Въпрос за релкамация

petrov_mm

Member
Здравейте.
Купих си часовник през сайта на официалния представител на марката за България. Часовникът е по-висок клас и е на цена 1267 лв. Видях, че има дефект, когато издърпвам коронката да го сверявам се мърда циферблата леко, което е недопустимо дори и за китайски ментак. Обадих им се и ми казаха да го изпратя в сервиза им. Това, което ме дразни, е че часовникът още няма и седмица, а ще ми го отварят и човъркат. Това, което искам да разбера, е дали мога да го върна и да си взема парите или да искам направо да ми дадат нов. Когато ми го изпратиха, не ми пратиха касова бележка. Има гаранционна карта със серийния номер и дата на закупуване.
 
От: Въпрос за релкамация

А ти как го плати - по банка или с наложен платеж на куриера? Ако си го платил на куриера не пазиш ли касовия бон, който той ти е издал? Минали ли са 7 дни от доставката?
 
От: Въпрос за релкамация

Платих го с наложен платеж, получих го на 12.07.2013 и още не са минали 7 дена.
 
От: Въпрос за релкамация

А ти как го плати - по банка или с наложен платеж на куриера? Ако си го платил на куриера не пазиш ли касовия бон, който той ти е издал? Минали ли са 7 дни от доставката?

И да добавя: Ако е нямало касов бон, поне ф-ра имаше ли? Имаш ли следа, която да сочи, че си го получил точно от тях?
Малко по-подробно давайте информация когато търсите помощ по такива казуси.
Иначе има лек за твоята болежка и знам поне 2 изречения, които винаги могат да ги стимулират много, но без информацията по-горе някак да те съветваме...
 
От: Въпрос за релкамация

Сега намерих и бележката от куриера с наложения платеж. На нея пише името на магазина и сумата, която съм платил. Нямам нито касова бележка нито фактура.
 
От: Въпрос за релкамация

Чудесен си! Пускам ти ЛС
 
От: Въпрос за релкамация

А сигурен ли си въобще, че си го купил от официалния представител?
 
От: Въпрос за релкамация

Ами тогава ако не си нарушил цялостта на опаковката - т.е. разкъсана кутия, предпазни лепенки и разни други такива подробности спасението за теб е чл. 55 от закона за защита на потребителя.
 
От: Въпрос за релкамация

Да, сигурен съм на 100 %.
 
Последно редактирано:
От: Въпрос за релкамация

Ти пък и линк към сайта им пльосна щото са много убави... Оправи го тва, що им правиш услуги?!
Тия пилета нямат реквизитите по ЗЕТ за онлайн магазин и даже не мисля, че едва ли ще му се наложи да споменава опаковки и чл55, предвид факта, че не са издали ф-ра и касов бон, а той има документ доказващ, че продажба има...
 
От: Въпрос за релкамация

Един единствен път ми се е налагало да се възползвам от правото да върна стоката в 7 дневен срок и онлайн магазина дори не попитаха защо го правя. Обясних им, че на сайта са сложили описание на един модел, а снимка на друг модел и им препратих актуалните данни от сайта на производителя. Смениха ми продукта с този, който пожелах, благодариха ми за оказаното съдействие и се извиниха. В много от случаите можеш да постигнеш консенсус с търговеца по нормален път без да се стига до регулаторен орган. Това ме кара да вярвам, че все още има надежда за онлайн търговията в БГ.
 
От: Въпрос за релкамация

Един единствен път ми се е налагало да се възползвам от правото да върна стоката в 7 дневен срок и онлайн магазина дори не попитаха защо го правя. Обясних им, че на сайта са сложили описание на един модел, а снимка на друг модел и им препратих актуалните данни от сайта на производителя. Смениха ми продукта с този, който пожелах, благодариха ми за оказаното съдействие и се извиниха. В много от случаите можеш да постигнеш консенсус с търговеца по нормален път без да се стига до регулаторен орган. Това ме кара да вярвам, че все още има надежда за онлайн търговията в БГ.

По принцип това е правилният начин. Всеки греши, освен тези, които не работят. И аз съм бъркал, извинявам се, оправяме проблема и готово. И като клиент, и като търговец предпочитам винаги да подходя по нормалният начин, но ако не тръгне добре винаги има място за един бърз спор с няколко реторични въпроса :)
 
От: Въпрос за релкамация

По принцип това е правилният начин. Всеки греши, освен тези, които не работят. И аз съм бъркал, извинявам се, оправяме проблема и готово. И като клиент, и като търговец предпочитам винаги да подходя по нормалният начин, но ако не тръгне добре винаги има място за един бърз спор с няколко реторични въпроса :)

Да де, но това трябва първо да дойде от психиката на потребителя. Когато се свързах с тях и им казах за проблема, те се гипсираха, а когато обясних че нямам никакво желание да се карам с тях, а само да си получа артикула, който искам да купя те ме гледаха като застреляни. Все едно ми казваха "ама как така няма да има скандал" ..... Дадох им втори шанс и те ме спечелиха като редовен клиент. До вечерта дори бяха проверили всички артикулу и бяха оеднаквили информацията и снимките със сайта на производителя.
 
От: Въпрос за релкамация

Благодаря на всички за помощта, писах им и дано да успея да го върна. Ако ми върнат парите пак същия модел часовник ще си взема.
 
От: Въпрос за релкамация

Благодаря на всички за помощта, писах им и дано да успея да го върна. Ако ми върнат парите пак същия модел часовник ще си взема.

Но отиди на място и го виж, особенно ако е Tissot. Имам 2 швейцарски часовника купени от Джулиани без забележки, но и двата на място и старателно огледани.
 
От: Въпрос за релкамация

Часовникът е CERTINA, като те с Tissot са един клас. Джулиани в София ми идва малко далеч. Ходих до най-близкото до мен Джулиани в Слънчев бряг, но го нямаха наличен и затова го поръчах от нета.
 
От: Въпрос за релкамация

Да де, но това трябва първо да дойде от психиката на потребителя. Когато се свързах с тях и им казах за проблема, те се гипсираха, а когато обясних че нямам никакво желание да се карам с тях, а само да си получа артикула, който искам да купя те ме гледаха като застреляни. Все едно ми казваха "ама как така няма да има скандал" ..... Дадох им втори шанс и те ме спечелиха като редовен клиент. До вечерта дори бяха проверили всички артикулу и бяха оеднаквили информацията и снимките със сайта на производителя.

И от двете страни на бариерата е така. Преди 3 дни на чата ми пише клиент, който купи от нас и устройството му гасне. Направи ми впечатление, че доста се зарадва на директното: кажете кога се случва, а аз ще ви кажа как да решим бързо проблема...
Явно не навсякъде е така и хората са подготвени за скандал по подразбиране.
 
От: Въпрос за релкамация

...Явно не навсякъде е така и хората са подготвени за скандал по подразбиране.

Народопсихология, в момента водя подобен разговор с емоционален клиент.
 
От: Въпрос за релкамация

Писах на магазина и получих бързо отговор. Разбрахме се да ми заменят часовника с друг, тъй като съм си харесал точно този модел. Предполагам, че с другия вече всичко ще е наред.
 
От: Въпрос за релкамация

Писах на магазина и получих бързо отговор. Разбрахме се да ми заменят часовника с друг, тъй като съм си харесал точно този модел. Предполагам, че с другия вече всичко ще е наред.

...и си вземи касов бон за него или ф-ра(може и на физическо лице), защото гаранцията се признава само на база гаранционна карта и документ за плащане...
 

Горе