Опаковката на пратките ви има изключителна сила да рекламира магазина ви и да изгражда физическата връзка с клиентите ви.
Истина е, че като си поръчаш от Китай то идва опаковано по най-семплия/евтин начин. Даже си спестяват благодарствени писма, продуктови наръчници, листовки. Но от там се пазарува изключително с намерение за най-ниска цена и самата low cost опаковка е демонстрация и реклама как от всичко се пести, за да постигнат ниските цени.
У нас са много магазините, които не си дават никакъв зор за опаковките. Карат си по най-лесния начин - взимат си стандартните найлонови пликове от куриерите и това им е достатъчно. Вашите пратки безплатно рекламират куриерските фирми. Вие губите много евтин и ефективен рекламен канал.
Не е случайно, че куриерските фирми си правят тези опаковки - рекламата е много ефективна. Брандинг - тотален - пред чиито очи мине, марката се набива. Отделно на опаковките има телефон, сайт, email - начини, потенциалния ви клиент да се свърже веднага. На опаковката може и трябва да имате актуална промоция. Самите големи куриерски фирми как наложиха нововъведените си и непознати към даден момент услуги? - главно чрез рекламирането им върху опаковките. В сайтове те им имаше подробна информация, но налагането дойде чрез опаковките.
Пропускате хубави пари, като не правите рекламни опаковки.
Така, както сайтът ви си има лого, дизайнът му е в определени цветове и с определени графични символи, така трябва да използвате всеки друг контакт с клиента да пренася същото графично-текстово послание.
За мои клиенти сме се отказвали от работа с конкретни куриерски фирми, само защото отказваха да доставят пратките ни в наши опаковки - трябвало задължително да са техните. Нашите кашончета напъхани в пликове на куриерската фирма - направо загубени пари в разходите за отпечатване на послания върху опаковката ни.
Има и много други аргументи, но на конкретния въпрос от темата, само ще спомена, този който е пряко свързан с подаръчните пратки. Нне става, когато ваш клиент направи подарък на свой познат, пратката да замине неглиже. Някои слагат цена за по-специална опаковка и подаръчен сертификат.
Не на последно място, уверен съм, всеки го е изживял - има особен трепет и чар, като получиш пратка, да си я отвориш сам, с нетърпение и желание миг по-скоро да видиш какво са ти изпратили. И да разгледаш всичко, което са ти сложили вътре. Ако в такъв трепетен момент спечелите вниманието на вашия клиент, то ще го имате спечелен за дълго време. Създайте приятно преживяване, чрез опаковката. Много се подценява реалната страна на взаимоотношенията с клиентите в онлайн търговията. Докато разглеждането на сайта и поръчването са виртуални преживявания, то получаването на пратката е истинския физически контакт между магазина и клиента. Не е достатъчно само да е навреме и здраво. Всяка стотинка инвестирана в качествена индивидуална за магазина ви опаковка, лично благодарствено писмо, че е поръчал, рекламни листовки, представящи магазина ви като цяло, upsell или cross-sell рекламен материал, се възвръща многократно. А тези неща наистина струват стотинки.
Участвал съм в кампании за дистанционни продажби с до 12 рекурентни степени на комуникация с клиентите. Всяка поръчка води към следващата. Във всяка пратка се съдържа персонализирана промоция - обикновено, оферта, която не можеш да си позволиш да откажеш - толкова хубава. От десет изпратени, 4-5 връщат нова поръчка, като следствие.