките и липсата на повишение на цените на реклама. Как намират хората това, което търсят без реклама . Органично търсене и препоръки от други хора, така както Българите са го правили години наред(препоръките, не органичното търсене :)). Аз се учудвам, колко много пазаруват хората онлайн и то от сайтове , които изглеждат толкова зле, но някой познава някой , който познава собственика.
Или друг пример с магазин с дрехи за деца. Този магазин е толкова зле от към органични позиции и няма реклама (разбирай собствениците даже не знаят, че може да се рекламира), но прави диви пари. Как? Имат физически магазин от години и майките се познават и си го препоръчват и си го хвалят по форумите и общите чатове и групи и всичко се продава от уста на уста. Отново никаква реклама.

В нашите страни сме свикнали с политическата пропагандата и затова ни е по-лесно да разпознаем глупостите, които използват в рекламите. Виж тези родените след 2010, те вече ще са свикнали с рекламата , като част от живота и когато те имат по-голяма покупателна сила, тогава ще се качи и силата на рекламата в нашата страна.
Тук говориш само за малки бизнеси, тип квартални. Аз например от подобни магазини не купувам дори да е малко по-евтино. Търся когато имам нужда точно определени неща в предварително известни магазини. Асортимент, гаранция, връщане и т.н. са сигурни и без 'ама това е магазина го има, защото сме забравили да го премахнем, вече е изчерпано'

Препоръката от уста на уста работи само в микромащаби. Изграждането на бранд и доверие е много дълъг процес. В наталото е това начина, в последствие едва ли.
 
Отделно с тези по 20-30% ръст от има няма 5 години, не трябваше ли вече да сме задминали....примерно Германия?
Аз не съм учител по математика, но съм 100% сигурен, че % не работят така, както си го написал. Германия има примерно база 30% продажби онлайн миналата година 20% ръст при нея означава, че тази година се очаква да има 36% продажби онлайн, не 50%. България има 10% база и 20% ръст , тоест тази година се очаква да има 12%. Повтори този процес 5 пъти с основа предишната и сам си сметни.
Изграждането на бранд и доверие е много дълъг процес.
Съгласен съм с теб, но повечето брандове са започнали от един малък район и след, като са завзели този район са се разширили и тогава са почнали да рекламират и промотират бранда си на новото място, но все пак имат вече положителни мнения за тях. Да не говорим, че не е задължително на глобален мащаб да имаш само един бранд. Ако имаш 100 малки потребителя, които покриват 100 малки района и те имат ръст от 20% , общият ръст пак ще е 20% . Независимо дали е покрит от 100 малки търговеца или 2 големи - състезаващи се помежду си и рекламиращи за да са над другия. Лошото е, че когато хората четат статистика за държави и региони я сравняват с фирмена статистика, а те не са съпоставими. Или да го кажа така, много по-скъпо е да оптимизираш нещо от 95% до 96%, от колкото да оптимизираш нещо от 30% до 80%. Този един процент може да ти струва 10 милиона в реклама , а другия да вложи 1000 лева и да получи ръст от 50 % . Парите за рекламата имат намаляващ ефект на възвръщаемост, колкото повече харчиш, защото започваш да таргетираш групи от хора , които не са толкова лесни за конвертиране в продажби.
 
Последно редактирано:
Брат, какво значение има на кой е, всички медии, като се зачетеш, това облъчват - ръст след ръст.
За това не чета вестници бе брат, всичко е журналистика в интерес на някой си или нещо си. По-добре да си пусна Симон Милков или Жечев.
 
За това не чета вестници бе брат, всичко е журналистика в интерес на някой си или нещо си. По-добре да си пусна Симон Милков или Жечев.
Голям фен съм на Жечев. Брутално добър е. Аз също изповядвам твоята логика. Не знам защо не ги ползват за кенефна хигиена, а ги дават на хората да ги четат. ;)
 
По-добре да си пусна Симон Милков или Жечев.
А не ве, никой от тия двамата не работи за ничии интереси.
 
А не ве, никой от тия двамата не работи за ничии интереси.
Еми чети си тогава вестниците от преди 50 години, дето е чел дядо ти в тоалетната с пусканите поръчкови материали и това е.
 
Еми чети си тогава вестниците от преди 50 години, дето е чел дядо ти в тоалетната с пусканите поръчкови материали и това е.
Това е най-независимият на база останала плява, която ни залива всеки ден. Нищо друго не мога да кажа. Следя го и доста от информацията е проверена и виждам дори гледни точки, защото се опитва да създаде връзка с другата страна, за да бъде максимално обективен материала. ;)
 
Жечев се увлича по политика от по малко от година - започна малко след началото на "операцията".
И то защото искаше да е контра на Цанов (и Брейка) - обсебен е и от 2-мата, всяко второ видео е за тях.
Той и за ползата от ваксините проповядваше, а в момента сигурно и кучето му знае какво представляват тия ваксини...

Материалите му на други теми са много добри, обаче прекалено много искаше да опонира на Цанов и нагази във води, които не разбира.

- - -

Симон е професионален troublemaker / agent provocateur - към такива като него се обръщаш когато искаш някой да организира митингче, да "нагрее" тълпата и т.н.

Сам се е представял като "организатор на events".
 
Как е растежа тия месеци :cool:
Сигурно ще излязат след първото тримесечие с някакви данни. Сигурно пак ще има някакъв ръст. Добре де, при положение, че има ръст на продажбите, трябва да има и ръст на рекламата. Двата основни канала, които се ползват са Facebook & Google. Няма ли някаква връзка. Как едното има ръст, а другото седи в застой. Или трябва да се види също и ръста на отделения рекламен бюджет в онлайн. Имаше и такава статистика също, която често я публикуват.
 
Не се заяждам....форумът си е твой може да си пишеш каквото си искаш естествено.
Само лайковете са странни
 
Последно редактирано:
Не се заяждам....форумът си е твой може да си пишеш каквото си искаш естествено.
Само лайковете са странни
Писането ми е по-скоро цитиране. Доколкото познавам хората, които взимат участие в тези статистики и твърдения, са сериозни и имам добро впечатление от работата им. Вече колко отговаря на истината следейки обкръжаващата ни обстановка, може да е съвсем друго. Просто ми се иска да вярвам, че е така.
 
Вече колко отговаря на истината следейки обкръжаващата ни обстановка, може да е съвсем друго. Просто ми се иска да вярвам, че е така.
Ако еконт и спиди са твои хора може и така да е...
 
Разбира се, че ще расте.
Преди Covid си взимах прилични обувки за 80-100лв, сега за 120-150. Това е точно около 30-50% :)

https://money.bg/business/onlayn-ta...liarda-shte-se-zadarzhi-li-tendentsiyata.html
Явно растежа върви с инфлацията. Добре го смятат от тези организации. Дори не знам истинското им предназначение, но карай, да има нещо там. То така е с много неща, съществуват, за да се водят, че има нещо.
 
Не знам кое расте, но днес ни се обадиха от фирма за бързи кредити който искат изработка на сайт.
Фирмата е нова и сега стартира, обсъдихме всичко на дълго и широко докато стигнахме до бюджета за изпълнение, съобщиха ни, че имат бюджет от 300 лв за изработка на сайт. То можело да е на wordpress и едва ли било толкова сложно :D
Просто пазара не върви на добре...
 
Не знам кое расте, но днес ни се обадиха от фирма за бързи кредити който искат изработка на сайт.
Фирмата е нова и сега стартира, обсъдихме всичко на дълго и широко докато стигнахме до бюджета за изпълнение, съобщиха ни, че имат бюджет от 300 лв за изработка на сайт. То можело да е на wordpress и едва ли било толкова сложно :D
Просто пазара не върви на добре...

300 - 300, няма да ги връщаш хората сега.
Един темплейт или шарена темичка.

После като се сетят че искат калкулатор като на Кредисимо или Париба..... 3000-8000 лв.
 

Горе