Въпрос за касов апарат

roskobe

New Member
Здравейте,

Имам един въпрос...

При изпращане на продукт с (Еконт), кога трябва да си чукна касовата бележка? Преди да изпратя продукта и да я оставя в плика, или след като ми дойдат парите от наложения платеж.

Благодаря. :)
 
От: Въпрос за касов апарат

На мен са ми „чукали“ касова бележка „в брой“ и ми ги пращаха заедно със стоката по куриер, след като платих по банка...

Не помня дали беше само един път или повече.

Инструктирайте си служителите и мислете малко повече преди да „чукате“. Недоспиването и стреса са много опасни...
 
От: Въпрос за касов апарат

Ако е с наложен платеж задължително се чуква на касовия апарат преди изпращането, ако е платена по банков път може да минеш и само с фактура.

Еконт бяха регистрирани и като пощенски оператор и имаш врътка да не се използва касов апарат .... потърси някъде назад в темите :)
 
От: Въпрос за касов апарат

Касов бон, по принцип се издава след плащане, първо пращаш стоката с НП а после му пращаш и бона(фактура с бон). Почти никой не го процедира този вариант за малки суми, защото стават 2 пратки (1-во стока после бон или фактура с бон). В общи линии има 2 варианта при 'клиента' : да плати или да не плати(откаже пратката) на куриера. Ако не плати трябва да анулираш бона със сторно бележка ( или и фактурата). Въпрос на избор и доверие в клиента. Ако става въпрос за 'по-големи' суми и 'непознат клиент' ти препоръчвам 'нормалният' вариант с две пратки за плащане "в брой" или предварително плащане с фактура по банка при, което естествено не се изисква касов бон.
 
От: Въпрос за касов апарат

Касов бон, по принцип се издава след плащане, първо пращаш стоката с НП а после му пращаш и бона(фактура с бон). Почти никой не го процедира този вариант за малки суми, защото стават 2 пратки (1-во стока после бон или фактура с бон). В общи линии има 2 варианта при 'клиента' : да плати или да не плати(откаже пратката) на куриера. Ако не плати трябва да анулираш бона със сторно бележка ( или и фактурата). Въпрос на избор и доверие в клиента. Ако става въпрос за 'по-големи' суми и 'непознат клиент' ти препоръчвам 'нормалният' вариант с две пратки за плащане "в брой" или предварително плащане с фактура по банка при, което естествено не се изисква касов бон.

Принципно е така, но както каза ти всички действат с бележка в първата доставка, за да не плащат две доставки. На мен ми се случи да ми пратят фактура при доставка, като след това пак дойдоха да ми доставят фактура след извършена доставка, но този път от фирмата.
 
От: Въпрос за касов апарат

А първия път кой беше издателя на фактурата?
 
От: Въпрос за касов апарат

Касов бон, по принцип се издава след плащане, първо пращаш стоката с НП а после му пращаш и бона(фактура с бон). Почти никой не го процедира този вариант за малки суми, защото стават 2 пратки (1-во стока после бон или фактура с бон). В общи линии има 2 варианта при 'клиента' : да плати или да не плати(откаже пратката) на куриера. Ако не плати трябва да анулираш бона със сторно бележка ( или и фактурата). Въпрос на избор и доверие в клиента. Ако става въпрос за 'по-големи' суми и 'непознат клиент' ти препоръчвам 'нормалният' вариант с две пратки за плащане "в брой" или предварително плащане с фактура по банка при, което естествено не се изисква касов бон.
Дали ще сторнираш за 5 лева или за 500 мисля е все тая...
 
От: Въпрос за касов апарат

Ако му пратиш пратка за 1000 лв. примерно на 28-ми, пристигнала в офиса на Еконт на 29-ти. Пратката седи там 1 седмица и после 'клиента' я отказва. Фактурата е 'застъпала' следващият месец - трябва да и платиш ДДС-то (щом си я издал). Едно е да платиш ДДС на 5 лв. друго е на 500, 1000 и нагоре. Да не говорим и за транспортните разходи, ако нещо 'по-тежко' и които няма как да се анулират даже и в следващият месец.
 
От: Въпрос за касов апарат

Не съм рег. по ДДС и не знам, но не може ли ДДСто да се приспадне от това за следващия месец?

Плюс това единствено предварително плащане (по банка или по друг начин) те спасява от разходи за транспорт. Като им изцвилиш, че те трябва да заплатят разходите, че може да ги съдиш и т.н. някои ще се сетят и ще си вземат пратката, други ще си платят транспорта и на отиване и на връщане. Това, ако са ти дали реален телефонен номер де.
 

Горе