Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

Тея териосчета изглеждат смешни, ама тука гледам как закъсват всички на нашата улица в тея снегове с мерцедесите със задното, а един съсед с това териосче си върви :) :D
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

По закон нямаш право да слагаш допълнителни светлинни устройства по автомобила си (светлинки на пръскалките, светлини на ауспуха, светлини в колата и т.н.). За това се спира колата от движение, докато не се премахнат допълнителните светлини и се пише АКТ на водача. Отделно ако решат, че искаш да имитираш НСО или полицейска кола, ще те болят бъбреците защото си паднал на снега без да искаш 3-4 пъти.
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

Ясна работата. В кофти държава живеем, определено. Само искат, но не дават. :oops:

@netsurfer, 15на хиляди километра ги имам навъртяни със сигурност. Не са никак много, но пак е по-добре от нищо. :)

ПС - А това, че щели да ме болят бъбреците ако ме хванели и т.н. ..... Тези работи ги има само в пародии на държави като нашата.
 
От: От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

Ясна работата. В кофти държава живеем, определено. Само искат, но не дават. :oops:

@netsurfer, 15на хиляди километра ги имам навъртяни със сигурност. Не са никак много, но пак е по-добре от нищо. :)

ПС - А това, че щели да ме болят бъбреците ако ме хванели и т.н. ..... Тези работи ги има само в пародии на държави като нашата.

За стар и опитен шофьор се смята такъв, който има над 1 000 000 км. Сам си направи изводите :) Аз 15 000 имам на скутерчето, а с колата около 50 000 и пак не се смятам за карач.
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

Аз пък не мога да разбера, за какво са тия селско - цигански мигащи лампи - тип коледна елха? Конете ли дигат или намаляват разхода? Добре, че са забранени. Някак си ме предизвикват да ги загасвам с ключа за гумите, като ми светят в очите.
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

@fozzy, имаш ли поне малка представа колко са 15 хиляди километра само за скутер? Хайде гледай съвсем мъничко по-реално на нещата. Колко километра си навъртял не е от най-голямото значение. Може всеки ден да връткаш от Плевен до село по 150 километра, но т'ва не те прави опитен. Под опитен шофьор аз разбирам следното: човек, който е карал автомобил и с ляв и с десен волан (разбирай например във Великобритания, Кипър и държави с обратно движение), карал е в градски условия, по магистрали и най-важното - в най-различно време. Също е важно да си запознат с механиката на автомобила. Това да имаш и 50 000 зад гърба си не значи нищо, плюс, че всеки си е строго индивидуален, има си различни разбирания за ситуациите, кое е най-правилно, всеки си спазва различна дистанция и т.н. ... общо взето нагазваме в дълбоки води ;)

@rombeca, батка, не съм толкова тъп да ги използвам по пътя за щяло и нещяло, но например веднъж спуках гума и смлях джантата по пътя за Стара Загора през нощта, насред нищото, в ебати гъстата мъгла и подобна играчка щеше да ми е повече от нужна, защото с едните авариини общо взето нищо не постигнахме и трябваше да пратя едно приятелче на 100-на метра назад с един фенер докато оправяхме колата, че да не стане някоя голяма беля.. Знаеш в България, че по нашите пътища почти няма аварийни ленти. Та това е една от причините да ми трябва тази "циганска мигаща лампа". Не бива да сме с толкова закостенели разбирания, не помага.

ПС - По-добре е да ти светкат в очите и да ме видиш как съм отбил от страни от колкото да се натресеш в колата ми и да си почерним животите нали?
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

По-малко са даже, към 8420. (..................) :beer:
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

Ти сериозен ли си?
Пътувал ли си в чужбина като шофьор, защото аз не съм виждал там да има авариини ленти (изключвам магистралите)
С тези 15000 за 3 години вместо да се замисляш за такива гъзариики, се замисли дали да не си сложиш надпис "Начинаещ шофьор!"
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

По-малко са даже, към 8420. (..................) :beer:


Пич 15-те хиляди км на скутера са ФАКТ! Даже имаше период от няколко месеца, в които ми беше скъсано жилото, така че са с около 1000 повече :)

И не, не си връткам всеки ден до село, но на месец по-малко от 5000км не ми мърдат, за съжаление. Което със сигурност ме прави по-опитен шофьор и на пикльовци и гъзари съм се нагледал. Така че, както те посъветваха, сложи си лепенка начинаещ шофьор или едно "У" и не травмирай излишно останалите шофьори.
 
15000 за три години? тая кола в движение ли е? то само да ходиш до работа на ден са ти поне 15-20 км. Аз просто не виждам една кола, която се употребява изобщо как пада под 5000 годишно

сори, не изчетох цялата тема а само мнението на нетсърфъра - чий е тоя рекорд 15000 за 3 години? Егати като си помисля, колко пъти съм ходил Варна-София-Варна за един ден, тия коли що ги купувате изобщо бе - само да заемат място на паркинга. Колата е за да се кара, а не за да се кичи като коледна елха.
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

Навремето минавах по 10 000 км на месец. Като ми се отвори малко време и хващах гората:) Сега най-обичам да се возя, особено на дълъг път. Пълня багажника с бира, волуме на мах и айдеее... голям кеф:) Случва се мойта каручка да не я барам по една седмица, нито я мия, нито се занимавам с нея. Ако не бяха децата досега да съм я махнал и да съм се моторизирал. Само дето жената като чуе за мотор и заплашва с развод - по добре разведена, отколкото вдовица вика:)
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

biaаro и аз съм голям фен на моторите и бях казал че кола не искам да карам само мотор, от 14 годишен карам мотор. Обаче това лято станаха 2 катастрофи пред мене като карахме и ми се промени гледната точка, просто като видиш как подобно нещо става пред теб и се замисляш. Да оставим, че колата е по-практична. Също факт е че повече загинали има при катастрофи с коли, но все пак. Иначе всеобщото мнение е че ако си на мотор си самоубиец, не се учудвам от мнението на жена ти. Иначе и аз си мислех че съм много добър, ама някои неща не зависят от нас, това лято като карах в града просто както минавах покрай един бус уж спрял реши да тръгне и да ме удари, като баш в последния момент тръгна когато вече нямах време да реагирам. Лятото обаче няма по-голям кеф да се качиш на мотора и да отпрашиш.
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

А за моторите, няма такава краста. Моя преди време го разкарах, че станаха едни глупости пък нямах книжка. Сега на лято взимам и веднага се купува нещо. Няма такъв кеф, запалите 3-4 човека моторите, качите по 1 русо гадже и заминавате нанякъде :)
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

Болна тема ... Преди 10 години и пред мен стана катастрофа, толкова близо беше, че чак участвах в нея:) С 100 км на един завой се бухнах челно в камион, без каска, без екип, гол до кръста по бермутки - фрактура на черепа, кома, натрошени всички видове крайници ... 1 година рехабилитация и възстановяване. С няколко думи - видях светлината в тунела:) Главата ми още е като лунен пейзаж с шев по цялата дължина. След тоя случай не съм се качвал на моторетка, обаче много ми се иска ...

biaаro и аз съм голям фен на моторите и бях казал че кола не искам да карам само мотор, от 14 годишен карам мотор. Обаче това лято станаха 2 катастрофи пред мене като карахме и ми се промени гледната точка, просто като видиш как подобно нещо става пред теб и се замисляш. Да оставим, че колата е по-практична.
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

Имал си голям късмет.. На голям мотор задължително с каска и не такава за 40-50лв, екип, ботуши etc. Предупредиха ме като събирах пари за мотора, освен мотора сложи още 1500 поне за екипировка.

Кой беше виновен в ситуацията, да не ти бяха навлези наглите тираджии в платното ?
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

Ех, мама му стара. Много тактично се хващате винаги за това къде ви оттърва. Жалко, че не написах по-малко километри, още по-интересно щеше да е. :) Само едно ходене до Софията е 700+ км. НЕ бива толкова едностранно да гледате на нещата. В интерес на истината километри верно си се навъртат по множко, но продължавам като "неопитен шофьор" да твърдя, че не навъртените километри са най-важното, въпреки, че от една страна и това го има, но ако е по идентични маршрути в позната обстановка не се брои направо. Опитен шофьор е този, който (пак казвам) е карал автомобили с ляв и десен волан, в най-различни атмосферни условия, с предно и задно предаване и т.н. Важното е да си пробвал от всичко, дори да си се въртял насам натам, по канафки и т.н. Не е лошо да ти се размине някоя сериозна катастрофа на косъм, за да оцениш истински нещата.

Пуснах темата, за да разбера дали и кое е забранено от ЗДП относно тези светлини, а всички моторизирани колеги ми се стоварихте отгоре и то все хващайки се за неща, за които ви е удобно да говорите. Единия ме вини, че съм написал 15к и хич не си прави труда да се замисли, за другите работи, които съм написал, друг вика, че мразел да му мигат в очите, а не се замисля, че е по-добре да ги види, от колкото да не ги забележи и да се натресе отгоре ми.

Не бива толкова едностранно и тесногърдо да гледате на нещата, колеги. Най-малкото, че като не се познаваме всеки може да напише общо взето всичко за себе си и да се представи под каквато светлина си поиска. Аз разбрах каквото ми беше нужно и благодаря на колегите, които просто ми отговориха по топика и не се правиха излишно на интересни, а извода ми от цялата ситуация е, че колкото по-малко говори човек тука - толкова по-добре.

Кажеш нещо, каквото и да е то, и 693 човека моментално ти се стоварват отгоре, които го раздават ренде и непременно са на 100% на опаки. Не е окей т'ва. Някои хора сте доста арогантни, а едно време далеч не бяхте така. Вероятно от многото успешни сделки.. :)

Както и да е, аз се изчерпах по темата. Мисля, че разбрах каквото ми беше нужно и нямам какво повече да добавя повече. Ще направя каквото сметна за окей, ще си сложа едно гигантско "У" както ме посъветвахте и то не за друго, а да ме разпознаете като ме видите някъде и да ме спрете да ми се скарате, хи хи.. :)) :D

- - - - - - -

@biaaro, братле, дано си окей сега! И аз по-миналото лято катастрофирах и минах доста по-леко от теб, само едно счупване, малко проблеми с таза и прешлените, ама мина вече и гледам да не го мисля много. Гадното от цялата работа беше, че 20 минути седяхме като кучета на асфалта и абсолютно никой не спря да помогне, докато чакахме бърза помощ и полиция. Всеки минава и заминава без да го ебе кой как е, а бяхме в покрайнините на населено място. Дори на 112 ние се обадихме, а комичното беше, че след като им звъннах първия път казаха, че ще изпратят екипи и десетина минути след това ми се обадиха отново, за да ме попитат дали аз съм се обадил и дали искам да потвърдя катастрофата. И след още 10 минути дойдоха, а до болницата се оказа, че с включени светлинни и звукови сигнализации се стига за не повече от 3-4 минути. Че така де... България.
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

http://www.dnes.bg/crime/2012/02/12/piian-shofior-ubi-mlad-myj-na-glaven-pyt-e-79.151163

Мъж на 35 години от Благоевград е загинал тази нощ при пътно-транспортно произшествие на главен път Е- 79, в близост до разклона за Рилски манастир, съобщиха от полицията.

Починалият е блъснат шофьор от Видин, управлявал с 0,83 промила алкохол в издишания въздух.

Преди произшествието загиналият тръгнал за гориво до близката бензиностанция и при връщането му към автомобила бил блъснат от 26-годишният водач, посочиха още от полицията.

И какво е станало? Свършило му горивото на човека, отбил най-встрани на пътя и на връщане някой се изгърмял в колата му и го убил. Точно за това за което ви говорех по-горе, ама ми го раздавахте рендета пак. :mad:
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

По принцип аз си бях виновен май, в наказателното постановление и акта пишеше, че аз съм навлязал. После на следствието се установи същото. Аз всъщност си спомням до 10-15 секунди преди удара - завой ... а камион .... ще мина ... край на прожекцията. После имам някакъв проблясък в болницата с големите лампи и 100 човека отгоре ми и след това чак след няколко дена се събудих.



Имал си голям късмет.. На голям мотор задължително с каска и не такава за 40-50лв, екип, ботуши etc. Предупредиха ме като събирах пари за мотора, освен мотора сложи още 1500 поне за екипировка.

Кой беше виновен в ситуацията, да не ти бяха навлези наглите тираджии в платното ?
 
От: Въпрос относно ЗДП и мигащите светлини.

Сега почти нямам проблеми, като изключим че ме сърбят дупките по главата от време на време и ме наболява едната кунка като застудее. Аз явно съм случил на хора, защото много са се опитвали да ми помогнат, спрели са движението, звънели на линейка. Даже двама, които са помагали, ми носиха банани в болницата:) Иначе кога са дошли линейки и куки нямам представа.


@biaaro, братле, дано си окей сега! И аз по-миналото лято катастрофирах и минах доста по-леко от теб, само едно счупване, малко проблеми с таза и прешлените, ама мина вече и гледам да не го мисля много. Гадното от цялата работа беше, че 20 минути седяхме като кучета на асфалта и абсолютно никой не спря да помогне, докато чакахме бърза помощ и полиция. Всеки минава и заминава без да го ебе кой как е, а бяхме в покрайнините на населено място. Дори на 112 ние се обадихме, а комичното беше, че след като им звъннах първия път казаха, че ще изпратят екипи и десетина минути след това ми се обадиха отново, за да ме попитат дали аз съм се обадил и дали искам да потвърдя катастрофата. И след още 10 минути дойдоха, а до болницата се оказа, че с включени светлинни и звукови сигнализации се стига за не повече от 3-4 минути. Че така де... България.
 

Горе