Връщане на пари за върната стока, закупена с ППП

Sevi

Member
Здравейте,
Обстоятелствата са следните: Продавам стока без касов апарат, изпращам с Еконт с наложен платеж и ППП. Получателят подписва Разписката за ППП. Парите постъпват по банковата сметка на фирмата. Клиентът решава да върне стоката. Аз ще му възстановя сумата по негова банкова сметка.
Въпрос: Трябва ли да ми върне и Разписката за ППП, която е подписал и аз да я приложа към счетоводните документи?
 
Здравейте,
Обстоятелствата са следните: Продавам стока без касов апарат, изпращам с Еконт с наложен платеж и ППП. Получателят подписва Разписката за ППП. Парите постъпват по банковата сметка на фирмата. Клиентът решава да върне стоката. Аз ще му възстановя сумата по негова банкова сметка.
Въпрос: Трябва ли да ми върне и Разписката за ППП, която е подписал и аз да я приложа към счетоводните документи?
Имах подобен случай , едно към едно с твоя.
Превеждаш му парите от фирмената сметка и счетоводителката с извлечението вече знае как да ги осчетоводи тези пари.
 
Супер! Благодаря много за отговорите.
Издребнявам малко, защото разигравам следния сценарий: При условие, че връщам пари на физическо лице, при евентуална проверка как ще докажа на НАП, че парите са отишли при вече съществуващ мой клиент, а не при съседката ми да речем...?
 
Супер! Благодаря много за отговорите.
Издребнявам малко, защото разигравам следния сценарий: При условие, че връщам пари на физическо лице, при евентуална проверка как ще докажа на НАП, че парите са отишли при вече съществуващ мой клиент, а не при съседката ми да речем...?
Банковата сметка нали ще е на негово име ? :) Пишеш номера на товарителницата като основание за плащане, с която си пратил пратката и съответно са ти изплатили наложеният платеж.
 
Това с номера на товарителницата ще свърши работа. Благодаря много за идеята! :)
 
Здравейте, темата е стара, но питането е актуално...
Моето счетоводство също иска разписката, но повечето от клиентите въобще не си вземат разписката от куриера, да не говорим да ми я върнат.

Задължително ли е връщането на разписката и какъв е правилния начин за осчетоводяване при върната стока изпратена с ППП.
 
Моето счетоводство също иска разписката, но повечето от клиентите въобще не си вземат разписката от куриера, да не говорим да ми я върнат.

Попитай тогава ако си изпратил 2 артикула и клиента връща само 1 артикул ...
 

Горе