Връщане на напълно функционираща стока.

Rusnak

Member
Здравейте,
имам един малък интернет магазин, продаващ доста специфична техника. Продавам рядко, но това по-скоро хоби.

И така на 9.10 в офиса звъни една жена и иска да купи уреда на изплащане. Ок. Тя е от Варна, ние сме в София. Казва, че понеже не работи данните за кредита ще издиктува съпругът й. Ок. Той диктува - ние пишем в система на BNP. Одобряват го автоматично, пращаме стока и договора. На 12.10 ги получава. И ... старт.
1-во Обаждане на 11 (още преди да получи стока) пита дали може да върна стока в рамките на 5 дни както е по закона. Обясняваме, че може и по закона са 14. Утвърждава , че е на ТИ със законите и не сме прави. Ок.
2-ро обаждане ~23-24.10 - казва, че уреда е напълно изгорял при включване в мрежа. Вони, излиза пушек от него, направо го гледа как гори. Праща го при нас СПЕШНО за ремонт или замяна. Получаваме уреда. Имаме сервиз и специалисти покрай друга дейност. Проверяваме. Уреда си работи напълно нормално. Няма и най-малки следи от някаква повреда. Правим 24-часов тест - всичко е точно. Съобщаваме го на госпожата.
По същото време получаваме пари от кредитна институция.
3-то обаждане - уточнява, че всъщност не е изгорял, а е видяла някаква драскотина от вътрешна страна на уреда под решетка ... Не иска да се сменя, а да и върнем парите. Обясняваме, че това е неизбежно и ще го има на всеки уред, поради спецификата на сглобка.
4- то обаждане - яростно ни се скара за това, че сме пуснали кредита на мъжа й, а клиентът за нас е тя... И обещава да ни съди за това.
5-то обаждане - уреда е при нея, но не и харесва как работи. Плаши с КЗП и съд. Иска да анулира договора за кредит, иска да и върнем парите ...

Няколко въпроса, понеже такъв цирк поради скромни обороти ми се случи за 1-ви път.

1. Ако ни изпращат стока от друг град - кой поема разходи? По закона ние, така правим. Но ако няма дефект? Пак ние? Или така клиента има право да го праща уреда всеки ден за наша сметка за тестове и проверки?
2. Ако го връща и иска пари - трябва ли да приложи някакво искане за това? Защото ни го изпратила за проверка и ремонт, а сега утвърждава че е било за връщане и не си го искала обратно...Всичко по телефона.. .
3. Някаква комисия по защита ОТ потребители има ли? Къде да се консултираме?

Знам, че най-добър вариант да и се върнат парите и да приключим. Но има и трета страна в случая - BNP...
При адекватно поведение от страна на клиентите винаги връщаме парите без да питаме, но в този случай не искаме да съдействаме за изграждане на извратена култура сред потребители.

помощ? Идеи?
 
От: Връщане на напълно функционираща стока.

Говори с BNP, ако са съгласни да анулират договора им с господина да го направят и приключвайте. С такива селяци не ти е за разправяне, защото ще пуснат 1 лист жалба в комисията и ще ти дойдат на гости и ще те разкостят, защото надали имаш книга за рекламации и т.н. неща.

Артикула, ако е продаваем го продавай, ако не в олкс на доставна цена и да ти се маха.

БНП общите им условия какво казват в случай на отказ при подобна случка, консултирай се.

Опитай да минеш по тънката лайсна, ако се дърви ти и кажи, че ще искаш пропуснати ползи за разкарването на уреда насам-натам без необходимост, защото клиентката била казала, че е изгорял и излизал дим, а то съвсем не е било така.

По принцип връщането на стоката трябва да е описано на сайта ви и ако е правилно описано, че клиента си поема всякакъв транспорт след първия (че дори и него в някои случай) да пие студена вода и да диша прах. Новата евродиректива за безплатните транспорти докато я приемат в ЗЗК ще мине поне едно 9 месеца...

Приеми съветите ми като насока и се консултирай с адвокат, ако имаш съмнения. Не нося отговорност! :wink:
 
От: Връщане на напълно функционираща стока.

При рекламация, или повреда на уреда връщането от клиента е за ваша сметка, когато го ремонтирате и изпратите на клиента е за негова сметка. Разходите са поделени между вас и клиента. Относно връщането на уреда, ако не е в оригинална опаковка и има следи от използване уреда не може да бъде върнат. За да се възползва от правото по закон уреда трябва да не е ползван, а само тестван. Гаранцията на всеки уред в БГ е 24 месеца и срока за ремонт или замяна е един месец. Може да ви съди единствено ако докаже, че е била подведена при покупката. Цената за адвокат и входирането в съда са към 500лв. Ако има пари ще ви съди ако няма не може. Имай те на предвид, че съда ще назначи експертизи и нещата са относителни. Ако сте изрядни КЗП няма да ви направи нищо освен предписание.
 
От: Връщане на напълно функционираща стока.

Недей да отстъпваш, такива трябва да се научат, че се мисли преди да се купува. Ти ще и върнеш парите, а тя ще ти върне ли нервите и времето, в което си се занимавал с нея...
 
От: Връщане на напълно функционираща стока.

За съжаление комисия за защита ОТ потребителите няма и няма и да има.

За това си плащаме всички. Заради прекалено изгодните за потребителя (на пръв поглед) закони, търговците са принудени да слагат достатъчно голяма надценка за да си избиват разходите от психически нестабилни клиенти.

Сегашните закони за защита на потребителите всъщност са в техен ущърб, защото ако ги нямаше, коректните потребители щяха да могат да се възползват от по-ниски цени на стоките.

От друга страна, подобни закони насърчават електронната търговия. Но дали ползата от насърчаването на електронната търговия превишава вредата (търговците са принудени да продават по-скъпо като застраховка срещу некоректни клиенти) е доста спорно.

В случая най-доброто решение е просто да върнеш парите на клиента (ако е възможно да се развали договора за кредит) и да сложиш адреса и името на клиента в черния си списък.

Действаш твърде емоционално. Когато хората са ядосани е по-вероятно да действат нелогично (експериментално е потвърдено). В случая най-логичното е да не се занимаваш с такива клиенти - връщаш им парите и забравяш.
 
От: Връщане на напълно функционираща стока.

По горе виждам за пореден път изказвания, които доста се разминават с действителността относно това кой поема транспорта. За подробности търси темата, която е доста обемиста, тук във форума. Давам кратката версия: Посочваш БГ пощи 1лв и срок на доставка 90 дни. Куриер до 2 дни - 5лв. В ОУ на сайта си цитираш закона, а именно: щом клиента избира ЕКСПРЕСНА доставка, която в случая е куриер, ти не му възтановяваш. Нито в твоя, нито по рекламация.

2ро: Такива фирми: Аз казах, щото той каза, че ми каза - Н Я М А! ЗЗП е пределно ясен в частта касаеща както процедура по подаване на рекламация, така и сделки от разстояние. А именно: Ако имаме на лице сделка от разстояние, а да я имаме трябва да е спазен чл. 54а от ЗЗП, което ти си направил и сделката е валидна клиента има право да подаде рекламация и/или да поиска отказ от сделката. За 1вото в гаранционен срок, за 2рото 14 дни.
Гледаме твоят казус с 14те дни: Според ЗЗП желанието за отказ от сделка от разстояние клиента заявява с ПОПЪЛВАНЕ НА ФОРМУЛЯР и подаване ИСКАНЕ към фирмата, тоест по телефона не става. Ако е толкова ербап да пробва да докаже, че е говорила точно за това, точно с теб и е искала точно това. Такава жалба се отвява с 10 реда становище.

3то: Направи си в ексел един регистър за рекламации: дата на рекламация, дата на пристигане на стока, стока, сериен, рекламация на клиента, становище на сервиз, върнато на дата с товарителница еди-коя си

4то Впиши я тая, опиши теста и нашии уреда обратно за нейна сметка. Аз даже бих сложил като наложен стойността на предходната, та да се научи

5то относно лизинг: Куриера отива, клиента се ЛЕГИТИМИРА пред него с лична карта, собственоръчно полага подпис на указаните места и ЕДВА ТОГАВА получава стоката. ФАКТ! От тук автоматично всички претенции на кой бил пуснат лизинга отпадат.

Тя може да плаши с каквото си иска! Важна е фактологията, закона и обстоятелствата. Мен с ДАНС са ме плашили, щото беше толкова умен, че ги бъркаше с КЗП...В твоят случай рекламация няма до момента на връщане на стоката. Това е 1вата. Ако спазиш схемата по-горе и го върнеш ти си СПАЗИЛ закона!
Относно лизинга - вече обясних...

PS. Моля ви прочете ЗЗП - нито е много, нито е труден за разбиране, а толкова ще ви се улесни живота.
 
От: Връщане на напълно функционираща стока.

lqllqlq, мерси много.
И на всички също! Мерси.

Даже и да й върна парите - не знам до къде ще стигне с джеткредит, те не дават никакво инфо по телефона. Утре обещават да пратят експерт. Да не стане, аз сега да й дам парите от моите, а джета после да си ги поиска неговите обратно... Че с тях не е изяснено още. Уреда пристигна във Варна, но тя не го взима.
Уреда е в явно използвано състояние...
 
От: Връщане на напълно функционираща стока.

Ще изпаща нещо, което не си е взела и толкова. Продължавам да съм на тезата, че все още, а и в бъдеще нейните решения не са твой проблем.
 
От: Връщане на напълно функционираща стока.

Руснак, сложете си някой безплатен апп на служебните телефони и ЗАПИСВАЙТЕ всички разговори с клиентите. Съобщавайте им, че разговорите се записват (могат да бъдат записани). Така няма да има - ама аз не съм казал това.
 
От: Връщане на напълно функционираща стока.

Ето ти примерен фаил за регистър на рекламациите.
http://dox.bg/files/dw?a=62d37bf99c

Започни да ги водиш, защото от КЗП с това ще почнат ако се стигне до тях.
 

Горе