Гаранцията задължителна ли е?

parvan90

Member
Здравейте, скоро ще отварям онлайн магазин и искам да ви попитам един може би глупав въпрос - задължително ли е ако продавам часовници да имат гаранция или може да се мине само със 7 дневния срок, за връщане на стоката? Другият ми въпрос е задължително ли е в онлайн магазина да се пише адресът и имената на фирмата ми? Благодаря ви предварително!
 
От: Гаранцията задължителна ли е?

Замисли се... ти би ли си купил от интернет някаква "машинка" без гаранция, от магазин който дори не си е написал фирмата?
Ти като си купуваш уред не питаш ли колко му е гаранцията?
 
От: Гаранцията задължителна ли е?

Донякъде си прав, питам, но когато си купувам нещо много евтино(защото съм се насочил към продаването на такива стоки) и ми кажат, че няма гаранция, ако е достатъчно евтина стоката се примирявам с факта, че няма гаранция. А и въпросът ми е от чисто законова гледна точка не от потребителска.
 
От: Гаранцията задължителна ли е?

Данни на фирмата задължително трябва да има , ако искаш да избегнеш близка среща с КЗП
 
Ако не дадеш 2 години гаранция с касова бележка също ще има среща с КЗП като се оплачат и това е най лесния начин да приключи с бизнеса, да кажем минимална глоба че няма написан адрес... 500 лв първия път и после вече ще го водят стар "рецидивист" за същото или за гаранцията може да отнесе една петичка (5000лв)... България е мащеха на дребния бизнес... :(

По принцип вносителя трябва да се е погрижил за гаранцията и сервиза... имаме една такава тема какъв филм е да си вносител

Внос на стоки – полезно за хората с онлайн магазини
 
От: Гаранцията задължителна ли е?

Май не е нужно да има написана гаранция , самият касов бон служи за гаранция 1 или 2 години , не съм сигурен точно за срока.
 
аз имах на предвид че ако откаже гаранция само с касова бележка... може да последва КЗП и дебелата глоба... 2 години е гаранцията за физически лица само с касова
 
Последно редактирано от модератор:
От: Гаранцията задължителна ли е?

По закон всяка стока може да се върне до 7 дни, без продавача да може да откаже да я приеме обратно и върне парите.
 
От: Гаранцията задължителна ли е?

Да, това го знам, но се чудя дали е задължително стоките да са с гаранция не ми се струва възможно да продаваш часовник за 10-15 лева и някой да очаква 2 години гаранция, смешно е... :X
 
От: Гаранцията задължителна ли е?

И на двата върпоса отговора е ДА
 
От: Гаранцията задължителна ли е?

Да, това го знам, но се чудя дали е задължително стоките да са с гаранция не ми се струва възможно да продаваш часовник за 10-15 лева и някой да очаква 2 години гаранция, смешно е... :X

Всъщност не е смешно. Хората нямат вина, че ще им продаваш примерно боклук, който ще спре да работи след месец. Това, че ти си решил да продаваш някаква имитация или продукт с лошо качество, не означава, че не си задължен да дадеш някаква гаранция. Най-добре е да проучиш добре как стои въпроса с гаранциите и сроковете, които могат да се дават.

Ако си решил да си внасяш някакви китайски боклуци и да ги продаваш в сайта си...обмисли добре идеята, че да не изгориш. Имай предвид, че има доста големи китайски сайтове, които продават такива неща и доставката им дори е безплатна до България.
 
От: Гаранцията задължителна ли е?

Постарах се да извадя текстовете от законите, които Ви интересуват. Ето ги и тях:

Закон за защита на потребителите

Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.

Закон за електронната търговия

Чл. 4. (1) Доставчикът на услуги на информационното общество е длъжен да предоставя безпрепятствен, пряк и постоянен достъп на получателите на услугите и на компетентните органи до следната информация:

1. името или наименованието си;

2. постоянния си адрес или седалището и адреса си на управление;

3. адреса, на който упражнява дейността си, ако е различен от адреса по т. 2;

4. данни за кореспонденция, включително телефон и адрес на електронна поща, за осъществяване на пряка и навременна връзка с него;
 
От: Гаранцията задължителна ли е?

Метай се на дропшипинг или афилейт програми. Няма смисъл да отговаряш за гаранционното обслужване - дървото е голямо
 

Горе