Въпрос към собствениците на онлайн магазини

Victor R

Well-Known Member
Здравейте,
искам да науча повече за проблемите на тези от Вас, които продават онлайн и, по-специално, които имат собствени онлайн магазини или са искали да имат, но нещо (с изключение на държавните разпоредби и закони) ги е спряло.

Какво Ви пречи да стартирате или да се развивате? Цените на хостинг/хостнатите платформи преди изобщо да сте продали и един продукт ли, или липсата на знанията, нужни за изграждането и поддръжката на магазина? Липса на правилната за Вас платформа, или трудният път до пускането на готов онлайн магазин такъв, какъвто Вие си го представяте? Или пък препрятствията не са изобщо свързани с техническата и финансовата част, а са чисто огранизационни, или пък съвсем други?

Мисля, че тук има доста хора, които могат да споделят нещо по темата, като гледните точки както на тези които продават в момента, така и на тези които са искали или искат да започнат, но по една или друга причина не са, биха били интересни за всички.
 
Здрасти, аз почнах преди 2 години с онлайн магазин без нищо да разбирам от тази материя. Много четене и много работа и до днес, работя всеки ден по магазина
Трудното е в началото идеята с която да започнеш и в коя сфера искаш да се развиваш ...
 
Липсват ми вълци. Хора, които да могат да тичат с глутницата и да ловуват с нея. Да се жерват и раздават...

Искат пари - но не са готови за тях.

Искат пари - но са слаби физически и духом. Не издържат на стрес и хаос.

Искат пари - но идват на работа не когато трябва, а когато им е работното време.

Искат пари - но без да плащат за грешките си.

Това ми липсва - хора, които не искат пари - а знаят КАК ДА ГИ ЛОВУВАТ.

Всеки може да наема работници - но управителите се създават: Чирак. Калфа. Майстор.

Ментор - какво е това... рядко сте имали ментор, който да наследите в прихода му.

Без глутница - нищо не може да имате. Дори да я наемете - купите - пак си оставате нейн водач. И като остареете и пропуснете елена си - трябва да посочите нов водач.

Жена ми е вълчица... тоест още по-свирепа при защитата на всичко. Но и тя не може да убива ...

Един винаги е водача и всеки е длъжен да го признае.

Това ми липсва... дори майка ми успях да науча как да върти 3-5 акаунта в продавалника.
 
Преди година и половина започнах първо със FB страниця, но след много безсънни нощи и невъзможността ми да се справя сама с цялата работа реших да направя сайта, за да може да бъде по-лесно поръчването и реално да имаме поне 1 почивен ден. При мен главният проблем в началото беше, че нямаше кой да ми помага, сама зареждах със стока, администрирах сайта и страницата и правех пратките. Самият сайта като създаване не изисква голям капитал, говоря за готова платфотма. За реклами, рекламиране, facebook pixel, снимков материал и т. н. съм се обучавала сама и д движение. Моят съвет е ако желаете да имате сайта, хубаво е първо да съберете аудитория във ФБ страницата, която после ще свържете с онлайн магазина.
 
Нещо полезно по темата:

"Когато човек се замисли кои са най-важните качества на един бизнес лидер, едни от първите неща, които идват наум, са способност за бързо вземане на правилни решения, стратегическо мислене и комуникативни умения. Но една друга черта от характера, на която работодателите все по-често обръщат внимание, звучи изненадващо – смирението, пише Inc.

За да намерят повече на брой смирени бизнес лидери, някои компании вече задават конкретни въпроси, за да установят дали даден кандидат притежава въпросната черта в характера си. Сред тези въпроси са: „Оценяваш ли обратната връзка на колегите ти на работа?“ и „Като лидер смяташ ли, че имаш право на по-голямо признание, отколкото останалата част от екипа?“.

Защо обаче фирмите днес търсят повече скромни лидери, отколкото когато и да било? Отговорът е, че наскорошни изследвания са установили, че ръководенето на екип със смирение може да доведе до по-добра отборна работа, да увеличи ангажираността на служителите, да намали текучеството и да мотивира кадрите непрекъснато да се обучават и усъвършенстват."
 
Липсват достатъчно подгонвени кадри в този бранш.
Има добри търговци, но на нас ни се налага постоянно да изпращаме хората си на курсове.

Всичко друго е работа и работа .....
 
Преди година и половина започнах първо със FB страниця, но след много безсънни нощи и невъзможността ми да се справя сама с цялата работа реших да направя сайта, за да може да бъде по-лесно поръчването и реално да имаме поне 1 почивен ден. При мен главният проблем в началото беше, че нямаше кой да ми помага, сама зареждах със стока, администрирах сайта и страницата и правех пратките. Самият сайта като създаване не изисква голям капитал, говоря за готова платфотма. За реклами, рекламиране, facebook pixel, снимков материал и т. н. съм се обучавала сама и д движение. Моят съвет е ако желаете да имате сайта, хубаво е първо да съберете аудитория във ФБ страницата, която после ще свържете с онлайн магазина.

Много познато, бил съм и още движа повечето неща по магазина - сам съм си рекърдс както се пее в една песен на СПЕНС
 
Отговорите са интересни и благодаря на всички, които се включиха досега.
Учудва ме, че почти не се набляга на техническата част - хостинг, администриране, каква платформа да се ползва, проблеми с достъпност и скорост, скалиране и тн. Изглежда при повечето от вас по-наболялите проблеми са, или са били, други.
 
Отговорите са интересни и благодаря на всички, които се включиха досега.
Учудва ме, че почти не се набляга на техническата част - хостинг, администриране, каква платформа да се ползва, проблеми с достъпност и скорост, скалиране и тн. Изглежда при повечето от вас по-наболялите проблеми са, или са били, други.

Това, което описваш са стъпаловидни разходи, които всеки бизнес сам усеща кога да поеме / инвестира в тях.

Може и Магенто да ползваш за 15 000 лв - а оборота ти да е 1 500 лв в началото. Лошо няма. Кое е правилно е просто еволюция на твоят мозък / бизнес мислене / поглед в бъдещето и т н...
 
Към днешна дата техническото изпълнение е 0.0001% от процеса и разходите за реализиране на бизнес с онлайн магазин.
 
Към днешна дата техническото изпълнение е 0.0001% от процеса и разходите за реализиране на бизнес с онлайн магазин.

Поясни...
 
Поясни...

Е, какво има да пояснява. Който има дори елементарно аналитично и комбинативно мислене ще се досети какво има предвид, а и който се е занимавал поне с този бранш де. А пък, ако не си в него, тогава дори е малко нагло да искаш да бъде смляна цялата информация от пътя, който сме извървели и по който все още вървим всички. Та..това има предвид човека - да намериш точната пътечка, да намериш хората, с които да вървиш по нея, да ги обучаваш постоянно, да се информираш постоянно, да следиш конкуренцията, да се стараеш да си по-добър, да се бориш всеки ден с лудите и ненормални клиенти с фалшиви поръчки, които генерират доста висок % от пратките, чиито разходи поемаш лично ТИ. Да ровиш по нощите в апстора, за да търсиш поредния ап за генериране на по-високи продажби, да търсиш пазари в чужбина, за да се махнеш от бг локвата, на която любимите топ фрази са "много скъпо продавате", "лъжете хората", "кога ще ми върнете парите, вчера ви върнах продукта, колко още ще чакам". Ей такива неща, та техническата част по изпълнението е наистина последна грижа - имаш ли идеите, притежаваш ли креативност, находчивост, спортна злоба и хъс и малко търпение... другото е само план. Темата обаче е безкрайна...
 

Горе