entrepreneur7
Active Member
Здравейте, ще стартирам малък бизнес и искам да си водя приходи, разходи, парични потоци на ексел.
Става въпрос за нуждата на управлението, а не от гледна точка за спазване на закони.
Много хора съм чувал да си водят приходи и разходи на малкия бизнес, за да управляват бизнеса си ефективно, а на мен ми изглежда много сложно и трудно да ги водиш правилно.
Поне според мен, за да ти е от полза воденето на разходи трябва например да са групирани, а не разхвърлени някакви разходи.
Например разходи за материали, заплати и осиг, други разходи. А така едва ли могат да се водят, ако не извършваш самото счетоводство.
Другото, което си мисля е, че повечето хора си мислят, че водят приходи и разходи, а те по-точно водят плащане и постъпление. Например дават пари за гориво през юни и пишат разход за гориво юни, но това е плащане. Разхода ще е когато се изразходи горивото, а това може да е след 2 месеца например август. Така те ще се объркат сметките за разходите единия месец ще излязат по-големи другия по-малки. По-този начин се бъркат всякакви изводи и анализи. Дали изобщо може и има ли смисъл като започвам малък бизнес да водя приходи и разходи като те няма да са правилни както дадох примера по-горе с горивото. Кое да водя само парите - плащания и постъпления ли ?
Общо взето, за да се водят някакви приходи и разходи правилно единствения вариант е отдел по управленско счетоводство, което го има само в големи предприятия.
Вие как правите ?
Става въпрос за нуждата на управлението, а не от гледна точка за спазване на закони.
Много хора съм чувал да си водят приходи и разходи на малкия бизнес, за да управляват бизнеса си ефективно, а на мен ми изглежда много сложно и трудно да ги водиш правилно.
Поне според мен, за да ти е от полза воденето на разходи трябва например да са групирани, а не разхвърлени някакви разходи.
Например разходи за материали, заплати и осиг, други разходи. А така едва ли могат да се водят, ако не извършваш самото счетоводство.
Другото, което си мисля е, че повечето хора си мислят, че водят приходи и разходи, а те по-точно водят плащане и постъпление. Например дават пари за гориво през юни и пишат разход за гориво юни, но това е плащане. Разхода ще е когато се изразходи горивото, а това може да е след 2 месеца например август. Така те ще се объркат сметките за разходите единия месец ще излязат по-големи другия по-малки. По-този начин се бъркат всякакви изводи и анализи. Дали изобщо може и има ли смисъл като започвам малък бизнес да водя приходи и разходи като те няма да са правилни както дадох примера по-горе с горивото. Кое да водя само парите - плащания и постъпления ли ?
Общо взето, за да се водят някакви приходи и разходи правилно единствения вариант е отдел по управленско счетоводство, което го има само в големи предприятия.
Вие как правите ?