Въпроси относно онлайн магазин

SinisterSmile

New Member
Здравейте приятели, обмислям да си направя онлайн магазин. Тъй като сега навлизам в тази сфера може ли да ми разясните някои неща?

Имам няколко въпроса:
1. Ако взимам стоката от чуждестранна държава трябва ли да плащам някакви данъци (при внасянето и) или други разходи?
2. Трябва ли да имам задължително склад?
3. Какво мислите за CMS платформата?
4. Кои начини на плащане най-много се предпочитат от потребителите?
5. Имам около 4000, 5000лв. за начало ще ми стигнат ли?
6. Задължително ли е да имам персонал ( с изключение на счетоводител ) ?
 
Отговори на няколко въпроса:
1. Ако взимам стоката от чуждестранна държава трябва ли да плащам някакви данъци (при внасянето и) или други разходи? - Ето тук е добре описано, а и в google има много информация: http://zakonnik.bg/document/view/qanda/145122/256541 По добре е да попиташ в митницата в предвид различните дестинации за доставка.
2. Трябва ли да имам задължително склад? - Не е задължително, но е препоръчително. Много зависи каква стока ще се продава и на каква таргет група. Българските потребители са свикнали да поръчат днес и утре стоката да бъде в Еконт или Спиди. Ако нямаш стоката на склад, не виждам как ще бъдеш конкурентен с време на доставката.
3. Какво мислите за CMS платформата? - Мисля, че трябва да е добра, надеждна, проверена, правилно инсталирана, добре конфигурирана и настроена за коректна работа.
4. Кои начини на плащане най-много се предпочитат от потребителите? За българския пазар най-предпочитания метод е "Наложен платеж".
5. Имам около 4000, 5000лв. за начало ще ми стигнат ли? Би трябвало да стигнат, зависи какво ще внасяш и продаваш. Ако е телевизори и перални няма как да стигнат. Ако е калъфи за GSM и аксесоари ще ти останат и за ресторант.
6. Задължително ли е да имам персонал ( с изключение на счетоводител ) ? Много зависи от обема на работа и направените поръчки. В началото е повече от сигурно, че няма да ти трябва персонал имайки в предвид инвестицията, която си приготвил, а такъв винаги може да се назначи по всяко време.
Желая успех в начинанието!
 
Аз бих ти дал съвет - много внимавай какво ди избираш за продажба и виж, дали го няма вече 10 000 пъти в България. Например нишата с часовници и подаръци е силно натоварена.
 
1. Ако внасяш от страни в Съюза (Европейския) не се плащат мита. Другите държави по принцип имат някакви митнически режими с ЕС.
2. Според мен може да се започне и без склад. Ако стоката не изисква по-специални условия на съхранение, може да се смята, че тя си стои на адреса, на който е регистрирана фирмата. А и докато тръгне сайтът и дойдат поръчките, които в началото няма да са много, ще мине някой и друг месец.
4. За БГ наложен платеж, а навън - предварително плащане (с карти, чрез платформи като PayPal или по банков път).
5. Ще стигнат.
6. Не.

Имам няколко въпроса:
1. Ако взимам стоката от чуждестранна държава трябва ли да плащам някакви данъци (при внасянето и) или други разходи?
2. Трябва ли да имам задължително склад?
3. Какво мислите за CMS платформата?
4. Кои начини на плащане най-много се предпочитат от потребителите?
5. Имам около 4000, 5000лв. за начало ще ми стигнат ли?
6. Задължително ли е да имам персонал ( с изключение на счетоводител ) ?[/QUOTE]
 
1. Ако внасяш от страни в Съюза (Европейския) не се плащат мита. Другите държави по принцип имат някакви митнически режими с ЕС.
2. Според мен може да се започне и без склад. Ако стоката не изисква по-специални условия на съхранение, може да се смята, че тя си стои на адреса, на който е регистрирана фирмата. А и докато тръгне сайтът и дойдат поръчките, които в началото няма да са много, ще мине някой и друг месец.
4. За БГ наложен платеж, а навън - предварително плащане (с карти, чрез платформи като PayPal или по банков път).
5. Ще стигнат.
6. Не.

Имам няколко въпроса:
1. Ако взимам стоката от чуждестранна държава трябва ли да плащам някакви данъци (при внасянето и) или други разходи?
2. Трябва ли да имам задължително склад?
3. Какво мислите за CMS платформата?
4. Кои начини на плащане най-много се предпочитат от потребителите?
5. Имам около 4000, 5000лв. за начало ще ми стигнат ли?
6. Задължително ли е да имам персонал ( с изключение на счетоводител ) ?
[/QUOTE]
Благодаря Ви.
 
Здравейте приятели, обмислям да си направя онлайн магазин. Тъй като сега навлизам в тази сфера може ли да ми разясните някои неща?
Имам няколко въпроса:
1. Ако взимам стоката от чуждестранна държава трябва ли да плащам някакви данъци (при внасянето и) или други разходи?
2. Трябва ли да имам задължително склад?
3. Какво мислите за CMS платформата?
4. Кои начини на плащане най-много се предпочитат от потребителите?
5. Имам около 4000, 5000лв. за начало ще ми стигнат ли?
6. Задължително ли е да имам персонал ( с изключение на счетоводител ) ?

Мисля, че са ги отговорили на въпросите ще разширя само въпрос 6:
6. За да осъществява дейност фирмата трябва да има поне 1 работещо лица. Персонал не е задължително да има. Това работещо лице може да си ти като съдружник/собственик на фирмата. Вариант 1 - плащаш осигуровки като самоосигуряващо се лице. И т.н.
 
Мисля, че са ги отговорили на въпросите ще разширя само въпрос 6:
6. За да осъществява дейност фирмата трябва да има поне 1 работещо лица. Персонал не е задължително да има. Това работещо лице може да си ти като съдружник/собственик на фирмата. Вариант 1 - плащаш осигуровки като самоосигуряващо се лице. И т.н.
Благодаря Ви за допълнителната информация.
 
П.С - Забравих да попитам, ще ми трябва ли касов апарат? Питах познати, някои ми казват, че ако пращам стоката по еконт няма да ми трябва, а други ми казват, че задължително трябва да имам.
 
П.С - Забравих да попитам, ще ми трябва ли касов апарат? Питах познати, някои ми казват, че ако пращам стоката по еконт няма да ми трябва, а други ми казват, че задължително трябва да имам.
Ако получаваш наложените платежи от куриерските фирми по банков път, не е нужно да имаш касов апарат.
 
За да имаш право да продаваш без да имаш касов апарат трябва да имаш договор с Еконт за ППП ( Пощенски Паричен Превод ). Еконт събират парите от твоите клиенти като им издават разписка за пощенски паричен превод, след което парите идват при теб по банков път. Основанието за неиздаване на касов бон е плащането с пощенски превод и разписката която получава клиента а не самото получаване на сумите при теб по банков път. Ако нямаш договор с Еконт за пощенски паричен превод а само договор за получане на наложени платежи по банков път, в този случай клиента ти ще получи документ за плащане на наложен платеж, парите ти пак ще пристигнат при теб по банков път, но тогава няма основание за неиздаване на касова бон и следователно всяка пратка трябва да е с касова бележка вътре.
 
За да имаш право да продаваш без да имаш касов апарат трябва да имаш договор с Еконт за ППП ( Пощенски Паричен Превод ). Еконт събират парите от твоите клиенти като им издават разписка за пощенски паричен превод, след което парите идват при теб по банков път. Основанието за неиздаване на касов бон е плащането с пощенски превод и разписката която получава клиента а не самото получаване на сумите при теб по банков път. Ако нямаш договор с Еконт за пощенски паричен превод а само договор за получане на наложени платежи по банков път, в този случай клиента ти ще получи документ за плащане на наложен платеж, парите ти пак ще пристигнат при теб по банков път, но тогава няма основание за неиздаване на касова бон и следователно всяка пратка трябва да е с касова бележка вътре.
Благодаря за разяснението.
 

Горе