Въпроси свързани с внос на продукти

Desita357

New Member
Здравейте на всички! Искам да вкарвам определен продукт от чужбина. Наясно съм ( или поне така си мисля :D ) с митото и ДДС-то и разликата между внос и ВОП. Идеята ми е като начало да складирам продуктите в жилището ми и да работя само аз. Ще продавам главно в интернет и по организирани изложения.
Но ми обягват следните въпроси:
1. Плащането на производителя става чрез PayPal, Visa и разни други системи. За да осчетоводя това плащане като разход достатъчно ли ми е извлечение от банката за платената сума или ми трябва и някакъв документ от производителя?
2. Ако искам да дам гаранция на купувача, например ако вкарвам кафе машини, трябва ли да имам договор със сервиз? А, ако вместо поправка, предлагам направо замяна на продукта, пак ли е нужен договор?
3. Разходи към държавата: откриване на фирма, месечни осигуровки. Ако съм ЕООД 20% в края на годината? Има ли други разходи, за които трябва да се подготвя?
4. След като няма да имам физически магазин как може държавните органи да ми осъществят проверка?
Благодаря ви за отговорите!
 
Внос, ВОП, ДДС, въпрос 1, въпрос 3 и т.н.: за да Ви се отговори на тези въпроси някой от форума ще трябва да отдели 1 ден.
Направете среща - консултация със счетоводител, поне малко да Ви се изяснят някои неща.
Успех!
 
Внос, ВОП, ДДС, въпрос 1, въпрос 3 и т.н.: за да Ви се отговори на тези въпроси някой от форума ще трябва да отдели 1 ден.
Направете среща - консултация със счетоводител, поне малко да Ви се изяснят някои неща.
Успех!
Чак един ден... и съм написала, че съм наясно с внос, ВОП и ДДС при вноса. Благодаря за отговора, щом изясня нещата с производителя ще направя среща със счетоводител
 
За стока от ЕС ли иде реч , защото в едно изречение се пита за мито а в друго споменавате ВОП ?
Пояснила съм, че знам разликите между двете. Но по принцип става въпрос за стоки от ЕС. Производителя има складове в страни от ЕС и може да ми праща стока от там, но иначе главното производство е в Китай
 
  1. Genuine Supplier Invoices (B2B). При cross-border, VAT receipts между 2-те компании (вносител и твоята VAT regged company), без VAT калкулиран, но ти самата калкулираш към крайният клиент (B2C). Производителя все тая къде се намира, той не играе роля при положение, че стоката се праща от негови EU-warehouses в друг EU Member State (а не от CN, за да има ДДС/мито), т.е. BG;
  2. Не „ако“, а винаги даваш гаранция (изкл.: вестници, списания, unreturnable goods, like гащи, бельо), минимум 2г. (bonus info и още), би следвало дори по-висока да даваш (поне 30-60-дневен money back + 3-4г. manufacturer warranty). Дали ще имаш договор за сервиз, идея си нямам. Или заменяш артикулът, или money back. Сервиз има право на 3 опита. И чак след 3-тия път, ако го върне пак, тогава замяна, но това В СЛУЧАЙ, че си намерила подходящ сервиз и ползваш. Разбира се, че откъм финансова гледна точка е добре да се има сервиз, но за това ТИ отговаряш като merchant, НЕ buyer-а. Ти се оправяш с него, ако въобще се оправяш, или заменяш чаркалака/нещото с друго от същия клас или по-висок, или mony back. За замяна на продукта, не знам какъв договор, просто вземаш нов продукт от „твоя партньор/производител, имащ склад в др. държава от ЕС“ за твоя сметка, т.е. ти опираш пешкира;
  3. Разходи с лопата да се ринат, не работи в BG. Още по-малко фирма в BG. Чети форума, задели дори 6-9 месеца само в четене на стари теми, както и fB Groups. ЕС е охлюв и расте с охлювни темпове, сравнявайки US & CN/HK. Не „разработвай“ български пазар (това като съвет, който ще го приемеш след 10г., чак, когато се убедиш сама в това, а не чак сега в началото, щото сега ест., няма да вярваш);
  4. PP acc се следи и споделят info към Н@П. Куриерите споделят info към Н@П. IBANs се следят от 01.01.2016г. пак от тях. Какво повече искаш? Камера у Вас? Достатъчно ти е smartphone-а, където пък всеки ти знае GeoIP location-а + activities, т.е. имаш джобен радар. Е, винаги има и какво повече да се желае (my32chip.com).
Не е истина колко тонове месеци четене те чака. И то не само този форум, а и други форуми, както и групи. Просто, защото изглежда „сега започваш“.
 
  1. Genuine Supplier Invoices (B2B). При cross-border, VAT receipts между 2-те компании (вносител и твоята VAT regged company), без VAT калкулиран, но ти самата калкулираш към крайният клиент (B2C). Производителя все тая къде се намира, той не играе роля при положение, че стоката се праща от негови EU-warehouses в друг EU Member State (а не от CN, за да има ДДС/мито), т.е. BG;
  2. Не „ако“, а винаги даваш гаранция (изкл.: вестници, списания, unreturnable goods, like гащи, бельо), минимум 2г. (bonus info и още), би следвало дори по-висока да даваш (поне 30-60-дневен money back + 3-4г. manufacturer warranty). Дали ще имаш договор за сервиз, идея си нямам. Или заменяш артикулът, или money back. Сервиз има право на 3 опита. И чак след 3-тия път, ако го върне пак, тогава замяна, но това В СЛУЧАЙ, че си намерила подходящ сервиз и ползваш. Разбира се, че откъм финансова гледна точка е добре да се има сервиз, но за това ТИ отговаряш като merchant, НЕ buyer-а. Ти се оправяш с него, ако въобще се оправяш, или заменяш чаркалака/нещото с друго от същия клас или по-висок, или mony back. За замяна на продукта, не знам какъв договор, просто вземаш нов продукт от „твоя партньор/производител, имащ склад в др. държава от ЕС“ за твоя сметка, т.е. ти опираш пешкира;
  3. Разходи с лопата да се ринат, не работи в BG. Още по-малко фирма в BG. Чети форума, задели дори 6-9 месеца само в четене на стари теми, както и fB Groups. ЕС е охлюв и расте с охлювни темпове, сравнявайки US & CN/HK. Не „разработвай“ български пазар (това като съвет, който ще го приемеш след 10г., чак, когато се убедиш сама в това, а не чак сега в началото, щото сега ест., няма да вярваш);
  4. PP acc се следи и споделят info към Н@П. Куриерите споделят info към Н@П. IBANs се следят от 01.01.2016г. пак от тях. Какво повече искаш? Камера у Вас? Достатъчно ти е smartphone-а, където пък всеки ти знае GeoIP location-а + activities, т.е. имаш джобен радар. Е, винаги има и какво повече да се желае (my32chip.com).
Не е истина колко тонове месеци четене те чака. И то не само този форум, а и други форуми, както и групи. Просто, защото изглежда „сега започваш“.


Благодаря за изчерпателните отговори. Правилно ти изглежда - сега започвам. И то със събирането на огромното инфо, което трябва да изчета. Относно т. 3 знам, че е почти невъзможно да се прави бизнес в БГ, но си нямам и на идея как да го правя другаде. За там ще ми трябва още повече четене. Обсъждан ли е въпроса? Ако може линк да седна и това да чета. Още веднъж благодаря, ще следя форума и ще се уча, каквото мога и аз ще помагам
 
Последно редактирано:

Горе